Vriendin is teleurgesteld

14-07-2015 19:10 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-03-2017 22:26
Reden: OP verwijderd, passende maatregelen genomen. Mvg, Moderator Viva
% gewijzigd
quote:lotje8 schreef op 14 juli 2015 @ 20:36:

Ze stelt nu voor om zonder mij het weekend weg te gaan... En dat ik de afspraak met mijn ex dan door laat gaan. Mijn vriendin wil wat anders met mij afspreken om het er dan over te hebben.Tja begrijpelijke reactie. Snap je zelf wat je hierin fout hebt gedaan?

Ze stelt nu voor om zonder mij het weekend weg te gaan... En dat ik de afspraak met mijn ex dan door laat gaan. Mijn vriendin wil wat anders met mij afspreken om het er dan over te hebben.IK geef haar groot gelijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Klinkt alsof je vriendin behoorlijk pissig is! En terecht.

Is er een kans dat je voor die tijd nog wat met haar afspreekt en gigantisch je excuses aanbiedt?

Trouwens serieuze vraag maar hoe ben je er ooit opgekomen dat het wellicht een goed idee was om je onder een deel van het goedbedoelde weekendje weg uit te wurmen i.v.m. je ex?
Tja ik snap je vriendin wel als ik eerlijk ben.

Bijzonder onhandig om net dát weekend met je ex af te spreken. Was je het vergeten?

Heb je al excuses aangeboden aan je vriendin?

Laat merken dat het je spijt dan komt het misschien nog goed allemaal.
Iets zegt mij dat je je ex terug wil, en daarom als een blinde deurmat ja hebt gezegd tegen die afspraak met hem. Dat praten en goed afsluiten (want dat voelt zo goed) is natuurlijk gelul, het was al maanden klaar.

Ik begrijp de reactie van je vriendin en van mij zou je ook niet eens meer mogen komen. Net als zij nu reageert.

Maarja, nu ben je toch vast blij dat je je ex kunt spreken.......

Maar wedden dat hij binnen 10 minuten weer weg is? Mannen hebben doorgaans niet zo de behoefte om na maanden nog eens alles door te kauwen, tenzij er wat in bed te kauwen valt.
Oei oei oei TO, dat heb je echt niet handig aangepakt allemaal. Gelukkig zie je dat zelf nu ook wel in... Nog een vraagje, hoe kwam die afspraak tot stand? Stelde jij het voor, of je ex? Want als je het zelf voor hebt gesteld snap ik niet dat je niet in kon schatten dat dit niet lekker zou vallen bij je vriendin.

Kunnen jullie nog voorafgaand aan dat weekend afspreken om het erover te hebben? Dan zul je wel flink door het stof moeten denk ik, want ik snap goed dat je vriendin kwaad is!
Time spent with a cat is never wasted
Waarom moet je afspreken voor die spullen waarom kan hij dat niet gewoon opsturen? Of in een doos op je stoep zetten of naar je ouders brengen of of of....

Ze stelt nu voor om zonder mij het weekend weg te gaan... En dat ik de afspraak met mijn ex dan door laat gaan. Mijn vriendin wil wat anders met mij afspreken om het er dan over te hebben.Ik hoop dat je vriendin toch een leuk weekend heeft. Ik denk dat alleen je excuses aanbieden niet genoeg zal zijn. Ik zou persoonlijk even klaar met je zijn.
Goede les in prioriteiten stellen dus. Afspraak is afspraak, in ieder geval als je samen wat boekt en mensen rekening met jou houden. Die vriendin doet moeite voor jou, maakt een afspraak en jij komt hem niet na. De volgende keer dus in je agenda kijken en zeggen 'nee dan kan ik niet'. PUNT. En als je per ongeluk toch dubbel inplant, de laatste afzeggen. Het leven kan soms zo simpel zijn.

Ik zou die afspraak met ex niet door laten gaan, ook al mag je niet meer mee. Welgemeende excuses aanbieden (in real life) en duidelijk tonen en zeggen als je begrijpt wat je verkeerd hebt gedaan en dit ook woordelijk zeggen. Boos bonbons o.i.d. erbij is zeker op zijn plaats, maar hebben geen zin als je niet daadwerkelijk begrijpt en toont wat je fout hebt gedaan.

Het klinkt hard, maar je kunt beter een ruggegraat - om het maar zo te zeggen - ontwikkelen en je aan de grenzen en afspraken van jezelf en je ECHTE naasten houden.

Pleasen helpt niet om vrienden te blijven. Echte banden zijn namelijk gelijkwaardig.

Ze stelt nu voor om zonder mij het weekend weg te gaan... En dat ik de afspraak met mijn ex dan door laat gaan. Mijn vriendin wil wat anders met mij afspreken om het er dan over te hebben.Dat gaat je de vriendschap met je vriendin kosten, en die lijkt me belangrijker dan een ex die je toch niet meer ziet of in ieder geval een andere relatie mee hebt dan. Dus ik zou tegen vriendin zeggen: vergeef mijn stomme idee, ik kom zaterdag naar jou toe als jij me nog zien wil.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Ze stelt nu voor om zonder mij het weekend weg te gaan... En dat ik de afspraak met mijn ex dan door laat gaan. Mijn vriendin wil wat anders met mij afspreken om het er dan over te hebben.Ze stelt het voor. Dus je hebt nog de mogelijkheid om te zeggen dat je een domme doos bent en veeeeel liever met haar weggaat dan je ex te moeten zien.

Ze stelt nu voor om zonder mij het weekend weg te gaan... En dat ik de afspraak met mijn ex dan door laat gaan. Mijn vriendin wil wat anders met mij afspreken om het er dan over te hebben.

Die is echt niet blij met je en terecht wel.

Als ik jou was zou ik flink excuus maken en die ex afzeggen.

Als ik de vriendin was en je zou het weekend afzeggen en je ex kiezen. Waar je in december al mee gebroken hebt en waar ik je als vriendin over heen geholpen heb en je daarom op dit weekend mee neem.

Nou dan hoef ik je even niet te zien.

Erg ondankbaar.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Je komt egoistisch over.

De rest van de wereld draait niet om jou.

En jouw wereld zou niet nog om je ex moeten draaien.
R
quote:lotje8 schreef op 14 juli 2015 @ 23:00:

Ik wil gewoon tot een goede oplossing komen. Heb de indruk dat mijn gevoel wordt afgekeurd. In een vriendschap vind ik het belangrijk dat dit soort emoties er mogen zijn bij beide partijen.Je voelt dat je gevoel wordt afgekeurd? Jij hebt relatie met opperklootzak, het gaat uit en je vriendin is er voor je...sterker nog ze regelt een weekendje weg omdat het allemaal zo zielig is voor je. En wat doe jij? Je cancelt het halve weekend om met je leuke ex af te spreken om spullen die hij ook gewoon in een doos naar je toe had kunnen sturen. Vervolgens doe je nu je beklag dat je sip bent omdat je niet meer mee mag? Of lees ik het verkeerd.

Ik wil gewoon tot een goede oplossing komen. Heb de indruk dat mijn gevoel wordt afgekeurd. In een vriendschap vind ik het belangrijk dat dit soort emoties er mogen zijn bij beide partijen.

Welk gevoel? Je hebt een fatastische vriendin die er voor je was toen je ex je dumpte en die je nu zelfs op een weekend weg wil nemen en jij hebt het lef dan een afspraak met die lul van ern ex te planneb terwijl het al sinds december uit is.

Jij durft met je gevoel.

De enige goede oplossing is dat je je ex afzegt en heel erg excuus maakt aan je vriendin.

Je mag wel heel blij met haar zijn.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Ik wil gewoon tot een goede oplossing komen. Heb de indruk dat mijn gevoel wordt afgekeurd. In een vriendschap vind ik het belangrijk dat dit soort emoties er mogen zijn bij beide partijen.Egoisme hoort niet thuis in een vriendschap. Jouw actie is ronduit egoistisch te noemen. Je dacht alleen aan jezelf en niet aan het gevoel van je vriendin. Het kan jou niet schelen hoe ondankbaar je overkomt en hoe gekwetst je haar hebt. Nee alleen jouw emotie moet belangrijk zijn. Bah.

Ik wil gewoon tot een goede oplossing komen. Heb de indruk dat mijn gevoel wordt afgekeurd. In een vriendschap vind ik het belangrijk dat dit soort emoties er mogen zijn bij beide partijen.

Je bent gewoon hartstikke dom bezig geweest. Deze vriendin luistert al maanden naar jou en heeft je gesteund. Om je op te beuren wil ze je meenemen op een leuk weekendje. En dan wil jij juist in dat al lang afgesproken weekend ineens die spullen ophalen?? Dat kan de andere 51 weken ook nog!

Ga ook bij jezelf na waarom je je ex wil zien. Wat heeft dat voor zin? Hij klinkt als een eikel, eerlijk waar.
Jij hebt je ex boven je vriendin verkozen. Dat heeft met prioriteiten te maken. Als ik een lagere prioriteit zou hebben voor mijn vriendin dan zo'n zak zou ik me ook op mijn kut getrapt voelen vriendelijk bedanken.
I choose happy!
quote:GateKeeper schreef op 14 juli 2015 @ 23:06:

[...]

Egoisme hoort niet thuis in een vriendschap. Jouw actie is ronduit egoistisch te noemen. Je dacht alleen aan jezelf en niet aan het gevoel van je vriendin. Het kan jou niet schelen hoe ondankbaar je overkomt en hoe gekwetst je haar hebt. Nee alleen jouw emotie moet belangrijk zijn. Bah.

Dit!

Je cancelt toch niet de helft van 'n weekendje weg voor 'n ex? Als je nu naar 'n begrafenis moest van 'n dierbare (en nee, dat is niet een ex) dan had je redenen om te cancelen, maar dit is geen vriendinnengedrag. Je bent je vriendin niet waard. En dat is zij nu ook in gaan zien. Als ik jou was zou ik héél diep door 't stof gaan om te kijken of er nog iets te redden valt, maar als je nu die afspraak met ex laat doorgaan, denk ik dat je deze vriendschap verder op je buik kunt schrijven.
Shoot first, ask questions later!
Je gevoel mag er zijn maar je hoeft niet altijd te handelen naar je eerste impuls. Het zijn je daden die tellen. Sommige dingen waar je ongelukkig van wordt doe je jezelf aan, niet 1x maar 10x en blijkbaar leer je er dan nog niets van want je blijft op je eerste emotie afgaan. Je beter voelen met iets anders bezig zijn dan je ex heeft blijkbaar geen prioriteit op enig moment zal je vriendin jou geen prioriteit meer vinden. Wie weet wat zij geregeld en bedacht hebben om jou afleiding te bezorgen en jij kiest toch weer voor the same old problems. Kan best zijn dat zij zegt laten we er over ophouden, je gaat niet mee, we spreken weleens iets anders af...klinkt alsof je in je sop gaar kunt koken en zij voorlopig niet de eerste zal zijn die iets voorstelt.

Gevoelens mogen er zijn idd, maar er altijd naar handelen is niet slim.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Je gevoel wordt niet afgekeurd, je acties worden afgekeurd. Waarom per se in dat weekend afspreken? Je had toch al wat staan? Je kon helemaal niet. Waarom dan toch een afspraak maken?

Er mogen allerlei emoties zijn in een vriendschap, net als haar emotie dat ze nu even geen zin meer heeft in jou. Het is aan jou wat je belangrijker vindt: afsluiten met een eikelige ex precies in dat weekend of de relatie met een lieve vriendin. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je dacht dat haar reactie zou zijn.
quote:Defietsboer schreef op 14 juli 2015 @ 22:27:

Je komt egoistisch over.

De rest van de wereld draait niet om jou.

En jouw wereld zou niet nog om je ex moeten draaien.

Dit dus..

Nogmaals mijn vraag gezien je hem niet beantwoord hebt:

Heb je je excuses al aangeboden aan je vriendin?

Beetje laat dat je nu nog tot een goede oplossing wilt komen. Dus in een goede vriendschap hoef je geen rekening te houden met je vriendin? Dan draait alles om jou.

Volgens mij heb je nog steeds niet door hoe je vriendin zich nu voelt. Ik denk dat ze zich erg gebruikt voelt. Ik weet niet of je dit nog goed weet te krijgen als je dit op deze manier gaat brengen tegenover je vriendin.
Geef gewoon bij je vriendin aan: "joh, die spullen die bij ex liggen komen wel een andere keer. Was niet handig van me. Ik ga mee en heb er zin in!" Probleem opgelost.
Only dead fish go with the flow

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven