vriendin in de prostitutie

15-06-2010 10:10 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren of wat ik er van moet denken.

Al pratend over "vrienden" in het algemeen meent een collega dat ze een vriendin van me kent. Hoe en wat maakt even niet uit, maar ze beweert dat die vriendin "mannen ontvangt". Ik geloof het niet: keurig, zedig, bijna op het preutse af uit een gezin waar dit niet binnen de normen en waarden (enge woorden....) zou passen.

Sta dus half die collega te beschuldigen van het beschimpen van een vriendin van me, tot die collega een website opent waarop mijn vriendin haar diensten aanbied.

Ik sta perplex, want dit lijkt me zóó niet bij haar te passen.

En erger nog, ik weet me even geen raad hoe ik hier nou mee om moet gaan! Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven, en wil ook hier niemand aanvallen, maar ik vind betaalde sex zó ranzig dat ik er niet mee wil worden geassocieerd. Ik zou niet graag met haar gezien worden als ze één van haar klanten op straat tegen komt ofzo.

Ik snap het ook gewoon niet omdat het een hele slimme meid is die ook op een "normale" manier haar geld kan verdienen. Waarom doet ze het dan? Wat moet ik nou zeggen als ik haar weer spreek? Hoe moet ik reageren?

Update: Lees alsjeblieft het héle topic door om de ontwikkelingen te lezen, er zijn zo hier en daar wat posts die bovenstaande nuanceren, uitleggen en ook het vervolg weergeven.
Viva la vida
quote:minny schreef op 18 juni 2010 @ 17:04:

Dat jij vindt dat het besproken is, betekent niet dat ik mij daar ook maar iets van hoef aan te trekken. Wederom dat arrogante toontje dat je aan de dag legt hier...bah...

Ja ik zou gloeiend giftig zijn, waar bemoei jij je mee?

Eens met Minny, terwijl ik heel vaak anders over dingen denk dan haar (geloof ik).

Waar haal jij, Ndh, het lef vandaan om je vriendin te vertellen hoe ze moet leven? Waarom moet het in jouw straatje passen. Waarom moet jij alles weten?

En je kunt jezelf niet inhouden? Absurd.

Daarnaast verwijt je je vriendin dat ze met twee maten meet, maar jij neukt gratis, zij niet. Wie meet er dan precies met 2 maten?
@Madhe: Ik neem aan dat je, evenals Minny, geen vraag stelt met bovenstaande post, waardoor inhoudelijk reageren weinig zinvol is.

Ik kan je alleen meegeven dat je blijkbaar geen snars begrijpt van de vriendschap die mijn vriendin en ik hebben.

Hopenlijk wil je nog wel uitleggen wat je bedoelt met de zinnen

En je kunt jezelf niet inhouden? Absurd

en natuurlijk

Daarnaast verwijt je je vriendin dat ze met twee maten meet, maar jij neukt gratis, zij niet. Wie meet er dan precies met 2 maten?

Ik kan er geen touw aan vast knopen namelijk. Waarmee zou ik me niet in kunnen houden? En wat is er mis met dat ik seks en liefde niet los van elkaar kan zien dan? Geen idéé wat je nou bedoelt.
Viva la vida
Jij zit onder de blauwe plekken, dus over dat inhouden weet jij meer dan ik.

Verder heb je eerder gezegd dat ze met 2 maten meet. Jouw seksuele dingen waren niet goed. Ofzoiets.

Als jij seks en liefde niet los kunt zien, is daar niets mis mee voor jou, maar anderen kunnen dat wel en dat maakt dat neuken voor geld niet verkeerd is. Je houdt er meer aan over dan wanneer je het voor niets doet.
quote:Madhe schreef op 20 juni 2010 @ 00:37:

Jij zit onder de blauwe plekken, dus over dat inhouden weet jij meer dan ik.

Verder heb je eerder gezegd dat ze met 2 maten meet. Jouw seksuele dingen waren niet goed. Ofzoiets.

Als jij seks en liefde niet los kunt zien, is daar niets mis mee voor jou, maar anderen kunnen dat wel en dat maakt dat neuken voor geld niet verkeerd is. Je houdt er meer aan over dan wanneer je het voor niets doet.

Bedankt voor de uitleg!

Ik kan je gedachten helemaal volgen, al ben ik zelf van mening dat ik er meer aan overhoud wanneer ik "gratis neuk". Het maakt deel uit van de band die ik heb met mijn geliefde. Het maakt me gelukkig en blij om gevoelens, emoties, gedachten en ook het genot van seks met hem te delen. Hoewel ik daar niets voor kan kopen maakt dat dat ik mij rijker voel dan een milionair.

Daar kunnen geen 5 briefjes van 10 tegen op, maar een ander kan daar anders over denken natuurlijk.
Viva la vida
quote:yoyo2 schreef op 18 juni 2010 @ 23:29:

Ik heb eerlijk gezegd het hele topic met verbazing gelezen. En dan bedoel ik vooral hoe jullie allemaal met elkaar communiceren.

Maar dat zal dan wel met mijn 'normen en waarden' te maken hebben Hier sluit ik me bij aan. Als dit dan die "klasse" is waar ndh zich op beroept...
Ow, en over de blauwe plekken: die gaan wel weer over, hoewel ik zeker weet dat ik er morgen wel weer een paar bij zal krijgen tijdens de training. Het is de eerste keer dat ik blauwe plekken heb opgelopen van mijn vriend, die zich er overigens erg schuldig over voelt, terwijl ik hem juist wat basis principes uit mijn sport had bijgebracht. Die techniek gebruikte hij op het juiste moment, en daardoor heb ik blauwe plekken. Ik neem hem dat niet kwalijk, absoluut niet. Zonder dat je op dat moment aanwezig was kun je je onmogelijk een mening vormen over hetgeen er plaatsvond maar respecteer het feit dat jij, niet gehinderd door enige kennis van de besproken situatie of over de relatie tussen mij en mijn vriend of mij een mijn vriendin een oordeel velt.

Zoals ik al eerder schreef: dat deed ik ook toen ik de OP schreef, een mening vormen terwijl ik geen kennis had over de persoonlijke omstandigheden op dat moment. Ik heb mijn lesje geleerd: niet oordelen over mensen of situaties waar je niet het fijne van weet.
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 20 juni 2010 @ 00:54:

Ow, en over de blauwe plekken: die gaan wel weer over, hoewel ik zeker weet dat ik er morgen wel weer een paar bij zal krijgen tijdens de training. Het is de eerste keer dat ik blauwe plekken heb opgelopen van mijn vriend, die zich er overigens erg schuldig over voelt, terwijl ik hem juist wat basis principes uit mijn sport had bijgebracht. Die techniek gebruikte hij op het juiste moment, en daardoor heb ik blauwe plekken. Ik neem hem dat niet kwalijk, absoluut niet. Zonder dat je op dat moment aanwezig was kun je je onmogelijk een mening vormen over hetgeen er plaatsvond maar respecteer het feit dat jij, niet gehinderd door enige kennis van de besproken situatie of over de relatie tussen mij en mijn vriend of mij een mijn vriendin een oordeel velt.

Zoals ik al eerder schreef: dat deed ik ook toen ik de OP schreef, een mening vormen terwijl ik geen kennis had over de persoonlijke omstandigheden op dat moment. Ik heb mijn lesje geleerd: niet oordelen over mensen of situaties waar je niet het fijne van weet.Nou kind, heb je in ieder geval weer wat geleerd
quote:Capibara schreef op 20 juni 2010 @ 00:52:

[...]

Hier sluit ik me bij aan. Als dit dan die "klasse" is waar ndh zich op beroept...

Ik neem aan dat je doelt je mijn kinderachtige verweer tegen een kinderachtige opmerking van een forummer. Dat is inderdaad geen klasse, even als het spontaan tot "arrogant" verklaren van een mede-forummer geen klasse is.

Hierdoor heb ik echter wel mijn lesje geleerd betreffende het posten op dit forum: als mensen het taalgebruik van de ander bestempelen als "dom", "bij de hand", "asociaal" of "arogant" dan is dat het reageren niet waard.

Mensen die met een onderbouwing komen, in de richting van "dat is een arrogante opmerking omdat...." gaan de discussie nog aan. Bepaald taalgebruik is over het algemeen vaak te koppelen aan de situatie waarin de schrijfster zich bevind. Is dat een blije situatie, dan zal de schrijfster een ander taalgebruik hebben dan wanneer vandalen net haar auto in brand hebben gestoken.

Ik heb me in ieder geval voorgenomen om te kijken waaróm iemand op die "toon spreekt", in plaats van die toonsetting achteloos te becommentarieren. Lijkt mij het meest sociaal, wat denk jij?
Viva la vida
quote:feeks schreef op 20 juni 2010 @ 01:03:

[...]

Nou kind, heb je in ieder geval weer wat geleerd

Hopen dat meer mensen er wat van op steken. Ik bedoel, ik ben dan misschien net van school af, maar ook ná school valt er wat te leren. Toch?

Of zijn er misschien toch mensen die de lessen die een ander leert terzijde schuiven omdat ze die lessen niet willen leren en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en te kunnen oordelen over een ander zonder zich in die persoon te verdiepen?
Viva la vida
Maar ik snap gewoon echt niet waarom jouw vriend jouw zo heeft vast moeten pakken? Wat deed jij dan? Viel jij haar aan?

En vervolgens sta jij anderhalf uur in de keuken? Was de deur op slot dan? Wat geeft hem dan het "recht"om zo te mogen handelen in jouw ogen?

Ja ik lees over technieken en dat je het de juiste aanpak vindt echter hoe komt het dát je dit vindt? Ik bedoel waarom moest de man volgens jou wel zo handelen?
quote:ndh86 schreef op 20 juni 2010 @ 01:07:

[...]

Hopen dat meer mensen er wat van op steken. Ik bedoel, ik ben dan misschien net van school af, maar ook ná school valt er wat te leren. Toch?

Er gaat geen dag voorbij dat je leert ndh86 , ik vrees degenen die zeggen te zijn uitgeleerd. Jouw overigens zeer zakelijke en fatsoenlijk taalgebruik komen je posts in bepaalde mate verdedigend en wellicht aanvallend op me over. Ik kan niet aangeven waar ik dit terug lees echter ik ervaar toch een "c'est le tone qui fait la musique" gevoel bij je posts.

Waarom?
quote:ndh86 schreef op 20 juni 2010 @ 01:07:

[...]

Of zijn er misschien toch mensen die de lessen die een ander leert terzijde schuiven omdat ze die lessen niet willen leren en denken dat ze de wijsheid in pacht hebben en te kunnen oordelen over een ander zonder zich in die persoon te verdiepen?Geloof me dat ik die lessen al geleerd heb, da's het voordeel als je al een tijd klaar bent met school en zelfstandig woont. Daar heb ik geen gewelddadig bijdehandje voor nodig.
@ Enneaaa: Mijn vriendin en ik luisteren op dat moment eigenlijk al niet meer naar elkaar. Om haar woorden kracht bij te zetten, was ze gaan staan, waarop ook ik ging staan. Zij voelde zich aangevallen (met woorden) en ik voelde me bedrogen. Mijn vriend stapte letterlijk tussen beiden, waarop ik reageerde door hem weg te duwen. Ik wilde eerst mijn zin afmaken. Niet dat dat veel zin had, want ook zij bleef door schreeuwen praten.

Hij liet zich echter niet wegduwen, waarop ik in de emotie van het moment wilde reageren door hem écht weg te duwen. Hij "immobiliseerde" me, bracht op barse toon een eind aan het geschreeuw - iets in de richting van denk aan de buren, ik moet hier langer wonen dan alleen vanavond - waarna hij mijn vriendin het commando gaf op de bank te gaan zitten, waarna hij mij naar de keuken afvoerde. Zoiets van kom even tot rust, stop je kop onder de kraan ofzo, ik ga even met je vriendin praten, en ik roep je wel als ik klaar ben met dat gesprek.

Hij heeft het recht, althans in mijn ogen, omdat we wel eens hebben gestoeid - beetje pesterig duwen, trekken en kietelen. Hij maakte toen de opmerking dat mijn sport leuk is in de sportschool, maar dat "alles" alleen werkt als de ander meewerkt. Hij was eens door een judoka in een houdgreep genomen, waaruit hij moeiteloos loskwam, vandaar zijn redenatie. Ik zou hem "vloeren" en hij zou "niet meewerken" zodat hij in zijn ogen bevestigd zou zien dat het meer een show-sport is dan daadwerkelijke "martial arts". Hij werkte inderdaad niet mee, maar weet ook niet hoe hij moet vallen (mijn schuld, ik had hem niet duidelijk genoeg gemaakt dat ie echt tegen de grond zou gaan). Hij heeft vervolgens drie weken bij de fysio gelopen.

Met andere, kortere bewoording: als hij me niet "stevig vast gepakt had", achtte hij de kans groot dat ie met een dubbele salto achter de salontafel geeindigd was. Gezien de emotie van het moment was dat eigenlijk ook niet geheel ondenkbaar geweest.

Omdat mijn vriend verder een verstandig en nuchter mens is, wachtte ik rustig af tot ik gehaald werd uit de keuken. Wat zou ik er aan gehad hebben als ik gewoon weer rucksigtloss naar binnen gestormd was? Ik wist op dat mooment namelijk niet of mijn vriendin alweer gekalmeerd was, of kalm kon blijven tegenover mij na onze schreeuwpartij van even daarvoor? Hij nam het praten even van me over, en bracht dat tot een goed einde. Als hij het gesprek niet had overgenomen, dan waren de zaken tussen mijn vriendin en mij volledig geescaleerd, in plaats van opgehelderd zoals nu.
Viva la vida
quote:feeks schreef op 20 juni 2010 @ 01:20:

[...]

Geloof me dat ik die lessen al geleerd heb, da's het voordeel als je al een tijd klaar bent met school en zelfstandig woont. Daar heb ik geen gewelddadig bijdehandje voor nodig.

Waarom beoordeel je me dan als een geweldadig bijdehandje, terwijl je me niet kent?

Ook de omstandigheden waarin de geweldadigheden hebben plaatsgevonden zou je niet kunnen kwalificeren als gepast geweld of ongepast geweld, omdat je niet weet wat er heeft plaats gevonden. En zonder dat je ook maar iets weet, ga je over tot beoordelen.

Nou, lees en beoordeel me als geweldadig:

Ik heb de persoon die mijn tas probeerde te jatten op zijn bek geslagen. Ik heb mijn tas nog. Ik denk dat veel mensen in Almere op dit moment zouden willen dat ze die aanrander, net als ik indertijd, in een reflex omtoveren tot een zielig hoopje mens die bloedend op het asfalt ligt te roepen dat ie helemaal niet van plan was om tot verkrachting over te gaan........ Maar dat is slechts mijn idee.

(Even ter nuancering: ik ben 1m52 lang en weeg 42 kilo. De man in kwestie was 1m90 en zag er uit alsof zijn gewicht rond/boven de honderd kilo lag)
Viva la vida
Ndh86 je vertelt over een compleet ontspoord gesprek met je vriendin waarna je vervolgens uitleg geeft over het hoe en waarom jouw vriend zo om gaat met jou. Zonder een oordeel te hebben kan je je voorstellen dat jouw gedrag en regelmatige verwijzing naar jouw sport een lezer kan doen vinden dat je agressief gedrag toont?

Hoe zie jij jouw gedrag? Herken je in jezelf een bepaalde mate van agressie op punten? Ik bedoel wat ik herken in jouw verhalen dat ik lang lang geleden (je spreekt met een oude vrouw hier) agressief verwarde met assertief.

Jouw reactie op de tasjesdief is in mijn ogen een terecht gebruik van agressie omdat je dan kortstondig voor agressie kiest om jezelf uit een bedreigende situatie te halen. Dan kom je uit lijfbehoud voor jezelf op en je stopt wanneer het gevaar geweken is.

Als je dan kijkt naar de wijze waarop het ontspoorde met jouw vriendin wat vind je er dan van als ik zeg dat je wellicht in bepaalde situaties assertief zijn verwart met agressie?

Mensen met een agressieprobleem (ik spreek nu in het algemeen) vinden regelmatig dat zij zeer adequaat opkomen voor zichzelf.

Jij had je vriend nodig om jou te stoppen. In hoeverre geef je dan jouw vriend de verantwoordelijkheid voor jouw gedrag? In hoeverre is dat eerlijk naar hen toe? Stel dat dit veel vaker gebeurd wat zou dat zeggen over jouw vriend? Dat hij het wel fijn vindt dat hij dit kan en mag doen? Dat hij jou wél aan kan? Meid dit kan toch naar een situatie leiden waar jij niet in wilt zitten?

Overigens In hoeverre verschilt jouw gedrag met iemand die niets zegt en dat een vriend op een gegeven moment het gaat opnemen voor die persoon? In mijn ogen verschilt het weinig echter het is maar net aan welke kant je met persoonlijkheidskenmerken start.

Introvert boos teruggetrokken -->Assertief <-- Extravert boos fysiek

Wellicht is dit ook wat ik bedoel in mijn eerder post. Je komt namelijk als een goed overdenkende meid over. Je kan zo goed en mooi woorden vinden voor wat je bedoelt. Dat is een kracht en brengt je ver. Wat nou als je dan ook nog eens je emotiebeheersing en lichaamsreacties hierbij kan laten aansluiten? Hoe krachtig zou je dan zijn?

Kennis is macht en dan heb ik het over de juiste vorm van macht. De macht om jezelf te beheersen bestaat uit kennis over hoe je kijkt naar jezelf en hoe jij doet.

Wat denk je hiervan? Mijn reactie op jou is lang geworden dat is mijn nadeel dan weer. Echter je openheid in jouw reactie naar mij toe vond ik heel mooi en fijn,dan wordt ik vaker lang van stof.

Ik ga nu maar slapen en jij ligt er waarschijnlijk al in ! Gelijk heb je
quote:ndh86 schreef op 20 juni 2010 @ 00:45:

[...]

Bedankt voor de uitleg!

Ik kan je gedachten helemaal volgen, al ben ik zelf van mening dat ik er meer aan overhoud wanneer ik "gratis neuk". Het maakt deel uit van de band die ik heb met mijn geliefde. Het maakt me gelukkig en blij om gevoelens, emoties, gedachten en ook het genot van seks met hem te delen. Hoewel ik daar niets voor kan kopen maakt dat dat ik mij rijker voel dan een milionair.

Daar kunnen geen 5 briefjes van 10 tegen op, maar een ander kan daar anders over denken natuurlijk.Als ik een ons heb, voel ik me rijker met een paar tientjes dan met zijn zogenaamde liefde. Dat bedoel ik te zeggen.
quote:ndh86 schreef op 20 juni 2010 @ 01:35:

@ Enneaaa: Mijn vriendin en ik luisteren op dat moment eigenlijk al niet meer naar elkaar. Om haar woorden kracht bij te zetten, was ze gaan staan, waarop ook ik ging staan. Zij voelde zich aangevallen (met woorden) en ik voelde me bedrogen. Mijn vriend stapte letterlijk tussen beiden, waarop ik reageerde door hem weg te duwen. Ik wilde eerst mijn zin afmaken. Niet dat dat veel zin had, want ook zij bleef door schreeuwen praten.

Hij liet zich echter niet wegduwen, waarop ik in de emotie van het moment wilde reageren door hem écht weg te duwen. Hij "immobiliseerde" me, bracht op barse toon een eind aan het geschreeuw - iets in de richting van denk aan de buren, ik moet hier langer wonen dan alleen vanavond - waarna hij mijn vriendin het commando gaf op de bank te gaan zitten, waarna hij mij naar de keuken afvoerde. Zoiets van kom even tot rust, stop je kop onder de kraan ofzo, ik ga even met je vriendin praten, en ik roep je wel als ik klaar ben met dat gesprek.

Hij heeft het recht, althans in mijn ogen, omdat we wel eens hebben gestoeid - beetje pesterig duwen, trekken en kietelen. Hij maakte toen de opmerking dat mijn sport leuk is in de sportschool, maar dat "alles" alleen werkt als de ander meewerkt. Hij was eens door een judoka in een houdgreep genomen, waaruit hij moeiteloos loskwam, vandaar zijn redenatie. Ik zou hem "vloeren" en hij zou "niet meewerken" zodat hij in zijn ogen bevestigd zou zien dat het meer een show-sport is dan daadwerkelijke "martial arts". Hij werkte inderdaad niet mee, maar weet ook niet hoe hij moet vallen (mijn schuld, ik had hem niet duidelijk genoeg gemaakt dat ie echt tegen de grond zou gaan). Hij heeft vervolgens drie weken bij de fysio gelopen.

Met andere, kortere bewoording: als hij me niet "stevig vast gepakt had", achtte hij de kans groot dat ie met een dubbele salto achter de salontafel geeindigd was. Gezien de emotie van het moment was dat eigenlijk ook niet geheel ondenkbaar geweest.

Omdat mijn vriend verder een verstandig en nuchter mens is, wachtte ik rustig af tot ik gehaald werd uit de keuken. Wat zou ik er aan gehad hebben als ik gewoon weer rucksigtloss naar binnen gestormd was? Ik wist op dat mooment namelijk niet of mijn vriendin alweer gekalmeerd was, of kalm kon blijven tegenover mij na onze schreeuwpartij van even daarvoor? Hij nam het praten even van me over, en bracht dat tot een goed einde. Als hij het gesprek niet had overgenomen, dan waren de zaken tussen mijn vriendin en mij volledig geescaleerd, in plaats van opgehelderd zoals nu.

Dus.. jij had jezelf, ondanks je studie en taalgebruik gewoon totaal niet meer in de hand? Dat lijkt me een verkeerde situatie waar je echt aan moet werken.

Dat je vriend je, tot blauwe plekken aan toe, moest verwijderen uit de situatie is ook echt niet goed. In crisis worden er mensen opgenomen om minder. En je vriend hoort je gewoon geen blauwe plekken te geven.

Was je niet meer voor rede vatbaar? Kon hij niet meer op je inpraten? Dan had hij gewoon kunnen zeggen; Ndh, je valt me tegen, je zoekt het nu maar lekker zelf uit. Zo iemand wil ik niet.

Maar nee, hij koos voor de grove aanpak en bent hem dankbaar ook nog. Misschien moet ie je de volgende keer wel flink meppen, maar hé, dat is in jouw belang dus niet erg toch?

Ik zou het niet accepteren, hoe erg de ruzie met die vriendin ook zou zijn.

Daarnaast kwam jij behoorlijk bedreigend over op je vriendin, dat je sport leuk is op de sportschool. Leren ze tegenwoordig geen discipline meer, en zou jij niet wat baat hebben bij wat beginnerslesjes?

Wanneer een vriendin dreigend tegen over me zou gaan staan, trots op wat ze in de sportschool zou hebben bereikt, zou ik er helemaal klaar mee zijn. Dat zijn geen vrienden, dat zijn net honden die naar een puppycursus moeten.
Enneaa,

Het hoeft totaal niks met agressie te maken te hebben, vaak hebben mensen de neiging als iemand zijn/haar stem verheft de boel onterecht te sussen,omdat ze bang worden/zijn,terwijl de persoon die de stem verheft helemaal niet agresief is,maar alleen gehoord,verstaan wil worden,juist omdat het niks met agressie te maken heeft wil je niet vast gepakt worden,het hoeft nl niet en het geeft je een rotgevoel alsof je een slecht persoon bent die misschien wel ik weet niet wat gaat doen, terwijl dat totaal niet aan de orde is.
quote:ronniemitchel schreef op 20 juni 2010 @ 02:21:

Enneaa,

Het hoeft totaal niks met agressie te maken te hebben, vaak hebben mensen de neiging als iemand zijn/haar stem verheft de boel onterecht te sussen,omdat ze bang worden/zijn,terwijl de persoon die de stem verheft helemaal niet agresief is,maar alleen gehoord,verstaan wil worden,juist omdat het niks met agressie te maken heeft wil je niet vast gepakt worden,het hoeft nl niet en het geeft je een rotgevoel alsof je een slecht persoon bent die misschien wel ik weet niet wat gaat doen, terwijl dat totaal niet aan de orde is.Eens , dat kan ook heel goed, alsnog is het denk ik van belang te leren anders te communiceren en dus assertief te worden ipv zoals jij beschrijft angsten te overschreeuwen. Als het op een ander overkomt alsof iemand weet ik wat gaat doen (ondanks dat hij/zij alleen maar gehoord wilt worden) is het denk ik ook nodig dat naar eigen aandeel en effect van eigen gedrag op een ander wordt gekeken. De boodschap komt wellicht niet over en het niet-gehoord worden is daarmee dan een feit.
Niet de persoon die de stem verheft is bang, maar de personen er rond om heen,en dat zorgt juist voor misstanden, als je mensen uit laat praten,hoeft iemand zijn/haar stem niet te verheffen ,maar als anderen gaan "ingrijpen"omdat iemand zijn/haar stem verheft omdat ze zelf bang zijn,( waarschijnlijk omdat het bij hun thuis vroeger wel overging tot grote ruzie) gaat het juist door hun ingrijpen escaleren.
In dit topic en verspreid door anderen is te lezen dat je een vechtsport beoefend en die meerdere malen hebt toegepast op mensen die dat niet doen in een ongecontroleerde omgeving.

Ik val hier niet over dat je vriend je blauwe plekken heeft bezorgd, maar over het feit dat het nodig was om jou uit een kamer te krijgen. Het is onacceptabel dat hij dat heeft moeten doen om jou onder controle te krijgen (omdat jij die controle dus kwijt was).

Het is niet zijn verantwoordelijkheid of jij je vriendin niets aandoet. Wat ben je, een wild dier aan een ketting en hij je verzorger? Als je een vechtsport beoefend hoor je jezelf compleet onder controle te hebben. Mij is geleerd in al die jaren dat ik op verschillende vechtsporten zat dat je tien keer meer controle over je emoties en acties behoort te hebben als iemand die de sport niet beoefend. Het is onacceptabel om je geduld zo te verliezen.

Ik kan niet oordelen of al je gewelddadige uitspattingen geen zelfverdediging waren, maar al waren ze het wel dan nog is het niet iets om trots op te zijn. Je beoefend een vechtsport uit liefde voor de sport, niet om mensen te schaden.
@Enneaaa: Ik kan me voorstellen dat ik onbedoeld en onbewust een beeld van mezelf heb neergezet als "agressief en geweldadig". De reden waarom ik verwees naar mijn sport is om uit te leggen waarom mijn vriend de conclusie trok om in te moeten grijpen.

Mijn vriendin en ik hebben elkaar op de sportschool leren kennen en volgen samen de zelfde trainingen. We zijn elkaars sparringpartner en qua techniek vrijwel gelijkwaardig in wat we kunnen en hoe effectief we die techniek kunnen toepassen. Vanwege de oplopende emoties - tussen mijn vriendin en mijzelf - zag mijn vriend dus twee opgefokte sparringpartners tegenover elkaar staan schreeuwen waaruit hij de conclusie trok in te moeten grijpen.

Achteraf bezien is het de vraag of zijn ingrijpen inderdaad nodig was, maar aan de andere kant kan ik me er wel iets bij voorstellen. Als de politie iemand op straat ziet lopen met een brandende molotov-cocktail in zijn handen, grijpen ze ook in terwijl het nog helemaal niet te zeggen is dat er daadwerkelijk mee gegooid gaat worden. Compleet fout voorbeeld natuurlijk, maar ik hoop dat je mijn bedoeling begrijpt.

Mijn vriend nam dus niet zo zeer de verantwoording over mijn gedrag, alswel dat hij besloot om in te grijpen in een escalerende situatie tussen twee personen die beiden met sterke emoties tegenover elkaar stonden. Ik heb een dergelijke situatie overigens nog nooit eerder meegemaakt, juist doordat we zulke goede vriendinnen zijn weten we van elkaar waarmee we elkaar ook het hardst kunnen raken - met woorden dan hè. Er zijn maar twee mensen met wie ik zo'n band heb: met haar en met mijn vriend. Het is voor mij dan ook uitgesloten dat een ander een vreemde of zelfs mijn ouders mij dermate over de emotionele streep kunnen trekken. Ik kan met woorden best wel eens opvliegend zijn (heb weinig geduld met zeikerts), maar ben verder een redelijk introvert persoon waar het woord assertief misschien niet eens op van toepassing is. Mijn vriend geeft me zelfs zo hier-en-daar een schop onder mijn kont om wat beter voor mezelf op te komen.

@Madhe: Als ik een ons heb, voel ik me rijker met een paar tientjes dan met zijn zogenaamde liefde. Dat bedoel ik te zeggen. Ik hoop dat je deze uitspraak kunt verduidelijken, want mijn eerste interpretatie geeft me een heel naar gevoel. Alsof je in het verleden zwaar teleurgesteld bent in de liefde en daar aan nu een conclusie verbind die dan van toepassing zou zijn op álle relaties. Dat zou ik erg naar voor je vinden. Geld gaat nooit boven echte liefde. Al zou mijn vriend zo arm zijn als een kerkrat, was het alsnog "de liefste van de hele wereld". Liever mét hem in een hutje op de hei dan ongelukkig met een miljoen in het Gooi.

@ Madhe 2:De stelling "jouw sport is leuk in een sportschool" kwam niet bij mij of mijn vriendin vandaan, maar bij mijn vriend. Zoals ik al schreef wees hij hiermee naar een ervaring met een judoka, wat hem het idee gaf dat alle verdedigingssporten een "toneelstukje" zijn en daarmee niet werkzaam wanneer toegepast op iemand die de regels van "het toneelstukje" niet kent. Deze uitspraak deed hij tijdens een speels stoeipartijtje wat misschien nog het best te omschrijven was als voorspel

Daarnaast stond ik niet "trots op mijn kunnen" en "agressief" op tegen mijn vriendin, maar stonden wij tegenover elkaar emotioneel te zijn. Daarbij, wij beoefenen beiden de zelfde sport, in de zelfde school en op het zelfde niveau, zodat wij van elkaar op dat vlak geen dreiging voelen.

Mijn vriend voelde echter wèl een dreiging, en gezien de emoties van het moment kan ik me daar iets bij voorstellen. Ik luisterde inderdaad niet meer en was daarbij alles behalve redelijk. Voor mijn vriendin gold het zelfde, waaruit de escalatie voort kwam. Hij greep in op een manier zoals ik hem geleerd had in te grijpen (niet om bij mij zo in te grijpen, maar een stukje basis techniek) in een agressie-situatie en dus kan ik hem niet veroordelen voor het "op die manier" beeindigen van een escalerende situatie. Of het achteraf gezien persé noodzakelijk was is dan gewoon "achteraf gelul" want een mens handelt in bepaalde situaties nou eenmaal zoals het op dát moment het best lijkt.

@ronniemitchell: In principe had de situatie ook te maken met het proberen de ander te overtuigen van een andere mening en het proberen elkaar tot rede te brengen en met woorden te kwetsen. Dit kracht bij zettend met stemverheffing en wat "wilde gebaren". Het ziet er inderdaad agressief uit, en daarop reageerde mijn vriend door ons uit elkaar te halen en even te laten afkoelen. We hebben elkaar de zelfde avond alweer een echte vriendinnenknuffel gegeven en dat zou volgens mij nooit gebeurd zijn als hij er niet tussen gekomen was om zaken te sussen. De manier waarop mag misschien discutabel geacht worden, maar begrijpelijk gezien de emotie van het moment.

@AtobeKeigo: Konnichiwa. Ik denk dat ik jouw post met bovenstaande al bijna heb beantwoord, maar wil toevoegen dat ik mezelf goed onder controle kan houden, zoals ook mijn vriendin zich goed onder controle kan houden. Nu we echter deze éne incidentele keer hevig geemotioneerd tegenover elkaar stonden was de controle inderdaad weg. Althans, qua het elkaar overschreeuwen. Het is niet tot enige handeling gekomen. Mijn vriend greep in, maar kon er verbaal niet tussenkomen. Dat is niet "mooi" maar wel menselijk denk ik. Buiten de gecontroleerde omgeving van de school kan ik drie geweldsincidenten op mijn naam schrijven: één puberale vechtpartij annex krachtmeting met mijn vriendin die dezelfde sport beoefend, één tasjesdief die ik in een reflex op het beton van het perron deed belanden, en één klap-met-de-vlakke-hand in het gezicht van een medelander die het nodig vond om naast het herhaald aangeven dat ik een geile slet was die wel wat met hem zou willen doen óók nog eens handtastelijk werd.

Zoals je ook al aangeeft beoefen ook ik de sport niet voor het eigen gewin, om anderen er kwaad mee te doen of mee te beschadigen, maar voor de sport zelf.

PS. Groetjes aan Hyoutei Gakuen

.
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 22 juni 2010 @ 10:16:

@Madhe: Als ik een ons heb, voel ik me rijker met een paar tientjes dan met zijn zogenaamde liefde. Dat bedoel ik te zeggen. Ik hoop dat je deze uitspraak kunt verduidelijken, want mijn eerste interpretatie geeft me een heel naar gevoel. Alsof je in het verleden zwaar teleurgesteld bent in de liefde en daar aan nu een conclusie verbind die dan van toepassing zou zijn op álle relaties. Dat zou ik erg naar voor je vinden. Geld gaat nooit boven echte liefde. Al zou mijn vriend zo arm zijn als een kerkrat, was het alsnog "de liefste van de hele wereld". Liever mét hem in een hutje op de hei dan ongelukkig met een miljoen in het Gooi.

.

Mijn opmerking komt niet voort uit teleurstelling hoor. Ik moet zeggen dat een teleurstelling me grotendeels wel bespaard is gebleven. En ik weet dat relaties heel erg leuk kunnen zijn, heb er zelf nu ook een waarin ik me gelukkig voel.

Ik had het over gratis neuken en betaald worden. Buiten een relatie om dus. Jij had blijkbaar iets gedaan wat de goedkeuring van je vriendin niet kon verdragen, ik ga er dan vanuit dat dit iets is wat je buiten je relatie deed, want binnen je relatie heb je je seksleven helemaal niet te bespreken met je vriendin. Dat is privé van je vriend en jou.

Als ik een one night stand heb voel ik me rijker als hij wel betaald, dan wanneer hij niet betaald (gratis neuken). En ik het enkel met de aandacht en een breezer moet doen (gratis neuken). De zogenaamde liefde van een ONS dus ("hopen op een relatie" zoals sommige doen, maar gewoon gratis neuken).

Dan is het wel betaald worden dus alleen maar een leuke bijkomstigheid dus. Een relatie hoef ik niet vanuit een ONS. Geld is wel altijd welkom.
Meen je dat? Bij een ONS bevredig je toch gewoon elkaars behoeften? Ik hoef er niet voor betaald te worden, je hebt het toch leuk met mekaar? ik zou het heel erg ongepast hebben gevonden als een ONS mij ooit geld zou hebben aangeboden. Alsof ik het niet even leuk zou hebben gehad o.i.d.

Ik heb niks tegen prostitutie hoor, maar wil het zelf niet doen. Heb niks tegen ONSen en niks tegen mensen die alleen seks binnen een relatie willen. Dat moet iedereen zelf weten, maar ik hoef in ieder geval geen geld als ik met iemand een leuke nacht heb gedeeld. Ik vraag een ander ook geen vergoeding als ik een avondje gezellig (zonder seks) met ze doorbreng.
@ Madhe: Bedankt voor je uitleg. (Ik moet toch eens wat afkortingen gaan leren, want "ONS" blijkt dus niet een vorm is van "wij" maar een One Night Stand.... wist ik niet....) Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik me ook bij een ONS niet zoveel kan voorstellen, eerlijk gezegd. Hetgeen mijn vriendin veroordeelde speelde dan ook niet "buiten relatie" om. Een meisje waar ik verliefdheidskriebels van kreeg "voegde zich toe" aan de relatie van mijn vriend en mij. (Zie ndh86 schreef op 16 juni 2010 @ 11:07) Het vreemde hieraan is misschien zelfs wel dat ik het mezelf nooit zou vergeven en er zelfs niet aan zou moeten denken om mijn vriend te bedriegen met een ander, zelfs niet om met haar "alleen te zijn".

Hoewel het hiermee misschien geheel in strijd is, kan ik liefde en seks gewoon niet los zien van elkaar.

Tussen iemand het "gratis weggeeft" en iemand die ervoor betaald wordt zit voor mij wel een nuancering. Als je gewoon je eigen geiligheid achterna loopt, kies je bewust je "slachtoffer" voor die avond uit. Als je wordt betaald moet je maar afwachten wat er op je afkomt. Weet niet precies hoe ik het moet omschrijven, maar het geeft mij het idee dat je geen controle hebt. Net zoals een pak suiker in de supermarkt niet weet in welk keukenkastje hij komt te staan, zoiets. Heel onduidelijk voorbeeld, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Viva la vida

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven