Vrouwelijke intuitie, hoe vaak klopt het?
dinsdag 13 oktober 2009 om 17:21
Mijn ervaring is: je intuitie klopt altijd! Jammer dat ik er niet altijd goed genoeg naar heb geluisterd...
Soms kan je je vinger ergens niet precies op leggen, maar voel je gewoon dat iets niet klopt. Nu ik door schade en schande wijzer ben geworden, zal ik mijn intuitie niet zo makkelijk meer laten ompraten door een ander!
Waarom ben je hier benieuwd naar? Vermoed je zelf iets op bepaald vlak?
Soms kan je je vinger ergens niet precies op leggen, maar voel je gewoon dat iets niet klopt. Nu ik door schade en schande wijzer ben geworden, zal ik mijn intuitie niet zo makkelijk meer laten ompraten door een ander!
Waarom ben je hier benieuwd naar? Vermoed je zelf iets op bepaald vlak?

dinsdag 13 oktober 2009 om 17:27

dinsdag 13 oktober 2009 om 17:49
Ik denk ook dat intuïtie heel vaak wordt verward met wat anders. Ik denk dat een jaloers kreng veel sneller bepaalde signalen interpreteert als fout dan een ander. Hij hoeft zijn telefoon maar eens niet op te nemen en hij is al niet te vertrouwen. En hoe vaak maak je niet mee dat een bepaalde relatie in het begin 'goed voelt' en later ineens niet meer? Dan is je intuïtie toch zeker niet veranderd? Je gevoel wordt altijd beïnvloed door je ervaringen, en als die negatief zijn dan is het niet gek dat je ergens een bepaald negatief gevoel over krijgt. Als je erg onzeker bent over jezelf, dan krijg je veel sneller het gevoel dat iemand je niet leuk vindt. Dit soort gevoelens kun je altijd leren sturen.
dinsdag 13 oktober 2009 om 17:53
Helaas klopte mijn intuitie ook heel vaak. Vreemdgaande partner wat ik zelf in alle toonaarde wilde ontkennen. Maar wat jufdoortje al aangaf.....wordt daardoor nu vaak dingen gekleurd door de eerdere ervaringen. Ook de intuitie van mijn zus was juist in iets uit haar leven. Dus luister wel altijd naar het stemmetje in mijn achterhoofd. Al zal ik er niet meer blindelings op vertrouwen.

dinsdag 13 oktober 2009 om 18:52
dinsdag 13 oktober 2009 om 18:57
quote:Summerdance schreef op 13 oktober 2009 @ 18:54:
intuïtie klopt altijd!
We besluiten alleen veel te vaak er niet naar te luisteren.
Om dan achteraf te zeggen...........ik wist het,ik had al zo'n gevoelletje Intuitie klopt niet altijd uiteraard. Zou dat wel het geval zijn zou de wereld niet zoveel slachtoffers hebben.
intuïtie klopt altijd!
We besluiten alleen veel te vaak er niet naar te luisteren.
Om dan achteraf te zeggen...........ik wist het,ik had al zo'n gevoelletje Intuitie klopt niet altijd uiteraard. Zou dat wel het geval zijn zou de wereld niet zoveel slachtoffers hebben.
dinsdag 13 oktober 2009 om 19:00
quote:HansHier schreef op 13 oktober 2009 @ 18:57:
[...]
Intuitie klopt niet altijd uiteraard. Zou dat wel het geval zijn zou de wereld niet zoveel slachtoffers hebben.Weet ik niet....zoals ik al schreef een hoop mensen kiezen er bewust voor om niet naar hun intuïtie te luisteren
[...]
Intuitie klopt niet altijd uiteraard. Zou dat wel het geval zijn zou de wereld niet zoveel slachtoffers hebben.Weet ik niet....zoals ik al schreef een hoop mensen kiezen er bewust voor om niet naar hun intuïtie te luisteren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

dinsdag 13 oktober 2009 om 19:01
quote:lolapaloeza schreef op 13 oktober 2009 @ 18:58:
Mijn intuitie klopt nooit. Altijd als ik denk dat ik ergens rechts moet, of links, verdwaal ik hopeloos.
Oja, in dat geval werkt het bij mij ook niet
Maar daar hebben ze dan weer een TomTom voor uitgevonden
Mijn intuitie klopt nooit. Altijd als ik denk dat ik ergens rechts moet, of links, verdwaal ik hopeloos.
Oja, in dat geval werkt het bij mij ook niet
Maar daar hebben ze dan weer een TomTom voor uitgevonden
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
dinsdag 13 oktober 2009 om 19:02
quote:Solange78 schreef op 13 oktober 2009 @ 18:52:
Dus iedereen zijn intuïtie klopt altijd, maar toch staat deze pijler bol van de miskleunen op relatiegebied. Hoe moet ik dat dan rijmen? Het is altijd makkelijk om achteraf te zeggen: eigenlijk voelde ik al dat er iets mis was, maar als dat zo is, waarom deed je er niet meteen iets aan?Omdat je door ervaring leert erop te vertrouwen. Je stopt het gevoel gemakkelijk een paar keer weg, omdat je het weg beredeneert. Als je dan een paar keer datzelfde gevoel terugkrijgt dan weet (en voel) je op een gegeven moment, laat ik eens op mijn gevoel afgaan...
Dus iedereen zijn intuïtie klopt altijd, maar toch staat deze pijler bol van de miskleunen op relatiegebied. Hoe moet ik dat dan rijmen? Het is altijd makkelijk om achteraf te zeggen: eigenlijk voelde ik al dat er iets mis was, maar als dat zo is, waarom deed je er niet meteen iets aan?Omdat je door ervaring leert erop te vertrouwen. Je stopt het gevoel gemakkelijk een paar keer weg, omdat je het weg beredeneert. Als je dan een paar keer datzelfde gevoel terugkrijgt dan weet (en voel) je op een gegeven moment, laat ik eens op mijn gevoel afgaan...