Vriendschap na breuk

18-02-2011 10:19 13 berichten
Mijn relatie is na 11 jaar gestopt. Mijn partner heeft me voor een andere vrouw verlaten bij wie hij inmiddels woont. Ik heb moeite met de breuk en hou nog steeds van hem, hij helaas niet meer van me. Hij heeft me laten weten dat het ook niet meer goed komt tussen ons.

We hebben allebei 2 jongens uit een vorige huwelijk, mijn twee zonen wonen bij me (13 en 17) en zijn twee jongens (15 en 18) bij hun moeder.

Ex wil contact onderhouden met de kinderen en dat we leuke dingen met elkaar gaan doen.

Hij wil graag dat ik dat allemaal regel, zoals ik altijd alles regelde in onze relatie (dat was ook 1 van zijn reden om weg te gaan: het feit dat ik alles regel en daar kon hij niet meer tegen).

Ik weet niet of het goed is, ik ben nog bezig met het verwerken van de breuk. We zijn in feit geen gezin meer, zoals we het waren en hij heeft voor een ander leven gekozen. Ik vind het moeilijk want de kinderen hebben het altijd erg leuk samen gehad. Weet niet precies wat ik er mee moet.
Alle reacties Link kopieren
"Ex wil contact onderhouden met de kinderen en dat we leuke dingen met elkaar gaan doen."

Ex kan wel meer willen maar je kinderen kunnen hem toch zien zonder jou er bij?

Wat willen je kinderen zelf trouwens?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als hij dat zo graag wil kan hij het toch zelf regelen? Zonder jou als dat voor jou te moeilijk is.
Als ik je goed begrijp moet jij nu dus iets gaan regelen wat hij graag geregeld wil zien terwijl hij er niet meer tegen kon dat jij altijd alles regelde? Blijkbaar vindt hij het nu toch wel makkelijk, jouw geregel......

Leuk voor je ex dat hij een wensenlijstje heeft, maar wat wil jij eigenlijk? En wat willen alle kinderen eigenlijk? Het zijn toch geen kleuters meer voor wie je een speelmiddagje moet regelen?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
De kinderen willen graag contact onderhouden met hem maar het gezin kan niet meer zijn zoals het was.

Ex is gewend dat we altijd alles met elkaar deden en nu vindt hij het moeilijk om dat alleen te ondernemen. Ik denk dat het dat wel is.

Zijn kinderen zijn een beetje boos op hem omdat hij het gezin zo snel en abrupt heeft achtergelaten. Misschien denkt hij dat ik het voor hem goed kan maken.

Omdat ik nog gevoelens voor hem heb, ben ik bang dat ik daardoor niet verder kom in mijn verwerk proces.
Ik zou lekker zonder ex leuke dingen met je kids doen. Denk niet dat jij er al aan toe bent en ik vind het nogal makkelijk voor hem. Hij weet zeker niets zelf te verzinnen he?!

Ga jij eerst maar eens jezelf worden, kom over de breuk heen. Geniet van je kids en je vrienden en wees gewoon aardig tegen hem zoals je met een ex hoort om te gaan voor de kids. Op langere termijn zie je wel verder.
Lees net dat de kids boos zijn. Lijkt me ook wel logisch, maar denk dat ze ook wel in de war gaan raken als jullie opeens gezellig met ze alle de hort op gaan. Laat ze ook de breuk goed verwerken. Als ex alles met je had willen delen, had hij bij je moeten blijven.
Vlinder, scherpe opmerkingen. Ja jullie hebben gelijk, ik moet er buiten blijven. Hij heeft een ander leven gekozen.
quote:carbone14 schreef op 18 februari 2011 @ 10:38:

Ex is gewend dat we altijd alles met elkaar deden en nu vindt hij het moeilijk om dat alleen te ondernemen. Ik denk dat het dat wel is.

Omdat ik nog gevoelens voor hem heb, ben ik bang dat ik daardoor niet verder kom in mijn verwerk proces..

Correct wat je zegt. Jij komt niet in je verwerkingsproces.

Dus het "makkelijke" wat je ex wil: jij alles lekker regelen nu eens niet doen.

Jullie kunnen het beste afzonderlijk leuke dingen met de kinderen gaan doen. Zal even wennen zijn maar werkt het beste.

Sterkte Carbone 14, groet van Dave
Ex woont bij zijn nieuwe vriendin en heeft ook geen plek om de jongens ergens te logeren dus hij denkt vast dat ze allemaal bij me thuis kunnen verblijven en dat hij dan hier op bezoek komt.
Dat hij heel ergens anders met zijn gevoel is en hij al vrienden kan zijn is leuk voor hem, maar daar heb jij niets aan.

Kies voor jezelf en doe je eigen ding om over hem heen te komen, en samen voor een aantal uur gezinnetje spelen zal hier niet bij helpen. Als hij iets leuks met de kinderen wilt doen moet hij dat zelf regelen en zelf uitvoeren en niet op jou schouders dumpen.

Neem afstand en leg dat ook je kinderen uit dan weten zij ook gelijk waarom je je er niet in mengt.
quote:carbone14 schreef op 18 februari 2011 @ 11:10:

Ex woont bij zijn nieuwe vriendin en heeft ook geen plek om de jongens ergens te logeren dus hij denkt vast dat ze allemaal bij me thuis kunnen verblijven en dat hij dan hier op bezoek komt..

Ja, hallo, je bent toch niet gek?

Als het zijn beurt is voor de kids dan kan hij ze toch ophalen en leuke dingen gaan doen (dierentuin, film of weet ik wat). Daarna kan hij ze weet "afleveren" en weggaan naar zijn nieuwe vriendin. Daarbij: het is zijn probleem. En anders kan hij toch ook een paar slaapzakken kopen en de kids in de huiskamer laten "kamperen"? Vinden ze nog spannend ook. Kan zijn nieuwe liefde gelijk wennen aan de kinderen.

Onthou 1 ding goed carbone14:

Laat zijn probleem niet jou probleem worden.

Jij heb momenteel genoeg aan jezelf en al je verdriet en emoties.

Nogmaals, sterkte Carbone 14, groet van Dave
Bedankt voor jullie reacties en wijsheid. Ik ga inderdaad voor mezelf afstand van hem nemen. Hij wilde tenslotte weg van dit gezinsleven, nu mag hij het invullen zoals hij het wil maar zonder me tussen in.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven