Vriendschap op afstand

18-08-2012 20:08 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello Everybody,

Ik vroeg me af wat jullie van de volgende situatie vinden.

Ik heb een vriendin die is verhuisd voor haar liefde. Nou is het wel in dezelfde provincie maar goed hij had ook hier kunnen komen wonen. Aangezien die kans echt 1 op het ontelbare is, is zij daar gaan wonen.

Ze mist iedereen hier nu en als ze hier is dan zie ik haar een half uurtje of we gaan de hort op en vervolgens gaat ze naar een ander.

Prima maar van mij verwacht ze wel dat ik daar hele dagen blijf of zelfs slapen.

Ik krijg het idee dat zij verwacht dat wij ons aanpassen aan haar situatie en vooral daar heen komen maar goed ik denk dan misschien wel onterecht; Hallo, waarom van één kant.

Ik verwacht nooit veel van mensen en vind veel goed.

Ze heeft ooit beloofd ergens te komen kijken in een voorstelling waar ik zat. Ze kon niet! Op de laatste dag liet ze dit weten.

Dit was voor mij heel belangrijk maar ze lief het afweten maar om het minste of geringste laat ik het volgens haar afweten.

In het beginvan haar relatie gingen we zelfs een avondje weg.

Nou beter niet kunnen doen, ze werd hysterisch omdat haar telefoon leeg/kapot was en ze moest ook weer snel de trein hebben. Waar we voor gingen heb ik niet gezien.

Wat moet ik hier mee?
Loslaten en op leuke mensen richten
Dat maakt het zo lastig, ze was mijn beste vriendin en zo beschouwt ze mij nog steeds.

Ik heb wel allemaal ramp senario's in mijn hoofd en als ik haar zie dan is het vaak al minder maar vooraf vooral zie ik overal tegenop en stoor ik me OVERAL aan!!
quote:freshdancing schreef op 18 augustus 2012 @ 20:15:

Dat maakt het zo lastig, ze was mijn beste vriendin en zo beschouwt ze mij nog steeds.

Ik heb wel allemaal ramp senario's in mijn hoofd en als ik haar zie dan is het vaak al minder maar vooraf vooral zie ik overal tegenop en stoor ik me OVERAL aan!!

Dat klinkt als een gezellige vriendschap, vind je zelf ook niet?

Gewoon dood laten bloeden. Af en toe nog eens afspreken als het zo uitkomt, maar verder het contact op een laag pitje houden. Wie weet komen jullie in een andere fase van jullie leven weer nader tot elkaar. Maar nu past het even niet meer.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Klinkt alsof ze zelf niet al te gelukkig is op haar nieuwe plekje.

Overigens, dezelfde provincie? Dan kan het niet al te ver zijn. Ik reis regelmatig een half uur om iemand twee uurtjes te zien, en andersom.
Jij haar beste vriendin! Ik dacht het niet, want dan had ze niet genoeg aan een bezoek van een 1/2 uur.

Hoe groot kan de afstand binnen een provincie zijn, dat je elkaar niet wat vaker cq langer kan zien.

Als jij je overal aan stoort dan denk ik dat de vriendschap niet meer goed zit.
Ik reis regelmatig een uur om een goede vriendin 3 uurtjes te zien. Kan mij het schelen. Verder eens met de andere reacties, dood laten bloeden.
Niet eens met de vorgaande reacties.

Vriendschap is geen wegwerpartikel. Stop met je te ergeren en kijk of je dit constructief kan oplossen.

Mijn beste vriendin is geëmigreerd en ik zou willen dat ze nog in dezelfde provincie woonde als ik!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven