Vriends lichaamshouding

12-03-2008 08:34 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag vivavriendjes en -vriendinnetjes,

Mijn vriend is superlief, trouw als een golden retriever, we hebben heel veel lol samen en ik hou superveel van hem.

MAAR: hij heeft de neiging om een beetje in elkaar te zakken, z'n schouders zakken dan een beetje naar voren. Op zich is dat niet heeeel erg, alleen zijn we even lang en als hij dan ook nog een beetje in elkaar zakt, lijkt hij al snel kleiner dan ik. Als hij mooi rechtop staat, schouders recht dan ziet hij er zooooveeeeel mannelijker, zelfverzekerder en aantrekkelijker uit.

Mijn vraag aan jullie: hoe zeg ik hier subtiel iets van? Ik heb er al wel eens iets van gezegd, maar dan wordt hij boos en verdrietig en voelt hij zich zwaar beledigd.

Ergens vind ik het slecht van mezelf dat ik me over dat soort oppervlakkige zaken druk maak. Maar toch zit ik er mee.

Hoe zouden jullie dit aanpakken? Zouden jullie dit uberhaupt aanpakken?

liefs, pretoogjes
Ik zou me ook zwaar beledigd voelen als mijn partner over zoiets zou zeuren. Je hebt er al eens iets van gezegd, dus ik zou het daarbij laten.
Als je er echt mee zit (ik zou het overigens geen punt vinden) zou je het over de gezondheidsboeg kunnen gooien, Het is beter voor je rug om recht te staan met je schouders (iets) naar achter.

Maar als hij er niet mee zit zou ik er geen punt van maken, sowieso werkt positieve stimulans altijd beter, zeggen dat je hem zo mooi vindt als hij recht staat in plaats van lelijk als hij in elkaar zakt.
Je kunt elkaar toch op een vriendelijke manier tips geven? Ik zie het probleem niet. Net zo goed als dat je een vriendin tips zou kunnen geven over uiterlijheden, bijvoorbeeld kleding, make-up, of houding.

De houding is trouwens heel belangrijk aangaande je manier van overkomen. Een mooie rechte fiere houding geeft een totaal andere uitstraling dan een ingezakte houding. Niet alleen in je persoonlijke relaties maar ook bijvoorbeeld op je werk.
Zwaar beledigd???? Wat overdreven. Als mijn man tegen me zou zeggen dat ik nogal in mekaargedoken loop of sta, en dat ik dat beter anders kan doen, en dat hij dat ook mooier vindt, zou ik me echt niet beledigd voelen hoor. Ik zou er juist wat mee doen! Als partners moet je toch gewoon dingen tegen mekaar kunnen zeggen? En al helemaal zoiets.
quote:lobelia schreef op 12 maart 2008 @ 08:43:

Zeggen dat je hem zo mooi vindt als hij recht staat in plaats van lelijk als hij in elkaar zakt.

Haha, dat is een goeie!

Ik zou er zelf ook wat van zeggen als ik (überhaupt) een vriend zou hebben die ineengezakt rond zou lopen.

Wat hier al eerder gezegd is, het is ook je houding t.o.v. de rest van de wereld.
Snel beëindigen die relatie! Je snapt toch wel dat dat hopeloos is? Mijn hemel, hoe hou je het uit zeg, hij laat zijn schouders zakken! Ongehoord!
Wat een overtrokken reactie, Rider.

Lees de posting van TO eens goed. Daar staat dat ze superveel van hem houdt.

Het enige is dat ze haar vent op zijn houding wil wijzen omdat hij er dan fysiek aantrekkelijker uitziet en het is ook gezondheidtechnisch gezien veel beter om rechtop te staan.

Daar mag je als partner toch wel wat van zeggen?
Ooit gehoord van sarcasme Yulia? Ik denk dat jij diegene bent die beter moet lezen:)!
Gewoon veel met hem zoenen. Dan kan hij in ieder geval niet naar beneden kijken. ;)
quote:[message=1138176,noline]Yulia schreef op 12 maart Daar mag je als partner toch wel wat van zeggen?

Ja, en als je partner daar boos, verdrietig en zwaar beledigd van wordt, dan is het hoog tijd om op een forum te vragen hoe je subtiel toch je boosmakende, verdrietigmakende en zwaar beledigende commentaar bij je trouwe retriever binnen kan krijgen.

Een vent die zich niet laat veranderen door zijn vriendin, dat kan natuurlijk nooit wat worden!
Goeie tip Aruba ;-

Maarehm, het positief brengen en het over een gezondheidsboeg gooien komt waarschijnlijk wel beter aan, dan wat ik eerder heb gedaan. Thanks!
rider, waarom reageer je zo sarcastisch?
Ik begrijp niet zo goed waar hij zo zwaar beledigd over is eerlijk gezegd. Ik zeg ook wel eens tegen mijn vriend dat ik hem er "nog" knapper uit vind zien met een bepaald kapsel of bepaalde kleren. Wat hij er verder mee doet is aan hem.

Maar goed, ik sta wat dat betreft denk ik veel opener en directer in een relatie.
Yoyo, ik denk dat het komt doordat hij vroeger nooit kritiek of aanwijzingen kreeg van z'n ouders. Hij mocht werkelijk alles waar hij zin in had. Aan de ene kant maakt dat hem juist heel aantrekkelijk: hij doet wat hij wil en trekt zich nergens iets van aan. Hij is heel vrij en maakt zich nooit druk over wat anderern vinden of denken.

Aan de andere kant vindt hij het daardoor heel moeilijk te verwerken als iemand commentaar heeft op hem.
quote:rider schreef op 12 maart 2008 @ 09:52:

[...]

Een vent die zich niet laat veranderen door zijn vriendin, dat kan natuurlijk nooit wat worden!someone has issues here ....
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Je kunt er gerust iets van zeggen maar ga er niet van uit dat het veel verschil maakt. Het is nogal een opgave om je houding die je al je hele leven hebt aangewend aan te passen.
Tja, als het hem juist zo aantrekkelijk maakt dat hij zich nergens wat van aantrekt, is het dan echt nodig dat je er iets over zegt?

En als hij de volgende keer zo slecht reageert op kritiek, dan kun je daar toch gewoon iets over zeggen? Of ziet hij dat dan ook als kritiek?
Ik denk idd dat je er best wat van kan zeggen, zolang je het met een positieve insteek doet.

Wij zeggen ook tegen elkaar als we iets extra leuk vinden 'hej, wanneer doe je dat shirtje weer aan, dat staat je zo leuk', bijvoorbeeld. Dus niet 'alles staat stom behalve dat ene shirtje'.

Dat moet toch kunnen in een relatie lijkt me.

En kritiek zal hij nog wel vaker van mensen (gaan) krijgen...
Ik heb wel eens begrepen dat bepaalde sporten een betere houding geven. Dus.. ga lekker met 'm op een leuke sport ofzo.. is helemaal goed voor de gezondheid ook!
Later is nu
Mijn man heeft soms ook de neiging om met zijn schouders naar voren te lopen. En dan zn arm,en langs zn lichaam hangend zeg maar.

Ik heb hier ook wat van gezegd hoor. dat wil zeggen;

he, wat jammer zeg. dan ben je zo' n leuke gozer om te zien en dan ga je zo in elkaar gedoken lopen. Zonde.

Mijn man vind dat helemaal niet erg als ik dat zeg. Het is ook helemaal niet dat ik er erg op let ofzo,maar als ik het een keer toevallig zie valt het mij dus op. heb het dus wel een keer gezegd,maar om het nu constant te zeggen vind ik niet nodig.

Mijn man noemt mij ook weleens ' boos oogje' omdat, als ik bijv heel geconcentreerd ben, ver in gedachten of hoofdpijn heb nogal chagerijnig kan kijken.

kan er niet wakker van liggen en dat doet mijn man ook niet als ik wat tegen hem zeg.

We kunnen wat hebben van elkaar.
Mijn vriendin is echt geweldig, mooi, lief en trouw als een Golden Retriever. Ze heeft alleen één nadeel: ze draagt geen make-up. Zonder make-up heeft ze echt een blote-billen gezicht, en ik weet dat ze er met mascara, oogschaduw en blush véél vrouwelijker uit zou zien. En dat ik ook veel beter uit zou komen, naast een mooi opgebmaakte, en vooral vrouwelijke vrouw.

Nu heb ik haar dat wel eens verteld, maar ze voelde zich extreem beledigd toen ik dat zei. Hebben jullie misschien subtiele tips hoe ik haar toch aan de make-up kan krijgen? Of zouden jullie het gewoon laten zitten?

Jaja, ik weet het: jullie vinden dit een belachelijk vergelijking. Maar beste TO, dit is hoe ik jouw vraag zie. Laat die kerel fijn zichzelf zijn, en als je per se ergens aan wil knutselen: ga fijn macrameeen.
quote:Donkeyshot schreef op 12 maart 2008 @ 10:14:

[...]

someone has issues here ....

nee hoor. Maar spit de draden op het relatieforum eens door, en zie hoe vaak hetzelfde thema terug keert:

"Mijn vriend is heel erg X, en ik ben daar dol op, maar, eh, eigenlijk vind ik toch dat hij Y moet worden, en nu wil die lamzak niet veranderen! boehoehoehoe..."

Of nog mooier

"HELP, Ik begrijp mannen niet! Alles wat ik vraag is dat hij stopt te zijn wie hij is, en wordt wie ik wil dat hij is! Is dat nou zoveel gevraagd? boehoehoehoehoe..."

Vergeef me als ik soms een beetje sarcastisch wordt als de zoveelste dame komt vertellen dat ze moeke wil spelen over haar golden retriever.
quote:Onderdezon schreef op 12 maart 2008 @ 10:46:

Mijn vriendin is echt geweldig, mooi, lief en trouw als een Golden Retriever. Ze heeft alleen één nadeel: ze draagt geen make-up. Zonder make-up heeft ze echt een blote-billen gezicht, en ik weet dat ze er met mascara, oogschaduw en blush véél vrouwelijker uit zou zien. En dat ik ook veel beter uit zou komen, naast een mooi opgebmaakte, en vooral vrouwelijke vrouw.

Nu heb ik haar dat wel eens verteld, maar ze voelde zich extreem beledigd toen ik dat zei. Hebben jullie misschien subtiele tips hoe ik haar toch aan de make-up kan krijgen? Of zouden jullie het gewoon laten zitten?

Jaja, ik weet het: jullie vinden dit een belachelijk vergelijking. Maar beste TO, dit is hoe ik jouw vraag zie. Laat die kerel fijn zichzelf zijn, en als je per se ergens aan wil knutselen: ga fijn macrameeen.
Nou, mijn ex liep krom, en daarom heb ik hem gedumpt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven