Vriend wilt op vakantie met “een vriendin”

04-03-2018 18:45 339 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat vinden jullie ervan als je vriendje die vakantie gaat met een vriendin terwijl zij zwanger is?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2018 13:45
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen
92.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
QueenArachnia schreef:
13-03-2018 15:04
Ja, zo'n beetje hetzelfde als voor degene die het moeilijk vindt/pijn heeft omdat 'ie niet wordt vertrouwd en wordt verboden om dingen te doen (al dan niet door manipulatie), dan is dat ook geen liefde. Of geldt het "rekening houden met" alleen voor de partij die niet vertrouwd wordt?
Het moet invoelbaar zijn. Dus ja: ik snap het dat mijn vriend het niet leuk vind als ik in een tentje lig met een ex-scharrel. En nee: ik zou hebt niet snappen als mijn vriend niet zou willen als ik ga stappen, een weekend weg wil met vriendinnen, etc.
TO: we willen ons nergens mee bemoeien (...) maar zijn wel benieuwd wat je hebt besloten en hoe jullie nu verder gaan.
Babette2017 schreef:
13-03-2018 14:55
Zo hehe eindelijk iemand die het zegt. Dat vriend de gevoelens van zijn zwangere vriendin naast zich neerlegt, vind ik kwalijker.
Nooit dat ik iets zou doen waarvan ik weet dat het mijn vriend verdrietig en onzeker maakt. Dat is ook liefde.
Zij legt zijn gevoelens naast zich neer en maakt hem ook nog eens duidelijk dat ze hem niet vertrouwt. Dat is pas kwalijk.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-03-2018 17:16
Zij legt zijn gevoelens naast zich neer en maakt hem ook nog eens duidelijk dat ze hem niet vertrouwt. Dat is pas kwalijk.
Het is toch maar net waar je eigen grens ligt? Jij vindt dat niet erg, een ander wel. De grenzen bepaal je samen.
appelientjex schreef:
13-03-2018 17:22
Het is toch maar net waar je eigen grens ligt? Jij vindt dat niet erg, een ander wel. De grenzen bepaal je samen.

Vertrouwen lijkt me de basis van iedere relatie. Een gebrek daaraan is dus de doodsteek voor een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Tr0tter schreef:
13-03-2018 17:29
Vertrouwen lijkt me de basis van iedere relatie. Een gebrek daaraan is dus de doodsteek voor een relatie.
Dit heeft m.i. ook te maken met je persoonlijke grenzen. Dat je bijv niet mag zoenen met een ander heeft niks te maken met vertrouwen, maar met grenzen. De een vindt dat niet erg, de ander wel.
Alle reacties Link kopieren
En verder: wat is vertrouwen?
Volgensmij is vertrouwen het accepteren van een bepaald risico. Bijv het risico dat je vriend vreemd gaat. Dat risico is er gewoon. Je kan niet zeggen dat er geen kans is. Jaloezie is menselijk, en heeft de functie om de relatie te beschermen. Iedereen heeft dus persoonlijke grenzen, waarbij je het risico niet meer wilt accepteren.
appelientjex schreef:
13-03-2018 17:32
Dit heeft m.i. ook te maken met je persoonlijke grenzen. Dat je bijv niet mag zoenen met een ander heeft niks te maken met vertrouwen, maar met grenzen. De een vindt dat niet erg, de ander wel.
Niet mag?
Hoe komen we toch steeds op het idee dat je de ander wat kan verbieden?
Haha het wordt steeds gekker
appelientjex schreef:
13-03-2018 17:41
En verder: wat is vertrouwen?
Volgensmij is vertrouwen het accepteren van een bepaald risico. Bijv het risico dat je vriend vreemd gaat. Dat risico is er gewoon. Je kan niet zeggen dat er geen kans is. Jaloezie is menselijk, en heeft de functie om de relatie te beschermen. Iedereen heeft dus persoonlijke grenzen, waarbij je het risico niet meer wilt accepteren.


Ik vind jaloezie een nare karaktertrek. Ik wil geen jaloezie voelen. Mijn relatie bescherm ik op allerlei manieren maar niet dmv jaloezie.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
13-03-2018 18:35
Niet mag?
Hoe komen we toch steeds op het idee dat je de ander wat kan verbieden?
Alles mag natuurlijk, maar dan zitten daar consequenties aan.
Alle reacties Link kopieren
Marana-- schreef:
13-03-2018 19:55
Ik vind jaloezie een nare karaktertrek. Ik wil geen jaloezie voelen. Mijn relatie bescherm ik op allerlei manieren maar niet dmv jaloezie.
Elke emotie heeft een functie. Anders zou die emotie niet bestaan en al zijn uitgestorven in de evolutie.
appelientjex schreef:
13-03-2018 20:24
Alles mag natuurlijk, maar dan zitten daar consequenties aan.
Dat kan, maar hoeft natuurlijk helemaal niet.
appelientjex schreef:
13-03-2018 20:25
Elke emotie heeft een functie. Anders zou die emotie niet bestaan en al zijn uitgestorven in de evolutie.
Emotie is zo overrated als leidraad.
Gezond verstand is een stuk effectiever.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven