vriend twijfelt aan ons ...

04-06-2009 16:26 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Na wat gegoogled te hebben, ben ik op deze site terecht gekomen.

Een tijdje terug heb ik via profielsite een man leren kennen. Het klikte via mail en chat meteen en we zijn niet lang daarna beginnen daten en dat viel super mee. Dus niet veel later hadden we een relatie. Een relatie die volgens mij zeer goed zat, veel gemeenschappelijke hobby's, zelfde smaak over vele dingen, konden lachen met elkaar maar ook serieuze gesprekken voeren, we zeiden meermaals per dag hoe graag we elkaar zagen, ... Mijn 'vriend' zag ons van in het begin al helemaal zitten, ik heb wat meer ontdooiingstijd nodig, maar ging niet veel later mee in zijn enthousiasme omdat het echt zo goed voelde.

En nu ineens de laatste 2 dagen merkte ik wat afstand bij hem. Heb hem erachter gevraagd en hij weet niet wat hij heeft, heeft twijfels, hij wordt er zot van, hij voelt zich een zombie, ...

Dit kwam voor mij echt als een hele grote klap, omdat er 3 dagen geleden geen vuiltje aan de lucht was, waren we zelfs nog bezig over waar we ev. wilden gaan wonen ed. Hij weet het op het moment echt niet zegt hij .

Nu heb ik voorgesteld dat hij een tijdje ruimte krijgt van mij en ik dan wil weten waar ik aan toe ben. Is niet makkelijk natuurlijk, maar had ik het meteen moeten afkappen? Of is het beter hem even tijd te gunnen? Ben er zo van in de war.

Hoop dat iemand iets nuttigs kan zeggen hierover.

Dank!
Hey Tjonge,

Bedankt voor je reactie.

Hij is iemand die vlug het slechtste denkt en van nature onzeker persoon, dat weet ik.

Het gekke is dat ik nu niet echt aan mijn eigen twijfel, ik ben mijn eigen geweest gedurende onze relatie, meer kan ik niet doen... Ik ga hem gewoon om duidelijkheid vragen en als hij niet meer wilt, is dat zo. Daar voel ik mij best wel sterk in nu.

Kreeg net van zijn zus op profielsite een berichtje hoe het met me gaat en nog wat algemene vraagjes. Weet nu eerlijk gezegd niet of ze er iets van weet en wat ik moet antwoorden??
quote:tjonge schreef op 06 juni 2009 @ 12:38:

@Wuiles:het valt mij op dat je zo ontzettend nuchter reageert op emotionele onderwerpen, zo vanuit een actiegerichte/oplossingsgerichte hoek en 'niet zeuren maar doorgaan'. Ook benadruk je naar mijn idee altijd de eigen invloedsmogelijkheden die je hebt. Het lijkt me heerlijk om zo in het leven te staan, maar ergens denk ik ook dat het met emoties niet altijd zo werkt. Ook denk ik dat je niet zo veel in de hand hebt als jij suggereert. Pure nieuwsgierigheid waar je uiteraard niet op hoeft te antwoorden als je dat niet wilt, maar heb jij zelf geen momenten gekend waarop je je mee liet voeren door je emoties, je eens de ruimte gaf aan een ontzettend klote-gevoel, ergens over twijfelde, eens even niet meer wist wat je moest doen en je ook moeite had met om te gaan met wat je overkomen was?

Juist 'met emoties' werkt dat heel goed. De stelling dat gevoel boven verstand moet gaan heb ik nooit begrepen. Het is juist je verstand dat bepaalt hoe je je voelt, niet omgekeerd.

Natuurlijk heb ik net als iedereen lastige situaties meegemaakt. Ik ben echter heel goed in staat om mezelf een schop te geven, m'n rug te rechten en weer door te gaan. Dat maakt het leven een stuk eenvoudiger.
Kimmie, denk dat het enige waar we beiden behoefte aan hebben duidelijkheid is.......geen behoefte achter iemand aan te lopen of iets dergelijks. Maar duidelijkheid maakt het mogelijk af te sluiten en zelf verder te gaan. De toekomst zal dan de rest uitwijzen.

Ik heb inderdaad niets meer gehoord en laat het hierbij, hoe verdrietig ik ook ben. Paar dagen/ flessen wijn later vanaf morgen mijn energie weer op mezelf richten.

Meid, hoop dat het bij jou goed uitpakt. Kan je een advies geven, luister niet naar anderen maar naar je eigen gevoel..........tips kun je uiteraard meenemen.. ik zou in jouw geval afstand nemen maar wel duidelijk aangeven dat jouw leven verdergaat.....hoe moeilijk ook...het is zo als je willen komen ze vanzelf. Sterkte met alles...
Als wij iemand leuk vinden willen wij natuurlijk gaan onderzoeken of er meer voor ons met dat persoon er in zit.

En namaten contact zich ontwikkelt kunnen wij vrouwen soms stappen zetten die manen soms doen afschrikken , afstand nemen of helemaal geen contact met ons meer willen.

Hij begint te twijfelen aan de "relatie" en of hij het nog wil.

Hoe vaak horen wij niet :

Het was zo leuk , wij hadden echt een click, nog gisteren was alles perfect maar vaandag zegt hij meer ruimte nodig te hebben , hij zegt er nog iet klaar voor zijn etc., etc.

Na mijn mening kunnen wij vrouwen het vaker vorkomen als wij de volgende in acht nemen.

Want dat zijn na mijn mening grote dingen die manen in het algemeen in een vrouw ONaantrekkelijk vinden.

-vaak serieuze gesprekken hebben over de relatie en waar de relatie heen gaat

- voelen jaloers of bang om hem te verliezen na ieder intensive interactie met hem

- constant hem vragen om te verzekeren dat hij nog steeds om mij geeft

-doen alsof alles is goed , maar zich toch misserabel en bang diep van binnen voelen

-een ultimatum geven

- relatief vroeg in de relatie (bij sommige manen tot 12 manden )hints beginnen te geven over kinder en (of) -trouwenwens met HEM.

-leven helemaal om hem heen gaan bouwen (niet meer met vrienden en familie afspreken, niet meer naar de sport school gaan etc.)
Elizey, ik begrijp helemaal wat je zegt....sommige vrouwen zullen dit inderdaad doen, zich afhankelijk opstellen van een man, zich te snel willen binden en over samenwonen/kinderen praten etc. Maar geloof me er zijn ook mannen die zich blijkbaar zaken in hun hoofd halen, die er niet zijn......

ook zij hebben een rugzak.

Ik spreek uit eigen ervaring, ben absoluut niet het type dat zich opstelt zoals jij beschrijft...

Sommige mannen hebben nu eenmaal bindingsangst en kiezen de makkelijkste weg dan maar...

Als je op een bepaalde leeftijd komt (30+) dan is het niet meer dan normaal om binnen een relatie op een volwassen manier over de toekomst te praten. Als iemand andere ideeen heeft kun je dat beter binnen een jaar dan na 3 jaar weten....
Misschien niet eens woordelijk uitgesproken, maar lichaamstaal doet 70%

Iemand met echte bindingsangst spreekt niet eens uit voor iemand specifiek te willen gaan. Bindt zich ook daadwerkelijk niet. Alle andere vormen van bindingsangst zijn persoonsgerelateerde onzin.
In acht nemen?

Jemig Elize, het klikt gewoon niet tussen twee mensen, dat heeft toch niks te maken met een gebruiksaanwijzing opvolgen of regels in acht nemen?
@ Catherine jij hebt helemaal gelijk er zijn manen die helemaal niet aan een relatie willen toewijden.

En zoals jij zegt het is heel goed om gelijk aan te geven waar wij in het leven staan.

Door bijvoorbeeld gelijk in de begin van de relatie aan te geven dat wij een relatie met een man willen beginne alleen als het potentieel ergens heen zou gaan want wij willen ons tijd niet verkwisten.

En als hij dan positief reageert dan weet hij vanzelf dat deze vrouw alleen interesse in een man heeft die op een lang termijn met haar wil trouwen en kinderen hebben.

En als hij dan na dat gesprek niet weg gaat dan wil hij het ook een kans geven.

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. En die houden haar gewoon aan het lijntje.
quote:Appelsientje schreef op 07 juni 2009 @ 16:09:

In acht nemen?

Jemig Elize, het klikt gewoon niet tussen twee mensen, dat heeft toch niks te maken met een gebruiksaanwijzing opvolgen of regels in acht nemen?In meer posts lijkt het regelrecht gekopieerd uit een of ander boek ofzo. Vanuit het engels vertaalt misschien?
quote:Appelsientje schreef op 07 juni 2009 @ 16:09:

In acht nemen?

Jemig Elize, het klikt gewoon niet tussen twee mensen, dat heeft toch niks te maken met een gebruiksaanwijzing opvolgen of regels in acht nemen?

Appelsientje natuurlijk is een klik nodig! Daar heb jij helemaal gelijk in.

Ik ben er wel van overtuigd dat als in het begin wel een "klick" was en over 3 maanden niet meer dat er misschien meer aan de hand is dan een simpele kick of gebrek er aan.
quote:Elizey schreef op 07 juni 2009 @ 16:15:

@ Catherine jij hebt helemaal gelijk er zijn manen die helemaal niet aan een relatie willen toewijden.

En zoals jij zegt het is heel goed om gelijk aan te geven waar wij in het leven staan.

Door bijvoorbeeld gelijk in de begin van de relatie aan te geven dat wij een relatie met een man willen beginne alleen als het potentieel ergens heen zou gaan want wij willen ons tijd niet verkwisten.

Dat vertél je toch niet eens, en áls je het vertelt, dan beter voor de relatie lijkt me.

En als hij dan positief reageert dan weet hij vanzelf dat deze vrouw alleen interesse in een man heeft die op een lang termijn met haar wil trouwen en kinderen hebben. huh? Dat spreekt dan voor zich ofzo? Ik heb een serieuze (maar nog niet heel lange) relatie maar no way dat ie me kinderen moet gaan geven of dat ik wil trouwen.

En als hij dan na dat gesprek niet weg gaat dan wil hij het ook een kans geven. Natuurlijk zegt dat niets. Hij kan er ook gewoon omheen blijven wandelen, veel mensen laten dat toe. Daden zeggen meer dan woorden, al helemaal op lange termijn

Maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen. En die houden haar gewoon aan het lijntje.

Dat bedoel ik dus, aan het lijntje gehouden. Dat gebeurt vaak.

Het zou al minder vaak gebeuren als mensen eens niet zo massaal binnen 2 weken en na 4 dates in een relatie springen, maar echt de tijd nemen om te bedenken of die ander wel relatiemateriaal is als in; relatiemateriaal voor de relatie die jij zelf wilt hebben, of die persoon uberhaupt wel leuk genoeg is, ook op het 41e, 27e van mijn part 16e gezicht. En niet alleen een leuk en lekker ding waar je wel lol mee kunt hebben, maar totaal anders in het leven mee staat en gewoon niet dezelfde kant op kunnen kijken en dan tóch nog hopen op een zoveel jarig jubileum terwijl je pas 3/6/9 whatever maanden samen bent.
pffff ik word er helemaal hyper van. Al die posts van "relaties" van 3 maanden die ineens over zijn. Waarom al die verwachtingen hebben terwijl je iemand net 3 maanden (!!) kent??
quote:Madhe schreef op 07 juni 2009 @ 16:24:

[...]

Dat bedoel ik dus, aan het lijntje gehouden. Dat gebeurt vaak.

Het zou al minder vaak gebeuren als mensen eens niet zo massaal binnen 2 weken en na 4 dates in een relatie springen, maar echt de tijd nemen om te bedenken of die ander wel relatiemateriaal is als in; relatiemateriaal voor de relatie die jij zelf wilt hebben, of die persoon uberhaupt wel leuk genoeg is, ook op het 41e, 27e van mijn part 16e gezicht. En niet alleen een leuk en lekker ding waar je wel lol mee kunt hebben, maar totaal anders in het leven mee staat en gewoon niet dezelfde kant op kunnen kijken en dan tóch nog hopen op een zoveel jarig jubileum terwijl je pas 3/6/9 whatever maanden samen bent.Madhe ik ben er van overtuigd dat een fout die somige vrouwen maken is dat ze denken Dat zodra ze begonnen te daten met een man dat ze gelijk een relatie hebben.

Of als na een aantal maanden van daten is afgesproken is dat hij en zij een exclusieve relatie hebben dat het gelijk een serieus relatie is.

Ik ben er van overtuigd dat dat een veel voorkomende fout is die vrouwen maken en dat is een van de dingen die mannen weg jagen.

Maar nog steeds vind ik dat als een vrouw is opzoek wil ze gelijk aan geven met welk intenties zij een man wil daten.
Hij heeft me gisteren gebeld, we gaan straks elkaar zien en praten. Zal het een stuk duidelijker worden allemaal.

@Catherine: Dank u wel. Komt bij jou ook in orde!

@Elizey: ik herken mezelf niet in het lijstje dat je hier opnoemt. Heb hem niet geclaimd, gedramd of hij mij echt wel graag ziet, nog voldoende tijd gehouden voor mijn vrienden ed.

@Madhe: volgens mij begint iedereen met als achtergrondbedoeling iets fijns samen op te bouwen. Dat wilt niet zeggen dat ik het daarom altijd zie als dat is de man van mijn leven.

Waar ik mee zit, is dat dit mij pijn doen. Ik weet ook wel dat ik op zo'n korte tijd niet kan zeggen dat we voor altijd samenhoorden (heel dramatisch gesteld), maar ik zag (tot nu toe) wel toekomst in ons.

Vind dat persoonlijk niet iets om hyper van te worden. Als je met iemand relatie begint verwacht je daar altijd iets van volgens mij.
quote:Kimmiekeuh schreef op 07 juni 2009 @ 16:40:

Hij heeft me gisteren gebeld, we gaan straks elkaar zien en praten. Zal het een stuk duidelijker worden allemaal.

@Catherine: Dank u wel. Komt bij jou ook in orde!

@Elizey: ik herken mezelf niet in het lijstje dat je hier opnoemt. Heb hem niet geclaimd, gedramd of hij mij echt wel graag ziet, nog voldoende tijd gehouden voor mijn vrienden ed.

@Madhe: volgens mij begint iedereen met als achtergrondbedoeling iets fijns samen op te bouwen. Dat wilt niet zeggen dat ik het daarom altijd zie als dat is de man van mijn leven.

Waar ik mee zit, is dat dit mij pijn doen. Ik weet ook wel dat ik op zo'n korte tijd niet kan zeggen dat we voor altijd samenhoorden (heel dramatisch gesteld), maar ik zag (tot nu toe) wel toekomst in ons.

Vind dat persoonlijk niet iets om hyper van te worden. Als je met iemand relatie begint verwacht je daar altijd iets van volgens mij.

Nee, lang niet iedereen hoor. Veel mensen kiezen ervoor een relatie aan te gaan omdat dat zo loopt (geen bewuste keuze), of omdat ze niet alleen willen zijn, of omdat ze dénken de ware gevonden te hebben. Sommigen kiezen om het tijdelijk zo te noemen, want dat is makkelijker, anders gaat de ander moeilijk doen. Sommigen noemen het een relatie maar weten niet eens wat dat inhoud, voor zichzelf en voor de ander.

En daarom, juist daarom vind ik dat je bij je eigen intentie en verwachtingen stil moet staan. Zijn ze realistisch, logisch, haalbaar en vooral; kun je ook zonder! Een relatie moet een toevoeging zijn en leuk. Niet een noodzaak of iets wat 'per ongeluk' zo liep omdat je nu eenmaal verliefd bent geworden.

Wat verwachtingen betreft, die liggen vaak zo gruwelijk hoog. Een toekomst samen zien. Dat is nogal wat als je er goed over nadenkt. Daar mag je dus ook best tijd voor nemen enzo, en dat scheelt in het gekwetst zijn denk ik.

Wij denken hier duidelijk anders over. Dat mag toch! Ik wil je toch heel veel sterkte wensen hoor, want bij jou zat het nu eenmaal zo. En nu heb je pijn, ben je verdrietig. Hoe meer verwachtingen je had, hoe pijnlijker het ook wel zal zijn. Dat is rot, dat is vervelend, maar als het zo kort duurde gaat het ook vast snel over. Dát is het voordeel nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven