Vriendschap
vrijdag 8 november 2019 om 16:45
Ik weet niet precies wat ik hier nu precies mee wil. Voor nu even van mij afschrijven.
Ik ging vandaag met een vriendin koffie drinken. Ze had mij uitgenodigd bij haar thuis. Ik had nog gevraagd of kk iets lekkers mee kon nemen.
Eenmaal bij haar aangekomen zag ik dát ze haar had geverfd, daar een compliment over gegeven. Boven aangekomen, ging ze thee zetten. Waar ons gesprek begon. Het gesprek ging over en weer over iets wat bij haar had gespeeld en nu bij mij speelt ( paniekaanval).
Kort erna kwam ze er mee dat ze de laatste twee keer dat we hadden afgesproken het niet leuk genoeg had gevonden. Het was niet voor 100% leuk.
Dat ze had ze voor de zomer ook aangeven. Toen hadden we besproken hoe we dat voor haar konden veranderen.. zij miste vooral dat ik geen vragen aan haar stelde, niet doorvraag en diepte.
Ik had daar toen op geantwoord dat ik wel vragen stel, maar het lastig vind als iemand antwoord geeft op mijn vraag en dan stopt met praten. Tot een volgende vraag. Ik had toen aangeven dat ik wel wilde proberen om door te vragen als ik het idee had dat ze snel stopt.
Hierna nog 2 keer koffie gaan drinken. Waren beide druk met alles.
Nu vandaag is het klaar.. ze vind het niet leuk genoeg met mij. De koffie dates zijn niet 100%. De laatste keer was het met leuk genoeg.
Op het moment zelf kon ik niet reageren. Behalve dat als dit haar gevoel is ik dat niet kan veranderen. Dat ik dit niet zo voel. Wat niet betekend dat haar gevoel voor haar waarheid is.
Onderweg naar huis werd ik boos om hoe het gegaan is, daarna kwamen de tranen.
Ik begrijp dat het soms niet voldoende klikt. Dan kan je er beter mee stoppen. Ik waardeer dat ze eerlijk is geweest. Alleen dit zag ik nu niet aankomen.
En ik vraag mezelf af: mag ik boos en verdrietig zijn? Mag ik nog een reactie sturen? Want ik kwam tijdens het gesprek niet meer uit mijn woorden.
Wat is er mis met mij, dat ze het niet leuk vind?
Moet een koffie date altijd 100% leuk zijn?
Ik vind het zelf al fijn als ik tijd doorbreng met de mensen om wie ik geef, al drinken we in stilte koffie. Dan zijn we toch samen.
Ik begrijp best dat onze verwachting te ver uit elkaar lagen om verder vriendschap op te bouwen.
Ik begrijp ook best dat zij vind dat ik te weinig deed. Voor mij gevoel deed ik wat ik kon. Bijvoorbeeld als zij iets spannends had een appje sturen, zo nu een dan iets kleins geven omdat ik wist dat ze van die chocola hield. Terugkomen op zaken die vorige keer besproken waren. Waar zij bijvoorbeeld mee zat.
Hoe het op het werk ging met haar vriend. Als ze op vakantie was geweest. Hoe het gaat met de zwangerschap.
Ik begrijp ook dat dit voor haar lastig was om eerlijk te zijn.
Ik ken haar nu bijna 3 jaar en weer spraken nu 1.5 jaar af.
Ik vind het gewoon lastig, ik heb niet veel vrienden. Omdat ik mensen niet makkelijk toe laat. Maar laat ik iemand toe dan geef ik vaak heel veel. Maar ik vind het ok lastig omdat ik haar ga missen als vriendin. Ze is een fijn en mooi persoon.
Sorry best lang verhaal geworden. En het is vooral een verhaal geworden waar ik veel ik in voorkomt. Maar dat komt even door de emotie die ik voel.
Ik ging vandaag met een vriendin koffie drinken. Ze had mij uitgenodigd bij haar thuis. Ik had nog gevraagd of kk iets lekkers mee kon nemen.
Eenmaal bij haar aangekomen zag ik dát ze haar had geverfd, daar een compliment over gegeven. Boven aangekomen, ging ze thee zetten. Waar ons gesprek begon. Het gesprek ging over en weer over iets wat bij haar had gespeeld en nu bij mij speelt ( paniekaanval).
Kort erna kwam ze er mee dat ze de laatste twee keer dat we hadden afgesproken het niet leuk genoeg had gevonden. Het was niet voor 100% leuk.
Dat ze had ze voor de zomer ook aangeven. Toen hadden we besproken hoe we dat voor haar konden veranderen.. zij miste vooral dat ik geen vragen aan haar stelde, niet doorvraag en diepte.
Ik had daar toen op geantwoord dat ik wel vragen stel, maar het lastig vind als iemand antwoord geeft op mijn vraag en dan stopt met praten. Tot een volgende vraag. Ik had toen aangeven dat ik wel wilde proberen om door te vragen als ik het idee had dat ze snel stopt.
Hierna nog 2 keer koffie gaan drinken. Waren beide druk met alles.
Nu vandaag is het klaar.. ze vind het niet leuk genoeg met mij. De koffie dates zijn niet 100%. De laatste keer was het met leuk genoeg.
Op het moment zelf kon ik niet reageren. Behalve dat als dit haar gevoel is ik dat niet kan veranderen. Dat ik dit niet zo voel. Wat niet betekend dat haar gevoel voor haar waarheid is.
Onderweg naar huis werd ik boos om hoe het gegaan is, daarna kwamen de tranen.
Ik begrijp dat het soms niet voldoende klikt. Dan kan je er beter mee stoppen. Ik waardeer dat ze eerlijk is geweest. Alleen dit zag ik nu niet aankomen.
En ik vraag mezelf af: mag ik boos en verdrietig zijn? Mag ik nog een reactie sturen? Want ik kwam tijdens het gesprek niet meer uit mijn woorden.
Wat is er mis met mij, dat ze het niet leuk vind?
Moet een koffie date altijd 100% leuk zijn?
Ik vind het zelf al fijn als ik tijd doorbreng met de mensen om wie ik geef, al drinken we in stilte koffie. Dan zijn we toch samen.
Ik begrijp best dat onze verwachting te ver uit elkaar lagen om verder vriendschap op te bouwen.
Ik begrijp ook best dat zij vind dat ik te weinig deed. Voor mij gevoel deed ik wat ik kon. Bijvoorbeeld als zij iets spannends had een appje sturen, zo nu een dan iets kleins geven omdat ik wist dat ze van die chocola hield. Terugkomen op zaken die vorige keer besproken waren. Waar zij bijvoorbeeld mee zat.
Hoe het op het werk ging met haar vriend. Als ze op vakantie was geweest. Hoe het gaat met de zwangerschap.
Ik begrijp ook dat dit voor haar lastig was om eerlijk te zijn.
Ik ken haar nu bijna 3 jaar en weer spraken nu 1.5 jaar af.
Ik vind het gewoon lastig, ik heb niet veel vrienden. Omdat ik mensen niet makkelijk toe laat. Maar laat ik iemand toe dan geef ik vaak heel veel. Maar ik vind het ok lastig omdat ik haar ga missen als vriendin. Ze is een fijn en mooi persoon.
Sorry best lang verhaal geworden. En het is vooral een verhaal geworden waar ik veel ik in voorkomt. Maar dat komt even door de emotie die ik voel.
dropveter1986 wijzigde dit bericht op 08-11-2019 17:03
11.54% gewijzigd
vrijdag 8 november 2019 om 17:57
Ja, dit vind ik ook een beetje. Zo komt op mij erg veeleisend over. Ik denk dat jullie gewoon niet bij elkaar passen. Want als jij jezelf bent dan ben je niet 100% leuk voor haar. Dus ik denk dat je beter iemand kan zoeken die jou wel waardeert om wie je bent to. Iedereen heeft minder leuke dingen, maar vind iemand die dat accepteert. Daar ga je veel gelukkiger van worden.Het-groepje schreef: ↑08-11-2019 17:14Je mag boos zijn natuurlijk
(edit er ging iets mis)
Ik vind het ingewikkeld klinken, een afspraak waar van te voren al is aangegeven dat het 100% leuk moet zijn maar de gastvrouw tegelijkertijd begint over paniekaanvallen en je instructie krijgt om door te vragen.
Beetje lastig om dat om te buigen naar iets gezelligs als ze juist aangeeft de diepte in te willen.
Als je een 100 % leuke tijd met iedereen wil is het ook aan jezelf dat ervan te maken.
Ik heb zat mensen met wie ik niet 1 op 1 afspreek thuis zonder doel, omdat ik dat te intens vindt. Daarmee spreek je met meer af of ga je iets actiefs doen.
Mensen afserveren op deze manier vind ik niet zo leuk klinken dus daar mag je best mee zitten.
Zij had zelf ook een rol in deze dynamiek en het is gewoon rot verlopen.
Verder zou ik dus niet allemaal gaan zeggen wat je niet leuk aan haar vind. Je kan zeggen dat je verdrietig bent en ook wel boos, maar wellicht is het ook mooi om te zeggen dat je een hoop wel aan haar waardeerde, en het daarbij te laten.
vrijdag 8 november 2019 om 17:57
Ik ben niet echt eenzaam, maar ik heb geen uitgebreide vriendengroep.arnan86 schreef: ↑08-11-2019 17:28En sorry als dit een foutieve aanname is, maar ik krijg het gevoel van je post dat je wat eenzaam bent. Ik denk dat het heel goed voor je zou zijn om meer mensen te leren kennen. Je hebt een organisatie die dat faciliteert, volgens mij heet het ook zo. "Nieuwe mensen leren kennen" dacht ik. Google het maar eens.
Of ga op een teamsport bij jou in de buurt of een andere hobby of activiteit, maar dan niet iets solitairs. Het is nu eenmaal moeilijker vrienden maken als je niet meer op school zit of studeert en bijvoorbeeld niet in je eigen woonplaats werkt of geen leuke collega's hebt. Hier hebben heel veel mensen last van hoor! De meeste mensen zijn eenzamer dan je denkt, en bijna iedereen vindt het leuk om nieuwe mensen te leren kennen als er niets geforceerd wordt of hoeft te worden. Ga gewoon eens ergens kijken, wees jezelf en kijk wat er van komt.
Je kunt trouwens ook hier op het prikbord een oproep plaatsen voor mensen bij jou in de buurt. Ik vond dit vroeger echt raar, maar kwam een keer bij toeval een oproepje tegen dat me toch wel aansprak, en diegene is in 2020 alweer tien jaar een van mijn beste vriendinnen. Het is echt de moeite waard om soms over die drempel van onzekerheid en verlegenheid en angst te stappen. Je hebt er in ieder geval helemaal niets mee verliezen!
Ik heb mijn vriend en mijn zus en 2 vriendinnen. Fijne band met mijn schoonouders en wat kennissen.
Ik heb ook wel eens gereageerd op vrienden oproepjes. Daar heb ik wat kennissen aan over gehouden en een vriendin.
Maar bedankt dat je me denkt en advies geeft
vrijdag 8 november 2019 om 18:00
Goede post!arnan86 schreef: ↑08-11-2019 17:28En sorry als dit een foutieve aanname is, maar ik krijg het gevoel van je post dat je wat eenzaam bent. Ik denk dat het heel goed voor je zou zijn om meer mensen te leren kennen. Je hebt een organisatie die dat faciliteert, volgens mij heet het ook zo. "Nieuwe mensen leren kennen" dacht ik. Google het maar eens.
Of ga op een teamsport bij jou in de buurt of een andere hobby of activiteit, maar dan niet iets solitairs. Het is nu eenmaal moeilijker vrienden maken als je niet meer op school zit of studeert en bijvoorbeeld niet in je eigen woonplaats werkt of geen leuke collega's hebt. Hier hebben heel veel mensen last van hoor! De meeste mensen zijn eenzamer dan je denkt, en bijna iedereen vindt het leuk om nieuwe mensen te leren kennen als er niets geforceerd wordt of hoeft te worden. Ga gewoon eens ergens kijken, wees jezelf en kijk wat er van komt.
Je kunt trouwens ook hier op het prikbord een oproep plaatsen voor mensen bij jou in de buurt. Ik vond dit vroeger echt raar, maar kwam een keer bij toeval een oproepje tegen dat me toch wel aansprak, en diegene is in 2020 alweer tien jaar een van mijn beste vriendinnen. Het is echt de moeite waard om soms over die drempel van onzekerheid en verlegenheid en angst te stappen. Je hebt er in ieder geval helemaal niets mee verliezen!
Ik denk dat het een geluk bij een ongeluk is dat deze "vriendin" je zo behandelde. TO, zoek mensen die bij jou passen. Liever even alleen dan van die veeleisende vriendinnen waarbij je het niet goed kan doen.
vrijdag 8 november 2019 om 18:06
Nog wat extra informatie waarom ik denk dat het aan mij ligt. Sinds vorig jaar juni weet ik dat ik een chronische ziekte heb. Dat gaat met vlagen goed en niet goed. Doordeweeks avond lukt het mij niet om intensief af te spreken in de zin van naar de bios te gaan, wandelen. Vrijdag avond tot en met zondag doe ik just dat soort dingen met mijn vriend en vriendinnen.
Deze vriendin en ik zijn op de zeide dag vrij. Dus met haar kon ik in principe de hele dag afspreken. Wat ik er soms om hem plande waren tandarts en doktersfspraken . Dan hoefde ik niet weg onder werk tijd.
Ik sport ook op die vrije dag. Maar dat paste ik aan zodat ik ging voor of na het koffie drinken.
En juist op mijn vrije dag zat ik nog in energie en kon ik leuke dingen met haar gaan doen. Ze zit net zoals ik de zorg. Heeft medische kennis. Dus ik dacht altijd wel dat ze snapte waarom ik na een lange werkdag van 9 uur niet iets actief kon gaan doen. Daar hebben we ook gesprekken over gehad.
In het begin heeft ze toen ik mijn diagnose kreeg heel erg gesteund. Ik zit qua ziekte ik in haar medische stukje. Dus dat was ook interessant.
vrijdag 8 november 2019 om 18:10
Ik vind sowieso de manier waarop ze met je omgaat echt slecht.
Heel formeel alsof je een sollicitant bent en zij een of andere koningin en waarom laat ze je nog komen vandaag? Om dan te zeggen dat de vriendschap klaar is nadat jij haar nog respectvol behandeld en zelf complimentjes geeft ?
Geef ze jou überhaupt wel eens een compliment ?
Dit is echt geen vriendin hoor maar gewoon een heel toxic persoon voor je en met dit soort mensen wil je absoluut geen relatie maar ook zeker geen vriendschap.
Hoop dat je je het allemaal niet zo aantrekt..
Heel formeel alsof je een sollicitant bent en zij een of andere koningin en waarom laat ze je nog komen vandaag? Om dan te zeggen dat de vriendschap klaar is nadat jij haar nog respectvol behandeld en zelf complimentjes geeft ?
Dit is echt geen vriendin hoor maar gewoon een heel toxic persoon voor je en met dit soort mensen wil je absoluut geen relatie maar ook zeker geen vriendschap.
vrijdag 8 november 2019 om 18:32
Dat heb ik mezelf ook afgevraagd waarom ze nog vandaag wilde afspreken. En ze dat ook zelf voorstelde nadat weer beide begin van de week moesten afzeggen.linnylow schreef: ↑08-11-2019 18:10Ik vind sowieso de manier waarop ze met je omgaat echt slecht.
Waarom wilde ze dan dat ik nog wat lekkers mee nam?
Misschien was het anders gelopen als ik bij binnenkomst na het complimentje over haar haar. Meteen haar gevraagd hoe waren je afgelopen 3 weken? En toen pas de paniekaanvallen ter sprake kwamen. Maar ze reageerde niet echt op mijn compliment. Volgens mij was de reactie zoiets ja klopt. Ik heb mijn haar geverfd. Ik had verwacht omdat ze van blond naar roodachtig was gegaan wel iets meer zou zeggen. Dat was misschien mijn fout. Had ik maken doorvragen waarom die kleurkeuze. Of ze er blij mee was.
Mijn gevoel zegt soms bij de deur ben ik al gezakt. Omdat ik niet meteen heb gevraagd hoe waren je drie weken?

vrijdag 8 november 2019 om 18:39
vrijdag 8 november 2019 om 18:48
Als ik dit zo lees lijk jij mij meer dan een prima vriendin. Maar zij daarin tegenDropveter1986 schreef: ↑08-11-2019 18:32Dat heb ik mezelf ook afgevraagd waarom ze nog vandaag wilde afspreken. En ze dat ook zelf voorstelde nadat weer beide begin van de week moesten afzeggen.
Waarom wilde ze dan dat ik nog wat lekkers mee nam?
Misschien was het anders gelopen als ik bij binnenkomst na het complimentje over haar haar. Meteen haar gevraagd hoe waren je afgelopen 3 weken? En toen pas de paniekaanvallen ter sprake kwamen. Maar ze reageerde niet echt op mijn compliment. Volgens mij was de reactie zoiets ja klopt. Ik heb mijn haar geverfd. Ik had verwacht omdat ze van blond naar roodachtig was gegaan wel iets meer zou zeggen. Dat was misschien mijn fout. Had ik maken doorvragen waarom die kleurkeuze. Of ze er blij mee was.
Mijn gevoel zegt soms bij de deur ben ik al gezakt. Omdat ik niet meteen heb gevraagd hoe waren je drie weken?
Als je zo geforceerd moet nadenken over alles wat je zegt en doet dan is zij gewoon echt niet goed voor je en dat ligt echt niet aan jou! bij echte vriendinnen hoef je niet na te denken over dit soort dingen of bang te zijn dat je beoordeeld wordt en moet letten op wat je wel en niet kunt zeggen. Want dat gaat allemaal vanzelf bij een goede vriendschap.
Als ze niet goed in haar vel zit hoeft de dat niet op jou af te kuren. Jij kunt
daar ook niks aan doen jij staat daar los van en hebt ook zo je eigen saurus in het leven. Haar verwachtingen zijn te hoog en ze laat jou achter met een rot gevoel en ben nou eerlijk tegen je zelf dat heb je niet verdiend.
Laat je weekend er aub niet door verpesten want zij is het (op deze manier) echt niet waard.
vrijdag 8 november 2019 om 18:48
Dropveter: je klinkt een beetje te aardig voor deze harde wereld. Nogmaals, ik vind echt dat je erg je best voor hebt gedaan. Ergens is er een mismatch en ik denk niet dat het aan jou ligt. Niemand is altijd 100% leuk. Volgens mij is die vriendin zeker niet 100% leuk. Ze klinkt nogal humorloos bijvoorbeeld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

zaterdag 9 november 2019 om 10:06
Nou inderdaad.Het-groepje schreef: ↑08-11-2019 17:29Ik heb een enorme hekel aan die types die maar een uurtje de tijd zeggen te hebben. Alsof je op auditie gaat en als je leuk genoeg bent mag er iets met je ondernomen wat tijd en geld kost.
Heb ook een (heel kort) tijdje zo iemand in mijn leven gehad, die kon altijd alleen op een bepaalde dag tussen 15-17 uur.
Lijkt het meer of je naar een zakelijke afspraak gaat plus je zit de hele tijd op de klok te kijken. Ook lekker spontaan,
Je snapt, dat heeft niet lang geduurd. Absurd gedrag,
zaterdag 9 november 2019 om 11:07
Als ik het zo lees heb jij veel meer energie in deze vriendschap gestopt dan zij. En kostte de keren dat jullie elkaar zagen jou ook meer energie. Daarom is het voor jou ook moeilijker de vriendschap los te laten dan dat dit voor haar is.
Dit verklaart misschien ook waarom zij het niet snapte dat je na een dag werken geen puf meer had om nog iets actiefs te gaan doen.
Een vriendschap zo rigoureus verbreken doe je normaal alleen als er echt iets heel naars in voorgevallen (wat ik niet lees) of als je niet helemaal goed in de bovenkamer bent.
Als een vriendschap niet werkt verwaterd deze op den duur vanzelf.
En iemand die zo met vrienden omgaat is geen fijn en aardig mens maar een ongevoelig typ.
Dit verklaart misschien ook waarom zij het niet snapte dat je na een dag werken geen puf meer had om nog iets actiefs te gaan doen.
Een vriendschap zo rigoureus verbreken doe je normaal alleen als er echt iets heel naars in voorgevallen (wat ik niet lees) of als je niet helemaal goed in de bovenkamer bent.
En iemand die zo met vrienden omgaat is geen fijn en aardig mens maar een ongevoelig typ.
zaterdag 9 november 2019 om 11:09
Ik ben vooral aardig tegen de mensen om wie ik geef, . Ik ben ook wel aardig tegen mijn collega's en mijn patiënten. Maar ik hoor ook wil terug dat alles je mij nog niet goed kent ik star ben, en een muur om mij heen staat.viva-amber schreef: ↑08-11-2019 18:48Dropveter: je klinkt een beetje te aardig voor deze harde wereld. Nogmaals, ik vind echt dat je erg je best voor hebt gedaan. Ergens is er een mismatch en ik denk niet dat het aan jou ligt. Niemand is altijd 100% leuk. Volgens mij is die vriendin zeker niet 100% leuk. Ze klinkt nogal humorloos bijvoorbeeld.
Ik vind het fijn om voor mensen aardig te zijn. Ik groet zo vaak als ik kan de buschauffeur en caissière. Als ik het durf geef ik mensen die ik niet ken en compliment..
Maar ik kan ook vreselijk irritant zijn en echte trut. Gelukkig maar.

zaterdag 9 november 2019 om 11:12
Hmm dit klinkt niet als een fijne vriendschap. Ik sluit me verder aan bij Viva-Amber.
Ik heb om bepaalde redenen sommige vriendschappen ook beëindigd. Was absoluut niet leuk maar ik heb de laatste jaren steeds meer geleerd om mijn grenzen aan te geven en dat werpt nu dus zijn vruchten af.
Ik ben wat dat betreft ook best eenzaam denk ik, ik heb wel wat vriendinnen maar die wonen niet echt om de hoek helaas. Maar als we elkaar zien is het weer als vanouds.
Ik heb om bepaalde redenen sommige vriendschappen ook beëindigd. Was absoluut niet leuk maar ik heb de laatste jaren steeds meer geleerd om mijn grenzen aan te geven en dat werpt nu dus zijn vruchten af.
Ik ben wat dat betreft ook best eenzaam denk ik, ik heb wel wat vriendinnen maar die wonen niet echt om de hoek helaas. Maar als we elkaar zien is het weer als vanouds.
zaterdag 9 november 2019 om 11:21
Ik had gisteren haar nummer weg gedaan, zodat ik haar niet in een boze bui meer kon berichten.
Toen ik gister avond in bed lag dacht ik opeens. Ik had verdorie dit een dit nog moeten zeggen. Maar stel dat ik dat had gedaan, het had niet de situatie anders gemaakt. Dan was ik het kwijt geweest, maar het had geen verschil gemaakt.
Wat ik nog had willen terug zeggen was als reactie op de date die ze niet gezellig genoeg had gevonden.
Ik had willen aangeven dat ik dat erg egoïstisch van haar vond. Omdat ik tijdens de date had verteld dat ik al een paar dagen last had van paniekaanvallen en hartkloppingen. Dat ik wel juist de date heb laten doorgaan omdat ik haar wilde zien. Ik heb me dat uurtje echt heel naar een bang gevoeld. Daar hebben we het even over gehad waarop zei ook aangaf hier in het ook wel mee te maken hebben gehad. Toen heeft zij haar verhaal verteld en hoe ze dat mee is om gegaan en uiteindelijk er van af is gekomen. Daarna zijn we ook over wat anders gaan hebben. Over gezellige luchtige dingen.
Maar uiteindelijk was het dus alsnog nieuw leuk genoeg. En die dag kom ik ook niet meer geven.
En me dan afrekenen vind ik niet fijn.
Ik heb het er thuis ook nog over gehad. En ik ga het loslaten. Ik zal geen bericht sturen. Want ook al bedenkt zich als ik nog wat laat weten. Voor mij is het ok klaar. Ik wil niet in een korte periode 2x horen dat je het niet leuk met mij kan hebben. Dat je aangeeft dat we het anders gaan doen en na keer dates je het toch niet ziet zitten.
Wat allemaal haar goed recht is. Gevoel kun je niet dwingen.
Ik vind het jammer dat ik het niet zag aankomen.
Toen ik gister avond in bed lag dacht ik opeens. Ik had verdorie dit een dit nog moeten zeggen. Maar stel dat ik dat had gedaan, het had niet de situatie anders gemaakt. Dan was ik het kwijt geweest, maar het had geen verschil gemaakt.
Wat ik nog had willen terug zeggen was als reactie op de date die ze niet gezellig genoeg had gevonden.
Ik had willen aangeven dat ik dat erg egoïstisch van haar vond. Omdat ik tijdens de date had verteld dat ik al een paar dagen last had van paniekaanvallen en hartkloppingen. Dat ik wel juist de date heb laten doorgaan omdat ik haar wilde zien. Ik heb me dat uurtje echt heel naar een bang gevoeld. Daar hebben we het even over gehad waarop zei ook aangaf hier in het ook wel mee te maken hebben gehad. Toen heeft zij haar verhaal verteld en hoe ze dat mee is om gegaan en uiteindelijk er van af is gekomen. Daarna zijn we ook over wat anders gaan hebben. Over gezellige luchtige dingen.
Maar uiteindelijk was het dus alsnog nieuw leuk genoeg. En die dag kom ik ook niet meer geven.
En me dan afrekenen vind ik niet fijn.
Ik heb het er thuis ook nog over gehad. En ik ga het loslaten. Ik zal geen bericht sturen. Want ook al bedenkt zich als ik nog wat laat weten. Voor mij is het ok klaar. Ik wil niet in een korte periode 2x horen dat je het niet leuk met mij kan hebben. Dat je aangeeft dat we het anders gaan doen en na keer dates je het toch niet ziet zitten.
Wat allemaal haar goed recht is. Gevoel kun je niet dwingen.
Ik vind het jammer dat ik het niet zag aankomen.
zaterdag 9 november 2019 om 11:30
Zover ik eerlijk weet is er niets naars voorgevallen. We hebben geen ruzie gehad, ik heb haar niet verraden of vertrouwen misbruikt. Ik heb niet van haar gestolen.Trien30 schreef: ↑09-11-2019 11:07Als ik het zo lees heb jij veel meer energie in deze vriendschap gestopt dan zij. En kostte de keren dat jullie elkaar zagen jou ook meer energie. Daarom is het voor jou ook moeilijker de vriendschap los te laten dan dat dit voor haar is.
Niets fysiek iig.. Alleen maar energie wat ik niet bewust deed.
Ik denk dat ze het zo heeft gedaan ze in een klaar. Omdat ze aangaf mensen in haar leven te willen die energie geven, waar ze zin in krijgt om die mensen te zien. En van beide paste ik er niet meer bij.
Ze wilde duidelijk zijn denk ik.