vriendin in de prostitutie

15-06-2010 10:10 580 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet even niet goed hoe ik moet reageren of wat ik er van moet denken.

Al pratend over "vrienden" in het algemeen meent een collega dat ze een vriendin van me kent. Hoe en wat maakt even niet uit, maar ze beweert dat die vriendin "mannen ontvangt". Ik geloof het niet: keurig, zedig, bijna op het preutse af uit een gezin waar dit niet binnen de normen en waarden (enge woorden....) zou passen.

Sta dus half die collega te beschuldigen van het beschimpen van een vriendin van me, tot die collega een website opent waarop mijn vriendin haar diensten aanbied.

Ik sta perplex, want dit lijkt me zóó niet bij haar te passen.

En erger nog, ik weet me even geen raad hoe ik hier nou mee om moet gaan! Ik weet ook niet hoe ik het moet omschrijven, en wil ook hier niemand aanvallen, maar ik vind betaalde sex zó ranzig dat ik er niet mee wil worden geassocieerd. Ik zou niet graag met haar gezien worden als ze één van haar klanten op straat tegen komt ofzo.

Ik snap het ook gewoon niet omdat het een hele slimme meid is die ook op een "normale" manier haar geld kan verdienen. Waarom doet ze het dan? Wat moet ik nou zeggen als ik haar weer spreek? Hoe moet ik reageren?

Update: Lees alsjeblieft het héle topic door om de ontwikkelingen te lezen, er zijn zo hier en daar wat posts die bovenstaande nuanceren, uitleggen en ook het vervolg weergeven.
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:21:

[...]

Oei, je heb je bericht aangepast. Staat zo arrogant om daar dan niet op te reageren. Arrogant wordt vaak verward met "klasse" vooral door mensen die dat laatste niet hebben. Voel dus niet de behoefte om me te veranderen.

Klasse? Laat me niet lachen!

Zorg dat je kat in de slaapkamer zit als ik langskom............
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:13:

Voelt als een soort van verraad ofzo. Hoe noem je dat.

Precies zo: verraad. Op hypocriet gedrag en leugens valt geen eerlijke vriendschap te bouwen. Dat beroep doet niet ter zake. Wat ter zake doet, is dat ze zich totaal tegenovergesteld heeft voorgedaan dan ze is. En ik ken maar weinig mensen die daarop enthousiast uitroepen "leuk! word ik vriendinnen mee!".
quote:eleonora schreef op 15 juni 2010 @ 16:04:

[...]

Daar zou ik zelf dus een probleem mee hebben.

Met het idee dat je iemand denkt te kennen, haar manier van denken kent, haar manier van in het leven staan en er dan achterkomen dat ze het tegenovergestelde doet in haar beroep.

Ik zou dus ook het idee hebben dat ik haar niet ken en dát zou bij mij dan de dealbreaker zijn. Niet het beroep op zich.Dat is het! Je slaat de spijker op de kop. Het gaat om de onthutsende ontdekking dat je vriendin iemand anders blijkt te zijn dan je dacht dat ze was. Het is vervolgens zaak om voor jezelf te bepalen of deze vriendschap (doorspekt van nieuwe informatie) voor jou nog voldoende waarde heeft
quote:Naski schreef op 15 juni 2010 @ 16:20:

Ndh, je gaat er dus klakkeloos vanuit dat ze zichzelf aanbiedt en niet dat het een (wraak)actie van iemand anders kan zijn. Dat vind ik al behoorlijk veroordelend.

En waarom moet ze jou uitleg geven? Vanwaar heb jij daar recht op?

En hoezo voel je je gekwetst dat zij deze beslissing heeft genomen zonder jou te raadplegen? Haar leven draait echt niet 100% om jou, ook al zie jij dat blijkbaar anders.

Bovendien weet je helemaal niet zeker of zij deze beslissing heeft genomen of dat iemand haar er in luist.

Een paar andere en ik hebben het ook al eerder genoemd, hoe weet je niet dat een ex of een ander wraak heeft genomen en haar op die site heeft gezet?

Wat Q ook al zei, ga eerst met haar praten voordat je meteen een conclusie trekt.

RP = relatieplanet, een datingsite.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
.
quote:qwertuu schreef op 15 juni 2010 @ 16:33:

[...]

Precies zo: verraad. Op hypocriet gedrag en leugens valt geen eerlijke vriendschap te bouwen. Dat beroep doet niet ter zake. Wat ter zake doet, is dat ze zich totaal tegenovergesteld heeft voorgedaan dan ze is. En ik ken maar weinig mensen die daarop enthousiast uitroepen "leuk! word ik vriendinnen mee!".Misschien heeft vriendin wel hele goede redenen. Ook om het te verzwijgen. Ik vind niet dat ik alles uit mijn prive (seks)leven met mijn vriendinnen hoef te delen.
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 15:27:

[...]

Nee, het is geen forummer - af en toe lezend.

En waar ik me mee bemoei? Even denken. Ik ben de afgelopen tijd voorgelogen, op mijn gedrag en opvattingen aangesproken en heb allerhande normen/waarden gesprekken en discussies gehad. Daarnaast verlaagt een vriendin zich tot een niveau (mijn mening...) wat haar niet past. Mag ik haar dan confronteren met hetgeen ik vandaag te weten gekomen ben of niet?!??!

Je zegt dat je op je gedrag bent aangesproken. Door die betreffende vriendin?

Niet flauw bedoeld, maar je hoeft hara toch niet te veroordelen omdat ze ook weleens wat over jouw gezegd heeft? Het lijkt wel alsof je het fijn vindt dat je nu ook iets hebt om haar voor de voeten te werpen.

Misschien moet je even een stapje terugdoen en even de dingen los van elkaar zien. Kennelijk zit jou deze nieuwe informatie heel hoog. Maar eerlijk is eerlijk... daar kan je vriendin niets aan doen.

Zij maakt haar eigen keuzes, net als jij. Als zij jou ergens op aanspreekt, dan kun je dat aanhoren en er niets mee doen. Andersom even goed.

Op dit moment ben je heel boos, maar probeer even rustig te worden voor je je vriendin laat weten wat je hebt gehoord/gezien. Jij bent namelijk niet degene die beslissingen over haar leven neemt, dus je hoeft haar ook niet te veroordelen.

Probeer eerst eens rustig te kijken naar de achterliggende reden. Geef simpel aan dat je geschrokken bent van dit nieuws en dat je er erge moeite mee hebt.

Als je er dan nog steeds niet uitkomt samen, kun je altijd nog de vriendschap even op een laag pitje zetten. Maar ga niet in je woede/verbazing/verontwaardiging/ontzetting staan tieren tegen je vriendin. Dat is sowieso vrij slecht voor je vriendschap...
Als mijn beste vriendin in de prostitutie werkt en mij dat niet zou hebben verteld en ik er dus achter zou komen dan.......

1. Zou ik haar gewoon vertellen dat ik het weet en haar vragen waarom ze mij, blijkbaar, niet genoeg vertrouwt om het te vertellen. Gewoon uit pure belangstelling, niet omdat ik het 'recht' zou hebben om te weten wat mijn vriendin allemaal doet!

2. Zou ik eigenlijk heel verdrietig zijn dat ze mij kennelijk niet zo vertrouwt om haar diepste geheim te durven vertellen aan mij......

Je kunt toch hier gewoon over praten!!!!!!!??????????

Wat mijn vrienden doen in hun priveleven is van hun, daar bemoei ik me niet mee.......tenzij ze het willen (-; Daarnaast bepaal ik wel mijn eigen grenzen: mijn vrienden moeten lekker doen wat ze willen, ik hoef er alleen geen last van te hebben!!!

Een kennis van mij van vroeger ging om met nogal dubieuze 'vrienden'. Prima, maar als ik (of toen mijn kinderen) bij haar waren wilde ik geen 'tuig' in de buurt. Dat wist ze heel goed, vond ze prima. Je kunt hier gerust over praten hoor.

Ze vond het eigenlijk wel heel fijn dat ik grenzen stelde: haar andere vriendinnen hebben de vriendschap verbroken met een of ander lullig smoesje...............
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:32:

[...]

Als iemand zegt een bepaalde leeftijd te hebben en qua verhalen over school en carriere klopt dat, dan ga je niet even naar een ID kaart vragen. Ander verhaal in een andere situatie met een andere gedachten, waarover ik tegen mijn vriendin nooit heb gelogen.

Met strafbaar heeft dat in dit geval helemaal niets te maken.Sowieso niet, omdat voor zover ik begrepen heb seks met wederzijds goedvinden vanaf 16 jaar in Nederland gewoon toegestaan is.
Sta je uberhaupt open voor de mogelijkheid dat:

A) het niet je vriendin is die op de site staat

B) het wel je vriendin is, maar ze misschien bang is voor je mening (en terecht, lijkt het wel), of ze zich gewoon heel erg schaamt?

Wellicht zit ze vreselijk in de shit en wil ze niemand vertellen dat het zo mis is. Misschien is ze straks dan wel blij dat ze bij je kan uithuilen.

Maar zelfs als het haar allernieuwste hobby is en ze van de daken schreeuwt dat ze hier haar avonden mee vult, is ze niet verplicht om het je te vertellen.

Ik hoop dat je de kracht vindt om tot rust te komen en rustig naar je vriendin toe te gaan om te praten. Je bent hier heel fel en wel erg heftig en weinig respectvol vind ik... maar ik hou het maar even op frustratie en schrik...

Succes!
quote:Poeszie schreef op 15 juni 2010 @ 16:29:

[...]

Tjonge jonge. Sneren mogen dus wel? KlasseSneren? Zo is het niet bedoeld hoor! Maar dan nog: wie de schoen past....
Viva la vida
quote:qwertuu schreef op 15 juni 2010 @ 16:40:

[...]

Sowieso niet, omdat voor zover ik begrepen heb seks met wederzijds goedvinden vanaf 16 jaar in Nederland gewoon toegestaan is.Als je zelf onder de, ik meen, 21 bent wel ja. Maar ouder dan 21 wordt weer juridisch discutabel volgens mij.

Hoe dan ook, legaal of niet, dat zou voor mij eerder een dealbreaker zijn.
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:43:

[...]

Sneren? Zo is het niet bedoeld hoor! Maar dan nog: wie de schoen past....Als je geloofwaardig over wil komen moet je het woordje 'maar' uit je vocabulair schrappen.....
Als ik zie hoe jij reageert dan vind ik het trouwens niet zo raar dat vriendin je dit niet verteld heeft.
quote:Amygdala schreef op 15 juni 2010 @ 16:41:

Sta je uberhaupt open voor de mogelijkheid dat:

A) het niet je vriendin is die op de site staat

B) het wel je vriendin is, maar ze misschien bang is voor je mening (en terecht, lijkt het wel), of ze zich gewoon heel erg schaamt?

Wellicht zit ze vreselijk in de shit en wil ze niemand vertellen dat het zo mis is. Misschien is ze straks dan wel blij dat ze bij je kan uithuilen.

Ik ben ook van plan om gewoon heel kalm met haar te praten. Ik schreef eerder "confronteren" - dat is het natuurlijk ook wel, al klinkt het woord gewoon erg hard, alsof ik boos binnen zou denderen. Zelfs al zou ze aan de coke zitten en bakken geld nodig hebben, dan is bij haar één keer lief lachen naar pa financiel gezien goed voor een half smokkelschip. Dat kan dus niet de reden zijn.

Maar zelfs als het haar allernieuwste hobby is en ze van de daken schreeuwt dat ze hier haar avonden mee vult, is ze niet verplicht om het je te vertellen.

Maar waarom veroordeelt ze dan anderen die als verliefd stelletje sex hebben, de verkering na een half jaar uit, en dan gaan predikken over zedigheid?

Ik hoop dat je de kracht vindt om tot rust te komen en rustig naar je vriendin toe te gaan om te praten. Je bent hier heel fel en wel erg heftig en weinig respectvol vind ik... maar ik hou het maar even op frustratie en schrik...

De schrik was/is groot, en de woorden uit mijn toetsenbord vaak vele malen groter dan wat ik over mijn lippen kan krijgen. (Enkelen op het forum zullen niet geloven dat ik in het normale leven echt leuk in de omgang ben en zelfs aan de verlegen kant.)

Succes!

Thanks
Viva la vida
quote:liselore schreef op 15 juni 2010 @ 16:46:

[...]

Als je geloofwaardig over wil komen moet je het woordje 'maar' uit je vocabulair schrappen.....Achter vocabulair moet volgens mij nog een "e".
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:43:

[...]

Sneren? Zo is het niet bedoeld hoor! Maar dan nog: wie de schoen past....Als het niet zo bedoeld was, dan zou ik je posts nog een keer doorlezen voor je op versturen drukt
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:54:

[...]

Achter vocabulair moet volgens mij nog een "e".Fijn dat je weet hoe je het schrijft. Taaltechnisch is het bij jou prima in orde, nu nog op inhoud.
quote:mylenevalerie schreef op 15 juni 2010 @ 16:33:

[...]

Een paar andere en ik hebben het ook al eerder genoemd, hoe weet je niet dat een ex of een ander wraak heeft genomen en haar op die site heeft gezet?

Wat Q ook al zei, ga eerst met haar praten voordat je meteen een conclusie trekt.

RP = relatieplanet, een datingsite.Die website is de hele issue niet. Hij onderbouwt alleen het verhaal van mijn collega. Je hebt helemaal gelijk als het alléén die website was geweest! De website vonden we pas toen ik het verhaal van mijn collega niet geloofde.
Viva la vida
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:59:

[...]

Die website is de hele issue niet. Hij onderbouwt alleen het verhaal van mijn collega. Je hebt helemaal gelijk als het alléén die website was geweest! De website vonden we pas toen ik het verhaal van mijn collega niet geloofde.

Maar het kan toch zijn dat iemand anders haar op die website heeft gezien en dat aan jouw collega heeft verteld?

Jij gaat er gewoon vanuit dat het hele verhaal waar is. En dat zou ik dus eerst gewoon aan je vriendin vragen.
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:59:

[...]

Die website is de hele issue niet. Hij onderbouwt alleen het verhaal van mijn collega. Je hebt helemaal gelijk als het alléén die website was geweest! De website vonden we pas toen ik het verhaal van mijn collega niet geloofde.Wat zijn dan de echte bewijzen dat ze zichzelf op die site heeft gezet?
quote:ndh86 schreef op 15 juni 2010 @ 16:54:

[...]

Achter vocabulair moet volgens mij nog een "e".Jij schrijft "predikken", moet dat niet met 1 k?
quote:liselore schreef op 15 juni 2010 @ 16:59:

[...]

Fijn dat je weet hoe je het schrijft. Taaltechnisch is het bij jou prima in orde, nu nog op inhoud.Nee hoor, lees haar vorige post nog maar eens door, staan ook schrijffoutjes in.
Ik vroeg me af of TO er al uit was, maar ik begrijp dat het nu over taalfouten, arrogantie en klasse gaat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven