Vrije relatie

22-01-2009 19:28 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede vivaatjes,

Misschien is dit wel wel een heel veel besproken item maar ik zou graag in contact komen met stellen of vrouwen/mannen die een vrije relatie hebben. Mijn man en ik hebben na 20 jr relatie besloten elkaar vrij te laten op sexueel gebied. Wij waren elkaars eerste en het verlangen naar anderen werd steeds groter.

Sinds 1,5 jaar experimenteren wij met anderen en het heeft ons sexleven heel veel goed gedaan. Vooral omdat we er open over zijn en dit een beetje ons geheimpje is heeft ddit onze relatie erg versterkt.

Graag ervaringen van mede vrije relatie hebbers. XXX
Liselore: zo is het maar net, helemaal mee eens!
voer eendjes geen oorlog!
quote:petit1968 schreef op 26 januari 2009 @ 14:03:

Nogmaals:ieder zijn ding. Als je lekker vrij wilt zijn kies er dan voor vrijgezel te zijn. Je kunt niet én een relatie en vrij zijn vind ik.

Dat kun je wel als je daar beiden voor kiest. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Ik vind het nogal wat, dat jij aan andere stellen wil vertellen wat ze wel of niet mogen.

Ik heb en verkies zelf een monogame relatie maar vind niet dat alle andere stellen daarom ook monogaam moeten zijn. Ieder zijn smaak.
quote:petit1968 schreef op 26 januari 2009 @ 14:03:

Als je lekker vrij wilt zijn kies er dan voor vrijgezel te zijn. Je kunt niet én een relatie en vrij zijn vind ik.Je zegt het verkeerd. Jij bedoelt:

Ik kan niet èn een relatie hebben en vrij zijn.

Anderen kunnen dat wel.
Toch leuk dat Rammetje zo fijn meeschrijft in d'r eigen topic ........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:liselore schreef op 26 januari 2009 @ 14:19:

[...]

Dat zegt helemaal niks over je relatie, je bent namelijk nummer twee,(of drie of vier) de buitenvrouw. Het zegt heel veel over jou, waar jij al vier jaar genoegen mee neemt. Het zegt ook wat over je GM, dat hij je al vier jaar lang net niet waardevol genoeg vindt om je zijn nummer één te maken....

Wie zegt dan dat ik nummer 1 zou willen zijn?

We weten allebei waar we aan toe zijn en verlangen niets meer/anders van elkaar. Gelukkig zit niet iedereen te wachten op een exclusieve huisje, boonpje beestje relatie. De vrijheid die ik hiermee heb bevalt me prima en zou ik ook niet meer kwijt willen.
Kleintjefijntje: lees het dan goed, er staat: vind ik! Mijn mening ja. En inderdaad IK kan dat niet, maar mijn mening is ook dat het bij niemand zo zou moeten gaan. Waarden en normen gaan steeds verder weg. Veel mensen doen maar een dotje is mijn mening, alles kan en mag. Als je van elkaar houdt ga je zo niet met elkaar om vind ik. Ik word er gewoon boos van als ik zie hoe mensen met elkaar omgaan. Waar is het respect en waar het fatsoen???

Het is wel zo dat mijn vriend het ook wel zou willen, maar dan zoekt hij toch maar mooi een ander! Genoeg slettebakken. Van mij mag ie, maar niet met MIJ!
voer eendjes geen oorlog!
petit1968, Wat heerlijk om weer eens iemand tegen te komen met normen en waarden, het lijkt tegenwoordig alsof iedereen alles maar mag en alles maar moet kunnen, bah!!

Ben het vooral met onderstaand stukje eens..

Waarden en normen gaan steeds verder weg. Veel mensen doen maar een dotje is mijn mening, alles kan en mag. Als je van elkaar houdt ga je zo niet met elkaar om vind ik. Ik word er gewoon boos van als ik zie hoe mensen met elkaar omgaan. Waar is het respect en waar het fatsoen???

Waarom zit je in hemelsnaam in een relatie als je ook seks met anderen wilt? Wordt dan weer vrijgezel, ik kan er met mijn hoofd niet bij, bij dit soort verhalen..
quote:petit1968 schreef op 27 januari 2009 @ 12:15:

Kleintjefijntje: lees het dan goed, er staat: vind ik! Mijn mening ja. En inderdaad IK kan dat niet, maar mijn mening is ook dat het bij niemand zo zou moeten gaan.

Waarom vind je dat? Vind je dan niet dat het enige wat telt is, dat mensen gelukkig zijn (zolang ze anderen geen schade berokkenen)? Als 2 mensen met een vrije relatie gelukkig zijn, waarom zou dat dan niet mogen, aangezien ze anderen er geen schade mee berokkenen?

Waarden en normen gaan steeds verder weg. Veel mensen doen maar een dotje is mijn mening, alles kan en mag.

Dat is inderdaad mijn mening: zolang je anderen geen kwaad berokkent, mag en kan alles. Dat vind ik betere waarden en normen dan zomaar een regel die nergens op gebaseerd is. Ik vind het rot dat mensen een bepaalde gewoonte tot 'norm' of 'waarde' verheffen en tegelijkertijd vinden dat mensen die een andere gewoonte hebben ddus 'geen' normen en waarden hebben.

Als je van elkaar houdt ga je zo niet met elkaar om vind ik. Ik word er gewoon boos van als ik zie hoe mensen met elkaar omgaan. Waar is het respect en waar het fatsoen???

Als je van elkaar houdt doe je wat de ander (en jezelf) gelukkig maakt. En voor sommigen is dat een open relatie. Dat kan heel goed gepaard gaan met respect en fatsoen, soms veel meer dan in bepaalde monogame relaties.

Het is wel zo dat mijn vriend het ook wel zou willen, maar dan zoekt hij toch maar mooi een ander! Genoeg slettebakken. Van mij mag ie, maar niet met MIJ!

Dat is jouw goed recht, dat jij dat niet wil, maar vind je zelf dat je blijk geeft van respect en fatsoen als je mensen die voor iets anders kiezen, 'slettebakken' noemt? En waarom blijf je bij je vriend als hij kennelijk ook zo'n slettebak wil zijn?

Ik kan bijna niet geloven dat je reactie geen fake is.

Ik en mijn vriend zijn totaaaaaal niet van de vrije relatie en wij zijn daar erg blij en gelukkig mee. Ook betrap ik mijzelf erop dat ik mij niet kan voorstellen dat anderen wel gelukkig kunnen worden van een dergelijke relatievorm maar gelukkig ga ik daar niet over en leven wij in een vrije maatschappij. Ik onderschrijf de algemene norm : zolang je daar een ander geen pijn mee doet en je bent eerlijk gaat het niemand anders wat aan. Wij zijn allemaal anders en dat mag hier gelukkig. Kijk swingen en open relaties spreken nogal tot de verbeelding en emoties, maar m.i. gaat het hier met name over mogen zijn wie je bent en dat is een zeer belangrijk goed hier in Nederland en dat moeten we koesteren! Maar dat is natuurlijk maar mijn bescheiden mening

Waarden en normen gaan steeds verder weg. Veel mensen doen maar een dotje is mijn mening, alles kan en mag. Als je van elkaar houdt ga je zo niet met elkaar om vind ik. Ik word er gewoon boos van als ik zie hoe mensen met elkaar omgaan. Waar is het respect en waar het fatsoen???

Als 2 mensen hierover afspraken met elkaar gemaakt hebben, wie doen ze er dan kwaad mee? En waarom zou JIJ daar boos om worden, wat heb jij te maken met afspraken die 2 mensen met ELKAAR (en dus niet met jou!) maken?
.
quote:Reiger100 schreef op 27 januari 2009 @ 17:34:

[...]

Ik heb het gevoel dat Petit erg angstig is omdat haar vriend graag een open relatie zou willen (of wil swingen). Zij wil dat niet. In meerdere topic's heb ik haar al tekeer zien gaan tegen mensen die bewust en open een andere keus maken dan de monogame.

Ik heb medelijden met haar omdat ze uit angst zo lijkt te reageren.
wat een mooie reactie simpie!

Ik ben met mijn partner 23 jaar lang volstrekt monogaam geweest en we zijn vanuit een swingrelatie naar een vorm van open relatie gegaan.

Wel is de basis altijd het swingen, we ontmoeten als stel stellen die ook een dergelijke relatie hebben, maar van daaruit mogen en kunnen we ook apart daten.

Beide hebben we geen behoefte aan contacten uit kroeg, met singles of met mensen die dus niet een open relatie of swing relatie hebben. Monogame mensen kunnen dus gerust hun partner naast ons laten zitten

Het mooie is als je binnen de relatie het zelfde er over denkt, als je met elkaar mee groeit en open staat voor elkaars verlangens en behoeftes, als je kunt praten over fantasieen en daar samen iets mee probeerd te doen binnen elkaars grenzen.

Wat dat betreft zie ik dan weinig kans van slagen bij petit, als je er nu al zo anders over denkt en nu al niet open kan staan voor elkaars mening en niet bereid bent elkaar daarin tegemoet te komen, wat moet dat dan worden in de toekomst.

Ik denk dat je beter een vriend kan zoeken die nu al meer bij jouw ideeen past petit want anders is het altijd mijn zin tegenover jouw zin, enzal er 1 altijd moeten afzien van verlangens ten koste van ander.
Wie de mens in zichzelf begrijpt begrijpt alle mensen.
Ik voel een beetje met je mee reiger en vraag me ook af hoe serieus ik petit moet nemen.
Hallo meiden,

Leuk jullie reacties te lezen. Allereerst even dat stukje over normen en waarden pfff, alsof als je een vrije relatie hebt geen waarden en normen zou hebben! Wat een onzin. Wij hebben juist als belangrijkste waarde eerlijkheid naar elkaar en dat is iets wat je van heeeel veel stellen niet kun zeggen.

Wij hebben af en toe sex met anderen en dat is heel bevrijdend, opwindend en juist omdat we er eerlijk over zijn maakt dat onze band alleen maar sterker wordt.Als een van ons een date heeft kunnen we daar samen over nakletsen.

Vreemdgaan (stiekem) geeft naar mijn mening een hoop stress en verdriet.

En Bianca, bij ons is begonnen door de wens naar elkaar uit te spreken weleens met iemands anders te willen vrijen, niet zo vreemd vind ik in een lange relatie. Na veel gepraat is het gebeurd en wij vinden het allebei spannend en zeker niet bedreigend.

Kleintjefijntje: lees het dan goed, er staat: vind ik! Mijn mening ja. En inderdaad IK kan dat niet, maar mijn mening is ook dat het bij niemand zo zou moeten gaan. Waarden en normen gaan steeds verder weg. Veel mensen doen maar een dotje is mijn mening, alles kan en mag. Als je van elkaar houdt ga je zo niet met elkaar om vind ik. Ik word er gewoon boos van als ik zie hoe mensen met elkaar omgaan. Waar is het respect en waar het fatsoen???

Het is wel zo dat mijn vriend het ook wel zou willen, maar dan zoekt hij toch maar mooi een ander! Genoeg slettebakken. Van mij mag ie, maar niet met MIJ!En jij wil mij wat vertellen over respect??? Je vriend wil het wel en naar mijn mening heb jij geen respect voor zijn gevoelens of verlangens. Zolang jouw waarden en normen maar nageleefd worden is het "goed". Vrouwen die wat vrijer zijn zijn meteen slettebakken? Niet bang dat =je vriend het buiten de deur zoekt petit?
glamourgirl een relatie is voor mij meer dan sex hebben met iemand. Is sex juist niet overal te koop? Kun je als vrijgezel juist niet heel simpel in een one night stand van sex genieten?

Een relatie is voor mij gebaseerd op liefde, vertrouwen, geborgenheid, jezelf mogen zijn, intimiteit, de ander accepteren zoals hij is.

Ik ken dus ook heel goed de monogame relatie en die bracht ons zeker veel geluk, nu vinden we het fijn om een andere relatie vorm aan te gaan. 1 die sex met andere toelaat, waarom? Omdat ons dat spannend leek en omdat we dat zo blijkt samen erg fijn blijken te vinden. Het doet niets af aan onze band, onze intimiteit, onze geborgenheid bij elkaar en ik denk dat we het beter doen dan al die "monogame" mensen die die spanning stiekem zoeken in vreemdgaan.

Ik zie dus niet in waarom sex met andere moet maken dat je dan maar geen relatie aan moet gaan, ik heb van beide nl het fijne, en de geborgenheid en samen gevoel van een relatie en de vrijheid die je als single hebt om met andere ook wat te mogen doen.

Als single had ik die geborgenheid die vertrouwdheid en het samen gevoel niet gehad, dus daar zit een wezelijk verschil in.

Een relatie bied dus ook open of in swingvorm nog steeds heel veel voordelen die je als single niet hebt.
quote:glamourgirl schreef op 27 januari 2009 @ 17:29:

Ik word er gewoon boos van als ik zie hoe mensen met elkaar omgaan. Waar is het respect en waar het fatsoen???[/i]

Waarom zit je in hemelsnaam in een relatie als je ook seks met anderen wilt? Wordt dan weer vrijgezel, ik kan er met mijn hoofd niet bij, bij dit soort verhalen..

Een goede relatie is meer dan sex. Dat is (maar) een onderdeel.

Ik vind de belangrijkste ''pilaren'' in een relatie respect, vertrouwen en eerlijkheid. Die drie dingen zijn aanwezig in de relatie van TO. Dus er zijn normen en waarden.

Zij ontkennen elkaars behoeften, gevoelens en verlangens niet, praten erover en handelen er samen naar. Gaan niet over elkaars grenzen. Steken hun koppen niet in het zand (zoals in zoveel relaties wel gebeurd en waardoor er vaak problemen ontstaan.)

Dat vind ik pas een goede relatie!
precies vaak zijn open en swingrelaties's goede relatie's, en waarom, om dit uberhaubt te bespreken heb je al eerlijkheid openheid en vertrouwen nodig. Ik zeg dus niet dat dat niet aanwezig is in monogame relatie's maar dat dit een voorwaarde is om tot een open relatie of swingrelatie te komen.

Ik hoor vaak in monogame relatie dat men het niet eens durft te bespreken met de partner, en gevolg is vaak dat men dergelijke dingen dan stiekem gaat doen.

Je kan vinden van open relatie's wat je wil, maar er is vaak in ieder geval respect, openheid en eerlijkheid in te vinden.

Mijn man ging vaak met collega's een hotel in voor zijn werk, de ene collega na de ander ging vreemd, ondertussen vonden ze het maar raar dat hij met mij dus een open relatie had, "IK ben nog nooit vreemd gegaan" zei hij dan.

Blijkbaar heeft men wel eens verlangens of behoeftes, en wat is er mooier dat je die binnen de relatie kan vervullen, dat die ruimte er is.

Overgens ook prima als die behoefte er niet is en je beide je veel fijner voelt binnen die exclusiviteit, zoals ik al zei ken ik ook die kant en sta ik zeker ook achter monogame relaties' als beide zich daar gelukkig in voelen en zich in kunnen vinden.
Heerlijk om te horen van vrouwen die het snappen. Waarom zou ik single moeten zijn om sex met een ander te hebben. Ik zou mijn gezin, de geborgenheid, knusheid en intimiteit met mijn man voor geen goud willen missen.

Juist als je basis heel goed is is er pas ruimte om zo vrij over je verlangens te kunnen praten. Ik ben blij dat we deze stap gezet hebben en we hebben er allebei een heel fijn gevoel bij.

Heerlijk om na een dag werken, zorgen en huishouden s,avonds een spannende date te hebben op een stil plekje.

Ik zie om me hen ook zoveel mensen vreemdgaan dat het inderdaad vreemd wordt gevonden om een open relatie te hebben. Als je partner het maar niet weet is het wel gewoon??

Gewoon is voor mij een relatie waarin je echt met elkaar deelt en open bent.
Maar misschien vind je het leuk om te vertellen hoe jullie zover gekomen zijn . Wie erover begon , of een van jullie erg aan het idee heeft moeten wennen , of jullie afspraken hebben over wat wel en niet mag met een ander ( alle soorten en vormen van seks ? blijven slapen ? ik hou van je tegen een ander zeggen ? een relatie naast je relatie erop na houden ? )

Vertellen jullie ins and outs na afloop ? Is dat ook opwindend of is dat puur voor de eerlijkheid , of om een andere reden ?

Zijn jullie helemaal nooit jaloers ? Of af en toe ?

Ik ken wel swingers die af en toe eens alleen een date hebben ( in overleg uiteraard ) , ik ken geen mensen die een open relatie hebben en ook weleens swingen . Ik ken - voor zover ik weet - helemaal geen mensen met een open relatie .

Hoi Bianca,

Ik ken verder ook geen mensen met een open relatie daarom leek het me leuk via deze weg mensen te leren kennen. Swingen is toch iets heel anders denk ik daar hebben wij geen ervaring mee. De behoefte was er meer van mijn kant mijn man vond het in het begin wel wennen, alhoewel hij degene was die het eerst heeft gedaan. Meer dan een beetje gezonde jaloezie hebben we nooit gehad, wij gunnen het elkaar om een leuke avond te hebben. Blijven slapen is er niet bij daar hebben we ook geen behoefte aan. Ik heb u een jaar een sexvriendje waar het erg mee klikt we zien elkaar ong. 1x in de maand, na zo,n tijd krijg je natuurlijk wel gevoelens maar geen verliefdhed.Vooral genegenheid.Na een date vertellen we elkaar hoe het was en dat vinden we opwindend.

Heb jij naast het swingen weleens behoefte aan een date alleen?

Hoe is dat swingen bij jullie ontstaan?
quote:Rammetje37 schreef op 01 februari 2009 @ 12:54:

Heb jij naast het swingen weleens behoefte aan een date alleen?

Hoe is dat swingen bij jullie ontstaan?

Nee, ik heb nooit behoefte aan een date alleen ; ik vind juist die dingen zo leuk die samen niet mogelijk zijn .

Wij zijn vanuit nieuwsgierigheid naar een club gegaan en hebben stapje voor stapje ontdekt wat we leuk vinden .
De reactie van Petit zet mij aan het denken. Mijn vriend en ik hebben een monogame relatie en het liefst houd ik dat zo (nu, lees; de eerste 20 jaar, in ieder geval wel). Omdat ik op het forum vaak lees over swingen en open relatie kan ik me voorstellen dat dit iets kan toevoegen aan de seksuele beleving.

Ondertussen ben ik van mening dat écht van iemand houden inderdaad betekent dat je de ander óók gelukkig wilt zien, en tegemoet wil komen aan de wensen van de ander (binnen je eigen grenzen). Seksuele behoeften kunnen los staan van liefde, maar dat is denk ik iets wat je aan moet voelen, wéten dat het goed zit tussen 2 personen.

Dat ik niet tegen een open relatie zou kunnen komt bij mij niet alleen voort uit het feit dat IK geen behoefte aan ander heb, maar ook uit het feit dat ik het op mezelf zou betrekken/onzeker zou worden/mij op een bepaalde manier afgewezen voel, als mijn vriend wél behoefte aan sex met anderen zou hebben. Wat dat betreft heb ik bewondering voor mensen die dat stuk zelfvertrouwen en vertrouwen in hun relatie meer hebben dan mij. Met mijn zelfvertrouwen an sich is niets mis. Ik weet dat ik de leukste ben (ohnee, dat is arrogantie), wat ik kan en wat ik wil. Mijn geluk haal ik dus ook uit mezelf, dat hoef ik niet uit mijn relatie te trekken.

Edit; en als ik er nog langer over nadenk wil ik helemaal niet het risico lopen om me door sex met anderen open te stellen voor gevoelens die daaruitvoort kunnen komen. Ik zou me hooguit nu kunnen voorstellen dat ik er over een jaar of 10 voor open sta om zélf wel sex met anderen te mogen hebben, maar dat hij dat niet mag omdat ik daar niet tegen kan.. en dat is natuurlijk wel wat vals
anoniem_69734 wijzigde dit bericht op 02-02-2009 17:32
Reden: ook al ben ik privé op het forum, toch wat weggehaald
% gewijzigd
Madhe , enerzijds mooi omschreven hoe jij dan swingers ziet , maar maak het ook niet veel mooier dan het is , hoor . Natuurlijk ben/ heb je dan die dingen die je beschrijft , maar het blijft natuurlijk gewoon een beetje vocht uitwisselen en veel hijgen enzo .

Stel het je niet als levensdoel om op een hoger bewustzijnsniveau in je relatie te komen , ofzoiets . Geen schande of een mindere relatie als je zoiets niet ooit een keer gaat willen , hoor . Maar ... ik ben blij met hoe je " ons " ziet , hoor !
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2009 @ 14:52:

Madhe , enerzijds mooi omschreven hoe jij dan swingers ziet , maar maak het ook niet veel mooier dan het is , hoor . Natuurlijk ben/ heb je dan die dingen die je beschrijft , maar het blijft natuurlijk gewoon een beetje vocht uitwisselen en veel hijgen enzo .

Stel het je niet als levensdoel om op een hoger bewustzijnsniveau in je relatie te komen , ofzoiets . Geen schande of een mindere relatie als je zoiets niet ooit een keer gaat willen , hoor . Maar ... ik ben blij met hoe je " ons " ziet , hoor !

Ik snap dat het niet mooier is dan een monogame relatie Ik omschrijf het misschien gewoon wel leuk ja hahaha.

Het is zeker niet mijn levensdoel, en an sich ben ik erg tevreden met mijn bewustzijnsniveau zoals het nu is. Mijn vriend en ik zijn gek op elkaar en onze relatie zit ontzettend goed. Juist omdat we nu al heel open en eerlijk zijn, elkaar 100% vertrouwen en er volop liefde is, besef ik dat ik hem gewoon écht niet wil delen omdat ik hem gewoon niet kwijt wil en dat is toch echt een stuk onnodige onzekerheid van mij durf ik te denken over hoe het zou zijn als we ons wél open zouden (willen) stellen voor anderen. Nu willen we dat beiden niet. We zijn beiden geen jaloerse types, maar dat beetje aan "jaloerse, concrete, als jij met een ander wilt zijn moet je opsouten/als je vreemd zou gaan sla ik die ander in elkaar (grins)" wat we naar elkaar uitspreken, vinden we allebei juist erg leuk. Maar wij zijn dan ook gewoon nog straalverliefd op elkaar.

Het lijkt me gewoon bijzonder om vanuit mijn tenen te beseffen dat hij me voor geen goud in de wereld laat gaan voor een ander, omdat hij mij de allerleukste vindt. Het is zo, en ik weet het, maar als hij met een ander zou willen neuken hijgen enzo, zou mijn onzekerheid die daaruit voortkomt me doen besluiten om de relatie te beëindigen. Het lijkt me gewoon bijzonder om lust van een ander los te zien van gevoelens. Ik kan dat tot nu toe alleen nog bij mezelf.

Edit; ik moet niet zo lullen, ik wil hem gewoon niet delen. Klaar!
quote:blijfgewoonbianca schreef op 01 februari 2009 @ 14:52:

Stel het je niet als levensdoel om op een hoger bewustzijnsniveau in je relatie te komen , ofzoiets .

He verdorie, dacht ik net het juiste pad gevonden te hebben...

Ik begrijp je Madhe. Ik zou zelf niet die onzekerheid hebben denk ik, ik kan me voorstellen dat als je al zolang een leuke, intieme, stabiele relatie hebt, je ook die onzekerheid niet hoeft te hebben. Wat mij tegenhoudt hierin is dat seks en gevoel teveel gekoppeld zijn aan elkaar bij mij. Het zou mij hopeloos verwarren haha. Dus ik zou er niet aan beginnen.

Maar ik veroordeel het niet, vind het knap en leuk dat mensen samen kunnen genieten op hun manier. Heeft niets met normen en waarden te maken wat mij betreft, gewoon het elkaar gunnen, respect hebben voor elkaars wensen en verlangens en veel vertrouwen in elkaar en plezier met elkaar hebben lijkt mij.

Naar mijn idee gaat een leuke relatie daar ook om, hoe je dat verder ook samen invult.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven