vriend praat en smst met een ander

27-09-2008 11:51 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Meiden, stel ik mij aan of niet?

Mijn vriend en ik zijn 8 jaar samen en hebben het goed samen.

Hij werkt naast zijn baan ook een paar keer per maand in een kroeg.

De laatse tijd hoorde ik hem vaker één bepaalde meisjesnaam noemen (collega daar in die kroeg) en mijn alarmbellen begonnen toch een beetje te rinkelen. Ik schaam mij ervoor dat ik sindsdien zijn sms-jes in zijn mobiel lees, maar ik word er naar toe getrokken zeg maar. Soms lees ik sms-jes tussen hem en haar, maar die stellen niet heel veel voor, eerder gewoon vriendschappelijk. Maar vanochtend keek ik weer, hij had namelijk gewerkt vannacht, en toen schrok ik heel erg. Zij stuurt hem om 5 uur een X en hij reageert met 'x, bedankt...alweer, x'.

Ik in paniek natuurlijk en heb hem hier direct mee geconfronteerd. Natuurlijk heeft het niets te betekenen. Hij kan het goed met haar vinden en ziet haar als goede vriendin waarmee hij goed kan praten, ziet daardoor ook in dat hij geluk heeft niet meer single te zijn en een relatie met mij te hebben, is niet verliefd op haar, gunt haar juist een lieve vriend, in een kroeg met wat biertjes op praat het gemakkelijker met collega's. Ook heeft hij het met haar wel eens over onze relatie.

Het klinkt van zijn kant allemaal heel logisch en gemeend, bovendien is mijn vriend goudeerlijk dus geloof ik hem wel, maar toch blijft het knagen. Reageer ik overdreven? Wat zouden jullie ervan vinden als je vriend dit doet?
Je allarm bellen gingen van te voren al rinkelen,

Je intuitie weet van te voren wat je ratio achter af kan verklaren.

Ik zou het gewoon zeggen, joh er gaan bij mij allarmbellen af als jij haar naam zegt...
quote:ambrosia9 schreef op 27 september 2008 @ 19:41:

@Jessicadamey, een smsje na het werk is niet raar. Maar een X alleen is wel een beetje raar toch?

Dat weet ik niet.

Dat ligt aan de hele context die je niet weet op het moment dat je stiekem alleen smsjes achter de rug van iemand om leest.

Wie weet heeft hij wel over iets zijn hart gelucht tijdens het werk en stuurt zij hem een X in de zin van: "het is laat dus even geen heel verhaal, maar een opbeurende kus".

Of wie weet hebben ze daarvoor al heem en weer gesmst en stuurde hij: "Welterustenkus", en stuurt zij vervolgens: "X"

En zo kan ik nog wel wat scenario's bedenken, ook minder positieve inderdaad.

Het hangt allemaal af van de context die je niet weet en daarom kun je ook geen logische gevolgtrekkingen/conclusies maken.
quote:toverkol schreef op 27 september 2008 @ 20:33:

Wat ik doe is fout, weet ik heel goed, maar ik kan niet anders voor mijn gevoel.

Ik moet mijzelf niet gekmaken eigenlijk en hem geloven, ik doe mijn best...Je doet misschien je best maar het resultaat van jou is sowieso oneerlijk, of zijn gedrag oneerlijk is weet je helemaal niet.
Klopt, Spinster, mijn gedrag is oneerlijk, geef ik ook helemaal toe. Ik vind het ook vreselijk dat ik dat gedaan heb en heb met mezelf afgesproken dat ik dat vanaf nu ook echt NIET meer ga doen. Ik vertrouw hem, maar ik laat dat nu door mijn gedrag niet blijken.

Ik heb vannacht heel slecht geslapen, continu liggen piekeren. Vanmidaag ben ik alleen thuis en ik heb de tijd genomen om mijn vriend een brief te schrijven met mijn gevoelens. Dat ik door die sms-jes heel erg onzeker ben geworden over mezelf en onze relatie, of die wel zo goed is als ik dacht.

Als ik schrijf kan ik mijzelf beter verwoorden en ik denk dat als hij mijn brief leest hij mij ook wel beter begrijpt.

Ik denk dat het allemaal wel goed komt, ik laat het weten.

Bedankt voor jullie reacties en ook voor die schoppen onder mijn kont wat betreft zijn sms-jes lezen...
Hee Toverkol, ik denk dat het precies zit zoals je intuïtie zegt: zij vindt jouw vriend iets leuker dan goed voor haar is en jouw vriend ziet dat niet. That's it. Dus hij stuurt doodleuk een X terug omdat ze een leuk gesprek hebben gehad, zonder zich te realiseren dat hij haar misschien wel 'voert' hiermee.

Allemaal niks om je zorgen over te maken maar wel iets om bespreekbaar te maken, zoals je eigenlijk al gedaan hebt. En doe dat gerust nog eens als je het idee hebt dat dat nodig is. Maar twijfel niet aan je vriend, ik heb ook vriendjes gehad die wat betreft interesse van het vrouwvolk volslagen naïef waren. 'Huh wat? Nee joh ze vindt me gewoon aardig, ze heeft al een vriend hoor!' Yeah right.
quote:Spinster schreef op 28 september 2008 @ 13:26:

[...]

Je doet misschien je best maar het resultaat van jou is sowieso oneerlijk, of zijn gedrag oneerlijk is weet je helemaal niet.Nou nou, overdrijf niet zo. Ja, het is niet zo netjes om de smsjes van haar vriend te lezen. Nu weet ze wel wat voor smsjes er gestuurd zijn en kan ze daarover praten. We doen allemaal weleens dingen die (net) niet door de beugel kunnen. Maar soms heiligt het doel de middelen en zeker als je er daarna eerlijk over bent.
Ik ben er sinds kort ook achter gekomen dat mijn vriend met een andere vrouw sms't. Van zijn kant zie ik niet zoveel byzonders, maar van haar kant komen er berichtjes binnen met koosnaampje en heel veel kusjes aan het eind. Heb mijn vriend hiermee geconfronteerd, maar moet me volgens hem niet druk maken omdat er niks aan de hand is. Tja, makkelijker gezegd dan gedaan. Het voelt echt rot, je bent een stukje vertrouwen kwijt terwijl je heel graag wilt vertrouwen. Ik heb aan hem gevraagd of hij zijn telefoongegevens wil vrijgeven zodat ik kan zien dat de smsjes niet al te vaak zijn, maar vooral wanneer er contakt is. Ik hoop dat het mij rust geeft en ik met een goed gevoel verder kan gaan met deze relatie.
Bunny, heel veel succes met alles, ik hoop dat jullie relatie sterk is en er inderdaad niets aan de hand is. Bij mij is dat helaas niet zo, ik open een nieuw topic met de naam ' van sms-en met andere vrouw naar relatiecrisis'.

Tja, klinkt niet echt lekker!
Op aanraden van sommigen ga ik gewoon bij dit onderwerp door met mijn verhaal. (ben nog niet zo heel handig met forum!)

Goed, zaterdag was ik alleen thuis en hoewel vriend en ik al wel gepraat hadden over het voorval heb ik hem nog een brief geschreven met daarin mijn gevoelens.

Vriend kwam thuis, las brief en bekende toen EINDELIJK dat hij toch wel bepaalde gevoelens had voor die ander. Tja, eerst natuurlijk janken en janken en janken en na een paar uur konden we toch wel een goed gesprek hebben. Eigenlijk durfden wij het allebei niet toe te geven, maar onze relatie is niet zo goed als dat hij lijkt. Na 8 jaar zijn we in een sleur beland. Hij is langzaam maar zeker toch wel een eigen leven gaan leiden in de kroeg waar hij werkt en ik ben een saai leven gaan leiden. Ik ga bijna nergens meer naar toe, alleen heel af en toe naar een vriendin thuis. Dat is er langzaam maar zeker ingeslopen en als je dan daarin zit kom je er moeilijk uit. Bovendien ben ik mijzelf kwijtgeraakt. Ik heb mijn hele leven aan hem aangepast, alles draait om hem en ik ben absoluut a-assertief. Wat helemaal erg is, is dat het op seksueel gebied ook rampzalig is. Wij vrijen ongeveer 3 keer per jaar, dat is toch erg?! Kortom, het is meer broer/zus relatie geworden. We hebben onze kop in het zand gestoken en er nooit over gesproken. Wat dat betreft is het dan ook niet raar dat hij gevoelns heeft voor een ander.

Tijdens het gesprek zei hij dat hij het allemaal niet meer wist. Ik heb gezegd dat de keuze bij hem ligt, die kan ik niet voor hem maken. Maar ik heb ook gezegd dat ik niet tegen onzekerheid kan en een relatie wil hebben met iemand die 100% voor mij gaat en dat als hij geen beslissing neemt, ik dat wel doe. Gisteren ben ik de hele dag bij mijn ouders geweest en vriend stuurde mij 's ochtends een sms dat hij voor ons wil vechten, onze basis goed is en excuses voor deze ellende. 's Avonds ben ik weer naar huis gegaan en heeft hij de andere vrouw op mijn 'commando' een sms gestuurd dat hij voor mij kiest en daarom afstand van haar moet nemen.

En wij moeten heel hard aan het werk met onze relatie, wil die nog goed komen. We gaan morgen naar de huisarts, want ik denk dat wij professionele hulp nodig hebben. Heeft er iemand al ervaring met relatietherapie of iets dergelijks?
Klinkt alsof jullie hier wel uit gaan komen samen, ondanks alle shit.

Goed dat je hem hebt kunnen dwingen haar te sms'en. Dat hij het daadwerkelijk gedaan heeft geeft mijn inziens wel aan dat hij inziet dat het niet verder kan zo. Wat ook al heel wat is voor een vent.

Succes ermee!
geen ervaring nee, maar waarom dit zo negatief bestempelen als relatie crisis?

jullie hebben door wat de problemen zijn en kiezen voor elkaar/gaan aan het werk om je relatie weer leuk te maken.

dit is meer een eye-opener dan een crisis! succes in ieder geval
heel mooi gezegd gigaluilak, een eye-opener!!

Jullie zijn elkaar in de afgelopen jaren ergens kwijt geraakt. Jullie hebben weer voor elkaar gekozen, dus moeten jullie elkaar weer vinden.

Ik zou zeggen telefoon uit/ van de haak( das ouderwets hé)

Samen jullie lievelingsgerecht koken, aan tafel eten, flesje wijn erbij en praten praten praten. Begin met jullie zegeningen en verder praten zoals je waarschijnlijk ook deed toen jullie elkaar nog niet zo lang kenden. Wat wil je, hoe denk je over dingen hoe zie jij... wat heb jij van mij nodig en ik van jou enz. Veel succes.
Klinkt op zich niet zo verkeerd hoor. Jullie zijn beiden bereid de sleur te doorbreken. Daarvoor zullen jullie tijd moeten vrijmaken. Blijft je vriend in die kroeg werken?

Succes samen!
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Klinkt inderdaad alsof dit nog wel goed kan komen, als de basis er nog maar is. Jullie houden allebei nog van elkaar! Dan is eerlijkheid en openheid en veel praten en luisteren nu belangrijk. Heel veel succes! Eigenlijk is het dus een 'blessing in disguise', want wie weet als dit nog lang zo was door gegaan, had het uiteindelijk jullie je relatie kunnen kosten.

Ik ga er hierbij even vanuit dat er tussen je vriend en zijn collega niets is voorgevallen. Heeft zij trouwens ook gevoelens voor hem, hoe reageerde zij op het 'afstand nemen'?
Als je van jezelf niet zo heel jaloers ben is het met dit soort dingen goed om op je intuitie te vertrouwen. Gelukkig gaan jullie er nu iets aan doen. Ik vraag me wel af hoe het zal gaan met zijn collega. Ze komen elkaar dagelijks tegen en vertrouw jij hem nog voldoende om te geloven dat er niets gaat begeuren. Zij zal zich er misschien niet zomaar bij neerleggen. Sorry voor deze negativiteit maar wel iets om rekening mee te houden. Veel succes met het doorbreken vd sleur en elkaar weer vinden.
Bedankt voor jullie steun. Ik heb echt drie rotdagen gehad en krijg nu langzamerhand weer geloof voor mijn vriend en mij.

Karlie, er is inderdaad niks lichamelijks voorgevallen. En vandaag zei mijn vriend ook nog tegen me dat zij nooit echt helemaal heeft uitgesproken dat zij gek op hem is, maar ik heb gewoon een heel sterke intuitie en weet dat dit zo is. Bovendien reageerde zij helemaal niet vreemd op het sms-je van mijn vriend dat hij 100% voor mij gaat en afstand wil van haar, dat zegt naar mijn idee al genoeg. Ze sms-te terug dat zij het allemaal wel begreep en dat het rot is hoe het loopt.

HanZie, mijn vriend werkt ongeveer 3 keer per maand in die kroeg en gaat er af en toe nog heen voor de gezelligheid. Tja, ik weet dat hij haar nog vaker zal tegenkomen en echt nog wel met haar kletst, maar ik vertrouw erop dat mijn vriend eerlijk is en mocht hij toch diepe gevoelens voor haar hebben, dan weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben, en weet ik dat we er alles aan hebben gedaan om onze relatie te redden. Ik heb er eerlijk gezegd wel vertrouwen in dat het goed komt. Morgen eerst maar eens naar de huisarts. Dat mijn vriend daar mee naar toe gaat, is ook wel een heel positief teken, want hij heeft echt een hekel aan 'therapietjes' en zo. Dus daaruit leid ik af dat hij er echt voor wil gaan.

Wat mij wel raar lijkt, is als ik haar tegenkom, hoe ik dan moet reageren. Kijk, ik weet goed wie die meid is, vaak genoeg mee gekletst en ze is wel leuk hoor. En zij is ook niet echt de schuld van onze relatiedip, die is door de jaren heen ontstaan. Ik ben eigenlijk van plan om haar een mailtje te sturen. En dan geen A4 vol met verwijten en scheldpartijen, maar heel netjes en beschaafd allemaal en dan heb ik tenminste wel gezegd wat ik haar zou willen zeggen. Doen of niet?
Niet doen! Wat je al schreef, met haar heeft het eigenlijk niets te maken.

Jullie relatie ging niet helemaal lekker en eerst neigde je vriend ernaar om haar erin te betrekken. Nu hij heeft besloten dat niet te doen, moet jij het niet gaan doen! Laat haar erbuiten en kom er samen met je vriend uit.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Mee eens, niet doen. Zij heeft er verder niets mee te maken, dit is tussen jou en je vriend. Jullie relatie.
Spijker, volgens mij sla jij de Spijker op z'n kop.

Dat ik dit zelf niet kan bedenken...
Verstandig advies spijker. Toverkol de eerste paar keer dat je haar ziet zal het misschien raar zijn maar als het snel weer wat beter tussen jou en je vriend gaat dan zal dat naar de achtergrond verdwijnen. Zo te horen heb je nog een goed vertrouwen in je relatie en je vriend. Komt vast helemaal goed.
volgende keer lees ik het hele topic even door.
anoniem_69734 wijzigde dit bericht op 01-10-2008 10:32
Reden: te mosterd
% gewijzigd
anoniem_57710 wijzigde dit bericht op 01-10-2008 08:39
Reden: mosterd
% gewijzigd
Ik stap een beetje laat in, maar jeetje wat een verhaal zeg.

Ik zou haar niet schrijven. Je hebt een relatie met je vriend, niet met haar. Als je haar tegenkomt: gewoon gedag zeggen, maar geen praatje aangaan. Je staat daar toch boven?

Dat je die smsjes leest begrijp ik heel goed hoor. Het is misschien niet netjes, maar dat weet jezelf ook wel en je zal je er vast heel rot en schuldig bij voelen. Maar dat je er naartoe getrokken word snap ik heel goed, herken dat wel.

Maar ja, ga je dat de rest van je relatie blijven doen? Het is nu ergens goed voor geweest, je alarmbellen rinkelden blijkbaar op het juiste moment, je kan nu aan je relatie gaan werken.

Probeer hem wel langzaam weer je vertrouwen te geven, een relatie gebaseerd op wantrouwen gaat nergens heen toch?

En wat wel voor je vriend te zeggen is: hij is wel eerlijk tegen je geweest. Eerst misschien niet, maar dat is ook een natuurlijke reactie als je betrapt wordt. Maar daarna vertelde hij het wel en dat spreekt voor hem, vind ik. Daar mag je ook best eens je waardering over uitspreken.

Ik heb zelf in een relatie crisis gestallt therapie gedaan. Dan hik je niet steeds het verleden op. Je vertelt wel je verhaal en je achtergrond, maar vervolgens ga je aan de slag met het hier en nu en dat is erg verhelderend en fijn. Dan ga je daar weg en denk je: is het nou echt zo simpel? En ja, dat was het dus ook.
quote:hanZie schreef op 28 september 2008 @ 16:39:

[...]

Nou nou, overdrijf niet zo. Ja, het is niet zo netjes om de smsjes van haar vriend te lezen. Nu weet ze wel wat voor smsjes er gestuurd zijn en kan ze daarover praten. We doen allemaal weleens dingen die (net) niet door de beugel kunnen. Maar soms heiligt het doel de middelen en zeker als je er daarna eerlijk over bent.Overdrijven? Ik vind jouw aanmatigende toon een beetje overdreven.

Ja, we doen allemaal wel eens dingen die niet heel netjes zijn. In tijden van oorlog heiligt een doel soms de middelen, maar in een situatie als deze nog niet vind ik. Als mijn vriend(in) mijn smsjes zou lezen om daarna te komen met "maar schatje, ik ben er nu toch eerlijk over" dan zou ik het daarom zeker niet minder kwalijk vinden.
quote:Spijker schreef op 30 september 2008 @ 20:20:

Niet doen! Wat je al schreef, met haar heeft het eigenlijk niets te maken.

Jullie relatie ging niet helemaal lekker en eerst neigde je vriend ernaar om haar erin te betrekken. Nu hij heeft besloten dat niet te doen, moet jij het niet gaan doen! Laat haar erbuiten en kom er samen met je vriend uit.

Helemaal mee eens!! Heel goed verwoord!

Verder heb ik nu de laatste post ook gelezen.

Toverkol: wat jammer dat toch is gebleken dat er meer achter zat. Toch zie ik jullie situatie heel positief in nu. Hij is eerlijk geweest, heeft haar gesmst, hij gaat mee naar de huisarts, jullie hebben open met elkaar gepraat. Dat is echt enorm goed hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven