Vriend slaapt bizar laat uit

21-05-2024 23:39 92 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoihoi,

Ik ben even mevrouw zeur. Ik ben een meid van 20 jaar en woon op mezelf. Ik zit nu 4 jaar in een relatie met een jongen van bijna 27 inmiddels. (Ik weet t een leeftijdsverschilletje). Hij woont nog bij zijn ouders. Ik ben 100km verderop gaan wonen en eens in de zoveel tijd komt ie bij mij langs. We zien elkaar echt niet vaak. Afgelopen dagen was hij bij mij en ik irriteer me mateloos. Maar ik vraag me af, in hoeverre is het normaal dat ik me zo erg irriteer???

Hij slaapt elke dag uit tot 14:00, voor hem is 13:00 vroeg.

Ik moet werken om 07:30 tot 14:00 en kom thuis, meneer komt net zijn bed uit.

Ik moet werken om 13:00, zit de hele ochtend in t donker, voel me al bezwaard van het geluid van t koffiezetapparaat, en me in het donker klaar te maken voor werk.

Ik mis iemand die met me opstaat, lekker samen wat eten en de dag beginnen.

Hij werkt in een avondwinkel en zijn ritme is ‘te begrijpen’ echter was het de jaren voor hij daar werkte precies zo. Hij is aan het gamen tot 5u in de ochtend meestal, denk ik???

Hij werkt doordeweeks tot 01:30 ongeveer en 1x in het weekend tot 04:30 wat inderdaad laat is.

Ik hou van vroeg opstaan en productief zijn en als hij dan op bezoek is, pas ik mijn ritme helemaal aan aan hem! Hij totaal niet aan mij want hij heeft ‘weekend’.

Ik begin er tegenop te kijken als hij langskomt want dan ben ik uit mijn ‘gezonde routine’ waar ik zo lang naar gestreefd heb. Lekker voor werk sporten etc. En als hij er is lig ik om 3u snachts op de bank in slaap te vallen om toch nog wat tijd met hem te besteden.

Maar als ik dit aangeef geeft hij aan zich ‘ongewenst’ te voelen en hij geeft aan absoluut niet 10/11 uur op te willen staan.

Ik word er zo gek van…
Alle reacties Link kopieren Quote
'meneer'... Dat is bijna een Viva wet, toch? Zodra dit woord valt is de relatie voorbij.
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
22-05-2024 09:26
'meneer'... Dat is bijna een Viva wet, toch? Zodra dit woord valt is de relatie voorbij.
Maar hoe zit het als je jezelf 'mevrouw' noemt? Zijn er dan uitzonderingen op de regel misschien? 🤓
Alle reacties Link kopieren Quote
Een vent van 27 die hele nachten gamet, thuis woont, slaapt tot 14:00 's middags en een vriendin van 20 heeft :pukey: Ik denk dat je wel leuker kan vinden.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik haakte al af bij ik ben een meid van 20 jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
moizer schreef:
22-05-2024 09:42
Maar hoe zit het als je jezelf 'mevrouw' noemt? Zijn er dan uitzonderingen op de regel misschien? 🤓
Grappig dat je dat zegt, ken jij nog iemand die zichzelf mevrouw noemt? Dat ken ik alleen uit soaps eigenlijk.
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat hij uitslaapt is een ding, lijkt mij ook veel te lang, soms best lekker maar elk keer?


Maar dat jij dan bang bent op wat geluid te maken in je huis als je je moet klaarmaken voor je werk. of wat dan ook, als moet je huishouden doen of wil je koffieleuten met een vriendin, gewoon normaal leefgeluiden maken.

Of hij komt maar uit bed en gaat wat doen of hij doet maar oordopjes in.


Maar eerlijk ik zou de relatie stoppen, je haalt er bar weinig uit. Leuk klinkt deze man ook niet echt verder.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind jullie leeftijdsverschil een beetje twijfelachtig. En ik zeg dit als iemand die zelf een vriend heeft die 7 jaar ouder is. Verschil is dat ik halverwege de dertig ben, en ruim volwassen was toen we een relatie kregen. Toen jij vier jaar geleden 16 was, was hij 23. Ik weet niet, maar toen ik 23 was, was ik niet geïnteresseerd meer in tieners.

Dit gezegd hebbende... Tja. Niet iedereen heeft hetzelfde ritme, en dat is ergens gewoon zo ingeprogrammeerd. Vroeger, in de prehistorie, was het namelijk handig dat er altijd iemand wakker was om te checken of er geen gevaar dreigde.

Onze huidige maatschappij is ingericht op ochtendmensen, en tja... Daar zal je vriend zich toch op aan moeten passen. Ik neem aan dat hij niet zijn hele leven in die winkel gaat werken? Wat als hij een andere baan krijgt, waarbij hij om 9 uur op kantoor verwacht wordt? Denk je dat hij dan ineens wel vroeg op gaat staan? Hoe gaat het als jullie op vakantie gaan, of een dagje weg? Staat hij dan wel vroeg op, of komt het erop neer dat jullie alleen weg kunnen als jullie later in de middag of 's avonds iets plannen?

Voor mij zouden dat wel dealbreakers kunnen zijn...
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
22-05-2024 10:29
Grappig dat je dat zegt, ken jij nog iemand die zichzelf mevrouw noemt? Dat ken ik alleen uit soaps eigenlijk.
Ze noemt zichzelf 'mevrouw zeur'.
Wat eten we vanavond?
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan maak je het uit en zoek je iemand die wel bij jouw wensen past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat iemand van 27 nog thuis woont kan ik snappen in deze tijd van woningnood.
Dat iemand werkt, ook al is het niet een functie met veel toekomstmogelijkheden (denk ik) siert hem.

Maar de rest: rode vlaggen. Dit gaat hem niet worden in the end.
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het ook niets vinden hoor. BIj ons thuis is mijn man de vroege vogel en ik slaap langer, maar dan hebben we het over een verschil van zeg 2 uur, maar dit zijn best extreme verschillen.

Ik ben het eens met de mening dat jullie ws gewoon niet bij elkaar passen en ik zou ermee ophouden als ik TO was.
Alle reacties Link kopieren Quote
Muggle22 schreef:
22-05-2024 10:47
Dit gezegd hebbende... Tja. Niet iedereen heeft hetzelfde ritme, en dat is ergens gewoon zo ingeprogrammeerd. Vroeger, in de prehistorie, was het namelijk handig dat er altijd iemand wakker was om te checken of er geen gevaar dreigde.

Onze huidige maatschappij is ingericht op ochtendmensen, en tja... Daar zal je vriend zich toch op aan moeten passen. Ik neem aan dat hij niet zijn hele leven in die winkel gaat werken? Wat als hij een andere baan krijgt, waarbij hij om 9 uur op kantoor verwacht wordt?
Als hij idd echt een nachtmens is, zal hij niet snel zo'n baan nemen. Genoeg werk in de avond. Hij hoeft zich helemaal niet aan te passen als hij dat niet wil. Maar een relatie met iemand die wel overdag leeft, wordt lastig.
Ze passen niet bij elkaar. Simpel zat.

Trouwens, 100 km uit elkaar wonen en 'af en toe langs komen', dat gaat m sowieso al niet worden, toch ?

To moet ophouden hem in haar ritme te willen duwen en gewoon haar conclusies trekken.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
impala schreef:
22-05-2024 11:09
Als hij idd echt een nachtmens is, zal hij niet snel zo'n baan nemen. Genoeg werk in de avond. Hij hoeft zich helemaal niet aan te passen als hij dat niet wil. Maar een relatie met iemand die wel overdag leeft, wordt lastig .
Ze passen niet bij elkaar. Simpel zat.
Oh, tot op zekere zin ben ik dat met je eens, hoor. Ik denk eigenlijk ook dat het fout is dat de maatschappij zo is ingericht, want niet iedereen is van nature een ochtendmens. Ik ben zelf ook niet echt een ochtendmens (al sta ik dan eerder om half tien op). Maar ik werk thuis en ben best flexibel, dus het kan niemand wat schelen.

Maar ik zeg dit omdat ik een relatie heb gehad met iemand die eenzelfde soort ritme had als de vriend van TO. En heel eerlijk, ja, ik ergerde me daar uiteindelijk wel aan. We gingen nooit samen naar bed, en stonden ook nooit samen op. En een dagje uit was ook lastig, want hij was niet uit zijn bed te branden. En ja, ook qua werk was het gewoon niet zo handig. Als twintiger is een baan vinden in de horeca ofzo is best te doen, maar ik denk dat dat uiteindelijk in je latere leven misschien wel lastiger wordt.

Het is niet DE reden dat het uitging. Maar als je dit al ergerlijk vindt op je 20ste, ga je het op je 30ste met een paar kleine kinderen en een serieuze baan wel degelijk heel lastig hebben. Beter dat je daar nu al over nadenkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zaramorad schreef:
22-05-2024 09:26
'meneer'... Dat is bijna een Viva wet, toch? Zodra dit woord valt is de relatie voorbij.
Idd, vind dat altijd zo'n onzin. Als ik boos ben op man en ik vertel dat aan een vriendin, kan ik hem ook zomaar als 'meneer' aanduiden. Wat dat dan zegt over mijn relatie is me echt een raadsel. Die ligt kennelijk al zo'n 40 jaar op z'n gat dan ofzo.

Alle reacties Link kopieren Quote
Jij vindt het vervelend dat hij zo laat opstaat. Hij vindt het fijn. Misschien eens praten over een compromis? Anders van je af laten glijden of afscheid van hem nemen. Je bent al 4 jaar met hem samen, het is een goed moment om te leren communiceren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Grobbekuiken_ schreef:
22-05-2024 11:40
Idd, vind dat altijd zo'n onzin. Als ik boos ben op man en ik vertel dat aan een vriendin, kan ik hem ook zomaar als 'meneer' aanduiden. Wat dat dan zegt over mijn relatie is me echt een raadsel. Die ligt kennelijk al zo'n 40 jaar op z'n gat dan ofzo.
Ik vind meneer nog netjes. Ik heb het meestal over "die lul".
Alle reacties Link kopieren Quote
Liever meneer dan 'manlief' :cry:
Alle reacties Link kopieren Quote
Laat mensen gewoon zelf kiezen hoe ze iemand omschrijven/noemen. Wat een dom gezeur weer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pioen00 schreef:
22-05-2024 11:41
Jij vindt het vervelend dat hij zo laat opstaat. Hij vindt het fijn. Misschien eens praten over een compromis? Anders van je af laten glijden of afscheid van hem nemen. Je bent al 4 jaar met hem samen, het is een goed moment om te leren communiceren.
Ptecies.
En onthoud: nu zijn het 4 jaar, maar als je ervoor kiest "moet" je nog 40 jaar ofzo.
(Bij wijze van spreken, want je kunt elk moment stoppen. Maar als je, je nu al irriteerd zou ik daar geen jaren meer An verspillen).
de wereld wacht om ontdekt te worden
Alle reacties Link kopieren Quote
Leeftijd, levensfase, levensstijl, whatever... het is duidelijk dat jullie niet (meer) bij elkaar passen. Jij ergert je er duidelijk enorm aan. Je kan je vriend niet veranderen, en gezien zijn werk snap ik zijn ritme heel goed. Maar zo negatief oordelen is niet oke. Of je dealt ermee, of je kapt ermee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit is zo mooi als je een meid van 20 bent; het is een goede ervaring geweest, het bevalt je niet meer, en nu kun je het gewoon uitmaken. En weer door. :hug:

(Als je 40 bent kan dit ook nog hoor, maar dan zitten er vaak wat weer haken en ogen aan.)
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo’n partner heb ik ook gehad, en die mocht van mij heel snel normaal gaan doen kwa opstaan en anders heel gauw opdonderen. Vooral als je na je werk thuiskomt in een teringbende en mijnheer nog net zijn tweede bakkie zet.

Die koos heel snel eieren voor zijn geld en het is nog een aantal jaar een hele volwassen relatie geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
Om te beginnen klinkt hij niet heel volwassen. Op die leeftijd nog thuiswonend zijn is (een tijdelijke of bijzondere situatie daargelaten) onaantrekkelijk. Je wilt toch iemand die zelfstandig is en zijn eigen huishouden voert? 27 en nog thuis zou een grote rode vlag moeten zijn.

Daarnaast moet je 9 uur optellen bij zijn einde werktijd (uurtje reizen, eten, klaar maken en 8 uur slaaptijd). Dat is zijn normale ritme. Als hij buiten zijn baan geen andere activiteiten heeft (vrienden, sport, studie) is dit zijn leven.

Dat past gewoon niet bij jouw leven en ritme. Vraag jezelf af of dit toekomst perspectief heeft. Samenwonen of een gezin lijkt mij hier niet wenselijk (vanuit jou). Hij leeft zijn leven en jij loopt tegen frustraties op.

Heeft hij verder ambities of plannen voor de toekomst?
Alle reacties Link kopieren Quote
Een relatie is niet verplicht.
Maak het uit en gun jezelf de ruimte in de toekomst iemand te ontmoeten die beter bij jou past.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kaarsjevoordesfeer schreef:
22-05-2024 07:29
Je klinkt als zijn moeder.

Dit is wie hij is, hij hoeft niet te veranderen om jou te plezieren. Als dit niet de man is om je leven mee te delen dan stop je met de relatie.

Succes!
Nou ik snap dat hoor. Ik vind het echt lamzakkengedrag om (zeker op je 26e) tot 14u in bed te blijven liggen. Ik zou daar ook finaal op afknappen. Maar vooral het feit dat hij zich totaal niet aan wil passen zou voor mij genoeg informatie zijn. Dan is dit vast niet het enige gebied waarop dat zo is.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven