vrienden blijven met ex van dochter

27-02-2020 12:21 224 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,
Ik lees al een tijdje mee, maar dit is de eerste keer dat ik een account heb gemaakt, dit komt omdat ik een probleem heb.

Mijn dochter heeft na 3 jaar lang haar relatie beëindigd met een hele leuke knul. Dit kwam voor mij als donderslag bij heldere hemel. Mijn dochter is begin 30 dus ik had verwacht dat dit haar toekomstige man zal worden en de toekomstige vader van mijn kleinkinderen. Ik zag deze jongen dan ook al als een zoon. Het was een erg aardige jonge man en wij deelde ook een aantal hobby's met elkaar. Ik heb echt een band met hem opgebouwd. Nu mijn dochter het zo abrupt geëindigd heeft, voel ik mij erg verdrietig. Mijn dochter gaf als reden dat ze zich verveelde in de relatie.
Daarnaast zei mijn dochter tegen mij dat ik ook niet met hem om mocht gaan, omdat ze dat niet vond kunnen. Hierdoor raak een maatje kwijt en ik weet niet wat te doen. Ik stel het contact met deze jongen zeer op prijs, maar ik wil ook mijn dochter niet voor het hoofd stoten. Wat is wijsheid? Ik wil het liefst dat mijn dochter de verkering weer aanmaakt. Het is een goede jongen en ik denk echt dat het een lot uit de loterij is. Wat te doen?
strings-attached schreef:
27-02-2020 18:06
Wat lees ik weer veel bekrompen reacties. Wat maakt het nou uit hoe iemand een ander heeft leren kennen. Je hebt goed contact of je hebt het niet. Maar iemand een contact verbieden vind ik wel heel ver gaan.
TO, houd contact, prima. Jouw dochter moet volwassen genoeg zijn om dat aan te kunnen. Je kunt prima contact onderhouden zonder hem met je dochter te confronteren. Dus niet op feestjes bv, dat zou raar zijn. Maar als je je hobby blijft uitoefenen en daar contact met hem (over ) hebt dat is prima. Vind niet dat je dochter dat voor jou mag beslissen.
Zo heb ik nog heel lang contact gehouden met de ouders van een ex. Hem wilde ik niet meer zien maar hun wel en dat kan echt prima. Ging ff koffie doen als ze in de buurt waren bv.
Overleg dat gewoon eens met je dochter. Dat je prima snapt dat zij hem niet wil zien en dat je dat ook heus niet verwacht maar dat je buiten haar om eigenlijk het contact wel aan wil houden.
Ik heb dus altijd mijn moeder, zodra er een man in mijn leven is, acuut zien overgaan op een ongepaste flirthouding. Zij is geestelijk niet helemaal in orde en ik heb het altijd als pijnlijk ervaren. In de post van TO lees ik dingen die die alarmbel doen rinkelen: de vriend van je dochter is in de eerste plaats de man van je dochter en niet het maatje van de moeder. Dat klopt gewoon niet. Ik denk dat deze moeder haar plaats niet kent.
MissMaran schreef:
27-02-2020 14:31
Nee hoor, dat je er alleen al over nadenkt, dat is echt hoogverraad.
Zoek je eigen vrienden, je zal je dochter er zo'n pijn mee doen, de vrouw die haar gebaart heeft die haar dan zoiets flikt, wie kun je dan nog wel vertrouwen in de wereld.
Ik snap hoe je het bedoeld, en je hebt zeker een punt. Al zou de relatie uit gegaan zijn omdat schoonzoon dochter van TO erg gekwetst heeft met iets dan zou ik er ook zeker zo over denken als jou. Maar dochter heeft het uitgemaakt omdat ze zich verveeld voelde in de relatie, ja dat kan en mag en daarom mag je het ook uitmaken. Maar TO heeft ook al een paar jaar een band opgebouwd met schoonzoon. Ik zie niet in waarom TO en schoonzoon hun gezamenlijke hobby niet meer zouden kunnen uitoefenen, bedoel dochter hoeft er niet aan mee te doen of bij te zijn.

Al zou ik nooit mijn relatie met dochter op het spel zetten, om contact met schoonzoon te houden.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
27-02-2020 18:34
Ik snap hoe je het bedoeld, en je hebt zeker een punt. Al zou de relatie uit gegaan zijn omdat schoonzoon dochter van TO erg gekwetst heeft met iets dan zou ik er ook zeker zo over denken als jou. Maar dochter heeft het uitgemaakt omdat ze zich verveeld voelde in de relatie, ja dat kan en mag en daarom mag je het ook uitmaken. Maar TO heeft ook al een paar jaar een band opgebouwd met schoonzoon. Ik zie niet in waarom TO en schoonzoon hun gezamenlijke hobby niet meer zouden kunnen uitoefenen, bedoel dochter hoeft er niet aan mee te doen of bij te zijn.

Al zou ik nooit mijn relatie met dochter op het spel zetten, om contact met schoonzoon te houden.
Het voelt gewoon erg naar, je hebt jouw mensen en je ex heeft zijn mensen..
mijn ex ging ook nadat onze relatie over was contact zoeken met mijn zussen en mijn nicht, hij deed alsof het zijn mensen waren en dat voelt erg onveilig als je familie daar aan mee doet. Het is zo'n rotgevoel het is niet uit te leggen.
Wie is er belangrijker? Je dochter of haar ex waar je een aantal jaar mee om bent gegaan. Jeetje dit is toch niet eens topic waardig.
Hoe graag wil je contact blijven hebben met je dochter?


Je kan altijd als je zelf vrij bent iets beginnen met hem :-D.
Maar reken er dan niet op dat je dochter nog 1 voet bij je binnen zet.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
27-02-2020 18:34
I Maar dochter heeft het uitgemaakt omdat ze zich verveeld voelde in de relatie, ja dat kan en mag en daarom mag je het ook uitmaken. Maar TO heeft ook al een paar jaar een band opgebouwd met schoonzoon. Ik zie niet in waarom TO en schoonzoon hun gezamenlijke hobby niet meer zouden kunnen uitoefenen, bedoel dochter hoeft er niet aan mee te doen of bij te zijn.
Hierdoor startte ik in dit topic met deze vragen:
Enn schreef:
27-02-2020 17:37
Waarom vind dochter dit niet kunnen? Heb je haar dit gevraagd? Het antwoord zou je nog wel eens kunnen verrassen.
Het zou dus kunnen dat dochter en moeder eens goed moeten praten. Het zou kunnen dat de rol van moeder in het leven van deze man als niet prettig is ervaren. Het zou kunnen dat dochter naast verveeldheid ook andere redenen heeft die zij niet deelt met moeder juist dóór die band met deze man die moeder haar maatje noemt. Zaken die juist deze moeder moet bevragen en ontdekken voordat ze haar dochters belang opzij zet.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
MissMaran schreef:
27-02-2020 18:46
Het voelt gewoon erg naar, je hebt jouw mensen en je ex heeft zijn mensen..
mijn ex ging ook nadat onze relatie over was contact zoeken met mijn zussen en mijn nicht, hij deed alsof het zijn mensen waren en dat voelt erg onveilig als je familie daar aan mee doet. Het is zo'n rotgevoel het is niet uit te leggen.
Ja dat snap ik ook zeker wel,rot voor je! En dat zou het contact met schoonzoon dus niet waard moeten zijn ook al ziet TO hem als zoon, dochter gaat voor.
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
27-02-2020 18:46
Het voelt gewoon erg naar, je hebt jouw mensen en je ex heeft zijn mensen..
mijn ex ging ook nadat onze relatie over was contact zoeken met mijn zussen en mijn nicht, hij deed alsof het zijn mensen waren en dat voelt erg onveilig als je familie daar aan mee doet. Het is zo'n rotgevoel het is niet uit te leggen.

Thx voor je woorden Meds. Zo gaat dat helaas soms.

Post van Miss Maran zo herkenbaar.
Men wilde mij toch niet op mijn woord geloven dat hij zo'n klootzak was. Dus geef je een andere reden.

En voelt je dan niet alleen onveilig, maar ook nog goed genaaid.

Ik heb het aan Pa te danken dat we er redelijk ongeschonden uit zijn gekomen, Ma en ik.

Dus zo'n raar topic is dit echt niet.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
MissMaran schreef:
27-02-2020 18:46
Het voelt gewoon erg naar, je hebt jouw mensen en je ex heeft zijn mensen..
mijn ex ging ook nadat onze relatie over was contact zoeken met mijn zussen en mijn nicht, hij deed alsof het zijn mensen waren en dat voelt erg onveilig als je familie daar aan mee doet. Het is zo'n rotgevoel het is niet uit te leggen.
Dit helemaal.
De vriend van je dochter is niet jouw maatje.
Joh, mijn ouders wisten dat hij geen dag in zijn leven had gewerkt, alcoholist was, ik mezelf de pleuris werkte en thuis nog alles kon doen en nadat we ons huis in NL hadden verkochte ik als volwassene bij een hospita ging wonen wegens kostenbesparing. Dat we elke avond zouden bellen maar hij 9 van de 10 keer niet opnam. Dat ik verbaal werd mishandeld. Na een woordenwisseling zonder tas in zuidfrankrijk op een benzinestation ben achtergelaten en gelukkig een lift kreeg van een nederlands gezin naar Maastricht en vanaf daar heel nederland met de trein doormoest tot huis. Toen we in frankrijk woonde en ik er eens per maand kwam (iemand moest het geld verdienen) hij meestal niet eens op de luchthaven stond wegens stomdronken. Of ik als verrassing kwam voor zijn verjaardag en hij zei 'at moet je hier? Ik heb niet op je gerekend en er is geen ruimte want mijn ouders en zusje zijn er" (die ook meteen MIJN huis opnieuw had ingedeeld). Dus mocht ik drie dorpen verder (lees een half uur) in een hotel ipv mijn eigen huis. Weten mijn ouders allemaal.

Nee, ik heb ze nooit vertelt dat ie me de laatste keer daar anaal verkracht heeft. Ook niet dat ik de littekens van zijn uitgedrukte peuken nog op mijn bovenbeen heb na al die jaren en die dag besloot nooit maar dan ook nooit meer terug te gaan omdat het mijn dood zou betekenen ooit. Ook ik heb mijn trots. Mijn vader eiste dat ik terug zou gaan. Nu fucking way. Ik heb een paar dagen bij mijn ouders geslapen en kreeg een vrije huursector appartement. Ze weten wat ie heeft gedaan. Nou ja, bijna alles. dan. Maar zelfs als ik ze dat zou zeggen maakt het ze niet uit. ZIJ vinden hem superleuk. ZONDER hem kunnen ze gezien pa's ziekte niet op vakantie. Want als er wat met pa gebeurt krijgt ma de camper niet thuis. Hun 50 jarig huwelijksfeest was een reis naar canada. Niet met de dochters. Maar met hem. Moe en hij hebben dezelfde hobby. Wandelen. Houdt pa niet van. Dus elke zondagochtend is voor ma en hem. Volgens mijn vriend is het een afhankelijkheidsrelatie inmiddels. Maar dan nog. Alleen de eerste alinea had voor mij als ik moeder was, al genoeg geweest hem zelf een schop onder zijn hol te geven.

Ik ga naar de verjaardagen van pa en ma. Hij weet dat ie weg moet blijven. Zo slim is ie ook wel weer. Althans, 'dat' moment 'gunt' ie mij dan weer wel.

Zoek iemand anders. Hij is vast niet de enige met dezelfde hobby..... Sommige dingen vertel je zelfs als dochter niet aan je ouders of moeder.

Overigens kennen mijn vriendinnen en vrienden dit verhaal wel. Het kan zijn dat ik hem weghaal later. Aan de ander kant. Ik heb NIKS, maar dan ook NIKS om me over te schamen in dit geval.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 19:35
28.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hele discussie maar TO is nergens te bekennen.. ik vraag me altijd af of dit soort topics niet door Viva gestart worden om te kijken wat er voor reacties komen.
dolfje schreef:
27-02-2020 19:26
Hele discussie maar TO is nergens te bekennen.. ik vraag me altijd af of dit soort topics niet door Viva gestart worden om te kijken wat er voor reacties komen.
Ik weet het niet. Ik lees hier al 5 of meer gevallen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun moeder/ouders, en wat voor gevolgen dat heeft gehad voor ze. Je wordt 'weggedaan'. En inderdaad. Mijn veilige thuisbasis, is compleet weg. Die heb ik niet meer. Mijn gezin is mijn vriend. Ik ben wantrouwig geworden. Ga niet meer snel een vriendschap aan. Vertrouw nog maar weinig mensen want de mensen die ik het meest vertrouwde hebben me volledig verraden en laten vallen. Dat laat niet gewoon 'littekens' achter, maar van die snijwonden in je vingerkootjes met een tomatenmesje. Je voelt ze amper, tot je je vinger buigt en de wond spontaan en totaal weer openspringt. Ik ben nu alleen zover dat er geen pus meer uitkomt en ik er een pleister op plak tot ie weer dicht is. DAT TO, is wat het doet. En dat gaat nooit meer over, en komt nooit meer goed.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 19:41
44.12% gewijzigd
Peponi schreef:
27-02-2020 19:34
Ik weet het niet. Ik lees hier al 5 of meer gevallen van vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt met hun moeder/ouders, en wat voor gevolgen dat heeft gehad voor ze. Je wordt 'weggedaan'.....
Eerste post van deze TO. Vandaag een account aangemaakt. Zegt genoeg.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
27-02-2020 19:38
Eerste post van deze TO. Vandaag een account aangemaakt. Zegt genoeg.
Dat bedoel ik.
dolfje schreef:
27-02-2020 19:39
Dat bedoel ik.
Nee dat zie ik. Maar het is dus niet iets wat niet voorkomt. Ik snap dat de TO een lulkoekverhaal kan ophangen. Maar er zijn dus vrouwen als haar dochter en op de een of andere weirde manier doet het me fijn dat ik niet de enige ben. En dat heb ik echt jaren en jaren gedacht tot vandaag. Dat is om maar even in de synoniemen te blijven, een pleister minder per maand.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 19:43
9.66% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
27-02-2020 19:26
Hele discussie maar TO is nergens te bekennen.. ik vraag me altijd af of dit soort topics niet door Viva gestart worden om te kijken wat er voor reacties komen.
Corona in Noorwegen?
Overigens als Viva mijn verhaal post zoals hier omschreven in de uitgebreide versie in hun blad hebben ze een probleem. ik voel me hier namelijk 'veilig'.
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
27-02-2020 19:44
Overigens als Viva mijn verhaal post zoals hier omschreven in de uitgebreide versie in hun blad hebben ze een probleem. ik voel me hier namelijk 'veilig'.
Dan moet je even lezen waar je akkoord op gaf, toen je je hier aanmeldde

Jij vond het prima, dat ze je teksten gebruiken
Als je dochter het geen probleem vond kon je het onderhouden, nu vind ik dat je het niet kan doen. In mijn omgeving gezien wat dat aanricht. Ik ben blij dat ik dat nu al weet. Zodat ik later niet die fout maak met mijn kinderen (ik ben goed bevriend met exen, mogen gerust op bezoek bij mijn familie, dus had geen idee).
Yeah I know Lila. Vandaar dat ik het waarschijnlijk ook weg haal. Althans DIE post. Alhoewel ik op een beetje respect hoop van de dames achter de knoppen.
Tenminste als de TO niet voor morgenochtend heeft gereageerd. Ik, en vrouwen die net als ik in deze situatie zitten delen hun ervaring op deze serieuze situatie en je hoort niks meer. Begin dan een dagboek ipv een topic.
Als ze me overigens zouden bellen, zou ik zelfs best (alhoewel compleet anoniem) een heel interview willen geven eventueel. maar dit is maar een stukje en maakt het verhaal incompleet. Want zelfs na 17 jaar samen met mijn huidige lief. Meer dan het dubbele van de relatie met mijn ex in tijd, is het niet weg. Eens in de zoveel maanden ga ik nog steeds naar een 'coach'. Het is niet echt een psychologe meer. Die is niet nodig. Je familie hebben, en niet hebben, weten dat ze er zijn. Het is een soort chronisch rouwproces. Ze zijn namelijk niet weg.
anoniem_387659 wijzigde dit bericht op 27-02-2020 19:54
49.86% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
27-02-2020 19:50
Yeah I know Lila. Vandaar dat ik het waarschijnlijk ook weg haal. Althans DIE post. Alhoewel ik op een beetje respect hoop van de dames achter de knoppen.
Tenminste als de TO niet voor morgenochtend heeft gereageerd. Ik, en vrouwen die net als ik in deze situatie zitten delen hun ervaring op deze serieuze situatie en je hoort niks meer. Begin dan een dagboek ipv een topic.
Het is me al eens gebeurd: persoonlijk voorbeeld gebruikt
Ik ga er maar uit, dat ik anoniem genoeg ben, maar schrok wel even
Alle reacties Link kopieren
Zo dan Peponi, dat is niet niks.
Sterkte met het verwerken :hug:
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
lilalinda schreef:
27-02-2020 19:53
Het is me al eens gebeurd: persoonlijk voorbeeld gebruikt
Ik ga er maar uit, dat ik anoniem genoeg ben, maar schrok wel even
Ik ken je al een tijdje (had voorheen een andere nick) en weet echt heus wel dat je het lief bedoeld Lila ;-). En als zo, dan zo. Dan leest die kutfamilie maar gewoon wat het met MIJ heeft gedaan. En met hun al mijn ooms en tantes, neven en nichten, de vrienden van mijn ouders die van NIETS weten....
Alle reacties Link kopieren
Peponi schreef:
27-02-2020 19:57
Ik ken je al een tijdje (had voorheen een andere nick) en weet echt heus wel dat je het lief bedoeld Lila ;-). En als zo, dan zo. Dan leest die kutfamilie maar gewoon wat het met MIJ heeft gedaan. En met hun al mijn ooms en tantes, neven en nichten, de vrienden van mijn ouders die van NIETS weten....
Hell yeah!

Soms zou je er bijna op hopen hè?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven