vriend spreekt steeds af met ex

14-11-2008 22:15 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo,

mijn vriend spreekt nog altijd af met zijn ex. Wij zijn nu 3 jaar bij elkaar, en hij heeft vrij snel een relatie met mij gekregen toen zijn ex hem verliet.. Zij heef them verlaten omdat hij steeds bij andere dames zat, en zij (net als ik) vrij snel jaloers is.

hoe zit het bij jullie? heeft jullie partner nog steeds goed contect met 'de ex'? en hoe voelen jullie je hier onder?

anniek
heeft hij je zelf gezegd dat het daarom was dat zn ex hem heeft verlaten? of heb je dat van haar? hmm lijkt me lastig, ikzelf zou ook nogal jaloers zijn...

hoe spreken ze af? wat doen ze samen? waarom wil zij hem nog zien als zij hem heeft verlaten?
Ik zou dat ook niet prettig vinden hoor. maar je "pikt" het al 3 jaar? dan ben je niet superjaloers vind ik. of weet je het pas net?
Ik heb van hem gehoord dat hij dacht dat het daarom was uitgegaan, en dat is door haar bevestigd later.

Hij wil haar nog altijd zien omdat ze 'toch een tijd bij elkaar zijn geweest' en omdat hij graag 'oude vrienden wil behouden'. waarom zij hem wil zien weet ik eigenlijk niet... ik heb zelf geen tot zeer weinig contact emt haar! en spreek haar alleen wel eens op een feestje.
* crazy in love: er zijn natuurlijkd e nodige conflicten hierom ontstaan. Ik was jong en niet zelfverzekerd genoeg om hier iets van te zeggen. Ik heb een lastige tijd gehad waarin ikzelf het leifst in bed lag - ik begreep toen wel dat hij eruit wilde en dat hij dus met andere mensen afsprak; dat dat ook bij haar was baalde ik van, maar vond dat ik er op dat moment niets van mocht zeggen.

maar nu gaat het heel goed met mij en zit ik bordevol energie! maar ik baal elke keer als hij met haar afspreekt. Ookal gaan ze gewoon iets drinken ofzo
waarom ga jij nooit mee met hem? stel het eens voor... als hij weigert, dan weet je genoeg...
* lolita: dat vind hij niet erg, maar ik kan niet vaak mee omdat ik vaak op vrijdagavond moet werken. als ik wel mee ga dan erger ik me dood aan haar..!! en dan baal ik achteraf zo van mezelf! ik geloof dat ik liever thuis van mezelf baal als van haar als ik erbij ben... daardoor wordt ik altijd zo boos
Je zult hier wel heel wat uiteenlopende meningen te horen krijgen...

het gaat erom wat jouw grenzen zijn en hoe je elkaar daar in kunt vinden/tegemoet komen.

Ik zou het erg vervelend vinden. Gelukkig denkt mijn man er net zo over: een ex is bij ons een ex en dat wil zeggen dat we daar geen contact meer mee hebben.

Maar nogmaals: is bij iedereen anders en dat is prima zolang je samen met je partner op 1 lijn zit!

Maar wat ik me afvraag.. ben je wel duidelijk genoeg tegen hem? En betrekt hij haar ook in jullie gezamenlijke leven? Dat laatste lijkt me toch wel belangrijk en kan misschien ook een deel van jouw onzekerheid wegnemen...
* dogma: hij weet duidelijk dat ik het absoluut geen fijn idee vind als hij de hele avond bij haar zit.

ik spreek haar nooit, ze is er nooit als ik er ook ben, al ben ik wel een aantal keer met hen meegeweest en spreek ik haar op feestjes die mijn vriend geeft. ook wordt ik altijd uitgenodigt op feestjes van haar kant (uiteraard word ik uitgenodigt in de trant van: 'aanhang is welkom' maargoed..)en mijn vriend neemt me danook mee. dus tot dan toe is er eigenlijk niets om me druk om te maken

ik weet dat ze het goed met elkaar kunnen vinden, ookal is die relatie stuk gelopen, ik wil hier leiver niet tussen in komen maar... ik baal zoo!
Het ging uit met ex omdat hij steeds bij andere dames zat. Dat vermoedt hij en dat bevestigt zij.

Hij is dus niet veranderd daarin; hij heeft nog steeds veel behoefte aan aandacht van andere dames, waaronder zijn ex. Hij heeft duidelijk niets geleerd van het feit dat zijn ex het daarom heeft uitgemaakt.

Vraag is of jij daar wel mee kan leven.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Zoals Dogma schrijft : Ik zou het erg vervelend vinden. Gelukkig denkt mijn man er net zo over: een ex is bij ons een ex en dat wil zeggen dat we daar geen contact meer mee hebben.

Daar ben ik het niet mee eens (of je moet met flinke ruzie uit elkaar zijn gegaan)

Maar een ex is een ex omdat het niet als relatie werkt, maar als je een lange tijd bent samen geweest, kun je na dat de relatie over is, nog wel een normaal contact met elkaar hebben?

Mijn huidige vriend heeft een ex, die ik ook wel eens tegenkom, ik klets altijd even bij met haar, en soms vraagt ze ook bijvoorbeeld hoe het nu is met de ouders van mijn huidige vriend oid, ik vind dat eigenlijk wel heel normaal.

Misschien als een relatie net uit is, dat dat nog ongemakkelijk of 'pijnlijk' kan zijn, maar na een tijdje (of zoals bij jullie na 3 jaar) moet je wel normaal met elkaar kunnen praten.

Maar echt avonden alleen maar met haar afspreken, op dagen dat jij niet kunt, dat vind ik weer het andere uiterste...

Ik zou me er overheen zetten en gewoon zelfverzekerd naar feestjes gaan waar jullie allemaal zijn.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Hmmm, ik ben dus zo'n ex. Na een relatie van een aantal jaar zijn we ook uit elkaar, maar zie/spreek ik hem ook nog met enige regelmaat(zien: 1 x per maand ofzo en dan spreek ik hem nog af en toe over de telefoon).

In ons geval betekent dat niets behalve het feit dat we hele goede vrienden zijn en ik zou het heel erg vinden als ik dat zou verliezen. Voor de duidelijkheid: ik zou echt nooooit meer willen met hem dan vriendschap. Het lijkt me dan ook geen probleem om zijn nieuwe vriendin te betrekken bij onze afspraken, alleen wil zij dat in dit geval niet (maar da's weer een ander verhaal). Op het moment dat zijn nieuwe vriendin het echt niet zou willen dat we elkaar zouden zien, dan zou ik hier wel respect voor hebben, al zou het me ook heel erg veel pijn doen omdat ik dan voor mijn gevoel een hele goede vriend zou verliezen. Als mijn vriendje me contact met ex zou verbieden, dan weet ik niet of ik dat 123 zou accepteren. Ik zou hem proberen te betrekken bij onze vriendschap, zodat hij kan zien dat het echt alleen dat is. Ik zou het contact ook wel willen beperken qua frequentie, maar helemaal afkappen zou voor mij absoluut een issue zijn. Hoop dat je wat aan de andere kant van het verhaal hebt, al wil ik niet zeggen dat het bij hem hetzelfde is...als bij mij en mijn ex als ik het zo lees
Wat vind zijn ex er zelf van? Kan ze zich niet inleven in jou, ze was toch zelf tijdens haar relatie met hem jaloers etc.

Snap niet dat ze nu zonodig contact moet hebben met je vriend. Vind dat er ook enige initiatief bij haar ligt om het contact wat te verminderen en dat ze rekening moet houden met jou.

Verder zou ik het echt niet prettig vinden als mijn vriend contact met zijn ex(en) zou hebben. Een ex is een ex..
Ik sluit me bij laara aan
een ex is niet voor niks een ex. Dat werkt toch niet meer. Maar ziet jouw vriend zijn ex echt als ex en andersom ziet zijn ex jouw vriend ook als ex of zijn er nog gevoelens. Op het moment dat er nog gevoelens voor elkaar zijn wordt het probleem al veel gecompliceerder en dan zal er een keuze gemaakt moeten worden.

Ik vind het wel heel erg voor je en hopelijk kun je het duidelijk maken aan je vriend dat je er stevig van baalt.
Waarom zit je er zo mee dat je vriend nog met zijn ex afspreekt. Hij heeft er zelfs geen problemen mee als je meegaat (ook al kun of wil jij zelf niet). Lijkt me dat het normale interesse is (hij is nieuwsgierig hoe het met haar gaat). Heb jij geen exvriend waarvan je het leuk zou vinden om te weten hoe het daarmee gaat? Duik je dan toch ook niet meteen de koffer in.

Daarnaast is het al 3 jaar zo (ze is niet 2 weken geleden plotseling uit de hemel komen vallen en op onverklaarbare wijze het hart van je vriend gestolen). Ook al was je toen minder zelfverzekerd, misschien had het veel conflicten gescheelt als je toen aangegeven had hoe jij je hieronder voelt.

Wat vind je er nu eigenlijk bedreigend aan, geeft hij een aanleiding voor je nare gevoel/wantrouwen? Misschien maak je het zelf wel groter dan het is, dat kan zelfs een gewoonte zijn geworden doordat je er in het begin onzeker tegenover stond.

Als het goed is geeft je vriend om je, en vindt/vond hij het belangrijk te weten hoe jij tegen dingen aankijkt.

Weet je eigenlijk wel al wat je zelf hierin verwacht? Zijn die verwachtingen ook wel redelijk? Jij zult je waarschijnlijk (gokje) het prettigst voelen als hij haar niet meer ziet, maar ja...de eerste mens die het recht heeft om een ander contact met iemand te ontzeggen moet nog geboren worden ;)

En even heel simpel; Hij bepaalt zelf wie hij wel en niet ziet, en jij bepaalt of je daar in mee kunt gaan, ja toch.
To; hoe regelmatig spreken ze af?

Ik heb ook nog heel leuk en goed contact met een ex; ga regelmatig winkelen, met een groep op stap, film kijken etc. Regelmatig is een maal per 2/3 weken.

Toen hij een vriendin had een tijdje terug vond zij dit ook absoluut niet fijn. Hij heeft toen het contact met mij stiekem voortgezet; ook niet correct maar ok.

Ik vind regelmatig contact houden met je ex geen probleem. Als de ander daar een probleem mee heeft moet er wel over gesproken worden ja. Wel vreemd is de relatiebreukreden die poezewoes goed verwoord.

Succes ermee in ieder geval.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
wel toevallig dat hij altijd vrijdag avond gaat( als jij niet kunt)

ik zou dit goed bespreken , dat jij dit niet leuk vind.
Het feit dat je vriend nog bevriend is met zn ex hoeft geen probleem te zijn, het gaat misschien om de manier waarop bepaalde dingen zijn gegaan?

Wat precies stoort je in het contact, want dat is me niet helemaal duidelijk.

Ik heb zelf een ex waar ik nog heel goed bevriend mee ben. Mijn huidige vriend heeft daar geen enkel probleem mee, omdat hij mij erin vertrouwt dat er alleen nog puur vriendschap is en ook omdat hij weet dat ik heel duidelijke grenzen heb naar mijn ex toe. Daarom werkt t ook goed denk ik. Mijn vriend en mijn ex kennen elkaar ook en ze kunnen het goed met elkaar vinden.

Vriendschap met een ex moet op zich kunnen, maar dat ligt wel aan de omstandigheden en situaties eromheen. Als mijn vriend er moeite mee zou hebben zou ik daar begrip voor hebben en daar zeker rekening mee houden! Ik zou de vriendschap met mijn ex er niet om verbreken, maar ik zou er al t redelijke aan doen om mijn vriend dan een goed gevoel te geven en hem gerust te stellen.

Daarom ook vraag ik me af wat je precies dan stoort, of is het feit dat zij zijn zn ex is op zich al vervelend voor jou?
quote:Madhe schreef op 15 november 2008 @ 17:18:

Waarom zit je er zo mee dat je vriend nog met zijn ex afspreekt. Hij heeft er zelfs geen problemen mee als je meegaat (ook al kun of wil jij zelf niet). Lijkt me dat het normale interesse is (hij is nieuwsgierig hoe het met haar gaat). Heb jij geen exvriend waarvan je het leuk zou vinden om te weten hoe het daarmee gaat? Duik je dan toch ook niet meteen de koffer in.

Daarnaast is het al 3 jaar zo (ze is niet 2 weken geleden plotseling uit de hemel komen vallen en op onverklaarbare wijze het hart van je vriend gestolen). Ook al was je toen minder zelfverzekerd, misschien had het veel conflicten gescheelt als je toen aangegeven had hoe jij je hieronder voelt.

Wat vind je er nu eigenlijk bedreigend aan, geeft hij een aanleiding voor je nare gevoel/wantrouwen? Misschien maak je het zelf wel groter dan het is, dat kan zelfs een gewoonte zijn geworden doordat je er in het begin onzeker tegenover stond.

Als het goed is geeft je vriend om je, en vindt/vond hij het belangrijk te weten hoe jij tegen dingen aankijkt.

Weet je eigenlijk wel al wat je zelf hierin verwacht? Zijn die verwachtingen ook wel redelijk? Jij zult je waarschijnlijk (gokje) het prettigst voelen als hij haar niet meer ziet, maar ja...de eerste mens die het recht heeft om een ander contact met iemand te ontzeggen moet nog geboren worden ;)

En even heel simpel; Hij bepaalt zelf wie hij wel en niet ziet, en jij bepaalt of je daar in mee kunt gaan, ja toch.zoo ik mag hopen dta jij niet in sociaal werk zit, want je zou honderden mensen kwetsen om zon toon aan te slaan zeg.....
Maar misschien is het wel zinvol antwoord te geven op Madhe's vragen....
Peas on earth!
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 05 december 2008 @ 15:11:

Maar misschien is het wel zinvol antwoord te geven op Madhe's vragen....

Eensch..

Vind daarnaast ook niet dat je zomaar kunt zeggen: een ex is een ex dus geen contact.

Soms komen mensen er achter dat ze beter geen liefdesrelatie met elkaar kunnen hebben, maar dat ze wel graag vrienden met elkaar willen zijn/blijven. Je zult zelf ook mannelijke vrienden hebben neem ik aan? Of vrouwen kennen die dat hebben en zien dat dat prima gaat?

Ex kan ook jeugdvriendje zijn waar je al 10 jaar 'gewoon' mee bevriend bent. Vind het belangrijker om te weten hoe ze met elkaar omgaan, als vrienden of zit er nog steeds meer..
Dat dan weer wel..
Dat dan weer wel..
Anniek, zelf vind ik dat Madhe met haar vragen in een hele goede richting zit. Niks bot... je wordt zo gedwongen om eens goed bij jezelf na te gaan waarom je daar zo moeite mee hebt. Niks geen struisvogelpolitiek maar eerlijk zijn to jezelf en kijken waar het probleem ligt voor jou en met welke redenen.

Bovendien heb je het over een "toon"die Mathe zou aanslaan. Het is geschreven taal Anniek. Je ziet dus geen mimiek en je hoort niet hoe ze het zou zeggen.... Nogmaals, ik vind het NIET bot overkomen. Ik denk meer dat er bij jou iets wringt (niet de antwoorden krijgt die je graag zou hebben)en dat jij daarom het geschreven stukje als negatief beschouwd.
Net zoals Moondancer ben ik het geheel met Laara eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven