Vrouw ouder als man, is dat een taboe of niet?

27-04-2008 23:07 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een tijdje geleden heb ik een hele leuk jongen ontmoet op mijn werk. Omdat ons bedrijf net is verhuisd is zijn bedrijf bij ons aan het werk. In het begin hadden we veel oogcontact, later een praatje en sinds kort zijn we erg verliefd. Hij geeft me zo'n vertrouwd gevoel dat heb ik nog nooit gehad bij een man. Alleen het punt is ik ben 20 jaar en hij is 17 (word bijna 18). Toen ik het aan een vriendin van mij vertelde reageerde die niet positief. Later nog een paar mensen gevraagd en ook zij vinden hem te jong.

Ik weet nu niet goed wat ik moet, ik durf het mijn ouders ook niet te vertellen bang dat zij ook zo zullen reageren.. Wat vinden jullie is hij echt te jong? (Om precies te zijn schelen wij 2 jaar en 4 maanden).
Girl, het hangt van jullie als personen af en je moet vooral je eigen gang gaan (gesteld dat het binnen de wet is: is 17 al meerderjarig qua relaties aangaan?).

Maar persoonlijk vind ik het leeftijdsverschil als de een nog net in zijn pubertijd zit en de ander wellicht al aan de studie of eerste baan is, nogal groot. Maakt niet uit hoe oud wie is. Je zit beide in andere levensfasen. Als het gaat om 32 en 35, maakt het hoegenaamd niks uit.

Maar da's algemeen en nogmaals: het is heel persoonlijk. "Gewoon" is het niet dus er zullen wel meer mensen op zijn minst met een opgetrokken wenkbrauw gaan reageren.
ik ben 26 en heb een jongen leren kennen van 22. en ja, daar kijken mensen altijd raar van op.

terwijl niemand er vreemd van opkijkt als een jongen van 26 een vriendin heeft van 22.

het wordt nog steeds niet geaccepteerd helaas.

maarja, boeien, als jij je toch goed voelt met hem, dan ga je er toch voor!
Met dit kleine leeftijdsverschil. zou ik me er geen zorgen over maken.

Wat maakt het uit wat anderen daar van vinden? het gaat om jullie. Mijn ouders hebben verkering gekregen toen ze nog iets jonger waren dan jullie, 17 en 19, en mijn moeder is ouder. Ze vieren dit jaar hun 40-jarig huwelijk.

Op hele jonge leeftijd kan een groot leeftijdsverschil een probleem zijn, wat het op iets oudere leeftijd niet meer is. maar het verschil tussen jullie is nu niet echt schokkend hoor.

Geniet ervan!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Vanaf hier kan ik echt niet zeggen of hij te jong is. Misschien lijk jij wel 16 en is hij erg volwassen in zijn doen en laten. Daarom ook de vraag: heeft je omgeving hem al ontmoet of vinden ze hem te jong puur door het getal?

Want ik zou het en hem echt een kans geven, en misschien denken ze er anders over als ze hem zien of beter kennen. Want nee, volgens mij is 2 jaar en 4 maanden niet per definitie te jong. Om nog even antwoord te geven
De mensen die ervan op de hoogte zijn kennen hem persoonlijk niet. Maar hij is erg volwassen voor zijn leeftijd en ik heb hiervoor een relatie gehad van 8 maanden met een jongen van 23 en nu hebben ze zoiets van huh wat moet jij nou met een jongen van bijna 18. Dit begrijpen ze niet.

En laatst had ik het met mijn ouders over de relatie van mijn nichtje. Die is 16 en heeft een relatie met een jongen van 23, en toen probeerde ik er dus achter te komen wat ze vinden als een meisje ouder is. Maar ze lieten wel merken dat ze dat ook niet echt vinden kunnen net zoals een jongen 7 jaar ouder. En toen ik dat hoorde dacht ik nu durf ik het helemaal niet te vertellen..
.
.
maar waren er ook mensen uit je omgeving die anders reageerden?
Waar maak je je druk om? Je keurt iemand toch niet af om zijn leeftijd. Een tijdje geleden was er hier ook één op het forum, die de relatie wilde verbreken, (na 2,5 jaar of zo, dat was het achterlijke) omdat haar vriend 2 cm korter/ langer was dan zij).

Stel anders je vriend gewoon aan je ouders voor, en laat in eerste instantie zijn leeftijd in het midden (Niet er om liegen hoor!) En je vrienden vind ik wel erg kortzichtig. Stel hem dus ook eerst eens aan je vrienden voor. Ik snap wel dat je je de mening van je vrienden aantrekt, maar zij moeten hem en jullie wel een eerlijke kans geven!
Count your blessings...
Jullie zijn verliefd, wat maakt het nu uit wat de "omgeving" denkt? Zou je hem echt laten vallen omdat je ouders en je vrienden hem te jong vinden? Je bent zelf nog maar 20 jaar, hij bijna 18, waar hebben we het over?
Jullie hebben wel gelijk hoor, maar doordat er nu alleen nog maar negatief op gereageerd is begin je je dat wel aan te trekken. En natuurlijk laat ik hem hier niet om vallen maar wilde graag wel horen wat anderen er van vinden. Want sommigen verklaren ons echt voor gek:S.
Neem hem gewoon mee naar (overige) vrienden en je ouders zonder eerst de leeftijd te noemen, leren ze eerst hem kennen en daarna de details. Laat het probleem wat anderen ermee hebben niet jouw probleem worden hoor!
Als jij niet het gevoel hebt dat je een kleuter op sleeptouw hebt als je met je vriend bent is het goed. Hebben jullie het leuk samen? -> niet verder piekeren.

Als anderen negatief reageren moeten ze dat zelf maar weten. Dat is namelijk een beetje dom. Misschien zijn ze gewoon jaloers op je, dat kan natuurlijk ook nog!

Denk er niet langer over na en geniet van wat je hebt! Het is toch heerlijk om verliefd te worden in de lente?
Jeetje, als een vriendin haar vriend aan mij voorstelt dan vind ik het vooral leuk hem te ontmoeten, want hij is belangrijk in haar leven en dus ook belangrijk voor mij, en hoe oud hij is zal me worst wezen. Als-ie maar lief en goed voor mijn vriendin is, want dan krijgt hij het met mij aan de stok. Hooguit plaag ik over 'toy boys' maar eerlijk gezegd: als je maar lief en goed bent voor mijn vriendin. Want daar gaat het om. En misschien is dat nu zo rond de 20 een 'hot issue', maar over 5 jaar kraait er echt geen haan meer naar. Stel je voor, je leert iemand kennen die is 30 en haar vriend is 28, is het dan een probleem? Vast niet, toch?
quote:yuky schreef op 27 april 2008 @ 23:52:

Denk er niet langer over na en geniet van wat je hebt! Het is toch heerlijk om verliefd te worden in de lente? Go Yuky, go yuky, go yuky!
Potver. Ik heb er al die tijd niet bij stil gestaan dat mijn maatje 2 jaar jonger is dan ik ben....... maar ja, ik ben dan ook 37 en dan mag alles.

Meid, je bent 20, de wereld ligt voor je open! Als je dat wilt delen met een leuke vent van bijna 18 en hij wil dat met jou, dan kan ik maar 1 ding zeggen: geniet ervan!

Al dat geneuzel van ouders en vrienden... Kom op zeg. Leef!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Leeftijd maakt niks meer uit, wel de kijk op het leven.

Is hij een feestbeest die niet naar zijn toekomst kijkt, terwijl jij juist het tegenovergestelde bent, denk dan nog even na...

Klikt het gewoon goed tussen jullie, wat maakt het dan uit!!
Heb een vriendin gehad die hetzelfde had. Ik heb haar toen gezegd: Te oud, te jong, wat maakt het uit, er is maar 1 manier om erachter te komen of het werkt, gewoon doen!
Ik zou er niet aan beginnen hoor, wat zal de buurt wel zeggen!
Mijn vriend is 3 jaar jonger. Ik merk eigenlijk niks van het leeftijdsverschil.

Als jij je er happy bij voelt moet je er gewoon voor gaan. De ene jongen is nou eenmaal volwassener dan de andere en zo groot is het leeftijdsverschil toch ook weer niet?

Veel plezier!
Ik zie het probleem ook niet zo,wat is 2 jaar nou helemaal?

Gewoon doen en er vooral van genieten.
Oh en wat meerdere mensen zeggen: je hoeft er toch niet gelijk bij te vertellen hoe oud hij is als je hem mee neemt naar je ouders?

Ik heb er zelf nooit een probleem van gemaakt en altijd gegrapt dat ik een lekker groen blaadje aan de haak had geslagen. (en hij zei lachend: lekkere oude bok van mij!)

Nooit iemand die er een probleem van gemaakt heeft!
o jeetje , ik was 30 toen ik mijn mijn man ontmoette, hij was 20.

we zijn inmiddels 15 jaar getrouwd,

Laat ik je 1 ding zeggen, jij en alleen jij kiest je partner uit en niet de rest van de wereld.
Eens met de dames hierboven.Ik was 18 toen ik mijn ex leerde kennen (zij 21).Het klikte op alle gebieden enorm en we hebben 7 jaar een fijne relatie gehad.Uiteindelijk zijn we toch uit elkaar gegaan maar zijn nog steeds na jaren goede vrienden.Ik zou m'n geluk niet van m'n omgeving laten afhangen als ik jou was.
Hey Lord,don't ask me questions

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven