Vriend wilt op vakantie met “een vriendin”

04-03-2018 18:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je vriendje die vakantie gaat met een vriendin terwijl zij zwanger is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.66% gewijzigd
coolpack2 schreef:
07-03-2018 10:06
Oh, beetje mosterd. Maar tja, dit is een mooie doorsnede van wat de buitenwereld denkt (en misschien ook wel eens zal zeggen) van deze situatie. Mooist als je je daar niks van aan hoeft te trekken, maar dat lijkt me best wel eens pittig en dit zijn dan nog onbekenden.

Verder is de vakantiekwestie kennelijk alweer opgelost en eigenlijk nogal een non-issue, lees ik tussen de regels door. Nogmaals: Bijzonder. Ik wens je succes.
Dit ja. Heel bijzonder.
LJVKS1 schreef:
07-03-2018 18:48
Begrijpelijk. Logisch dat je niet wil dat je partner met iemand op vakantie gaat waar hij al eerder intiem mee is geweest. Sowieso vreemd dat hij een vakantie met haar geboekt heeft als je het mij vraagt.
Waarom vind jij het vreemd?
Marana-- schreef:
07-03-2018 18:45
Het is de hele combi he, een zwangerschap in een prille relatie, een man die nog wil feesten en geen rekening houdt met zijn zwangere vriendin, en een zwangere vrouw die de verwekker niet durft te vertrouwen.
Precies.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
07-03-2018 18:55
Waarom vind jij het vreemd?
Waarom jij niet ? Geen probleem ermee als jouw vriend/man voor een week op vakantie vertrekt met een ex ??
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel een beetje vreemd, maar ik zou hem lekker op vakantie laten gaan.
Een goede relatie kan dit hebben. Maar blijkbaar vertrouw je hem niet.Dan zou het hem sieren als hij de vakantie zou afzeggen.
Garanties krijg je niet, in geen enkele partnerrelatie. helaas. Hij kan ook met de buurvrouw op het vakantieadres in bed duiken.
Gemalto schreef:
08-03-2018 08:33
Waarom jij niet ? Geen probleem ermee als jouw vriend/man voor een week op vakantie vertrekt met een ex ??
Nee.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
12-03-2018 19:53
Nee.
Wow, is dat oprecht? Dan ben je zo verlicht in je beleving van liefde dat de boeddha zelf er een kleingeestig mannetje bij lijkt. Of misschien gewoon een beetje onverschillig richting je partner?

Ik kan me helemaal vinden in je redenatie dat iemand die vreemd wil gaan, het ook heus wel zal doen. Tegelijkertijd zou ik er wel degelijk een probleem mee hebben als mijn vriend per se op vakantie zou willen met een ex-scharrel of met een echte ex. Dat zou me werkelijk steken. Niet als het gewoon een van zijn vriendinnen zou betreffen, trouwens, dat vind ik iets anders. Daar trekt hij ook regelmatig met en zonder mij mee op. Als hij erop zou staan om ondanks mijn bezwaar toch door te drukken, zou ik mijn relatie wel heroverwegen. Dat zou ik voelen als een gebrek aan respect. Andersom zou ik ook rekening houden met zijn gevoelens, namelijk. Wij laten elkaar heel vrij, maar er zijn wel grenzen.
pluk de nacht
annemariem schreef:
12-03-2018 20:41
Wow, is dat oprecht? Dan ben je zo verlicht in je beleving van liefde dat de boeddha zelf er een kleingeestig mannetje bij lijkt. Of misschien gewoon een beetje onverschillig richting je partner?

Wat een prachtig staaltje denigrerend formuleren.
Ik geloof niet in verbieden.
Alle reacties Link kopieren
LJVKS1 schreef:
07-03-2018 18:48
Begrijpelijk. Logisch dat je niet wil dat je partner met iemand op vakantie gaat waar hij al eerder intiem mee is geweest. Sowieso vreemd dat hij een vakantie met haar geboekt heeft als je het mij vraagt.
De vakantie was al geboekt voordat TO in beeld was.
Dus er is helemaal geen sprake van een partner die een vakantie gaat boeken met een ex. Maar van iemand die al een vakantie geboekt heeft en vervolgens iemand anders tegenkomt.
En die ander gaat vervolgens lopen miepen.
Moiren’ schreef:
12-03-2018 20:43
Wat een prachtig staaltje denigrerend formuleren.
Het zou mij de zin om nog maar enigzins in discussie te blijven, ontnemen.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
12-03-2018 20:43
Wat een prachtig staaltje denigrerend formuleren.
Ik geloof niet in verbieden.
Ik begrijp je wel hoor.
De ene ex is de andere niet.

En mensen doen zich hier wel vaker roomser dan de paus voor.
Alle reacties Link kopieren
girasole3 schreef:
12-03-2018 23:05
De vakantie was al geboekt voordat TO in beeld was.
Dus er is helemaal geen sprake van een partner die een vakantie gaat boeken met een ex. Maar van iemand die al een vakantie geboekt heeft en vervolgens iemand anders tegenkomt.
En die ander gaat vervolgens lopen miepen.
Ik vind dat “miepen” niet vreemd. Vakantie kan toch afgezegd worden? Wat maakt het uit dat ie al geboekt is, de situatie is veranderd nu. Samen in een tentje met een verse ex die je nog maar pas kent? Dus niet al jarenlang je BFF is? Ik vind het raar.
En ik ben overigens ook weleens een weekend weg geweest met mijn ex toen ik al met mijn vriend was (ook al gepland). Maar wij gingen al jaren gewoon vriendschappelijk met elkaar om. En gingen nu samen een vriend van hem opzoeken in België, en sliepen niet bij elkaar op 1 kamer. Dus totaal andere situatie.
Alle reacties Link kopieren
appelientjex schreef:
13-03-2018 12:26
Ik vind dat “miepen” niet vreemd. Vakantie kan toch afgezegd worden? Wat maakt het uit dat ie al geboekt is, de situatie is veranderd nu. Samen in een tentje met een verse ex die je nog maar pas kent? Dus niet al jarenlang je BFF is? Ik vind het raar.
En ik ben overigens ook weleens een weekend weg geweest met mijn ex toen ik al met mijn vriend was (ook al gepland). Maar wij gingen al jaren gewoon vriendschappelijk met elkaar om. En gingen nu samen een vriend van hem opzoeken in België, en sliepen niet bij elkaar op 1 kamer. Dus totaal andere situatie.
Als je wel met hem op 1 kamer had geslapen was het anders geweest? Of in een tentje? Dan was je er bovenop gesprongen?
TO reageert niet meer, maar heeft wel sneaky haar OP aangepast...

Om antwoord te geven op je nieuwe vraag: als dit het probleem is snap ik helemaal niet waarom je moeilijk zou doen. Of moet je vriend negen maanden je handje vasthouden?
Tr0tter, de OP is heel anders, er staat nu dat die vriendin zwanger is ;-D
O ja, je hebt gelijk! Dan snap ik nóg minder waar ze zich zo druk over maakt. :proud:
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
13-03-2018 12:29
Als je wel met hem op 1 kamer had geslapen was het anders geweest? Of in een tentje? Dan was je er bovenop gesprongen?
Nee, maar ik snap wel dat mijn vriend dat niet leuk had gevonden dus hou er rekening mee.
Alle reacties Link kopieren
Verbieden is wat anders dan rekening houden met iemand waar je zogenaamd van houdt. Als je bewuste keuzes maakt waarvan je weet dat je partner het moeilijk vindt/pijn heeft/krijgt, dan is het geen liefde.
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
13-03-2018 14:38
Verbieden is wat anders dan rekening houden met iemand waar je zogenaamd van houdt. Als je bewuste keuzes maakt waarvan je weet dat je partner het moeilijk vindt/pijn heeft/krijgt, dan is het geen liefde.
Zo hehe eindelijk iemand die het zegt. Dat vriend de gevoelens van zijn zwangere vriendin naast zich neerlegt, vind ik kwalijker.
Nooit dat ik iets zou doen waarvan ik weet dat het mijn vriend verdrietig en onzeker maakt. Dat is ook liefde.
Alle reacties Link kopieren
Restera schreef:
13-03-2018 14:38
Verbieden is wat anders dan rekening houden met iemand waar je zogenaamd van houdt. Als je bewuste keuzes maakt waarvan je weet dat je partner het moeilijk vindt/pijn heeft/krijgt, dan is het geen liefde.
Ja, zo'n beetje hetzelfde als voor degene die het moeilijk vindt/pijn heeft omdat 'ie niet wordt vertrouwd en wordt verboden om dingen te doen (al dan niet door manipulatie), dan is dat ook geen liefde. Of geldt het "rekening houden met" alleen voor de partij die niet vertrouwd wordt?
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
13-03-2018 15:04
Ja, zo'n beetje hetzelfde als voor degene die het moeilijk vindt/pijn heeft omdat 'ie niet wordt vertrouwd en wordt verboden om dingen te doen (al dan niet door manipulatie), dan is dat ook geen liefde. Of geldt het "rekening houden met" alleen voor de partij die niet vertrouwd wordt?
Los van deze discussie: ben ik de enige die het gewoonweg raar vindt dat de vriend van TO uberhaupt nog op vakantie WIL met zijn exscharrel? Waarom wil hij niet liever bij zijn zwangere vriendin zijn?
Ik kan me er niets bij voorstellen dat ik een nieuwe vriend heb waar ik verliefd op ben en dan nog behoefte heb aan een vakantie met een exneukertje. Daar zou het hem meer inzitten voor mij persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap dat je blij bent met je zwangerschap. Wat ik mij nog wel afvraag is of je nog steeds blij bent met je vriend?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Babette2017 schreef:
13-03-2018 15:10
Los van deze discussie: ben ik de enige die het gewoonweg raar vindt dat de vriend van TO uberhaupt nog op vakantie WIL met zijn exscharrel? Waarom wil hij niet liever bij zijn zwangere vriendin zijn?
Ik kan me er niets bij voorstellen dat ik een nieuwe vriend heb waar ik verliefd op ben en dan nog behoefte heb aan een vakantie met een exneukertje. Daar zou het hem meer inzitten voor mij persoonlijk.

Nee, dat heb ik op pagina 1 of 2 al gezegd :proud:
Marana-- schreef:
13-03-2018 12:39
Tr0tter, de OP is heel anders, er staat nu dat die vriendin zwanger is ;-D

:nut:

Dan vraag ik me nu af: van WIE is die meid zwanger??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven