Vriendschap:

24-08-2012 20:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier de afgelopen dagen veel topics over "lastige" vriendschappen. Zelf ben ik ook aan het twijfelen over een vriendschap waarin ik het idee heb dat de balans kwijt is. Ik ken deze vriendin nu 2 jaar en heb al vaker gemerkt dat ze nogal vaak vooral met zichzelf bezig is. We spreken elkaar meerdere keren per week maar als ze mij belt is de aanleiding meestal dat ze bij me wil klagen, uit wil huilen, advies of hulp wil, eigenlijk nooit dat ze wil weten hoe het met mij gaat. Ik erger me daar al langer aan, maar na gisteren heb ik er echt genoeg van.

*voorbeeld geknipt wegens herkenbaarheid*

Ik ben vandaag nog steeds perplex en ook behoorlijk boos:dit is toch niet normaal in een vriendschap? Wat vinden jullie?
Raar en redelijk onnozel. Waarom zou ze het zich niet meer kunnen herinneren?
Dit vind ik idd ook niet normaal! Het lijkt een beetje op mijn verhaal, weinig interesse van haar kant. Tja, goed advies heb ik niet voor je aangezien ik ongeveer hetzelfde probleem heb. Probeer me wel af te vragen of de vriendschap voor mij nog de moeite waard is... Moeilijk hoor! Succes!
Geen idee!
Nou dat vind ik helemaal grof! Op iemands, nou niet iemands maar je vriendins verjaardag komen en niet (meer) weten dat het je verjaardag is!
Aan deze vriendin heb je zo te merken niets dan ergenis, dus ik zou geen contact meer uit jezelf zoeken naar haar.
Ik zou er vandaag nog de stekker uittrekken, dit is geen vriendin.
zit ze aan de drugs? Want zo klinkt het wel, erg vreemd
Die is wel heel erg met zichzelf bezig zeg. Die zou ik echt niet meer als vriendin kunnen zien.
Ik denk ook dat deze vriendschap over is ja. Tenminste als ik in jouw schoenen stond zou ik er wel klaar mee zijn.
Het is inderdaad jammer dat alles om haar draait, probeer vaker te vertellen hoe het met jou gaat en te vertellen over jou bezigheden, als ze daar totaal niet over geintresseerd is, is het inderdaad geen goede vriendin. En kan je beter stoppen met deze vriendschap, hoe moeilijk dat ook is. Heel veel sterkte en ik hoop dat het goed komt. Een vriendschap beeindigen is nooit leuk..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven