vriend verliefd op een ander

11-09-2009 02:51 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames, bedankt voor jullie meningen. Ik dacht er zelf ook al zo over, maar het is toch fijn om dat bevestigd te zien.

Haal de openingspost toch maar liever weg.
quote:Dolce schreef op 02 oktober 2009 @ 15:28:

Nou, dat was niet helemaal duidelijk of hij me terug wilde. Hij heeft er in elk geval niét voor geknokt.

Hij heeft wel laten vallen dat ie me weer terug wilde, maar is diezelfde avond dat ie er een punt met haar achter heeft gezet wel nog blijven slapen, en is toen weer het bed met haar ingedoken. (eerst loog ie erover, daarna gaf ie het wel toe)

Ik snap het niet meer hoor. 's Ochtends zegt ie dat ie me terug wil, en diezelfde avond doet ie weer zoiets. Wanneer is dit gebeurd en heb je hem daarna nog gezien? Hoe was hij toen tegenover jou?Hij heeft zich m.i. van z'n zwakste kant laten zien.

Het is me nu nog steeds niet duidelijk of hij mij echt terug wil, ik denk het niet, aan z'n gedrag te merken.

Maar voor mij hoeft het niet meer. Ik heb er de energie niet mee voor. Dan is het nu gewoon even tijd voor Dolce!
..
[quote]Roosje1986 schreef op 02 oktober 2009 @ 15:17:

Ik moet nu zelfs huilen om dat "ik 'straalde' niet meer, zei hij." Die zin heb ik ook gehoord.

Hoi Dolce,

Wat een moeilijke situatie zeg.. Misschien moet je je nu niet te veel of zelfs helemaal niet bezig houden met wat hij wil. Het is veel belangrijker om te weten wat je zelf wilt.

Wil je hem nog een kans geven? Vertel hem dat en zeg hem ook wat jouw verwachtingen zijn op de korte termijn naar hem toe (geen contact meer met dat meisje, bijvoorbeeld).

Als je het niet meer met hem ziet zitten, probeer dan niet in te gaan op zijn opmerkingen dat hij je terugwil, etc. Dat is alleen maar meer pijnlijk voor jou.

Zorg dat jij op de eerste plaats komt!

Misschien heel makkelijk gezegd van mijn kant, maar ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oh jee, wat moeilijk zeg. Kun je niet even tijdelijk bij je ouders/vriendinnen wonen? Lijkt me erg pijnlijk hem iedere dag tegen te komen. .
Iemand die jou zo laat vallen wil je niet meer terug, toch?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:05
Reden: privacy
% gewijzigd
@Tessaa: misschien heb je daar ook wel weer gelijk in. Hij is in elk geval altijd heel eerlijk geweest over alles.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat ik heel erg gekwetst ben. Hij zegt dat hij nu voor mij wil gaan, maar ik ben er nog niet uit, ik weet het gewoon even niet meer. Ik kan dit natuurlijk niet zomaar naast me neerleggen en weer vrolijk verder gaan.

Ik heb hem dit ook verteld, en hij accepteert dat. We blijven ook zolang in een huis wonen, totdat ik echt weet wat ik wil. We hebben (nu) gelukkig weinig ruzie meer, en ik heb zoiets van: 'ik zie wel waar het schip strandt'. Ik neem nu even tijd voor mezelf in ieder geval.

Geheel offtopic: wie is dat op jouw avatar?
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:05
Reden: privacy
% gewijzigd
Dolce, hoe is het met je?
Ja, ook wel benieuwd.
wat zijn veel mannen het zelfde.

Ze zeggen dat ze van je houden en dat ze voor je zullen gaan.

Maar wanneer weet je het zeker.

Ik ben 25 jaar getrouwd maar wanneer weet ik of ik hem weer kan vertrouwen.

En dat hij ook eerlijk meent wat hij zegt.

Ik ben nog jong.

Maar wat moet ik ik hou van hem maar ik voel me zo bedondert en hij doet er niets mee

Nog nooit sorry gezegt of laten merken dat het hem spijt.

Dus wie o wie heeft hier een andwoord op
..
He, Dolce... het spijt me hoor, maar wat een nare man! Dat hij je weer hoop geeft en als de pet weer anders staat is hij er weer vandoor.

En hij zegt van jou te houden, maar is wel bij zijn nieuwe vriendinnetje. Wat is dat nou voor figuur? Ik zou echt die nieuwe 'liefde' niet benijden als ik jou was...

Hij denkt helemaal niet aan jou en hij houdt maar van één iemand en dat is hij zelf!
..
Wat een ruggegraatloze zak hooi zeg!

Heel veel sterkte, ik kan me goed voorstellen dat je je ellendig voelt.
..
Maar wat is je houding naar hem toe? Zijn jullie nu alleen maar huisgenoten of wil hij nog wel intiem met je zijn? Is hij bij haar maar zegt hij ondertussen bij jou te willen zijn?

Probeer dan ZELF voor jullie beiden de beslissing te nemen en laat hem vooral niet van twee kantjes eten...Heb je geen mogelijkheid om (tijdelijk) elders te gaan wonen? Wat is je plan, wil je verhuizen, wil je het huis behouden en gaat hij weg of of of.....Zou zeker niet op hem gaan wachten maar zo goed als het gaat de draad weer oppakken. Heel veel successsss!!!!!!
Hij heeft moeite met jouw verleden? Heel hard gezegd...als hij echt gek op je was geweest, nam hij dat voor lief, zo gaat dat (in mijn ogen dan).

Dus hij is nu bij haar?

Lieve Dolce, ik hoop dat je heel snel van dat rotgevoel af bent en weer gaat werken aan de (weder)opbouw van je nieuwe leven...als vrijgezel. Gaat voelen dat je in je eentje het ook red en misschien nog wel veel fijner hebt dat met iemand die je op deze manier behandeld en laat vallen...want eerlijk zijn...is 1 ding, maar eerlijk handelen en met respect de zaken afhandelen....dat hoor/zie/lees ik hem nu niet doen, bah.

Sterkte hiermee.
Tsjonge zeg, the story continues....

Hij is er nu achter dat het met die andere vrouw niks kan worden, en nu wil hij het toch weer met mij proberen.

Het eerste wat in mij opkomt is: NEE!!

Maarja, je zit er toch met je gevoel helemaal in he.

Ik hou (zelfs na dit hele debacle) nog steeds heel veel van hem, maar ik weet niet of ik ooit nog gelukkig kan worden met hem na dit alles. Er is zoveel kapot gemaakt....

Maar goed, toch altijd die tweestrijd.

Enerzijds zou het heel fijn zijn als alles weer 'goed' was, anderzijds ben ik bang dat ik erop kan wachten tot ie de volgende tegen het lijf loopt.

Moeilijk moeilijk moeilijk....
Ik kan me je tweestrijd goed voorstellen hoor! Maar ik denk dat bij mij het NEE toch zou overwinnen. Hij heeft inderdaad zoveel kapot gemaakt, je vertrouwen beschaamd... je zult altijd in angst leven dat dit weer een keer gebeurt. Hij heeft je al een keer eerder hoop gegeven dat hij bij je zou blijven, waarna hij toch vrolijk met haar verder ging. Hoe groot is de kans dat dit weer gebeurt?

Als je het toch weer zou willen proberen, laat hem dan eerst maar bewijzen dat het hem ernst is en niet een bevlieging om niet alleen te hoeven zijn. Laat hem eerst maar eens een tijdje alleen zijn, zonder van het ene gespreide bedje in het andere te rollen.

Sterkte!
Heel veel kracht gewenst met je beslissing
ik heb heel je verhaal gelezen en wens je allereerst heel veel sterkte !!!

ik hoop dat je een beslissing kan maken maar dat er wel heel veel kapot is gemaakt ,

voor mij zal het exit zijn ..iemand die me zoveel pijn doet verdient geen 2e kans

misschien ben ik ouderwets maar zodra je gevoelens voor een ander krijgt dan de boel afkappen ,

dat ze collega´s zijn /waren ( werken ze nog samen ???zal zelf niet gerust zijn dan ) daar kan je niet veel aan doen maar geen afspraakjes buiten het werk om.

En ik vind het knap dat je zo begripvol bent geweest maar het heeft niet geholpen.

Ik had niet zo gereageerd en het eerder afgekapt

nogmaals veel sterkte en ondanks alle verdriet toch een prettige kerst !!
Jij dient altijd als een 2de keus, soort reserve.

Als je erin mee gaat, heb je echt een tekort aan zelfrespect. Met het gevolg dat hij dat dan ook niet voor je heeft..
Ik heb de rest niet meer gelezen maar het is volgens mij een goed teken dat hij het je verteld heeft. Als hij echt met haar verder wilde had hij het je niet verteld. Ik heb mijn ex ook eens verteld dat ik verliefd was op een ander en het is uiteindelijk niet door die verliefdheid uitgegaan. Heb ook nooit wat met die verliefdheid gedaan (die toch echt wel heftig was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven