Vriend weekendjes weg laten gaan?

17-06-2008 08:15 119 berichten
Alle reacties Link kopieren
n.b Ik heb de verkeerde titel gekozen, 'laten gaan' is niet de issue. Kan alleen de titel niet meer veanderen
Je gaat niet zeggen hoe jij erover denkt, maar als het geen issue zou zijn, had je dit niet op het forum hoeven zetten.

Mij viel eigenlijk direct de titel op: vriend láten gaan. Is hij jouw bezit, dat jij beslist of hij mag?

Ik zou zeggen: túúrlijk gaat hij lekker weg, en jij gaat lekker met een clubje vriendinnen iets leuks doen, of met de vriendinnen van de vrienden van je vriend.
Je hoeft niet te zeggen hoe je erover denkt, je woordkeus zegt genoeg....

Laten gaan?! Hij kan toch zelf kiezen? Of bind je hem anders vast?
Hihi...daar heb je gelijk in. En heb de titel een beetje verkeerd neergezet, want zo is het natuurlijk niet. Hij bepaald zelf of hij gaat, net zoals hij mij niets kan verbieden..

Bedankt voor je reactie in ieder geval. Ik denk er hetzelfde over, alleen ik voel me er niet helemaal lekker bij, omdat hij mij nooit eens een weekendje mee weg neemt. Het is niet in balans zeg maar. Alleen als ik dat aangeef, ben ik bang dat hij denkt dat ik het hem niet gun.
quote:__justme__ schreef op 17 juni 2008 @ 08:29:

Je hoeft niet te zeggen hoe je erover denkt, je woordkeus zegt genoeg....

Laten gaan?! Hij kan toch zelf kiezen? Of bind je hem anders vast?Waarom nou weer zo'n reactie? Ik heb dit topic niet geopend om alleen maar cynische reacties te krijgen. Dacht dat we hier waren om elkaar te adviseren..
Wiebenik je kunt toch zelf ook een weekendje weg met vriendinnen plannen?
je zegt al dat hij altijd mee doet aan dat voetbaltournooi, hoezo zou jij dan daar nu moeilijk over moeten gaan doen? Erger nog, hem "laten" gaan?!? Ik vermoed dat wanneer jij hem dit zou "verbieden", hem dus niet "laten"gaan de relatie in zwaar weer komt. Probeer inderdaad zelf ook leuke dingen te gaan doen, weekendje weg met vriendinnen ofzo.
quote:Wiebenik81 schreef op 17 juni 2008 @ 08:15:

Hoi dames,

Ik wil jullie even iets voorleggen. Ik heb nu een jaar een relatie. We wonen al 9 maanden samen, waarin we heel veel strubbelingen hebben gehad. Ik vond het vooral moeilijk om hem vrij te laten en hij moest heel erg wennen aan het relatieleven. In zijn cultuur is het niet zo gebruikelijk dat man en vrouw samen op stap gaan etc, dus daar heeft hij erg aan moeten wennen.

Nu is het zo dat het de laatste weken een stuk beter gaat. Ik laat hem vrijer en dat vind hij heel prettig. En het mooie is, dat ik me er ook een stuk prettiger door voel. Hij gelukkig = ik gelukkig en andersom!

Nu komt mijn vraag. Hij doet in de zomer altijd mee aan voetbaltournooitjes. Deze spelen in Nederland, maar gaan ook 4 keer naar het buitenland. Dat is 4 keer van donderdag t/m maandag. Italie, Marokko, Frankrijk etc. Hij kan dan gratis mee, moet alleen eten en vrije tijd betalen. Nu is het zo dat wij nog steeds geen weekend weg zijn geweest en we gaan pas in september op vakantie (ook nog niet zeker). En ik ben zwaar aan vakantie toe. Ik heb hem gevraagd of hij al weet of hij gaat voetballen en hij zegt dat hij er nog niets over gehoord heeft. Het eerste tournooi is al over 2,5 week.

Ik wil weten wat jullie ervan vinden en hoe jullie hiermee om zouden gaan.

Dank jullie wel!Ik ben blij met jullie meningen, maar cynische, afkrakende reacties heb ik niets aan. Graag 'normaal' advies dus..
quote:Wiebenik81 schreef op 17 juni 2008 @ 08:32:

Waarom nou weer zo'n reactie? Ik heb dit topic niet geopend om alleen maar cynische reacties te krijgen. Dacht dat we hier waren om elkaar te adviseren..

Wen eraan, en lees erover heen, sommigen hebben niets beters te doen.

Ik zou het hem gewoon eens vragen, desnoods voor komend weekend. Het hoeft niet veel te kosten weet ik uit ervaring. "Joh, kunnen we niet, voordat je voetbalweekendjes beginnen, samen er nog even een weekendje tussenuit?"

Hou het luchtig, want als hij denkt dat je gaat zeuren, dan kun je dat weekendje ook wel vergeten
@ Wiebenik, ik denk dat just me ook advies geeft....

Je kan niet voor hem kiezen, dat moet hij zelf doen, hij is geen bezit.

Als jij het er moeilijk mee hebt, wat ikme ergens ook nog wel kan voorstellen moet je het bespreken met hem

"ik vind het leuk dat je weggaat met de voetbal maar ik zou het leuk vinden om ook eens een keer een weekend met je weg te gaan"

Misschien heeft hij het zo nog helemaal niet bekeken.

Wat ik trouwens wel vreemd vind is dat hij moest wennen aan het relatieleven maar wel al heel snel is gaan samenwonen, maar dit terzijde

Succes in elk geval

Liefs,Summer
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
[bewerkt door moderator, provocatie]
En wat betreft de adviezen over weggaan met vriendinnen: jullie snappen toch ook wel dat Wiebenik graag een weekendje met haar vriend weg wil? Al gaat ze met 1000 vriendinnen, met je vriendje is toch anders...
quote:Wiebenik81 schreef op 17 juni 2008 @ 08:33:

[...]

Ik ben blij met jullie meningen, maar cynische, afkrakende reacties heb ik niets aan. Graag 'normaal' advies dus..Ik heb je toch volgens mij een heel normale vraag gesteld,dus nog maar een keer dan: Waarom plan je zelf niet eens een weekendje weg met vriendinnen als je zo graag er even tussenuit wil?
@4wheels: Dank je wel.. Dat is wel een optie ja. Dan heb ik er denk ik ook wat meer vrede mee dat hij weg gaat. Het zit me ook gewoon een beetje dwars dat hij daar zelf niet mee komt. Maar ja, zo is hij nou eenmaal, denkt daar totaal niet bij na dat zijn liefje er ook wel eens tussenuit wilt..
Nou, dan plan je zélf een weekendje voor jullie tweeen. Niet zo afwachtend doen.
quote:superstar_2 schreef op 17 juni 2008 @ 08:38:

[...]

Ik heb je toch volgens mij een heel normale vraag gesteld,dus nog maar een keer dan: Waarom plan je zelf niet eens een weekendje weg met vriendinnen als je zo graag er even tussenuit wil?Jaaaa, dat heb je ook! Was ook niet voor jou bedoeld.. Ik ga dat ook doen als hij gaat, maar ik zou het zo leuk vinden om met hem te gaan. Is dat gek?
Mijn man is heel vaak in het buitenland en ik snap wel dat je je soms een beetje miskend kunt voelen wanneer jij steeds in je eentje thuis zit en hij eigenlijk niet zo veel (samen) wil ondernemen omdat ie al zo vaak weg is.

Bij ons helpt het als ik heel duidelijk zeg "Ik wil een weekendje samen weg", vervolgens direct een weekend prik en de boel op poten zet. Komt wel voor dat hij liever iets anders wil, maar dat moet hij dan zelf regelen. Feit dat we samen weg gaan staat vast.

Kun je trouwens niet ook naar één van de landen van bestemming gaan? Dan plakken jullie een paar daagjes voor jullie tweeeen aan het voetbalweekend vast.
quote:fleurtje schreef op 17 juni 2008 @ 08:40:

Nou, dan plan je zélf een weekendje voor jullie tweeen. Niet zo afwachtend doen.Ja daar heb ik ook al over nagedacht. Maar ik ben zo bang dat het pusherig overkomt. Ik zou het zo fijn vinden als hij er zelf aan denkt. Of verwacht ik nu teveel van een man...hihi..(geintje hoor). Ik heb het idee dat als hij een weekend met mij weg zou willen, hij er zelf wel mee zou komen. Ik heb het namelijk al zó vaak aangegeven..
Ik vind fleurtje haar advies wel wat hebben. Waarom plan je niet gewoon spontaan wat. Leuk hotelletje. Een of ander verwenarrangement. Is dat niets?
@Vl43inder: Ja dat is het ook.. Hij lekker weg, terwijl ik ook graag met hem weg zou willen. Dat weekend plannen is wel een idee, misschien moet ik dat maar doen. Ga het vanavond tegen hem zeggen. Verder kan ik niet die dagen eraan vast plakken, want ik kan vanwege mijn werk pas in september op vakantie
quote:Wiebenik81 schreef op 17 juni 2008 @ 08:41:

[...]

Jaaaa, dat heb je ook! Was ook niet voor jou bedoeld.. Ik ga dat ook doen als hij gaat, maar ik zou het zo leuk vinden om met hem te gaan. Is dat gek?Nou plan een weekendje weg zou ik zeggen en wil hij niet mee dan neem je een vriendin mee,maar mischien vind hij het ook wel heel leuk als hij verrast word.
@Aruba: Ja ik denk dat ik dat maar ga doen..
Hee wiebenik, wat vervelend voor je dat je je zo voelt.

Maar ik vroeg me af hij komt uit een cultuur waarbij je niet veel samen onderneemt als man en vrouw zijnde? Mag ik vragen wat voor cultuur?

Want samenwonen is toch ook iets wat je samen doet enzo...

Ik snap je wel dat je het rot vindt dat hij weg zou gaan, en jij ziet dat wss als dat hij liever met voetbal weggaat dan met jou samen een weekendje weg. Maar er is hier goed advies gegeven zag ik al. Plan gewoon iets en zeg: wanneer heb je een weekend vrij? Want dan heb ik zin om samen wat leuks te doen.

Mijn vriend is Marokkaan en hij is niet zo van het plannen dus laat hij dat aan mij over. Dat zou ik kunnen opvatten als: hij wil niet met mij weg, of hij heeft er geen zin in. Maar hij plant gewoon niet graag. Als we dan eenmaal bijna weggaan dan vindt hij het helemaal leuk en gezellig en daar doe ik het voor

Hij komt wel met meer leuke spontaniteitjes omdat hij weet hoe leuk ik dat vind en hoe gezellig. En daar houdt hij rekening mee. Maar dit is hij alleen te weten gekomen doordat wij gewoon goed praten altijd. Wat ons dwars zit, wat we willen, wat we leuk vinden (ook aan elkaar) en wat niet. En daar zoek je dan een middenweg in.

Dus echt, praat met je vriend! Je zal zien dat het in ieder geval oplucht. En wellicht dat hij er vanzelf wat mee gaat doen!
Aangezien hij 's zomers normaal gezien altijd meedoet aan deze voetbaltoernooitjes, zal ik hem zeker niet tegen willen houden. Ik zou er zelfs lekker gebruik van kunnen maken door een weekend enkel en alleen te doen wat ik wil doen. Zonder rekening te hoeven houden met. Heerlijk toch!
Misschien vindt jouw vriend het wel fijn om even lekker niks te doen thuis, lekker met jou. Omdat hij al zoveel zonder jou weg is en zo.

En zolang jij niet aangeeft dat jij ook eens met hem weg wil denkt hij dat jij het ook wel prima vindt zo. Als jij niets zegt, hoe kan hij dan weten dat jij het graag anders zou willen?

Dus praat er over (kan heel luchtig), neem het voortouw en plan iets voor jullie samen, en ga iets leuks doen met je vriendinnen als hij met zijn vrienden weg is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven