Vriend zoent met iemand anders

10-10-2009 16:47 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Er zijn soms dingen waarvan je denkt 'mij gebeurt dat niet', en ineens zit je toch midden in zo'n verhaal.

Mijn vriend was deze week een beetje stil, nadat hij het vorige weekend met een soort van business club waar hij lid van is een groot congres en feest had meegemaakt. Eerst dacht ik dat hij vooral moe was, maar woensdag was hij nog steeds stil en voor mijn gevoel ook ontwijkend.

Uiteindelijk heb ik gevraagd of hem wat dwars zat en toen kwam ineens het verhaal. Hij heeft op een groot feest (waar ik dus niet bij was) gezoend met een andere vrouw. Hij wilde eerst niet zeggen met wie, maar dat heb ik er toch uit weten te trekken en het gaat om iemand die ik vaag ken, en die bovendien getrouwd is.

Als ik het heel erg rationeel bekijk... zou ik hier best overheen kunnen stappen. Ze waren alle twee dronken (ok, dat is geen excuus, maar alcohol maakt mensen nu eenmaal wel makkelijker). Het heeft kennelijk maar heel even geduurd omdat een vriend van hem ze op de schouders heeft getikt en gevraagd of dit nu wel een goed idee was. En volgens mijn vriend 'begon zij'. Hij zegt dat hij haar aardig vindt maar verder niets voor haar voelt en dat deel geloof ik wel.

Maar gevoelsmatig... ik heb al een paar dagen het gevoel dat iemand mij knock out heeft geslagen en nog steeds moet herstellen.

Ik voel mij enorm vernederd. Echt in de grond getrapt. En alles wat hij doet om het te relativeren of om mij een beetje op te beuren werkt alleen maar averechts. Er ligt een boeket van minstens 30 euro in de kliko.

Wat mij ook enorm dwars zit... hij heeft haar gezoend in de nabijheid van mensen die ik goed ken. Mensen die wel eens bij ons thuis hebben geweest. Mensen waarvan ik de partners ook ken. In plaats van 'de vriendin van' of 'de aanstaande van' ben ik nu dus 'de bedrogen vriendin'. Hoe kunnen we ooit nog als een stel met deze mensen samen zijn als hij zoiets heeft geflikt?
Dat klinkt goed. En nuchter. En logisch.

Houden zo en veel geluk!
Goed zo! Ik ben blij dat het nu voor jullie beiden duidelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven