Vriendschap met ex

09-03-2020 18:50 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste viva'ers,

Ik heb een nieuw account gemaakt ivm herkenbaarheid om jullie om advies te vragen. Het zit namelijk zo, ongeveer 4 jaar geleden is de realtie met mijn ex geëindigd. De breuk had alles te maken met hoe onze levens op dat moment verliepen, er waren veel externe factoren waardoor mijn ex het gevoel had mij niet te kunnen geven wat ik verdiende. Na de breuk wilde hij graag een vriendschap houden, dit heb ik geweigerd aangezien er nog veel gevoelens waren en dit mij op dat moment het beste leek.

Nu wil het zo zijn dat mijn ex twee weken geleden contact heedt opgezocht om te vragen hoe het met mij ging. Dit contact was fijn en we waren blij voor elkaar dat onze beide levens in rustiger vaarwater waren gekomen. Na een paar dagen over en weer appen heb ik aangeboden om ergens iets te drinken om face to face te praten, op dit voorstel ging hij in waarop wij beide een aantal data hebben doorgegeven. Uiteindelijk hebben wij elkaar vorige week ontmoet en kwam mijn ex zelf met het idee om ipv een drankje wat te gaan eten. Bij de begroeting kwam hij enorm blij, haast opgelucht naar mij toe gelopen en kreeg ik een stevige knuffel. De avond verliep heel goed en luchtig, na 3 minuten hadden we al de slappe lach en voelde het als vroeger. Bij afscheid lieten we elkaar nog weten dat we blij waren dat het goed ging met de ander en namen we afscheid waarbij mijn ex mij weer een stevige knuffel gaf en even vasthield.

Nu is het zo dat ik die avond heb gemerkt dat ik zijn vriendschap enorm mis, het kunnen praten over dingen die zijn gebeurd buiten onze macht om (zeer zware onderwerpen die zeker niet met iedereen gedeeld kunnen worden) maar ook gewoon over luchtige dingen en domme inside jokes. Nu weet ik niet zo goed hoe ik dit aan hem moet vertellen, normaal heb ik totaal geen angst om mensen te benaderen maar bij hem wil ik het graag goed doen en hem niet afschrikken of wegjagen?

Kunnen jullie mij helpen om over dit kleine drempeltje heen te komen of hebben jullie eventueel tips over hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
Als het goed voelt van twee kanten dan zou ik me er niet al teveel zorgen om maken. Een berichtje sturen hetgeen wat je hier beschrijft, over dingen kunnen praten wat niet met iedereen kan, zou hem niet moeten afschrikken lijkt mij?
Niet te moeilijk maken :) . Gewoon aangeven dat je graag vriendschappelijk contact wil houden.
En zouden jullie dat nu doen of er wat tijd overheen laten gaan om niet opdringerig over te komen?
Wat wil je zelf eigenlijk?
Hoop je dat er alsnog weer een relatie uit komt, of ben je daar juist bang voor?
Of heb je een relatie... en hoe zit dat met hem?

Mijn ervaring is dat dit soort vriendschappen toch een beetje raar zijn als de ander een relatie krijgt. Want helemaal zuiver is het dan niet. Tenzij jullie allebei vrij zijn en open staan voor wat er dan ook uit voort gaat komen, vriendschap of whatever.

Hij is degene die contact heeft gezocht, ik zou me geen zorgen maken of ik opdringerig over zou komen als ik jou was.
Je kunt toch nu aangeven dat je het erg fijn en gezellig vond en of hij zin heeft om over ... weken graag nog een keer af te spreken?
vivinnetje schreef:
10-03-2020 12:26
Wat wil je zelf eigenlijk?
Hoop je dat er alsnog weer een relatie uit komt, of ben je daar juist bang voor?
Of heb je een relatie... en hoe zit dat met hem?

Mijn ervaring is dat dit soort vriendschappen toch een beetje raar zijn als de ander een relatie krijgt. Want helemaal zuiver is het dan niet. Tenzij jullie allebei vrij zijn en open staan voor wat er dan ook uit voort gaat komen, vriendschap of whatever.

Hij is degene die contact heeft gezocht, ik zou me geen zorgen maken of ik opdringerig over zou komen als ik jou was.
Voor mij zou het echt puur vriendschappelijk zijn, eindelijk weer ergens over kunnen praten wat de ander ook snapt en je niet veroordeeld te voelen. Maar misschien ben ik juist wel bang dat het later toch weer de kant van een relatie op kan gaan zoals jij zegt.

Als ik er nu over nadenk dat hij een nieuwe vriendin zou kunnen krijgen dan maakt het mij alleen maar heel blij voor hem omdat ik hem het beste gun, er komen dan geen jaloerse gevoelens naar boven maar je weet natuurlijk nooit wat het doet als het daadwerkelijk zou gebeuren. Hij gaf zelf aan na mij geen vriendin meer gehad te hebben en ik heb na hem ook geen relatie meer gehad, we hebben beide een flinke rugzak gekregen en durven dat niet echt te delen met andere.

Ik weet ook totaal niet waar dit gevoel van mogelijk opdringerig zijn mee te maken heeft, normaal ben ik daar totaal niet onzeker over. :-?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven