Vriend wil een kind en ik niet HELP!

02-02-2010 22:56 547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriend

Nu wil hij kinderen. Ik eigenlijk niet. Ik heb niets met kinderen, ik vind ze eng, vies (snotneuzen bah) en weet ook totaal niet hoe ik me moet gedragen in de buurt van kinderen.

In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest en toen stelde hij me voor de keuze. Of kinderen of einde relatie.

Ik heb toen maar gezegd dat ik wel kinderen wilde.

Bij thuiskomst zou ik met de pil stoppen en zouden we er samen voor gaan.

Maar nu komt het: Ik ben niet met de pil gestopt. Ik slik nog braaf elke dag de pil en ben elke keer zogenaamd teleurgesteld dat ik nog niet zwanger

We hebben ooit afgesproken nooit de medische mallemolen in te gaan mocht het niet lukken maar de laatste maand begint hij er toch over.

Hij wil naar de huisarts. En dan komt het natuurlijk uit want de huisarts weet dat ik de pil slik.

Wat moet ik doen? Ik wil hem echt niet kwijt.

Hoe weerhoud ik hem ervan om naar de huisarts te gaan. Hoe maak ik hem duidelijk dat kinderen voor ons gewoon niet is weggelegd?

Please help!!
Eerlijk vertellen? Hoe boos/teleurgesteld denk je dat hij zal zijn? Ik vind dit bijna net zo erg als 'per ongeluk' de pil vergeten! Hij had zijn keus feitelijk al gemaakt en nu hou jij hem zo aan het lijntje.
Kinderen is niet voor jou weggelegd bedoel je, sorry maar ik vind het echt heel laag om je vriend zo voor te liegen. Net zo erg eigenlijk als stiekum stoppen met de pil.
94 is je geboortejaar?
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wil je een heel eerlijk antwoord?

Dit kan je echt niet maken.

De pil doorslikken bedoel ik.

Ik snap wel dat je hem niet kwijt wilt maar hoe lang wil je dit volhouden?

Normaal gesproken lopen de topics net andersom, wil TO een kind en partner niet

Het advies is eigenlijk hetzelfde

Jouw niet kinderwens weegt even zwaar als zijn wel kinderwens

Als jij echt geen kinderen wil dan denk ik dat jullie relatie geen stand gaat houden, want hij wil ze wil

Je zit hoe dan ook in een patstelling

Ik vind niet dat je hem een kind kan en mag onthouden

Hoe moeilijk het ook is....

Maar liegen is natuurlijk helemaal een no go, en dat weet je eigenlijk zelf ook wel toch?

Heb je het eigenlijk al met hem besproken, dat jij geen kinderwens hebt?

Lijkt me toch wel iets waar je het over hebt als je wat langer bij elkaar bent toch?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Wat een nare situatie... ik denk dat je het beste eerlijk kunt zijn tegen je vriend. Dat je op vakantie gezegd hebt dat je kinderen wilde, maar dat je terug komt op je beslissing.

Het is verschrikkelijk als je vriend dan besluit om de relatie te beeindigen, maar het lijkt mij vanuit je vriend gezien ook verschrikkelijk om er achter te komen dat zijn vriendin hem voor de gek aan het houden is.

Sterkte igg!
Is 94 je geboortejaar? Zeg me alsjeblieft dat dat niet zo is!
Ja, dat vind ik echt.
ik snap dat het een moeilijke situatie is, maar de oplossing is hoewel pijnlijk heel simpel:

Je kunt het niet maken om tegenover je vriend te liegen, en zeker niet over zoiets belangrijks.

Je moet hem de waarheid vertellen, want dat verdient hij.

Jij hebt twee mogelijkheden:

1) Toch een kind krijgen, tegen je zin in (lijkt mij persoonlijk geen goede optie)

2) Geen kind krijgen en hem de relatie laten verbreken.

Dat is zuur, hard, maar je kunt niet tegen hem en jezelf blijven liegen, en al helemaal niet over dit onderwerp, want dan is het leed straks helemaal niet meer te overzien.

En volgens mij weet je dat zelf ook wel.
Lijkt goede tijden slechte tijden wel (verhaallijn van Barbara )

Ik zou het zo snel mogelijk opbiechten, zo blijven liegen tegen je partner kan toch niet!

Wist hij al aan het begin van je relatie dat jij geen kinderen wilt?
Perfectionisme is niet perfect...
Ik denk dat je het beste maar gewoon eerlijk tegen hem kunt zijn.

Een keer komt hij erachter dat je de pil nog slikt en dan denk ik dat je relatie sowieso over is.

Aan kinderen beginnen voor hem moet je niet doen, dat schiet niet op, daar moet je zelf achter staan!

En waarom zeg je dat kinderen voor jullie niet is weggelegd?

Jij kunt dat toch alleen voor jezelf beslissen?
Natuurlijk is '94 dr geboortejaar niet, dan is ze net/nog net niet 16 en als je vriend je dan vraagt of je kinderen wil is het nogal wiedes dat je nee zegt.
Ongelofelijk. Het is dat ik het heel onredelijk (understatement) zou vinden tegenover het kind, anders zou ik hopen dat je door de pil heen zwanger werd.

Jij bedonderd je vriend gewoon. Je liegt glashard tegen hem. Biecht dit zo snel mogelijk op. Zodat hij zijn keuze kan maken.
Ja ik heb aan het begin van onze relatie gezegd dat ik geen kinderen wilde.

We zijn al heel lang bij elkaar en hij zei altijd dat hij ze ook niet wilde.

Vertellen is geen optie. Ik hou van hem en wil hem niet kwijt. Hij verbreekt onze relatie meteen dat weet ik zeker.

Ik post dit ook omdat het uit de hand loopt. Omdat we de afspraak hadden niet verder te gaan als het niet lukte. Ik dacht dat hij zich er wel bij neer zou leggen.

En bedriegen. Nou ja hij wilde ook nooit kinderen. We zijn al heel lang samen. Ik ben van hem gaan houden.

Hij had dan toch ook beter moeten weten?

En nee 94 is niet mijn geboortejaar.
Hoe je het ook draait of keert, je vriend gaat niet blij zijn. Eerst komt ie er achter dat de pil de reden is dat je niet zwanger wordt, om er dan vervolgens achter te komen dat je hem voorgelogen hebt en helemaal geen kinderen wilt.

Lijkt mij het eerlijkste tegenover je vriend om hem gewoon te vertellen hoe het zit. Dat hij de relatie zal beeindigen lijkt me logisch. Het valt niet recht te praten dat je over zo iets serieus als kinderen krijgen gaat liegen.
Ik zit hier heel erg te hopen dat 94 niet je geboortejaar is.

Mocht dat het wel zij kan ik niks anders zeggen dan: lopen, zo hard mogenlijk.

Mocht het niet zo zijn, dan vind ik moet je gewoon eerlijk zijn tegen je partner. Als hij kinderen wilt is dat zijn goed recht. Maar dan wel met iemand die ook 100 procent voor kinderen gaat. En als die iemand niet jij is, dan moet hij imo de keuze krijgen om zelf een beslissing te nemen om eventueel verder te gaan.
quote:Elmira schreef op 02 februari 2010 @ 23:06:

Natuurlijk is '94 dr geboortejaar niet, dan is ze net/nog net niet 16 en als je vriend je dan vraagt of je kinderen wil is het nogal wiedes dat je nee zegt.[edit]
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 12:23
Reden: Beledigen
% gewijzigd
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Gewoon zo lang mogelijk doorgaan met deze maskerade. De pil gewoon blijven slikken natuurlijk. Volgens mij mag de huisarts op grond van zijn medisch beroepsgeheim niet vertellen dat jij de pil nog slikt. Plan de afspraak met de

huisarts op een moment dat hij er niet bij kan zijn en zeg dan tegen hem dat uit medisch onderzoek helaas is gebleken dat jij onvruchtbaar bent. Hij zal dan wel harteloos zijn als hij je daarom wilt verlaten. Je hebt dan zowel

nog steeds een relatie met je vriend en geen last van snotterige huilende kinderen.

Luister vooral niet naar adviezen over eerlijk zijn enzo. Wat niet weet, wat niet deert zeg ik altijd maar.
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:06:

Ja ik heb aan het begin van onze relatie gezegd dat ik geen kinderen wilde.

We zijn al heel lang bij elkaar en hij zei altijd dat hij ze ook niet wilde.

Vertellen is geen optie. Ik hou van hem en wil hem niet kwijt. Hij verbreekt onze relatie meteen dat weet ik zeker.

Ik post dit ook omdat het uit de hand loopt. Omdat we de afspraak hadden niet verder te gaan als het niet lukte. Ik dacht dat hij zich er wel bij neer zou leggen.

En bedriegen. Nou ja hij wilde ook nooit kinderen. We zijn al heel lang samen. Ik ben van hem gaan houden.

Hij had dan toch ook beter moeten weten?

En nee 94 is niet mijn geboortejaar.Dan ben ik heel benieuwd hoe jij je hier de komende, zeg 25 jaar, uit gaat redden.....
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Zoals bij veel vrouwen op een gegeven moment er een klok gaat tikken/eierstokken rammelen zo kan dat bij mannen ook. Je kan het hem niet kwalijk nemen. Hij heeft duidelijk z'n mening gegeven en jij liegt erover omdat je hem niet kwijt wil, dat is het probleem. Niet dat hij nu kinderen wil en jij niet, dat had je ook wel (een beetje) kunnen verwachten.
quote:Elmira schreef op 02 februari 2010 @ 23:00:

Kinderen is niet voor jou weggelegd bedoel je, sorry maar ik vind het echt heel laag om je vriend zo voor te liegen. Net zo erg eigenlijk als stiekum stoppen met de pil.Nou, vind ik kort door de bocht: de relatie uitmaken als je vriendin geen kinderen wil, dat vind ik "laag".

Als je denkt geen kinderen te willen: doe het niet!
quote:Solomio schreef op 02 februari 2010 @ 23:07:

[...]

Dan is het haar iq.Pardon?
Het is zuur dat jullie allebei eerst geen kinderen wilden, en dat je vriend van mening veranderd is. Maar..... je kunt nu eenmaal van mening veranderen in het leven.

Maar wat echt niet kan, is liegen tegenover je vriend. Echt, het wordt alleen maar erger als je zo doorgaat.
quote:Summerdance schreef op 02 februari 2010 @ 23:08:

[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoe jij je hier de komende, zeg 25 jaar, uit gaat redden.....

Hoezo? Als hij niet was begonnen over onderzoeken dan was er toch geen probleem geweest?

Ik had hem getroost en we hadden verder gekund met ons leven samen.
@ juno2001: het lijkt idd misschien of hij haar chanteert 'kinderen of ik ga bij je weg' maar ik denk dat het toch wel wat gecompliceerder ligt. Een kinderwens kan heel diep zitten (en dat weten veel vrouwen!) en er zijn ook vrouwen die hun partner verlaten omdat ze kinderen willen en hij niet.
Je bent gewoon keihard tegen hem aan het liegen en bedriegen dat kun je dus echt NIET maken. Vertellen, dat je van mening bent veranderd. Of je wel of niet over de pil doorslikken is je eigen keuze, maar dit is sowieso al geen goede basis meer voor je relatie. Hier valt niets moois meer van te maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven