Vriend wil een kind en ik niet HELP!

02-02-2010 22:56 547 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben al een tijdje samen met mijn vriend

Nu wil hij kinderen. Ik eigenlijk niet. Ik heb niets met kinderen, ik vind ze eng, vies (snotneuzen bah) en weet ook totaal niet hoe ik me moet gedragen in de buurt van kinderen.

In augustus zijn we twee weken op vakantie geweest en toen stelde hij me voor de keuze. Of kinderen of einde relatie.

Ik heb toen maar gezegd dat ik wel kinderen wilde.

Bij thuiskomst zou ik met de pil stoppen en zouden we er samen voor gaan.

Maar nu komt het: Ik ben niet met de pil gestopt. Ik slik nog braaf elke dag de pil en ben elke keer zogenaamd teleurgesteld dat ik nog niet zwanger

We hebben ooit afgesproken nooit de medische mallemolen in te gaan mocht het niet lukken maar de laatste maand begint hij er toch over.

Hij wil naar de huisarts. En dan komt het natuurlijk uit want de huisarts weet dat ik de pil slik.

Wat moet ik doen? Ik wil hem echt niet kwijt.

Hoe weerhoud ik hem ervan om naar de huisarts te gaan. Hoe maak ik hem duidelijk dat kinderen voor ons gewoon niet is weggelegd?

Please help!!
quote:juno2001 schreef op 02 februari 2010 @ 23:23:

Sorry hoor -sommige-dames, maar wat vallen jullie ikbenik hard! Wat een woorden allemaal: egoist, bedonderen enzovoort nog wat. Vind t over the top. Oke, liegen is niet goed, maar een kind krijgen tegen je zin wel dan??Nee, volgens mij is de tendens hier dat ze de relatie moet opgeven als haar vriend persé kinderen wil en zij niet.

Sorry hoor -sommige-dames, maar wat vallen jullie ikbenik hard! Wat een woorden allemaal: egoist, bedonderen enzovoort nog wat. Vind t over the top. Oke, liegen is niet goed, maar een kind krijgen tegen je zin wel dan??Het gaat erom dat ze haar partner bedriegt, dat ze geen kind wil is natuurlijk haar goed recht en ze moet het zeker niet doen omdat de partner het wil. Maar wel daar eerlijk in zijn. Het omgekeerde, met de pil stoppen omdat je een kind wilt en je partner niet, is net zo ernstig en erg als dit. Hij wordt bedrogen over zoiets groots.
quote:Courage schreef op 02 februari 2010 @ 23:14:

Ik hou niet van liegen, maar misschien is dit een tussenoplossing die hem minder kwetst c.q. het afsluiten van de relatie minder pijnlijk maakt.

Vertel hem dat je op je keuze voor kinderen terug bent gekomen.

Wees eerlijk dat je geen kinderen wilt.

Laat in het midden dat je de pil bent blijven slikken. Wees wel duidelijk over dat je het nu niet meer wilt 'proberen'.

Vraag een gesprek met een relatietherapeut aan. Om hier samen uit te komen of niet.

Mee eens!

Ga in elk geval niet verder met de leugen dat je kinderen ziet zitten voor hem. Daar wordt jullie leven alleen maar 'n leugen van. En als die man zo desperate om kinderen verlegen zit dan zal ie je maandelijks aan je kop blijven zeuren of het niet al zover is. Als die man jullie relatie belangrijk genoeg vond dan zou ie jou ook willen zonder dat je 'n kind voor hem baart. Als dat niet zo is, dan moet je daar je conclusies uit trekken en zijn jullie vast beter af zonder elkaar.
Dit is echt een hele slechte basis voor je relatie. Waarom ben je niet gewoon eerlijk en neem je het risico voor lief? Jij hebt even veel recht op jouw mening als hij op de zijne. Als het voor hem echt van belang is dat hij kinderen wil en hij die beslissing moet maken, moet je dat aan hem overlaten.

Sorry als je iets anders wilde horen, maar ik ben voor de waarheid.

Sorry hoor -sommige-dames, maar wat vallen jullie ikbenik hard! Wat een woorden allemaal: egoist, bedonderen enzovoort nog wat. Vind t over the top. Oke, liegen is niet goed, maar een kind krijgen tegen je zin wel dan??Een kind krijgen tegen je zin is net zo fout. Maar ze laat hem verdulleme niet eens de keus! Ja, de keuze waar hij haar voor stelt is hard, en onverwacht misschien. Maar mensen veranderen, hij is daar eerlijk over. Hij wil kinderen en het liefst met haar. Maar als zij dat niet wil, dan wil hij niet verder met de relatie. Hard maar eerlijk. Hij laat haar een keus. TO laat hem geen enkele keus, want hij weet niet dat er gekozen kan worden. En daar heb ik geen begrip voor, totaal niet.
Iets anders
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:16:

[...]

Ik denk dat hij ook wel heel gelukkig kan worden zonder kinderen. Hij heeft mij. Hij houdt van mij en ik van hem. We hebben het goed samen. Eigenlijk is dit het enige probleem.

Bepaal jij dat even voor je vriend??? Dat hij gelukkig kan zijn zonder kinderen..

Jullie zullen het vast goed samen hebben.

Maar als hij een kind wil en JIJ niet, hebben JULLIE toch een GROOT probleem!

Ik vind het ook van de zotte dat je hem voorgelogen hebt dat je gestopt bent met de pil...maar goed, dat is mijn mening.

Zoals al eerder gezegd net zo erg als buiten medeweten van je partner om stoppen met de pil.

Ik zou nog maar eens een goed gesprek aangaan met je vriend.

Maar ik vrees dat je het onderspit gaat delven als hij echt wel een kindje wil.

Soms is 'houden van(elkaar)' niet genoeg... zeker als het gaat om zoiets als kinderen krijgen....
Hoezo raak je je leven kwijt als jullie uit elkaar gaan? Ja, je raakt hem kwijt, maar ik mag toch hopen dat je naast hem ook nog een leven hebt?

Als je echt van je vriend zou houden, dan zou je eerlijk tegen hem zijn. Want je belazerd hem enorm, en naar mijn idee hoort dat niet als je van iemand houdt.

Bovendien ontneem je hem zijn kans om vader te worden. Vrij egoïstisch, vind je zelf ook niet?
hoe oud ben je eigenlijk? En hebben jullie de impact van een kind op je leven wel doorgesproken? Wie gaat wat doen, wie werkt hoeveel? Want misschien is het goed doorspreken van die zaken wel een geruststelling voor je. Of juist niet, en dan kun je dan zeggen dat je het toch niet ziet zitten.

Ik zal je vertellen, als mijn ex me had verteld dat hij iets had geslikt omadt hij tóch geen kinderen wilde, en dat neit aan me wilde vertellen, dan had ik hem er inderdaad zonder pardon uitgezet. Niet om zijn keus, maar om het liegen en het voor god spelen.
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:10:

[...]

Pardon?

Je vraagt dit als iemand er vanuit gaat dat 94 voor je iq moet staan? Als jij je vriend maanden lang voorliegt en de boel manipuleert om je zin te krijgen (= zorgen dat je niet zwanger wordt zonder daar open en eerlijk over te zijn), dan kun je gewoon niet intelligent zijn.

Wat heeft het voor zin om te liegen? Je bent bang hem kwijt te raken, en daarom leef je met een enorm geheim om hem bij je te houden. Eigenlijk ben je hem al kwijt dus. En jij weet dat, jij weet dat hij dus eigenlijk niet bij je wil zijn.

Dus vertel het hem. Je hebt geen respect en geen liefde voor hem, anders deed je hem dit niet aan. En aangezien je toch die gevoelens niet hebt, kun je net zo goed eerlijk zijn.
quote:Chardonnay schreef op 02 februari 2010 @ 23:28:

Bovendien ontneem je hem zijn kans om vader te worden. Vrij egoïstisch, vind je zelf ook niet?Helemaal mee eens!
Wat is iedereen mild. Ik zou de reacties weleens willen zien als een man hier kwam vertellen dat ie stiekem gesteriliseerd is terwijl zijn vrouw elke maand loopt te temperaturen omdat ze denkt dat ze een baby aan het maken zijn.
Am Yisrael Chai!
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:25:

Als ik eerlijk ben.

Als hij mij zou beloven dat hij voor het kind zou zorgen en ik nog gewoon mag stappen met vriendinnen en niet elke keer alleen ben met het kind zou ik nog eerder zwanger raken dan het uitmaken.

Maar dat kan ik het kind niet aandoen. Hij/zij komt dan in een gezin waar de moeder hem/haar eigenlijk niet wilde. Dat kan toch niet?Ikbenik, je moet zeker geen kind krijgen tegen je zin. Dat werkt niet.

Maar hierover liegen om je vriend bij je te houden, is ook niet de juiste weg. Ga jij gelukkig worden met je vriend, samen 80 worden met hem, hem al die jaren voorhoudend dat jullie beiden verdrietig zijn over dat jullie kinderwens uit is gebleven? Dan moet je nog heel wat jaren verdriet veinsen meid. Dat gaat toch niet?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En wie zegt trouwens dat je vriend bij je blijft als blijkt dat jij geen kinderen kunt krijgen? De wens van hem kan zo groot zijn dat hij alsnog de relatie verbreekt.
quote:fashionvictim schreef op 02 februari 2010 @ 23:30:

Wat is iedereen mild. Ik zou de reacties weleens willen zien als een man hier kwam vertellen dat ie stiekem gesteriliseerd is terwijl zijn vrouw elke maand loopt te temperaturen omdat ze denkt dat ze een baby aan het maken zijn.Daar moest ik ook meteen aan denken... die vent zou echt afgefikt worden.

Wat is iedereen mild. Ik zou de reacties weleens willen zien als een man hier kwam vertellen dat ie stiekem gesteriliseerd is terwijl zijn vrouw elke maand loopt te temperaturen omdat ze denkt dat ze een baby aan het maken zijn.Dan zou mijn reactie exact hetzelfde zijn maar moet je alleen "hem" en "haar" even omwisselen.
Iets anders
Ik fik mensen nooit af, dus TO ook niet.
Oja dat is ook wel een punt: het gaat hoe dan ook uitkomen. Hij vindt ooit een keer een pilstrip, ziet je dat de pil innemen, vindt een oud receptje voor de pil in de papierbak, en je gaat een keer breken. Je hele leven liegen is moeilijker dan je denkt.

Wat is iedereen mild. Ik zou de reacties weleens willen zien als een man hier kwam vertellen dat ie stiekem gesteriliseerd is terwijl zijn vrouw elke maand loopt te temperaturen omdat ze denkt dat ze een baby aan het maken zijn.Het blijft een vrouwenforum hè. Klotewijf roepen is ook niet erg constructief.
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Wat is iedereen mild. Ik zou de reacties weleens willen zien als een man hier kwam vertellen dat ie stiekem gesteriliseerd is terwijl zijn vrouw elke maand loopt te temperaturen omdat ze denkt dat ze een baby aan het maken zijn.Helemaal mee eens.
Hallo TO,

Poeh wat is dit een lastige situatie zeg!

Ik zou als ik jou was gewoon de waarheid tegen je partner zeggen, hoe moeilijk dit ook is, vooral ook omdat je dan de kans hebt dat hij het uitmaakt. Aan de ene kant, hij heeft een kinderwens en die mag je hem niet ontnemen om zo tegen hem te liegen.

Als jij totaal niet achter kinderen staat, zou ik er ook absoluut niet mee beginnen, alleen maar om je partner bij je te houden, want dat is een hele slechte reden om aan kinderen te beginnen. Bovendien maak je je er zelf ook heel ongelukkig mee, want een kind heb je natuurlijk niet voor even, maar voor heel je leven!

Zelf wil ik ook geen kinderen. Als mijn partner mij voor deze keuze zou zetten, zou ik dat ook ontzettend moeilijk vinden! Maar ik zou zeer zeker niet tegen hem liegen en/of met de pil stoppen en alsnog zwanger raken. Dan maar liever alleen door het leven.

Heel veel sterkte met deze situatie en denk niet alleen maar aan jezelf maar ook aan het levensgeluk van je partner!
Hoe oud is je partner? Hoe lang hebben jullie een relatie?

@FV:

Ik las de postings van de TO als volgt: Vriend kaart na een niet al te lange relatie tijdens een vakantie out of the blue zijn kinderwens aan, en dreigt daarbij meteen de relatie te beëindigen als TO niet à la minute in zijn wens mee wil gaan.

Dat vind ik zeer verdacht, dus vandaar mijn reactie.
quote:Poezewoes schreef op 02 februari 2010 @ 23:30:

[...]

Ikbenik, je moet zeker geen kind krijgen tegen je zin. Dat werkt niet.

Maar hierover liegen om je vriend bij je te houden, is ook niet de juiste weg. Ga jij gelukkig worden met je vriend, samen 80 worden met hem, hem al die jaren voorhoudend dat jullie beiden verdrietig zijn over dat jullie kinderwens uit is gebleven? Dan moet je nog heel wat jaren verdriet veinsen meid. Dat gaat toch niet?

Nee maar wat als het niet anders kan?

En mijn vriendin reageert hetzelfde als jullie. Ze had me ook gewaarschuwd dat ik harde reacties zou krijgen. En ook daar doe ik wat mee hoor. Maar vertellen is geen optie. Want dan raak ik hem kwijt.

Ik ben 27 trouwens
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:16:

[...]

Nee dan verbreekt hij de relatie.

Sorry het gaat heel snel dus ik kan niet op iedereen antwoorden.

Op vragen als: besef je dat je zijn leven nu verpest?

Daar kan ik niet heel veel mee. En toch zul je daar wat mee moeten doen als je beweert van hem te houden. En ook als je niet van hem houdt. Jij verpest zijn leven. Stop daarmee. Want hij wilde geen kinderen. Nu opeens wel. Dat kan. En hopelijk rammelen jou eierstokken een keer als jij een relatie hebt waarin de man absoluut geen kinderen wil. Ik denk dat hij ook wel heel gelukkig kan worden zonder kinderen. Hij heeft mij. Ja, hij heeft jou. Hij heeft een vriendin die hem zonder probleem bedonderd, tegen hem liegt, hem aan het lijntje houdt, geen respect heeft en niet van hem houdt. Dus gun hem een gelukkig leven zonder kinderen en zonder jou. Hij houdt van mij en ik van hem. We hebben het goed samen. Eigenlijk is dit het enige probleem.Het enige probleem van jullie, is niet het enige probleem. Het is essentieel, en jij hebt het probleem vele malen groter gemaakt. Je hebt gelogen voor je eigen bestwil, je gaat hier dagelijks mee door, en je wilt nog weten hoe je hier de rest van je leven mee door kunt gaan ook. Gelukkig heb je maar een klein probleempje ja.
We zijn 7 jaar bij elkaar nu
quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:21:

[...]

Helaas is het echt. Ik ben bij een vriendin die ook lid is en die raadde me aan dit te posten omdat zij mij geen antwoord kon geven.quote:ikbenik94 schreef op 02 februari 2010 @ 23:25:

Als ik eerlijk ben.

Als hij mij zou beloven dat hij voor het kind zou zorgen en ik nog gewoon mag stappen met vriendinnen en niet elke keer alleen ben met het kind zou ik nog eerder zwanger raken dan het uitmaken.

Maar dat kan ik het kind niet aandoen. Hij/zij komt dan in een gezin waar de moeder hem/haar eigenlijk niet wilde. Dat kan toch niet?Volgens mij is het geboortejaar wel 94 en zitten ze zich gewoon te vervelen achter de pc. Ik geloof helemaal niks van dit verhaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven