Vriend te weinig tijd vanwege baan

21-07-2025 14:29 126 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier. Ik heb een account aangemaakt omdat ik niet meer weet wat ik moet doen en er met niemand over kan praten.

4 jaar geleden ben ik gescheiden en ik heb een dochterje van 7 jaar. Sinds 3 jaar heb ik weer een nieuwe relatie. Wij wonen niet samen. Vriend is altijd bij mij omdat ik in de avond niet weg kan vanwege dochter.

Het eerste jaar van onze relatie had vriend een "normale" baan van 8 tot 17, maandag tot vrijdag. Daarna heeft hij een hele mooie kans gekregen en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk. Zelf werk ik in de zorg van 7 tot 12. We lopen elkaar dus helemaal mis! Als hij wel vrij is ligt hij rustig tot 2 uur op bed, wat ik wel snap want dit werk breekt je ook op. Maar we kunnen zo eigenlijk nooit iets leuks samen doen. Alle uitjes met dochter, verjaardagen, familie bezoekjes doe ik alleen. 5 dagen per week zit ik hier alleen de bank. Hij werkt en slaapt alleen maar. Verder is zijn motor zijn grote hobby. Hij is ook gek op gamen. Dat moet dus ook nog allemaal gebeuren. Er blijft echt niks over voor tijd samen! We hebben hier al 2 jaar discussies over. Ik wil eigenlijk gewoon dat hij een andere baan neemt. Wat ik natuurlijk helemaal niet kan vragen, maar ik trek dit niet. Hij wil geen andere baan omdat hij hier bijzonder goed verdiend. Dat geld interesseert mij niet. Ik ben liever gewoon meer samen. Hij snapt dit niet en dat geeft mij heel erg het gevoel dat ik meer van hem hou dan hij van mij.

Vanmorgen heb ik een punt achter de relatie gezet. Omdat ik er gewoon echt niet meer tegen kan. Maar dat is eigenlijk helemaal niet wat ik wil. Er zijn zoveel vrouwen met een vent is het leger, of op een schip. Maar ik voel me gewoon zo alleen. Ik wil zijn baan graag accepteren, maar wekelijks maak ik hier toch weer een hele discussie van. Hoe doen andere vrouwen dit? Hebben jullie tips? Of toch maar zo laten omdat ik er blijkbaar niet mee kan leven...

Alvast bedankt!
Eerlijk gezegd zou ik ook niet een leuke baan opgeven voor mijn partner. Wat maakt nou dat je precies daarvan zo’n punt maakt? Eerlijk gezegd klinkt ie als een leuke man maar ben jij een beetje een zeur…
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 15:45
Hoe dan? Ik kan niet in de avond gaan werken met een kind. Mijn kind staat op 1. Het werk wat ik nu doe is ideaal. Ik ben er weer voordat school uit gaat.
Maar je klinkt echt ongelofelijk niet te vermurwen.

Jíj bent ideaal, jíj zet je kind op 1.
Hij kiest niet voor jóu en ga zo maar door.

Pfff doodvermoeiend. Goed dat je het uitgemaakt hebt!
OlleGrieze schreef:
22-07-2025 15:11
Wacht even... Hij werkt 5 dagen in de week behoorlijk veel uren per dag/nacht en is dan in zijn eigen huis.
Volgens mij niet, want to heeft het over 4 uur reizen per dag. Nl. werken van 12-2 (=14) incl. reistjid van 4 uur.
Dat is neem ik aan vanuit haar huis. Daardoor is de conclusie niet dat hij naar eigen huis gaat, maar naar haar huis. Anders vallen zijn werkuren op zich nog wel mee. Dan maakt hij geen 14 uur per dag, maar 10 uur per dag. Alsnog lange dagen, maar niet zo bizar als eerder gesteld werd.
OlleGrieze schreef:
22-07-2025 15:33
Het klinkt alsof jij op weekdagen gewoon heel weinig invulling in je leven hebt. Behalve met dochter zijn.
Zelf heb ik geen probleem met veel 'alleen' te zijn. Partner en ik zien elkaar vaak minder dan jij en je vriend. Want ik werk veel op weekdagen en partner werkt onregelmatig op avonden, nachten en in weekenden. Het kan zomaar gebeuren dat we elkaar dagen geen moment 'wakker' zien alhoewel we samenwonen. We houden van elkaar en wees maar zeker dat als ik hem bel omdat ik hem NU nodig heb, hij alles laat vallen en hij eraan komt en omgekeerd. De dagen die we wel samen kunnen doorbrengen, maken we weinig sociale afspraken en we zorgen er beiden voor dat we op andere dagen het huishouden opgepakt hebben zodat we ook daar niet mee aan de slag moeten. Heerlijke dagen zijn dat en ik vind dit een stuk fijner en waardevoller dan elke avond twee uurtjes samen op de bank zitten.
Ik wou dus dat ik dit kon! Ik vind alleen zijn dus wel verschrikkelijk. Nog erger vind ik het gevoel dat zijn baan zijn prioriteit is. Dat gevoel heb jij dus niet? Ik kan het gewoon niet anders zien.
NomenNesci0 schreef:
22-07-2025 15:50
Volgens mij niet, want to heeft het over 4 uur reizen per dag. Nl. werken van 12-2 (=14) incl. reistjid van 4 uur.
Dat is neem ik aan vanuit haar huis. Daardoor is de conclusie niet dat hij naar eigen huis gaat, maar naar haar huis. Anders vallen zijn werkuren op zich nog wel mee. Dan maakt hij geen 14 uur per dag, maar 10 uur per dag. Alsnog lange dagen, maar niet zo bizar als eerder gesteld werd.
Lees nog maar een keer.
smorre schreef:
22-07-2025 15:45
Eerlijk gezegd zou ik ook niet een leuke baan opgeven voor mijn partner. Wat maakt nou dat je precies daarvan zo’n punt maakt? Eerlijk gezegd klinkt ie als een leuke man maar ben jij een beetje een zeur…
Het is ook een leuke man! Ik maak er een punt van omdat het voelt dat zijn baan belangrijker is dan onze relatie. Hij weet dat ik vind dat we te weinig tijd samen hebben. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik zou zelf ook nooit een baan nemen waardoor ik hem minder zie. Ik zeur misschien wel. Maar in mijn hoofd klopt dit niet als je graag samen wil zijn en van iemand houd.
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 15:51
Ik wou dus dat ik dit kon! Ik vind alleen zijn dus wel verschrikkelijk. Nog erger vind ik het gevoel dat zijn baan zijn prioriteit is. Dat gevoel heb jij dus niet? Ik kan het gewoon niet anders zien.
Werk is voor ons beiden belangrijk, daar halen we veel meer uit dan een belegde boterham. En toch zijn we elkaars prioriteit. Als de nood aan de man of de vrouw is, dan beweegt de ander ALTIJD hemel op aarde om er te zijn. Maar werk skippen/afzeggen/veranderen omdat de ander thuis niks zit te doen en zich verveelt.... Nee echt niet. Daardoor zou ik me trouwens een last voelen en zeker geen prioriteit. Moet er niet aan denken dat mijn partner omwille van mijn 'ik wil liever niet alleen zijn', met tegenzin in een andere sector zou gaan werken terwijl zijn passie bij zijn huidige werkomgeving ligt. Hij zou er zeker geen leukere partner door worden.
Ik vind niet zozeer dat je zeurt, maar het hele topic is wel een beetje zinloos heen en weer gepraat, want jullie willen allebei niets veranderen. Niets is bespreekbaar, niets is mogelijk, er worden geen opties voor oplossingen verkend. Jullie blijven allebei bij jullie standpunt en niemand wil concessies doen. Dan is dit hele topic toch zinloos?
Je bent niet op zoek naar oplossingen, toch? En hij ook niet.
to schrijft:
Vriend is altijd bij mij
en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk
5 dagen per week zit ik hier alleen de bank
Waarom zou hij meebetalen aan de vaste lasten? In zijn vrije tijd is hij bij mij (...) Hij woont hier niet
Zit inderdaad 4 uur reistijd in per dag.
Hij is zijn 2 vrije dagen bij mij.
--------------------------------------------------------------------

Ik raak dus in de war van zijn werktijden. To beschrijft het als een feit dat dit werktijden zijn, terwijl het even later incl 4 uur reistijd per dag is. Maar than again is hij doordeweeks nooit bij haar. Woont hij dan 4 uur reizen per dag van zijn werk in zijn eigen huis?
NomenNesci0 schreef:
22-07-2025 16:00
to schrijft:
Vriend is altijd bij mij
en werkt nu aan de andere kant van nederland. Het gaat om avonddiensten. hij is nu 5 dagen per week van 12 tot 2 aan het werk
5 dagen per week zit ik hier alleen de bank
Waarom zou hij meebetalen aan de vaste lasten? In zijn vrije tijd is hij bij mij (...) Hij woont hier niet
Zit inderdaad 4 uur reistijd in per dag.
Hij is zijn 2 vrije dagen bij mij.
--------------------------------------------------------------------

Ik raak dus in de war van zijn werktijden. To beschrijft het als een feit dat dit werktijden zijn, terwijl het even later incl 4 uur reistijd per dag is. Maar than again is hij doordeweeks nooit bij haar. Woont hij dan 4 uur reizen per dag van zijn werk in zijn eigen huis?
Hij woont op een uur rijden van TO.
Hij woont op 2 uur rijden van zijn werk.
X-Laura-X schreef:
Dat gevoel van jou is echt van jou. Ik zie iemand die zijn werk heel leuk vindt.
En ik zie een TO die niets om handen heeft en alleen maar zit te wachten om beziggehouden te worden.
Regel een vaste oppas, zoek een hobby, ga dingen doen met vriendinnen!
X-Laura-X schreef:
Dat gevoel van jou is echt van jou. Ik zie iemand die zijn werk heel leuk vindt.
En ik zie een TO die niets om handen heeft en alleen maar zit te wachten om beziggehouden te worden.
Regel een vaste oppas, zoek een hobby, ga dingen doen met vriendinnen!
Je hebt gelijk Ollegrieze. Ik zie het nu net dat hij idd een uur reizen van haar af woont en dus zelf op 2 uur reizen enkele reis per dag zit vanuit ZIJN huis.
Wow, en dat al 2 jaar. Ik zou als ik hem was een huis kopen dichtbij zijn werk. Dat scheelt 4 uur per dag. Dat is nogal wat!
OlleGrieze schreef:
22-07-2025 15:58
Werk is voor ons beiden belangrijk, daar halen we veel meer uit dan een belegde boterham. En toch zijn we elkaars prioriteit. Als de nood aan de man of de vrouw is, dan beweegt de ander ALTIJD hemel op aarde om er te zijn. Maar werk skippen/afzeggen/veranderen omdat de ander thuis niks zit te doen en zich verveelt.... Nee echt niet. Daardoor zou ik me trouwens een last voelen en zeker geen prioriteit. Moet er niet aan denken dat mijn partner omwille van mijn 'ik wil liever niet alleen zijn', met tegenzin in een andere sector zou gaan werken terwijl zijn passie bij zijn huidige werkomgeving ligt. Hij zou er zeker geen leukere partner door worden.
Daar heb je gelijk in. Ik probeer het ook zo te zien maar het lukt me gewoon niet. Hij laat trouwens wel alles vallen als er wat is. Toen mijn hond ingeslapen werd, mijn dochter een hechting moest in het ziekenhuis... hij gaat meteen bij werk weg. Ik hecht zelf gewoon geen waarde aan een baan denk ik.
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 15:54
Het is ook een leuke man! Ik maak er een punt van omdat het voelt dat zijn baan belangrijker is dan onze relatie. Hij weet dat ik vind dat we te weinig tijd samen hebben. Ik kan er gewoon niet tegen. Ik zou zelf ook nooit een baan nemen waardoor ik hem minder zie. Ik zeur misschien wel. Maar in mijn hoofd klopt dit niet als je graag samen wil zijn en van iemand houd.
Het is niet zijn baan die belangrijker is dan jij, het is de manier van leven die hij ambieert. En dat kan ik me voorstellen ook! Als jij je nog geen paar uurtjes oppas kunt permitteren, dan zou ik het ook graag iets breder hebben. En dat hij dat niet alleen voor zichzelf wil maar het ook jullie gunt maakt hem een fijne man.

Jij roept steeds 'zijn baan is belangrijker dan ik'. Maar jij kan ook andere keuzes maken, die jij ook als geen optie ziet. Verhuizen is voor een kind echt geen niet te nemen hindernis hoor!
'Ik wil niet van baan wisselen'
'Ik wil geen andere werktijden'
'Ik wil niet alleen op de bank zitten'
Ik wil geen oppas'
'Ik wil niet verhuizen'
'Ik wil dat hij geen aan zijn ontspannende hobby's besteed'
'Ik kan niet naar zijn huis door kind' (kan die daar niet soms op een luchtbedje slapen?)

Waar je schreef dat je het verbreken van de relatie misschien wel als drukmiddel gebruikte toen was ik klaar met begrip voor jouw situatie en las ik ineens al je berichten anders!
Iemand die alles voor je doet alleen weinig vrije tijd heeft, die verdient iemand die wat hij doet wél waardeert en ook eens om hem denkt!
Itsnojoke schreef:
22-07-2025 15:59
Ik vind niet zozeer dat je zeurt, maar het hele topic is wel een beetje zinloos heen en weer gepraat, want jullie willen allebei niets veranderen. Niets is bespreekbaar, niets is mogelijk, er worden geen opties voor oplossingen verkend. Jullie blijven allebei bij jullie standpunt en niemand wil concessies doen. Dan is dit hele topic toch zinloos?
Je bent niet op zoek naar oplossingen, toch? En hij ook niet.
Ja dat is natuurlijk ook wel zo. Ik probeer eindelijk gewoon van mijn twijfel af te komen. Of zijn werk accepteren of de punt achter de relatie houden. En dat helpt met inzichten van anderen.
Ben je zelf redenen aan het zoeken het uit te maken TO? Je kan zelf niks veranderen, maar hij moet wel veranderen.
Levensgenieter ;)
-Matilda- schreef:
22-07-2025 16:23
Het is niet zijn baan die belangrijker is dan jij, het is de manier van leven die hij ambieert. En dat kan ik me voorstellen ook! Als jij je nog geen paar uurtjes oppas kunt permitteren, dan zou ik het ook graag iets breder hebben. En dat hij dat niet alleen voor zichzelf wil maar het ook jullie gunt maakt hem een fijne man.

Jij roept steeds 'zijn baan is belangrijker dan ik'. Maar jij kan ook andere keuzes maken, die jij ook als geen optie ziet. Verhuizen is voor een kind echt geen niet te nemen hindernis hoor!
Ik wil geen oppas'
'Ik wil niet verhuizen'
'Ik kan niet naar zijn huis door kind' (kan die daar niet soms op een luchtbedje slapen?)

Waar je schreef dat je het verbreken van de relatie misschien wel als drukmiddel gebruikte toen was ik klaar met begrip voor jouw situatie en las ik ineens al je berichten anders!
Iemand die alles voor je doet alleen weinig vrije tijd heeft, die verdient iemand die wat hij doet wél waardeert en ook eens om hem denkt!
Eens. Hoe meer to schrijft, hoe meer ik het verwend gedrag vind.
-Matilda- schreef:
22-07-2025 16:23

Ik wil geen oppas'
'Ik wil niet verhuizen'

Klopt, dat zegt hij ook vaak: dat hij wou dat ik trots op hem was. En waardeerd wat hij allemaal doet voor een fijne toekomst samen. Bedankt voor je mening! Ik weet dat ik hier ook erg moeilijk om doe. Wou dat het anders was maar kan er niet mee omgaan. Moet aan mezelf werken denk ik. En meer zelf invulling geen aan de avonden alleen.
Het hoeft toch niet iemands schuld te zijn. Het werkt gewoon niet voor TO, en dat mag. Soms is het gewoon niet anders, ookal vind je elkaar heel leuk.

Ik zou wel verhuizen naar waar hij werkt, maar TO heeft het niet voor de relatie over om te verhuizen, en hij heeft het niet voor de relatie over om ander werk te zoeken. Dus dan houdt het op.
Pianissimo schreef:
22-07-2025 16:45
Het hoeft toch niet iemands schuld te zijn. Het werkt gewoon niet voor TO, en dat mag. Soms is het gewoon niet anders, ookal vind je elkaar heel leuk.

Ik zou wel verhuizen naar waar hij werkt, maar TO heeft het niet voor de relatie over om te verhuizen, en hij heeft het niet voor de relatie over om ander werk te zoeken. Dus dan houdt het op.

Wat een mooie reactie! Niet beschuldigend.
Ik zie ook geen fouten bij TO en haar vriend, ze hebben beiden andere prioriteiten die nu niet met elkaar matchen.
Jammer is dat, want ze geven wel om elkaar.

Is er een mogelijkheid om een pauze in het samenwonen in te lassen om allebei te ervaren hoe het is om zonder de ander te leven?
Als het gemis van beide kanten heel groot is kunnen er misschien concessies gedaan worden, of TO kan de situatie aanvaarden zoals deze nou eenmaal is.
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 16:20
Daar heb je gelijk in. Ik probeer het ook zo te zien maar het lukt me gewoon niet. Hij laat trouwens wel alles vallen als er wat is. Toen mijn hond ingeslapen werd, mijn dochter een hechting moest in het ziekenhuis... hij gaat meteen bij werk weg. Ik hecht zelf gewoon geen waarde aan een baan denk ik.

Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. En ook wel wat naïef. Je hebt gewoon een inkomen nodig om te leven. En de meeste mensen doen dat door te werken. En als je wat meer kan verdienen en daarmee een onbezorgder leven kan leiden, dan doen de meeste mensen dat.
nerdopviva schreef:
22-07-2025 16:55
Dat vind ik wel heel makkelijk gezegd. En ook wel wat naïef. Je hebt gewoon een inkomen nodig om te leven. En de meeste mensen doen dat door te werken. En als je wat meer kan verdienen en daarmee een onbezorgder leven kan leiden, dan doen de meeste mensen dat.
Dit ja. En dan doet hij dat ook nog eens voor haar, voor een toekomst samen. Ik zou juist dankbaar zijn dat hij dat serieus neemt.
nerdopviva schreef:
22-07-2025 16:55
Sorry, zo zie ik het niet. Als ik genoeg verdien om van te leven is het voor mij ook genoeg. Ik hoef geen dure auto, groot huis enz. Hij ziet dat dus heel anders en heeft grootse dromen. Gewoon andere manier van denken helaas.
X-Laura-X schreef:
22-07-2025 17:30
Sorry, zo zie ik het niet. Als ik genoeg verdien om van te leven is het voor mij ook genoeg. Ik hoef geen dure auto, groot huis enz. Hij ziet dat dus heel anders en heeft grootse dromen. Gewoon andere manier van denken helaas.
kortom, jullie passen niet bij elkaar. Zijn manier van denken is niet beter of slechter dan de jouwe, maar niet verenigbaar.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven