Vriend vertelt mij weinig.
vrijdag 13 december 2019 om 02:06
Bedankt voor alle adviezen forummers!!!
Ruim een maand verder en het is eeeeundelijk opgelost. We hebben nu een gezamenlijke agenda (thnx!!) en een leuk huis op het oog. Is voor ons beide een drukke tijd met de tweeling, huis kopen en zijn bedrijf. Gelukkig gaat alles nu bijna perfect. <3
Ruim een maand verder en het is eeeeundelijk opgelost. We hebben nu een gezamenlijke agenda (thnx!!) en een leuk huis op het oog. Is voor ons beide een drukke tijd met de tweeling, huis kopen en zijn bedrijf. Gelukkig gaat alles nu bijna perfect. <3
anoniem_390608 wijzigde dit bericht op 07-01-2020 07:52
Reden: Opgelost !!!
Reden: Opgelost !!!
86.53% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 02:15
Hier zou ik ook heel slecht tegen kunnen.
Met zelf de taal (beter) leren kan je een gedeelte van de planning overnemen.
Misschien is een gezamenlijke (digitale) agenda ook een idee.
En hem regelmatig letterlijk vragen of je nog zaken moet weten m.b.t. afspraken.
Echter vrees ik dat als hij zo is, hij ook (grotendeels) zo blijft.
En hem regelmatig letterlijk vragen of je nog zaken moet weten m.b.t. afspraken.
vrijdag 13 december 2019 om 02:24
Je hebt gelijk ik doe elke week taallessen maar door wat issues in mijn zwangerschap staat dit nu op stop Pff. Misschien is een digitale agenda een goed idee.-KoekieMonster- schreef: ↑13-12-2019 02:15Hier zou ik ook heel slecht tegen kunnen.
En vragen doe ik regelmatig maar ook ik kan niet alles onthouden
vrijdag 13 december 2019 om 06:40
En als hij het daar niet in zet, net als hij het vergeet te vertellen?
TO, iedere dag bij het eten vragen of er nog afspraken gemaakt of veranderd zijn?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 13 december 2019 om 06:50
cranberryjuice schreef: ↑13-12-2019 02:24Je hebt gelijk ik doe elke week taallessen maar door wat issues in mijn zwangerschap staat dit nu op stop Pff.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-12-2019 11:14
Reden: Op de man
Reden: Op de man
47.15% gewijzigd
vrijdag 13 december 2019 om 06:52
vrijdag 13 december 2019 om 07:09
Oeh ik zit hier heel slecht tegen kunnen. Ik leef heel planmatig en mijn tijd is schaars, als mijn man een paar dagen van tevoren met iets aankomt moet ik al dingen verschuiven of afzeggen. Gelukkig meldt hij me alles, maar hij is dus mega vergeetachtig over dingen die ik hem vertel! Dan is hij verbaast dat er wordt aangebeld als ik bezoek verwacht dat ik ook keurig gemeld heb, en dan pas weet hij het weer. Nu hebben we een gezamenlijke agenda omdat we nu ook een kindje hebben en zeg ik het ook nog even op de dag zelf of een dag ervoor.
Ik zou idd de (telefoon) agenda's synchroniseren en hem vragen alles te noteren en ook meteen te wijzigen als er wat veranderd. De planning overnemen zou ik niet zomaar doen, ik zou eerst andere oplossingen proberen. Ik doe hier grotendeels de planning en soms merk ik daardoor dat ik opeens verantwoordelijk word gehouden voor dat de zaken dan ook goed lopen, terwijl hij er zelf ook gewoon aan moet denken. Denk aan afspraken maken voor kind (cb, fysio, medicatie geven etc.) En zijn dingen agenderen. Dat weiger ik dus toen ik dat begon op te merken. Als ik onverhoopt eens uit de running lig moet hij het ook kunnen doen voor ons allemaal, net als de was.
Ik zou daarom eens goed praten en kijken of agenda's samen doen en beheren helpt. En elke dag gericht vragen: what's new, is er nog nieuws, nieuwe afspraken, wie belt de dokter, wat kwam daaruit etc. Hier hielp dat enorm.
Ik zou idd de (telefoon) agenda's synchroniseren en hem vragen alles te noteren en ook meteen te wijzigen als er wat veranderd. De planning overnemen zou ik niet zomaar doen, ik zou eerst andere oplossingen proberen. Ik doe hier grotendeels de planning en soms merk ik daardoor dat ik opeens verantwoordelijk word gehouden voor dat de zaken dan ook goed lopen, terwijl hij er zelf ook gewoon aan moet denken. Denk aan afspraken maken voor kind (cb, fysio, medicatie geven etc.) En zijn dingen agenderen. Dat weiger ik dus toen ik dat begon op te merken. Als ik onverhoopt eens uit de running lig moet hij het ook kunnen doen voor ons allemaal, net als de was.
Ik zou daarom eens goed praten en kijken of agenda's samen doen en beheren helpt. En elke dag gericht vragen: what's new, is er nog nieuws, nieuwe afspraken, wie belt de dokter, wat kwam daaruit etc. Hier hielp dat enorm.
vrijdag 13 december 2019 om 07:14
vrijdag 13 december 2019 om 07:17
Hoe leer je daarmee op een goed niveau Italiaans spreken?
Het enige wat echt werkt, naast taallessen, is je begeven tussen alleen Italianen in een werksituatie, zodat je gedwongen wordt de taal te spreken.
vrijdag 13 december 2019 om 07:19
Eisen dat hij alles meteen appt of het inderdaad in een gedeelde kalender zet. Ga het gesprek aan, maak nog een keer duidelijk hoe belangrijk het voor jou is.
Al vrees ik dat je het misschien ook wel een beetje moet accepteren. Mijn man is ook wel een beetje zo. Dus doe ik de afspraken en dergelijke en hij doet weer onder andere de administratie. Als mijn man ook nog mijn afspraken zou moeten doen, dan zouden wij ook heel vaak dergelijke frustraties hebben. Maar je voor niks laten opstaan vind ik wel erg lullig. Voelde hij zich niet ontzettend schuldig?
Al vrees ik dat je het misschien ook wel een beetje moet accepteren. Mijn man is ook wel een beetje zo. Dus doe ik de afspraken en dergelijke en hij doet weer onder andere de administratie. Als mijn man ook nog mijn afspraken zou moeten doen, dan zouden wij ook heel vaak dergelijke frustraties hebben. Maar je voor niks laten opstaan vind ik wel erg lullig. Voelde hij zich niet ontzettend schuldig?
vrijdag 13 december 2019 om 07:27
vrijdag 13 december 2019 om 07:28
vrijdag 13 december 2019 om 07:30
wat bij ons hielp, was dat we afspraken een kalander te gaan gebruiken. En ik me daar ook strikt aan hield. Als hij vergat er ets op te zetten, werd het zijn probleem.
Hele week al volgepland en geen ruimte voor een kopje koffie bij een vriend, tja heb je pech
Klinkt misschien zakelijk, maar het hielp wel. En het gaf mij rust, want daarvoor was ik steeds bezig alles weer aan te passen en te herplannen
Hele week al volgepland en geen ruimte voor een kopje koffie bij een vriend, tja heb je pech
Klinkt misschien zakelijk, maar het hielp wel. En het gaf mij rust, want daarvoor was ik steeds bezig alles weer aan te passen en te herplannen
vrijdag 13 december 2019 om 07:32