vriend wil nooit samenwonen

27-11-2014 20:12 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo even een korte situatie schets..wij zijn beiden ruim de 50 gepasseerd. Latten nu 5 jaar..kids zijn uitgevlogen. Het maakt mij intens verdrietig dat hij heeft aangegeven nooit te willen samenwonen...zn bezwaren zijj dat hij zn appartementen niet wilt delen...en het zo wel lekker vind gaan we zien elkaar 2 x p week..merk dat ik steeds meer last van het weinige contact...wat voor hem voldoende is...krijg..wil mn leven met hem delen. Hoe ga ik hier nu mee om en vind ik mijn weg hier in..ben niet gelukkig met de situatie...
O twerkqueen..

*zucht diep*
Er is nog een extra optie die niet genoemd is: hem aanhouden tot je wat beters gevonden hebt.

Mijn 'vriendin' zie ik ook maar 1x per week, echt opgewonden raak ik er niet meer van, maar ja in de 30 jaar dat ik leef zagen andere vrouwen me ook niet staan dus ik zoek rustig verder tot ik een leukere tegenkom. Scheelt me echt enorm veel frustratie en stress nu ik een back up heb.het is gezellig zolang het duurt
quote:memaria schreef op 27 november 2014 @ 20:43:

Ik vind het gewoon erg jammer...en bedenk ook wat als hij ziek word...mag het dan wel???..hij is de man van wie ik houd..en oud mee wil worden..hij heeft ontzettend veel ruimte nodig komt uit een zeer dominant huwelijk. ..en zei ook aan t begin van onze relatie. .ik laat nooit meer de baas over me spelen....ik ben zelf juist lief en een gever geen claimerIk vind dit overigens ook wel een goede. Als je op leeftijd bent (en soms is op leeftijd zijn niet nodig ) krijg je steeds meer mankementjes en kwaaltjes. Dan is een partner dichtbij je wel erg prettig en handig.
quote:biobitch1984 schreef op 27 november 2014 @ 21:55:

Er is nog een extra optie die niet genoemd is: hem aanhouden tot je wat beters gevonden hebt.

Mijn 'vriendin' zie ik ook maar 1x per week, echt opgewonden raak ik er niet meer van, maar ja in de 30 jaar dat ik leef zagen andere vrouwen me ook niet staan dus ik zoek rustig verder tot ik een leukere tegenkom. Scheelt me echt enorm veel frustratie en stress nu ik een back up heb.het is gezellig zolang het duurtNou ja zeg wat oneerlijk tegenover je vriendin!

Mijn 'vriendin' zie ik ook maar 1x per week, echt opgewonden raak ik er niet meer van, maar ja in de 30 jaar dat ik leef zagen andere vrouwen me ook niet staan dus ik zoek rustig verder tot ik een leukere tegenkom. Scheelt me echt enorm veel frustratie en stress nu ik een back up heb.het is gezellig zolang het duurt
quote:twerkqueen schreef op 27 november 2014 @ 21:57:

[...]

Nou ja zeg wat oneerlijk tegenover je vriendin!

Ik dacht het nooit te zeggen maar: Eens met twerkqueen

Wat een vals sujet ben je dan als je zo met je partner omgaat.
Ik kan mij het overigens niet voorstellen niet samen te wonen in de toekomst met je partner. Ook ik ben gehecht aan me-time, heerlijk huis alleen, eten koken voor mijzelf en daarbij juist de dingen maken die alleen ik lekker vind etc etc. Maar aan het einde van de dag, letterlijk en figuurlijk kan ik intens gelukkig zijn als ik lekker tegen mijn vent aankruip of als ik een hand van hem voel wat ontaard in lepeltje-lepeltje liggen
quote:Bieb2.0 schreef op 27 november 2014 @ 22:00:

[...]

Ik dacht het nooit te zeggen maar: Eens met twerkqueen

Wat een vals sujet ben je dan als je zo met je partner omgaat.Ze heeft het zelf al twee keer uitgemaakt zomaar, in het kader 'je verdient beter' (klopt), ik heb daar enorm stress van gehad en ik heb medegedeeld dat ik zelf wel bepaal wat ik wel en niet accepteer. We hebben afgesproken dat ik accepteer dat zij nooit tijd heeft of nooit lang op vakantie wil als zij accepteert dat ik nog actief ben op datingsites. Is ze mee akkoord gegaan
quote:Lovestar schreef op 27 november 2014 @ 21:56:

[...]

Ik vind dit overigens ook wel een goede. Als je op leeftijd bent (en soms is op leeftijd zijn niet nodig ) krijg je steeds meer mankementjes en kwaaltjes. Dan is een partner dichtbij je wel erg prettig en handig.

Prettig?

Vind ik toch niet

Als ik ziek ben, kwaaltjes heb ik gelukkig nog niet, dan ben ik bij voorkeur alleen

En handig?

Samenwonen om het handig vind ik eigenlijk best wel een kul reden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 27 november 2014 @ 22:14:

[...]

Prettig?

Vind ik toch niet

Als ik ziek ben, kwaaltjes heb ik gelukkig nog niet, dan ben ik bij voorkeur alleen

En handig?

Samenwonen om het handig vind ik eigenlijk best wel een kul reden Daarbij red ik het nu ook prima als ik wat mankeer. Waarom zou me dat niet lukken als ik 50 ben?

Mijn 'vriendin' zie ik ook maar 1x per week, echt opgewonden raak ik er niet meer van, maar ja in de 30 jaar dat ik leef zagen andere vrouwen me ook niet staan dus ik zoek rustig verder tot ik een leukere tegenkom. Scheelt me echt enorm veel frustratie en stress nu ik een back up heb.het is gezellig zolang het duurtGoh jij zult een prettig gevoel over jezelf hebben zeg... zonde voor je dat je zo in het leven staat, beetje zielig ook wel voor je vriendin, hopelijk staat zij er hetzelfde in als jij, dan is het minder erg voor haar en verdienen jullie elkaar.
ik heb helemaal geen zin om iemand te verzorgen, buiten mijn kinderen om.

en door iemand verzorgd worden hoef ik ook niet.

dus ik ga me niks op de hals halen en blijf lekker alleen wonen.
wij slapen nooit.
Memaria, je zult moeten accepteren dat hij niet wil samenwonen. Echter vind ik wel dat hij je dan wat tegemoet zou mogen komen; bijvoorbeeld 3 keer elkaar in de week zien ipv van 2 keer, of idd één keer in de week bij elkaar blijven slapen.

Jij voelt je niet prettig bij hoe het nu gaat. Ik vind dat jullie samen - binnen de grenzen die jullie beiden hebben - naar een oplossing zouden moeten kijken waarin jij toch iets meer in je behoefte wordt voorzien.

Heb je trouwens al niet eerder hier een topic over geopend?
quote:Summerdance schreef op 27 november 2014 @ 22:14:

[...]

Prettig?

Vind ik toch niet

En handig?

Samenwonen om het handig vind ik eigenlijk best wel een kul reden

Haha! Handig zou niet de hoofdmoot moeten zijn. Maar mijn leven is wel fijner en makkelijker als je iemand hebt die 'handig' is en waar je beroep op kan doen wanneer het nodig is.....Handig!!

Overigens is mijn leven ook lastiger geworden, meer boodschappen doen, rekening houden met dingen etc etc. Maar dat vind ik niet echt vervelend en anders net zo vaak lastig als je wanneer je alleen bent. Maar ja, alleen zijn heeft dus ook nadelen

Ik zie het overigens ook bij mijn moeder. Ik gun haar zo een maatje en een (verzorgende) partner. Nu komt veel op de kinderen (lees: mij) neer.
Ik wil ook niet samenwonen en mijn vriend ook niet. Lekker latten., relatie blijft juist erg fijn op deze manier. Zou mijn vriend ook niet elke dag willen zien.

Maar als jij er niet tegen kunt, kun je beter kappen.
Ik ben > 40, en heb zelfs nog nooit samengewoond. Iemand moet voor mij al fucking amazing zijn wil ik mijn single status opgeven, om 1 in huis samen te leven moet er zelfs nog meer gebeuren. Hoewel ik mij kan voorstellen dat elkaar 2x per week zien aan de krappe kant is, hangt het er wel vanaf hoe lang dat dat is.

Dus nee TO, ik deel jouw mening niet dat er per se zou moeten worden samengewoond, nu of in de toekomst.
Lijkt mij juist heerlijk! Geen risico's doordat je 'n woning zou opgeven/iemand mede-eigenaar van jouw woning moet maken. Je houdt je eigen plekje waar je rust kunt vinden, of juist je familie/vrienden kunt uitnodigen zonder dat je je partner daar mee lastig valt. Hoe ouder je wordt hoe groter je besef van de (financiele) risico's bij samenwonen, dus heel begrijpelijk dat juist 'n 50-er zich niet meer laat verleiden tot acties die je wellicht ondoordacht zou doen als je half in de 20 bent.
Lijkt me juist beter om niet samen te wonen als je kwaaltjes gaat krijgen. Je partner moet dan nog 'n leven kunnen hebben naast het mantelzorgen en dat lukt vast beter in z'n eigen huis met z'n eigen vrijheid en sociaal leven. Als ie zich 24/7 gebonden zou voelen aan huis en haard van de zieke, sleur je hem ook mee jouw ellende in.
quote:elninjoo schreef op 28 november 2014 @ 06:32:

Lijkt me juist beter om niet samen te wonen als je kwaaltjes gaat krijgen. Je partner moet dan nog 'n leven kunnen hebben naast het mantelzorgen en dat lukt vast beter in z'n eigen huis met z'n eigen vrijheid en sociaal leven. Als ie zich 24/7 gebonden zou voelen aan huis en haard van de zieke, sleur je hem ook mee jouw ellende in.

TO is nog 50-plus. Ik weet niet hoe ver 50-plus.

Mijn moeder is 75-plus. Maar het bovenstaande van Elninjoo is volgens mij de enige reden dat zij niet 24/7 samenwoont. Ook al geloof ik wel dat ze wel voor elkaar gaan zorgen. Ik denk alleen dat de grootste vrees bij de Alzheimerachtige ziektes ligt.
quote:DappereGerbera schreef op 27 november 2014 @ 22:24:

[...]

Goh jij zult een prettig gevoel over jezelf hebben zeg... zonde voor je dat je zo in het leven staat, beetje zielig ook wel voor je vriendin, hopelijk staat zij er hetzelfde in als jij, dan is het minder erg voor haar en verdienen jullie elkaar.

Zie post van 22:07 ze heeft er zelf mee ingestemd.

Nee heb nooit een prettig gevoel over mezelf gehad. Dit kleine beetje aandacht hoe weinig ook is wat t leven beetje dragelijk maakt. Settling for less zie je overal om je heen..
Dat geslet via tinder vind iedereen maar normaal maar friends with benefits die monogaam leven is 'not done' ... Bijzonder
quote:biobitch1984 schreef op 28 november 2014 @ 07:40:

[...]

Zie post van 22:07 ze heeft er zelf mee ingestemd.

Nee heb nooit een prettig gevoel over mezelf gehad. Dit kleine beetje aandacht hoe weinig ook is wat t leven beetje dragelijk maakt. Settling for less zie je overal om je heen..Terecht. Ik zou korte meten met jou maken. Kwal...
quote:biobitch1984 schreef op 28 november 2014 @ 07:43:

Dat geslet via tinder vind iedereen maar normaal maar friends with benefits die monogaam leven is 'not done' ... BijzonderIk heb ook friends with benefits, meerdere zelfs. Ik vraag mij alleen af wat die fwb met dit topic te maken hebben?
Nou dat heeft te maken met datze kan kiezen of ze deze man gaat mededelen dat ze friends with benefits kunnen zijn, totdat er iemand voorbij komt die wel met haar wil samenwonen.

Kijk ik ben 30,dan hoort het samenwonen gedeelte er een beetje bij want praktisch met vormen van gezin. Hoewel mijn leven zo 1 dimensionaal is dat ik met dat soort vraagstukken voor mezelf niet bezig hoef te houden
quote:biobitch1984 schreef op 28 november 2014 @ 08:04:

Nou dat heeft te maken met datze kan kiezen of ze deze man gaat mededelen dat ze friends with benefits kunnen zijn, totdat er iemand voorbij komt die wel met haar wil samenwonen.

Kijk ik ben 30,dan hoort het samenwonen gedeelte er een beetje bij want praktisch met vormen van gezin. Hoewel mijn leven zo 1 dimensionaal is dat ik met dat soort vraagstukken voor mezelf niet bezig hoef te houdenIemand waar je meer voor voelt aan te houden als FWB is niet echt een goed plan, ik weet niet waarom je daramee komt. Zal wel komen door jouw 1 dimensionale leven, schat ik zo in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven