vriendin of vijand???

08-06-2008 11:15 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben na lange tijd weer via toeval in contact gekomen met een oude "vlam". 10 jaar geleden was ik helemaal weg van die jongen, hij vondt mij toen ook wel leuk en aardig. Maar daar bleef het bij. Nu heeft een vriendin van mij hem een tijdje geleden weer ontmoet, en zie ik hem weer regelmatig. Nu kom ik zelf net uit een rot periode, en ik ben helemaal niet toe aan een nieuwe relatie. En nu komt het mijn vriendin doet er alles aan mij voor gek te zetten als hij erbij is. Ze weet dat ik onzeker ben overmezelf, en daar maakt ze dan graag gebruik van. Mij kleineren als ik iets vertel, van ach is dat alles. Zeggen dat ik hem als verjaardags kado krijg met een strik om zijn penis, waar hij bij zit. En dat ik dan maar eens boven op zijn gezicht moet gaan zitten. Foto's waar ik raar opsta en waarvan ze weet dat ik die niet wil laten zien, toch laten zien. Mij niet laten uitpraten als ik met hem aan het praten ben. Het alleen maar over zichzelf hebben. Mij keihard in mijn nek gaan masseren, en als ik dan zeg dat ik dat niet fijn vind dan zeg ze dat ik me niet moet aanstellen. Ze praat alleen maar over zichzelf. Opdringerig gedrag. Wat moet ik nu doen, haar erop aanspreken? Dat heeft geen nut want ze zegt dan toch dat ze dat niet heeft gezegt. Ik weet het niet meer.

Iemand een idee??

Groetjes Kweenie
Doet je vriendin alleen zo raar als hij in de buurt is? Of heeft ze altijd van dit soort kuren?
Ik weet niet, maar t lijkt me een beetje raar wijf.. Weet je zeker dat het je vriendin is??
Jezus, wat een tiep!!!

Lijkt mij dat je haar erop aan moet spreken op het moment dat ze iets doet wat jou niet aanstaat. Doe effe normaal of zo. En wat Jolantje zegt, klinkt niet bepaald als een goeie vriendin!
Is ze zelf gek op hem? Of bang dat ze jou kwijt raakt als je een nieuwe relatie zou beginnnen?
Ik zou haar er eens op aanspreken als jullie met zn 2-en zijn.

Het klinkt als heel erg jaloers en kinderachtig gedrag.

En als ze blijft ontkennen, desnoods waar die vriend bij is. Je hebt dan een getuige.

Als ze zich zo blijft gedragen zou ik haar bij het grofvuil zetten.
Nee ze is er volgens mij niet gek op. Ik denk dat ze gewoon aandacht geil is, ze kan echt alleen over zichzelf praten. Een andere vriendin van mij die ook haar coach is, probeert ze ook te paaien dat zij haar vriendin wordt. Ze zegt ook telkens dat ze zo goed is met inzichten geven aan andere, en dat ze ook makkelijk coach kan worden. Ze zet ook haar vriend als ik bij haar ben te kakken, door te zeggen dat hij maar een saaie zombie is, en dat hij een slappe lul is. Als ik dan partij voor hem trek, dan is ze boos. Het lijkt wel of zij alleen maar aandacht wil. Ik weet niet meer of ik hier mee verder wil. Dat kan je toch geen vriendin noemen? Ze zet me constant voor lul. Vooral als er mannen bij zijn. En ze weet dat ik niet veel zelfvertrouwen heb. En toch...
Dat klinkt idd niet als een vriendin. Ik was allang met die vriendin gekapt.
Cum non tum age
Zo te lezen is er weinig sprake van wederzijds respect tussen jullie. Waarom noem je haar nog een vriendin?
quote:kweenie424 schreef op 08 juni 2008 @ 11:52:

Een andere vriendin van mij die ook haar coach is, probeert ze ook te paaien dat zij haar vriendin wordt. Ze zegt ook telkens dat ze zo goed is met inzichten geven aan andere, en dat ze ook makkelijk coach kan worden.Coach? Op wat voor gebied?

Ze zet ook haar vriend als ik bij haar ben te kakken, door te zeggen dat hij maar een saaie zombie is, en dat hij een slappe lul is. [..] Ze zet me constant voor lul. Vooral als er mannen bij zijn. En ze weet dat ik niet veel zelfvertrouwen heb. En toch...Heeft ze moeite met zwakheid bij mensen? Dat ze - in haar ogen - "zwakkere" mensen (in dit geval haar vriend en jij) wil prikkelen om zo uit hun schulp te kruipen? Ik doe maar een gooi hoor.
Ik zou haar eens keihard aanspreken op haar gedrag. En dan juist wanneer haar vriend of die andere jongen erbij is.

Dat doet zij namelijk ook en misschien slaat het wel in als er anderen bij zijn.

Voor de rest zou ik met haar kappen want ze klinkt echt niet als een vriendin!
Volgens mij is ze zelf zo onzeker als de pest en gaat ze anderen maar voor gek zetten om er zelf beter op te staan! Zou me niks verbazen als ze zelf achter die vent aan zit...
WOW, met zulke vriendinnen heb je geen vijanden meer nodig.

Ik zou het als ik jou was helemaal niet zo interessant vinden waarom ze dit doet. Onzekerheid, zélf verliefd op de man in kwestie, het zal allemaal wel. Dit soort gedrag zou ik van niemand accepteren en al helemaal niet van een vriendin. Exit vriendin, dus.
.
Hm, niet echt vriendschappelijk, deze vriendin. Het lijkt me dat je haar er het best op aan kunt spreken op het moment dat het gebeurt. Achteraf is het makkelijker ontkennen voor haar, of zeggen dat ze het zo niet heeft bedoeld.

Een opmerking in de trant van "Goh, wat een rotopmerking. Dat bedoel je vast niet zo, of wel?" of "Waarom laat je foto's zien waarvan ik je heb gevraagd dat niet te doen? Dat zou jij toch ook niet leuk vinden?" doet soms wonderen. Benoemen wat er gebeurt, en aan geven dat je dat niet leuk vindt.

Overigens zou ik denk ik de vriendschap op een heeeel laag pitje zetten.

Wat betreft haar vriend: ik zou me ook heel ongemakkelijk voelen als iemand zulke opmerkingen over een ander zou maken waar diegene bij is. Wat doet die vriend als dat gebeurt?
oh that purrrrrrrrrfect feeling

Ze zet ook haar vriend als ik bij haar ben te kakken, door te zeggen dat hij maar een saaie zombie is, en dat hij een slappe lul is.

Als je je zo laat beledigen door je eigen vriendin nota bene dan ben je ook een slappe lul! Waarom zegt hij daar niets van? Of doet hij dat wel en wuift ze dat ook weg?

Deze meid is nodig toe aan wat zelfreflectie. Ik zou zeggen: vriendschap op laag pitje en laat haar maar eens nadenken hoe dat nu komt!
En ik lees in je OP dat er ook sprake is van een leuke jongen, waarbij zij jou voor lul zet... Waarom spreek je niet een keer iets met hem af ZONDER haar?
Dat dacht ik ook net!

En als ze dan vraagt waarom ze niet uitgenodigd wordt/ mee mag, kun je haar aanspreken op haar vervelende gedrag!
Op een laag pitje? Gas uit en wegwezen! Aan zo'n vriendin heb je toch niets? Ik zou het met de beste wil van de wereld trouwens geen 'vriendin' kunnen noemen. En idd, spreek iets met die jongen af waar zij niet bij is. Lijkt mij veel gezelliger.
Ik zou haar júist aanspreken waar hij bij is! Gewoon haar recht aankijken en vragen; waarom stel je je altijd zo aan als .... in de buurt is?
nou fijne meid kappen met die hap

maar moet eerlijk bekennen dat ik zelf ook vaak de boot in ga

met zogenaamde vriendinnen.

ineens kom je er achter dat ze helemaal niet zo aardig zijn als jij dacht.

ik ben in een half jaar tijd zo 2x op me bekkie gegaan.

kan soms gewoon kwaad worden op mezelf dat ik het weer niet zag aankomen.

en je houd geen vertrouwen meer over ik huiver om weer een nieuwe vriendschap aan te gaan.

maar vriendschap moet wel goed voelen en leuk zijn voor je

anders heb je er niks aan verloren
quote:MissKaatje schreef op 08 juni 2008 @ 12:10:

Ik zou haar eens keihard aanspreken op haar gedrag. En dan juist wanneer haar vriend of die andere jongen erbij is.

Dat doet zij namelijk ook en misschien slaat het wel in als er anderen bij zijn.

Voor de rest zou ik met haar kappen want ze klinkt echt niet als een vriendin!

Precies! Ik zou pislink worden van zo'n griet en in staat zijn om te zeggen:"En nou is het genoeg! Je weet dat ik jouw opmerkingen niet leuk vind maar je blijft er doodleuk mee doorgaan. Donder maar op - daar is het gat van de deur!" En mocht ze geen aanstalten maken weg te gaan zou ik haar met liefde een handje helpen. Eventuele 'excuses' van haar kant ook niet accepteren, daar ben ik een harde in. Ze is jou gewoon niet waard.

Sorry hoor, maar dit is geen vriendin, dat voel je zelf ook wel. Zij heeft een harde hand nodig en het wordt tijd dat je haar eens heel grof en bot, net zoals zij doet, de waarheid zegt en haar uit je leven zet. Letterlijk dus.
Oh wat erg. En wat een herkenning! Ik heb ook 34 jaar zo'n vriendin gehad. En 34 jaar lang heb ik dit gepikt. Waren we met zijn tweetjes was het een wereldwijf, maar zodra er meer mensen bij waren dan werd het een heks. Dan zette ze me voor lul waar ze kon, gebruikte ze 'vertrouwelijke' informatie om die publiekelijk kenbaar te maken, vond ze al mijn vriendjes/partners homo en vertelde ze dat ook in de kroeg aan iedereen.Niet eens om die reden was mijn grens bereikt en heb ik direct alles afgekapt. Mevrouw werd ook nog eens veeleisend, vond dat ze zelfs kon bepalen in welke plaats ik zou gaan wonen met mijn toenmalige vriend, werd boos dat ik toch voor het huis koos waar mijn vriend en ik verliefd op werden (wat dus niet bij haar in de stad stond) en kon het niet eens opbrengen een beetje enthousiast te doen toen ze in mijn huisje kwam kijken. En vond dat ze recht had om me een aantal dagen te zien per week omdat zij zo slecht in haar vel zat (wat ze altijd zat). uiteraard moest IK dan helemaal naar haar toerijden (75km) en is ze in de jaren dat we op ons zelf woonde een keer of 5 bij mij geweest.... Ik was er op eens zo vreselijk klaar mee. De boel escaleerde en ik hoef haar werkelijk nooit meer te zien.

Erger nog, de eerste paar weken dacht ik nog dat ik haar mistte ook... :-S.... Of ik verslaafd ben aan zelfkastijding. Daarna kwam de enorme opluchting. En die is er na jaren nog steeds. Dit overkomt me dus nooit meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven