Vriendin is teleurgesteld

14-07-2015 19:10 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-03-2017 22:26
Reden: OP verwijderd, passende maatregelen genomen. Mvg, Moderator Viva
% gewijzigd
quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 13:44:

[...]

Dan zou je hier toch van een koude kermis thuiskomen want ik had je echt niet meer meegenomen hoor

Ha Summer!

Echt?! Oh ik ben wel het type van een tweede kans denk ik. Als iemand maar gewoon eerlijk is en toegeeft Dat het niet zo handig was.
Only dead fish go with the flow
Als het de állereerste misstap is van TO in deze vriendschap zou ik na 'n welgemeend 'ik ben zo stom geweest dat ik bijna ons gezellige vriendinnenweekend liet schieten voor die loser' én een flesje lekkere bubbels, best vergevingsgezind zijn. Maar als TO al 'ns eerder afspraken met vriendin heeft afgezegd wegens toen nog vriendje, zou dit wel 'ns de welbekende druppel kunnen zijn.
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 15 juli 2015 @ 14:18:

Als het de állereerste misstap is van TO in deze vriendschap zou ik na 'n welgemeend 'ik ben zo stom geweest dat ik bijna ons gezellige vriendinnenweekend liet schieten voor die loser' én een flesje lekkere bubbels, best vergevingsgezind zijn. Maar als TO al 'ns eerder afspraken met vriendin heeft afgezegd wegens toen nog vriendje, zou dit wel 'ns de welbekende druppel kunnen zijn.Hier ook.
I don't care what is written about me so long as it isn't true.
Het gegeven alleen al dat TO een topic hierover over heeft geopend geeft bij mij aan dat je je prioriteiten duidelijk niet weet te stellen.

Lekker dan zo'n vriendin die haar kut achterna loopt voor zielige goedmaak sex met een lul die tegen haar liep te schreeuwen.

Misschien moet je vriendin dat ook eens een keer proberen. Wellicht dat je dan ook als een hondje naar haar toe rent.

Ik zou het zo beledigend vinden dat je hem voor mij laat gaan (terwijl ik je wel mag opvangen wanneer je in de shit zit!) dat ik je gewoon zou dumpen of iig het contact op een heeeeeeeel laag pitje had gezet.

Hoe weinig zelfvertrouwen heb jij eigenlijk? Of heeft hij zo'n enorm lekker dikke lul?
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
quote:Dreamglasses schreef op 15 juli 2015 @ 14:11:

[...]

Ha Summer!

Echt?! Oh ik ben wel het type van een tweede kans denk ik. Als iemand maar gewoon eerlijk is en toegeeft Dat het niet zo handig was.

Oh ik zou mijn vriendschap ook niet gelijk in de wilgen hangen hoor

Maar dat weekend had ze van mij thuis mogen blijven

Ik zou namelijk geen zin hebben om tweede keus te zijn
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik ben van nature erg vergevingsgezind in vriendschappen aanhouden. Probeer altijd achterliggende redenaties te zien. Maar ze hebben niet geholpen om bepaalde vriendschappen te behouden. Tweede kans, derde kans, dertigste kans. Sommige dingen geven uiteindelijk aan waar je nu precies t.o.v. elkaar staat.

Soms had de ander best wat "krediet" opgebouwd. Omdat je ooit samen leuke dingen nog deed, jullie samen hebben gelachen en gehuild. Maar als blijkt dat de ander uiteindelijk eigenlijk niet echt met jou de leuke dingen zoals een weekendje weg wilt houden, dat niet voldoende aangeeft en dan ineens zelf besluit en dan zomaar even aan jou meedeelt dat ze met ex afspreekt juist precies op dat weekendje, dan ben je echt prioriteit 235 of zo.

Ik ben een groot voorstander van eerlijk zijn, maar het is dan wel zo handig dat iemand ook eerlijk naar zichzelf kan zijn. Nu verwijt ze ook nog eens mensen dat ze niet voldoende rekening houden met háár gevoelens zonder inzicht in wat er nou precies gebeurt voor deze vriendin, wat het zegt over hoe ze deze vriendschap ziet en (niet) waardeert.
quote:MissFields schreef op 15 juli 2015 @ 12:58:

TO krijgt hier terecht hard om haar oren, maar een echte goede vriendschap kan wel een stoot(je) hebben toch? Ook domme, verkeerde inschattingen, onhandige uitlatingen, en een vriendin volkomen onterecht op de tweede plek zetten vanwege hunkering nog 1x die oude vlam te zien... Ik vind het oliedom en niet netjes, maar vindt iedereen echt dat dit meteen einde vriendschap betekent? Vrienden accepteren ook elkaars stompzinnige acties toch, zelf als de vrienden daar zelf onverhoopt een keer de dupe van zijn?

Ik denk dat het beste advies al (een paar keer) gegeven is: bel je vriendin, zeg dat je niet weet wat je bezielde en dat je je ex meteen hebt afgebeld. Dat je er heel veel spijt van hebt dat je aanvankelijk een verkeerde keuze wilde maken en dat je ontzettend blij bent met haar steun. Dat je, als zij het nog wil, heel graag mee wil, en hoopt dat je welkom bent. Als je nog mee mag, haar nogmaals sorry zeggen, mee uit eten nemen en never look back (zeker niet naar de ex). Laat hem jouw troep opsturen of vraag aan iemand om het op te halen.Ik had het een goede vriendin wel vergeven. Maar dat Lotje nu verongelijkt zit te doen omwille van haar eigen gevoelens had ik niet gepikt. En ik was haar al helemaal niet tegemoet gekomen met een ander voorstel. De situatie laten voor wat het is en het voorstel aangrijpen om alsnog die darmgas van een ex te kunnen zien zou ik echt waardeloos vinden
Nog ter verdediging van TO. Het is natuurlijk zwaar lastig als het niet werkte tussen jou en iemand waarmee je hoopte een toekomst te hebben. Zeker als je elkaar ook nog niet echt meer kan spreken en je erg werd geraakt door de situatie.

Als het een relatie was met een moeilijk persoon die nooit wil, kan etc. en je wilt hem nog wel graag een keer (ter afsluiting) proberen te zien en dan kan het ineens, dan denk je van laatste kans of nooit.

Is het gewoon een normale afspraak met je vriendin, die je anders ook al heel vaak hebt, dan snapt een vriendin het vaak wel.

Maar in dit geval is het ook een soort van manipulatie als hij nooit kan en dan eens een keer toezegt, heel toevallig...? ook nog op de dag dat ze een weekendje weg gaat, die alleen dan schijnbaar lijkt te kunnen in een heel half jaar. En TO dan vindt dat haar vriendin daar dan maar rekening mee moet houden.

Het kan dat je iets graag wilt, lastig vindt, maar een ander verwijten dat hij of zij niet mee wil gaan in een afspraak die op elke willekeurige dag het afgelopen half jaar of toekomstig half jaar gemaakt kan worden precies in een reeds 8 weken geleden vastgelegd en besproken weekendje weg?

En ook niet zomaar even in een goed gesprek aangeven aan vriendin waarom je de oh zo moeilijk bereikbare man toch nog een keer wilt zien, vantevoren zeggen dat je het allemaal erg lastig vindt omdat je raag! met haar een heel weekendje weg gaat maar dan het gevoel hebt net dat ene moment te missen dat hij zegt te kunnen... dat werkt misschien ook nog.

Maar even tussen neus en lippen door vinden dat het de normaalste zaak van de wereld is voor iedereen (inclusief jouzelf) om te rennen en vliegen als die ex net die ene dag aangeeft en je dat zet tegenover de vriendin en het weekendje weg en dat dan maar even te snappen moet zijn? En voor jou erg is als het met die ex niet doorgaat maar je vriendin er maar niet mee moet zitten als de afspraak met jou niet doorgaat.

Dan doe je juist precies een ander aan, wat jou wordt "aangedaan".
http://ondertussenophetvi ... vriendin-is-teleurgesteld

en me vriend die wilt ook nog wat zegge
quote:vandale schreef op 15 juli 2015 @ 15:37:

http://ondertussenophetvi ... vriendin-is-teleurgesteld

Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Haha ik kan me wel voorstellen dat juist dit topic geselecteerd is voor ondertussen op het VF
Ik vraag me nog steeds af wie er achter die blog zit
Het vat het wel zo'n beetje samen die blog.
quote:GrumpyCat2 schreef op 15 juli 2015 @ 16:01:

Ik vraag me nog steeds af wie er achter die blog zit Cor?
quote:GrumpyCat2 schreef op 15 juli 2015 @ 16:01:

Ik vraag me nog steeds af wie er achter die blog zit

Ik ook.

En vind het jammer dat ze "slippertje met lief van beste vriendin" oid niet genomen heeft.
quote:DorothyParker schreef op 15 juli 2015 @ 16:06:

[...]

Ik ook.

En vind het jammer dat ze "slippertje met lief van beste vriendin" oid niet genomen heeft.

Of wat dacht je van een van de topics van mijn favoriete geblokkeerde waar ik vannacht nogal boos op werd.

Maar mijn farmville terror heeft die blog gehaald dus nu kan ik sterven in vrede.
quote:DorothyParker schreef op 15 juli 2015 @ 16:06:

[...]

Ik ook.

En vind het jammer dat ze "slippertje met lief van beste vriendin" oid niet genomen heeft. Dat was ook een pareltje ja "maar waarom krijgt hij wel een tweede kans en ik niet?"
quote:GrumpyCat2 schreef op 15 juli 2015 @ 16:10:

[...]

Of wat dacht je van een van de topics van mijn favoriete geblokkeerde waar ik vannacht nogal boos op werd.

Maar mijn farmville terror heeft die blog gehaald dus nu kan ik sterven in vrede.Flipper?
quote:DorothyParker schreef op 15 juli 2015 @ 16:50:

[...]

Flipper?Nee degene die mij constant beticht van kutopmerkingen en maar door blijft gaan met haar getreiter jegens mij. Die staat nu feestelijk onder de negeer want ik heb besloten haar hetze jegens mij niet te pikken.
Hou ze maar onder de negeer!
Waarom nou weer de OP verwijderd??

Bedankt voor de reacties, wat ga je ermee doen???
En toch snap ik TO wel, ergens. Eens met alle reacties hoor, daar niet van. Maar ik was vroeger ook wel een beetje zoals TO, een pleaser die iedereen tevreden probeert te houden door alle afspraken half te doen ipv de ene wel en de andere niet, en dan niet begrijpen waarom iemand boos wordt want je doet toch zo je best om iedereen te plezieren?

Zo werkt het dus niet TO, en zeker niet als 1 van de partijen jou als stront heeft behandeld. Die partij hoef je al helemaal geen plezier te doen, daar heeft echt niemand anders begrip voor.

Hoop dat je alsnog het weekend met je vriendin weg gaat, en veel plezier hebt.
quote:Summerdance schreef op 15 juli 2015 @ 14:36:

[...]

Oh ik zou mijn vriendschap ook niet gelijk in de wilgen hangen hoor

Maar dat weekend had ze van mij thuis mogen blijven

Ik zou namelijk geen zin hebben om tweede keus te zijn

Je hebt imo een punt hoor.

Als ze een beetje meer door het stof zou gaan, zou ik zo'n weekend ook nog wel weer gezellig vinden. Mits ze niet constant gaat blaten over dat de vriendje en zielig gedoe. Daar zou ik geen zin in hebben
Only dead fish go with the flow
Niet de antwoorden die to wilde horen dus OP weg, gelukkig staat de OP nog op dat blog.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
http://imgur.com/efsRaR3 wat een leuk plaatje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven