Vriendin over geld
woensdag 17 november 2021 om 23:28
Hi allemaal,
Zojuist een goede vriendin weer gesproken, en ik blijf ergens tegenaan lopen. Toen bedacht ik dat ik dit hier zou kunnen voorleggen om te kijken hoe anderen hiermee omgaan of iemand een advies heeft.
Een vriendin van mij is altijd super enthousiast om leuke dingen te doen samen. Dat vind ik ook hartstikke leuk. Maar ik moet haar steeds blijven uitleggen dat ik keuzes moet maken omdat ik veel zorgkosten heb en een laag inkomen.
Zij heeft sinds kort een super goede betaalde baan wat ik haar ook gun. Ze is niet bepaald gierig maar smijt ook niet met geld. Nu is het zo dat ik een soort van ongelijkwaardigheid begin te voelen.
Ze heeft iets geboekt voor haar verjaardag. Dat heeft zij allemaal betaald voor mij en de anderen. Ze stelde voor om daarna uit eten te gaan, maar ik gaf aan dat ik even moet kijken want binnenkort hebben we een ander uitje samen en ik ga nog een weekendje weg. En natuurlijk is het feestdagenmaand wat al duurder is dan normaal. Ze gaf aan dat zij het geen probleem vindt om voor mij te betalen. Ik vroeg of het een idee is om het andere uitje te cancelen zodat ik zelf mijn eten betaal of anders ga ik eerder naar huis. Ik legde uit dat het voor mij een dilemma is want ik vind het lastig dat iemand dingen voor me betaalt, maar ik wil haar het uitje niet ontnemen.
Toen belde ze, en wat mij verbaasde is dat ze meteen begon over dat ze niet zoveel geld meer had en dat ze wacht op een terugbetaling (die via mij gaat). Ik vroeg haar hoe erg het is want dan zou ik iets kunnen regelen. Ze zei dat het niet zo erg is maar dat ze afgelopen tijd te veel heeft uitgegeven en wat rekeningen voldaan en dat ze deze saldo niet gewend is. Maar gelukkig wordt haar look volgende week uitbetaald en heeft ze nog een paar duizend euro liggen.
Na deze inleiding stelde ze voor om toch niet uiteten te gaan, maar daarna stelde ze wel weer een nieuw uitje voor wanneer ik terug. Ik zei tegen haar dat ik na mijn weekendje weg straks echt blut ben, en niet zoals zij met nog duizenden euro's op de bank. Daar moest ze om lachen.
Dit is langer gaande: wanneer kan ik het aannemen wanneer ze iets aanbiedt en wanneer niet? Zij blijft wel praten over haar zeer comfortabele financiële situatie, wat zij ook verdient. Maar ik zou het anders doen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Zojuist een goede vriendin weer gesproken, en ik blijf ergens tegenaan lopen. Toen bedacht ik dat ik dit hier zou kunnen voorleggen om te kijken hoe anderen hiermee omgaan of iemand een advies heeft.
Een vriendin van mij is altijd super enthousiast om leuke dingen te doen samen. Dat vind ik ook hartstikke leuk. Maar ik moet haar steeds blijven uitleggen dat ik keuzes moet maken omdat ik veel zorgkosten heb en een laag inkomen.
Zij heeft sinds kort een super goede betaalde baan wat ik haar ook gun. Ze is niet bepaald gierig maar smijt ook niet met geld. Nu is het zo dat ik een soort van ongelijkwaardigheid begin te voelen.
Ze heeft iets geboekt voor haar verjaardag. Dat heeft zij allemaal betaald voor mij en de anderen. Ze stelde voor om daarna uit eten te gaan, maar ik gaf aan dat ik even moet kijken want binnenkort hebben we een ander uitje samen en ik ga nog een weekendje weg. En natuurlijk is het feestdagenmaand wat al duurder is dan normaal. Ze gaf aan dat zij het geen probleem vindt om voor mij te betalen. Ik vroeg of het een idee is om het andere uitje te cancelen zodat ik zelf mijn eten betaal of anders ga ik eerder naar huis. Ik legde uit dat het voor mij een dilemma is want ik vind het lastig dat iemand dingen voor me betaalt, maar ik wil haar het uitje niet ontnemen.
Toen belde ze, en wat mij verbaasde is dat ze meteen begon over dat ze niet zoveel geld meer had en dat ze wacht op een terugbetaling (die via mij gaat). Ik vroeg haar hoe erg het is want dan zou ik iets kunnen regelen. Ze zei dat het niet zo erg is maar dat ze afgelopen tijd te veel heeft uitgegeven en wat rekeningen voldaan en dat ze deze saldo niet gewend is. Maar gelukkig wordt haar look volgende week uitbetaald en heeft ze nog een paar duizend euro liggen.
Na deze inleiding stelde ze voor om toch niet uiteten te gaan, maar daarna stelde ze wel weer een nieuw uitje voor wanneer ik terug. Ik zei tegen haar dat ik na mijn weekendje weg straks echt blut ben, en niet zoals zij met nog duizenden euro's op de bank. Daar moest ze om lachen.
Dit is langer gaande: wanneer kan ik het aannemen wanneer ze iets aanbiedt en wanneer niet? Zij blijft wel praten over haar zeer comfortabele financiële situatie, wat zij ook verdient. Maar ik zou het anders doen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
woensdag 17 november 2021 om 23:32
Vervelend zeg. Fijn voor haar dat ze zo comfortabel kan leven, maar helaas kan niet iedereen zich dat veroorloven en moeten de meeste mensen (vooral in december) keuzes maken. Ik begrijp alleen niet zo goed dat ze eerst jouw eten wil betalen, hoort dat je krap zit en dan ineens belt dat ze nog geld van je krijgt?
Ik zou zorgen dat ik zodra ik kan terugbetaal wat ze mist en vanaf dan gewoon m’n eigen dingen betalen. En als je dan niet uit eten kan: super jammer. Maar kopje thee of samen koken is net zo leuk.
Ik zou zorgen dat ik zodra ik kan terugbetaal wat ze mist en vanaf dan gewoon m’n eigen dingen betalen. En als je dan niet uit eten kan: super jammer. Maar kopje thee of samen koken is net zo leuk.
woensdag 17 november 2021 om 23:37
Als ze al een weekend weg trakteert voor iedereen zou ik helemaal geen etentje meer willen.
Zijn er meer mensen in haar omgeving die haar duidelijk proberen te maken dat ze hun geld toch écht maar 1 keer kunnen uitgeven?
Want sommige mensen verkeren ook in een soort "wereldje" waar iedereen er hetzelfde in staat en met geld smijt / kan smijten.
Zijn er meer mensen in haar omgeving die haar duidelijk proberen te maken dat ze hun geld toch écht maar 1 keer kunnen uitgeven?
Want sommige mensen verkeren ook in een soort "wereldje" waar iedereen er hetzelfde in staat en met geld smijt / kan smijten.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 17 november 2021 om 23:37
Wat mij betreft kan je het altijd aannemen. Ik heb ook een vriendin met weinig geld, en als ik met haar uit eten wil, of een uitje wil maken dat geld kost, dan betaal ik dat voor haar. Niet uit liefdadigheid, maar gewoon uit eigenbelang: ik vind het leuk om met haar weg te gaan of een hapje te gaan eten en dat gaat niet als ze het zelf moet betalen. Toen ik het haar zo uitlegde voelde ze zich wat minder bezwaard - want dat gevoel had ze wel. Als ze wel een keer een financiele meevaller heeft vindt ze het leuk om mij ook ergens op trakteren en dat neem ik dan graag aan.
Ik zou het trouwens echt niet leuk vinden als zij bij dat verjaardagsetentje eerder naar huis zou gaan omdat ze niet wil dat ik betaal. Ik wil haar er juist graag bij hebben. (Btw we doen ook vaak dingen die gratis zijn of maken gebruik van bonnen enzo, dus in principe proberen we wel dingen te doen die weinig kosten. Maar het is ook jammer als je niet even lekker wat kan eten tijdens een uitje. En een weekend weg betalen voor meerdere mensen, dat gaat mij echt te ver en ook mijn budget te boven.).
Maar wat je verder schrijft, over dat telefoontje en dat wel-niet gedoe, vind ik wel heel gek ja. En ook dat ze gaat klagen over 'krap zitten' terwijl ze nog geld zat heeft en weet dat jij écht krap zit.
Ik zou het trouwens echt niet leuk vinden als zij bij dat verjaardagsetentje eerder naar huis zou gaan omdat ze niet wil dat ik betaal. Ik wil haar er juist graag bij hebben. (Btw we doen ook vaak dingen die gratis zijn of maken gebruik van bonnen enzo, dus in principe proberen we wel dingen te doen die weinig kosten. Maar het is ook jammer als je niet even lekker wat kan eten tijdens een uitje. En een weekend weg betalen voor meerdere mensen, dat gaat mij echt te ver en ook mijn budget te boven.).
Maar wat je verder schrijft, over dat telefoontje en dat wel-niet gedoe, vind ik wel heel gek ja. En ook dat ze gaat klagen over 'krap zitten' terwijl ze nog geld zat heeft en weet dat jij écht krap zit.
.
woensdag 17 november 2021 om 23:52
Gooi het open.
Ga een goed gesprek met haar aan over geld. Want er lopen blijkbaar dingen door elkaar. Zij moet nog geld terug krijgen van iets, via jou, en biedt tegelijk aan om voor jou te betalen.
Maak het allemaal wat meer helder: dit kan ik wel en dat kan ik niet. En laat geen betalingen meer via jou lopen als je zelf niks te makken hebt. Geen dingen voorschieten of laten voorschieten, geen dingen aannemen waar later wat van terug wordt verwacht.
Hou het zuiver, dan kan je ook een keer wat aannemen als zij jou wil trakteren.
Ga een goed gesprek met haar aan over geld. Want er lopen blijkbaar dingen door elkaar. Zij moet nog geld terug krijgen van iets, via jou, en biedt tegelijk aan om voor jou te betalen.
Maak het allemaal wat meer helder: dit kan ik wel en dat kan ik niet. En laat geen betalingen meer via jou lopen als je zelf niks te makken hebt. Geen dingen voorschieten of laten voorschieten, geen dingen aannemen waar later wat van terug wordt verwacht.
Hou het zuiver, dan kan je ook een keer wat aannemen als zij jou wil trakteren.
donderdag 18 november 2021 om 00:40
Nou, ik heb al lang geleden geleerd dat niets, maar dan ook niets gratis is. Wat iemand anders al schreef: je kunt wel iets aannemen, maar vroeg of laat ga je de rekening betalen. Ik zou daar geen zin hebben.
En misschien ook wat duidelijker zijn. Als iets te duur voor je is, dan gewoon niet doen. Punt. Duidelijk. Geen discussies. Je kunt het gewoon niet betalen.
En misschien ook wat duidelijker zijn. Als iets te duur voor je is, dan gewoon niet doen. Punt. Duidelijk. Geen discussies. Je kunt het gewoon niet betalen.
♥
donderdag 18 november 2021 om 00:43
Dikke onzin, dat dat 'altijd' zo is. Wel sneu voor je, als dat jouw realiteit is geweest. Maar ook weer jammer dat je er nu zo instaat. Ik zou het heel jammer vinden, als een vriendin niks aan zou willen nemen. Want dat zou betekenen dat je bijna niks met meer doen samen dat wat geld kost.
impala wijzigde dit bericht op 18-11-2021 00:49
29.31% gewijzigd
.
donderdag 18 november 2021 om 00:49
Zoals ik jouw verhaal lees, is dat misschien bij jou niet het geval. Maar dat is zeker wel mijn ervaring.
Daarnaast vind ik het zelf heel vervelend om in een soort financiele houtgreep te zitten. Maar nogmaals, een ander hoeft dat niet zo te ervaren.
♥
donderdag 18 november 2021 om 01:06
Nou, dan doe je samen toch dingen die geen of weinig kosten?impala schreef: ↑18-11-2021 00:43Dikke onzin, dat dat 'altijd' zo is. Wel sneu voor je, als dat jouw realiteit is geweest. Maar ook weer jammer dat je er nu zo instaat. Ik zou het heel jammer vinden, als een vriendin niks aan zou willen nemen. Want dat zou betekenen dat je bijna niks met meer doen samen dat wat geld kost.
Opties genoeg hoor.
Ik herken het wel. Als ik altijd betaal voor onze lunches, verwacht ik van die vriendin wel ietsje meer hulp als ik ga verhuizen bijvoorbeeld. Dat er ook wel eens wat terug komt. Niet in geld, wel in inspanning en betrokkenheid.
donderdag 18 november 2021 om 01:22
Dat is echt niet waar. Jammer dat jij dat zo hebt meegemaakt!Jillian69 schreef: ↑18-11-2021 00:40Nou, ik heb al lang geleden geleerd dat niets, maar dan ook niets gratis is. Wat iemand anders al schreef: je kunt wel iets aannemen, maar vroeg of laat ga je de rekening betalen. Ik zou daar geen zin hebben.
Life is short. Eat dessert first.
donderdag 18 november 2021 om 01:28
Ik niet.patchouli_ schreef: ↑18-11-2021 01:06Nou, dan doe je samen toch dingen die geen of weinig kosten?
Opties genoeg hoor.
Ik herken het wel. Als ik altijd betaal voor onze lunches, verwacht ik van die vriendin wel ietsje meer hulp als ik ga verhuizen bijvoorbeeld. Dat er ook wel eens wat terug komt. Niet in geld, wel in inspanning en betrokkenheid.
En opties genoeg? Dat valt best tegen. We zoeken er wel altijd naar, maar veel leuke dingen kosten nu eenmaal geld. En als ik een wandeling ga maken ofzo, dan ga ik toch ook.wel graag even wat eten of drinken na afloop. Kale boel als je dat nooit kan doen.
.
donderdag 18 november 2021 om 02:07
Samen wandelen kan toch prima? Je hoeft niet in de horeca te eindigen hè, wat lekkers thuis kan je toch ook leuk maken? Warme choco met pepernoten. Koffie met een scheut whiskey en slagroom.
In de horeca eindigen doe je dan maar weer een keer met vrienden die het wel kunnen betalen.
donderdag 18 november 2021 om 05:13
Gelukkig heb ik die ervaring niet. Ik betaal graag iets voor een vriendin die financieel veel minder kan doen dan ik.
En dan gaan we niet een hele dag naar de sauna met een massage en eten, maar maken we een lekkere wandeling en lunchen we ergens. Een andere keer maakt zij soep en een broodje thuis. Ook prima. We hebben dit meerdere keren bespreekbaar gemaakt en het staat onze vriendschap absoluut niet in de weg. Al 30+ jaar niet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 18 november 2021 om 06:35
Ze kan niet zo met geld omgaan. Ik zou haar voorstellen en haar manieren om met geld om te gaan dus met een korreltje zout nemen maar me er ook niet mee bemoeien.
Als ze een uitje voorstelt dan zou ik meteen vragen of het een gift is of dat ik het later terug moet betalen.
Als ze een uitje voorstelt dan zou ik meteen vragen of het een gift is of dat ik het later terug moet betalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
donderdag 18 november 2021 om 07:14
Het klinkt mij alsof jij een heel normaal inkomen hebt, en zij wat meer dan gemiddeld. Je kunt regelmatig op stap, je hebt de mogelijkheid om af en toe een weekendje weg te gaan, kortom, iets met keuzes en prioriteiten en dat is echt heel normaal.
Zij hoeft blijkbaar niet zo te kijken op een paar euro. Dat is luxe. En wat je al aangeeft, dat gun je mensen ook gewoon. Ik heb in mijn omgeving mensen die meer hebben en mensen die een stuk minder te besteden hebben. Over het algemeen passen we ons allemaal aan aan degene die het minste geld heeft. Dus die vriendin die een heel goed inkomen heeft, die gaat met mij uiteten in een restaurant waar ik de rekening goed van kan betalen. De vriendin die heel wat minder heeft, daar drink ik gewoon koffie mee aan de keukentafel. Zij krijgt mijn kleren als ik de kast opruim. In ruil krijg ik altijd eerste keus als ze weer eens een stapel boeken binnenkrijgt (ze runt een mini-bieb).
Dat zij met jou bespreekt dat ze even minder te besteden heeft (niet minder dan jij maar wel minder dan ze zelf gewend is) is wel een teken dat ze jou voldoende vertrouwt om het aan te geven. Dus dan zou het andersom ook wel moeten kunnen.
De vraag is: hoeveel wil je erover kwijt? Maar uiteindelijk zou je gewoon moeten kunnen zeggen: luister Vriendin, ik heb 1000 euro inkomen, 800 euro uitgaven en dus per maand 200 euro voor leuke dingen. Als dat geld op is, is het op en ik moet soms kiezen tussen de kapper en een nieuwe broek.
Als dat niet binnenkomt, dan zit er niks anders op dan vaker nee zeggen tegen voorstellen die geld kosten. En lief dat zij voor jou betaalt, maar ik snap dat je liever een kop koffie cadeau krijgt dan een duur 5-gangen menu.
Gaat het om echt dure dingen (dagje sauna, weekendje weg), dan zou ik dat wel aannemen maar niet maandelijks. En ik zou dan een leuke bos bloemen meenemen als dankjewel, gewoon omdat dát dan wel kan. Of sparen voor een uitje (of iets regelen via social deal) en dat aanbieden op het moment dat het voor jouzelf wel uitkomt qua financien.
Een echte vriendschap hoeft niet op een weegschaaltje. Wat iemand anders al schreef: soms is het ook gewoon leuk om iemand erbij te hebben. De kunst is alleen om het zo aan te pakken dat het voor beiden goed voelt.
En voor wat het waard is: iemand iets geven waarvan je wéét dat die er blij van wordt is zoooooooooo ontzettend leuk!!! Dus geniet er ook gewoon van, want ze gunt het je van harte, anders deed ze het niet.
Zij hoeft blijkbaar niet zo te kijken op een paar euro. Dat is luxe. En wat je al aangeeft, dat gun je mensen ook gewoon. Ik heb in mijn omgeving mensen die meer hebben en mensen die een stuk minder te besteden hebben. Over het algemeen passen we ons allemaal aan aan degene die het minste geld heeft. Dus die vriendin die een heel goed inkomen heeft, die gaat met mij uiteten in een restaurant waar ik de rekening goed van kan betalen. De vriendin die heel wat minder heeft, daar drink ik gewoon koffie mee aan de keukentafel. Zij krijgt mijn kleren als ik de kast opruim. In ruil krijg ik altijd eerste keus als ze weer eens een stapel boeken binnenkrijgt (ze runt een mini-bieb).
Dat zij met jou bespreekt dat ze even minder te besteden heeft (niet minder dan jij maar wel minder dan ze zelf gewend is) is wel een teken dat ze jou voldoende vertrouwt om het aan te geven. Dus dan zou het andersom ook wel moeten kunnen.
De vraag is: hoeveel wil je erover kwijt? Maar uiteindelijk zou je gewoon moeten kunnen zeggen: luister Vriendin, ik heb 1000 euro inkomen, 800 euro uitgaven en dus per maand 200 euro voor leuke dingen. Als dat geld op is, is het op en ik moet soms kiezen tussen de kapper en een nieuwe broek.
Als dat niet binnenkomt, dan zit er niks anders op dan vaker nee zeggen tegen voorstellen die geld kosten. En lief dat zij voor jou betaalt, maar ik snap dat je liever een kop koffie cadeau krijgt dan een duur 5-gangen menu.
Gaat het om echt dure dingen (dagje sauna, weekendje weg), dan zou ik dat wel aannemen maar niet maandelijks. En ik zou dan een leuke bos bloemen meenemen als dankjewel, gewoon omdat dát dan wel kan. Of sparen voor een uitje (of iets regelen via social deal) en dat aanbieden op het moment dat het voor jouzelf wel uitkomt qua financien.
Een echte vriendschap hoeft niet op een weegschaaltje. Wat iemand anders al schreef: soms is het ook gewoon leuk om iemand erbij te hebben. De kunst is alleen om het zo aan te pakken dat het voor beiden goed voelt.
En voor wat het waard is: iemand iets geven waarvan je wéét dat die er blij van wordt is zoooooooooo ontzettend leuk!!! Dus geniet er ook gewoon van, want ze gunt het je van harte, anders deed ze het niet.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 18 november 2021 om 07:15
Waarom spreek je mij in vredesnaam zo bestraffend toe?patchouli_ schreef: ↑18-11-2021 02:07Samen wandelen kan toch prima? Je hoeft niet in de horeca te eindigen hè, wat lekkers thuis kan je toch ook leuk maken? Warme choco met pepernoten. Koffie met een scheut whiskey en slagroom.
In de horeca eindigen doe je dan maar weer een keer met vrienden die het wel kunnen betalen.
.
donderdag 18 november 2021 om 07:37
Best apart dat het kwartje bij deze vriendin niet lijkt te vallen.
Is het zo'n overenthousiast type die het niet verkeerd bedoeld, maar door haar enorme enthousiasme steeds vergeet dat jij er anders in staat, en jij niet zo kunt leven?
Ik ken iemand in mijn omgeving, een ontzettende lieverd, maar sommige dingen willen niet doordringen, hoe vaak je er iets over zegt. Ze bedoeld het nooit verkeerd, maar haar overenthousiasme neemt het nogal gauw van haar over. Best irritant soms.
Is het zo'n overenthousiast type die het niet verkeerd bedoeld, maar door haar enorme enthousiasme steeds vergeet dat jij er anders in staat, en jij niet zo kunt leven?
Ik ken iemand in mijn omgeving, een ontzettende lieverd, maar sommige dingen willen niet doordringen, hoe vaak je er iets over zegt. Ze bedoeld het nooit verkeerd, maar haar overenthousiasme neemt het nogal gauw van haar over. Best irritant soms.
donderdag 18 november 2021 om 07:51
Ik zou zorgen dat die afbetaling niet meer via jou loopt. Lijkt me echt rot om daar tussenin te zitten. Verder zou ik me er zelf heel rot onder voelen als een ander veel voor mij zou betalen. Ik zou dus de betaalde etentjes verminderen, zodat ik ze zelf zou kunnen betalen. Er zijn veel goedkopere dingen te bedenken die ook leuk en gezellig zijn. Een lunch scheelt al de helft in geld, bijvoorbeeld. Of spreek in de middag af, zodat je thuis of elders koffie, thee en wat lekkers neemt. Het gaat toch om de gezelligheid en niet om de activiteit?
donderdag 18 november 2021 om 08:07
Ieuw.patchouli_ schreef: ↑18-11-2021 01:06Nou, dan doe je samen toch dingen die geen of weinig kosten?
Opties genoeg hoor.
donderdag 18 november 2021 om 08:12
Precies. Zelf meer iniatief nemen. Is best nog lastig, want door dit topic realiseer ik me dat ik met 1 dierbare ook weer eens even een 'goedkoop' idee moet voorstellen. Die heb ik al een tijdje niet gezien en ik heb door jouw post nu het inzicht dat er vanuit haar steeds op haar iniatief of mijn iniatief getemperd is afgesproken. Dus even iets budgetneutraal verzinnen want dit is ook onderwerp van gesprek geweest.Madelyn schreef: ↑18-11-2021 07:51Ik zou zorgen dat die afbetaling niet meer via jou loopt. Lijkt me echt rot om daar tussenin te zitten. Verder zou ik me er zelf heel rot onder voelen als een ander veel voor mij zou betalen. Ik zou dus de betaalde etentjes verminderen, zodat ik ze zelf zou kunnen betalen. Er zijn veel goedkopere dingen te bedenken die ook leuk en gezellig zijn. Een lunch scheelt al de helft in geld, bijvoorbeeld. Of spreek in de middag af, zodat je thuis of elders koffie, thee en wat lekkers neemt. Het gaat toch om de gezelligheid en niet om de activiteit?
Het gaat om het contact inderdaad.
donderdag 18 november 2021 om 09:03
Die terugbetaling was van een gezamenlijke activiteit en het was geen probleem verder. Ik heb haar namelijk meerdere opties gegeven en zij vroeg of het via mij kon want dat was het gunstigst. Wat mij dus verbaast is dat ze het financieel echt wel goed heeft, maar gisteren belde en begon over dat ze bijna "blut" was. Ik vroeg of ik een deel van die betaling alvast voor moest schieten, en toen somde ze op wat ze nog allemaal had. En toen voelde het voor mij alsof de aap uit de mouw kwam: we gaan niet meer uiteten, dus ze trekt dat aanbod terug.
Mijn weekendje weg is niet met haar. Dat is met familie en daar staat ze helemaal buiten.
Zij geeft ook regelmatig aan dat ze mijn aanwezigheid erg waardeert zoals hierboven al is gezegd, en denkt dan mee. Maar wat mij tegen de borst stuit is dat mijn uitleg maar niet blijft hangen en dat ik dit regelmatig moet herhalen. En dat ze over haar inkomen en vermogen blijft praten zonder dat er persé iets te bespreken is. Het is dan meer delen dat ze zoveel geld heeft.
Mijn weekendje weg is niet met haar. Dat is met familie en daar staat ze helemaal buiten.
Zij geeft ook regelmatig aan dat ze mijn aanwezigheid erg waardeert zoals hierboven al is gezegd, en denkt dan mee. Maar wat mij tegen de borst stuit is dat mijn uitleg maar niet blijft hangen en dat ik dit regelmatig moet herhalen. En dat ze over haar inkomen en vermogen blijft praten zonder dat er persé iets te bespreken is. Het is dan meer delen dat ze zoveel geld heeft.
donderdag 18 november 2021 om 09:15
Dit is echt iets anders dan je vraag in de OP: Dit is langer gaande: wanneer kan ik het aannemen wanneer ze iets aanbiedt en wanneer niet?
Kun je niet zeggen dat je geld eigenlijk niet zo'n leuk onderwerp vindt om over te praten? En dat je het vervelend vindt dat ze het met jou bespreekt, omdat jullie financiele situaties zo verschillen?
donderdag 18 november 2021 om 09:23
Madelyn schreef: ↑18-11-2021 09:15Dit is echt iets anders dan je vraag in de OP: Dit is langer gaande: wanneer kan ik het aannemen wanneer ze iets aanbiedt en wanneer niet?
Kun je niet zeggen dat je geld eigenlijk niet zo'n leuk onderwerp vindt om over te praten? En dat je het vervelend vindt dat ze het met jou bespreekt, omdat jullie financiele situaties zo verschillen?
Die vraag komt eigenlijk voort uit de tegenstrijdige signalen die zij afgeeft: veel geld hebben, nu toch blut zijn en dus voorstel om voor mij te betalen intrekken. Ik ben dus blij dat ik het nog niet had geaccepteerd. Wat zegt dit?
Ik ben blij voor haar dat ze zo goed verdient. Toen ze deze baan kreeg heb ik haar gevraagd om langs te komen, en hebben we het kleinschalig gevierd. Ik vind het echt niet erg om over de successen van anderen te horen, maar ik vind haar acties soms verwarrend. Ik zal vanaf nu nog voorzichtiger zijn als ze iets wil betalen.