Vrouwelijke intuitie, hoe vaak klopt het?

13-10-2009 17:13 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe vaak klopte jou intuitie? Het kan zijn dat je aanvoelde dat je vriend vreemd ging maar dat in alle toonaarden ontkende? Of vriendinnen die dingen flikken enz. Ben benieuwd!
Altijd. Sterker nog, de keren dat ik niet luisterde ging het ook altijd "mis".
Ja, dat vind ik echt.
klopt bij mij altijd. ook als ik niet wilde luisteren bleek het achteraf toch uit te komen.
misschien ben ik gevoelloos maar...ik snap nooit zo goed wat mensen bedoelen met intuitie. Ik heb eigenlijk nooit een voorgevoel ofzo. Wel verwachtingen maar das geloof ik toch anders.
Altijd, maar wat je er mee doet klopt niet altijd. En dan heb ik het niet eens over je intuitie binnen relaties, maar op alle gebieden. Tot aan het boodschappen doen toe.
Mijn ervaring is: je intuitie klopt altijd! Jammer dat ik er niet altijd goed genoeg naar heb geluisterd...

Soms kan je je vinger ergens niet precies op leggen, maar voel je gewoon dat iets niet klopt. Nu ik door schade en schande wijzer ben geworden, zal ik mijn intuitie niet zo makkelijk meer laten ompraten door een ander!

Waarom ben je hier benieuwd naar? Vermoed je zelf iets op bepaald vlak?
Ik neem altijd beslissingen op basis van mijn intuitie. De enkele keer dat ik dat niet deed, bleek achteraf de keus ook fout of dom of wat dan ook.
Intuïtie klopt altijd......maar: intuïtie wordt soms wel 'gekleurd' door ervaringen die er op dat moment niet altijd wat mee te maken hebben.....dus om naar je zuivere intuïtie te kunnen luisteren, moet je wel je 'valkuilen' weten, denk ik.
Klopt bij mij eigenlijk altijd wel. Ook wat een vreemdgaande partner betreft helaas..
Ik denk ook dat intuïtie heel vaak wordt verward met wat anders. Ik denk dat een jaloers kreng veel sneller bepaalde signalen interpreteert als fout dan een ander. Hij hoeft zijn telefoon maar eens niet op te nemen en hij is al niet te vertrouwen. En hoe vaak maak je niet mee dat een bepaalde relatie in het begin 'goed voelt' en later ineens niet meer? Dan is je intuïtie toch zeker niet veranderd? Je gevoel wordt altijd beïnvloed door je ervaringen, en als die negatief zijn dan is het niet gek dat je ergens een bepaald negatief gevoel over krijgt. Als je erg onzeker bent over jezelf, dan krijg je veel sneller het gevoel dat iemand je niet leuk vindt. Dit soort gevoelens kun je altijd leren sturen.
Helaas klopte mijn intuitie ook heel vaak. Vreemdgaande partner wat ik zelf in alle toonaarde wilde ontkennen. Maar wat jufdoortje al aangaf.....wordt daardoor nu vaak dingen gekleurd door de eerdere ervaringen. Ook de intuitie van mijn zus was juist in iets uit haar leven. Dus luister wel altijd naar het stemmetje in mijn achterhoofd. Al zal ik er niet meer blindelings op vertrouwen.
Overigens is er ook zoiets als mannelijke intuïtie. Menselijke intuïtie, zeg maar.
Ik snap niet zo goed wat er 'vrouwelijk' is aan intuïtie?
pluk de dag
Ik luister niet alleen naar mijn intuïtie, ik heb ook behoorlijk goede voelsprieten. Zo heb vaak sneller door dat er iets gaande is (positief of negatief) dan een ander.
intuitie of de stem die over nieuwe dingen zegt; pas op, gevaar! ik weet het verschil niet meer.
Het verschil tussen wel of niet iets vertrouwen. Dat zegt je intuitie je.

Mijn man leunt nu op mijn intuitie in bepaalde situaties, hij heeft zo vaak gemerkt dat ik eerder dan hem door heb hoe en wat.
Dus iedereen zijn intuïtie klopt altijd, maar toch staat deze pijler bol van de miskleunen op relatiegebied. Hoe moet ik dat dan rijmen? Het is altijd makkelijk om achteraf te zeggen: eigenlijk voelde ik al dat er iets mis was, maar als dat zo is, waarom deed je er niet meteen iets aan?
Mijn intuitie werkt ook redelijk goed vind ik.

Als man zijnde kan ik dat natuurlijk geen vrouwelijke intuitie noemen.

Ik weet niet of vrouwelijke intuitie beter is dan mannelijke, ik denk van niet.
intuïtie klopt altijd!

We besluiten alleen veel te vaak er niet naar te luisteren.

Om dan achteraf te zeggen...........ik wist het,ik had al zo'n gevoelletje
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Summerdance schreef op 13 oktober 2009 @ 18:54:

intuïtie klopt altijd!

We besluiten alleen veel te vaak er niet naar te luisteren.

Om dan achteraf te zeggen...........ik wist het,ik had al zo'n gevoelletje Intuitie klopt niet altijd uiteraard. Zou dat wel het geval zijn zou de wereld niet zoveel slachtoffers hebben.
Mijn intuitie klopt nooit. Altijd als ik denk dat ik ergens rechts moet, of links, verdwaal ik hopeloos.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:HansHier schreef op 13 oktober 2009 @ 18:57:

[...]

Intuitie klopt niet altijd uiteraard. Zou dat wel het geval zijn zou de wereld niet zoveel slachtoffers hebben.Weet ik niet....zoals ik al schreef een hoop mensen kiezen er bewust voor om niet naar hun intuïtie te luisteren
@ Lola: Haha, dat is je richtinggevoel. Die is bij mij ook hopeloos. Ik verdwaal zelfs in een warenhuis.
quote:lolapaloeza schreef op 13 oktober 2009 @ 18:58:

Mijn intuitie klopt nooit. Altijd als ik denk dat ik ergens rechts moet, of links, verdwaal ik hopeloos.

Oja, in dat geval werkt het bij mij ook niet

Maar daar hebben ze dan weer een TomTom voor uitgevonden
quote:Solange78 schreef op 13 oktober 2009 @ 18:52:

Dus iedereen zijn intuïtie klopt altijd, maar toch staat deze pijler bol van de miskleunen op relatiegebied. Hoe moet ik dat dan rijmen? Het is altijd makkelijk om achteraf te zeggen: eigenlijk voelde ik al dat er iets mis was, maar als dat zo is, waarom deed je er niet meteen iets aan?Omdat je door ervaring leert erop te vertrouwen. Je stopt het gevoel gemakkelijk een paar keer weg, omdat je het weg beredeneert. Als je dan een paar keer datzelfde gevoel terugkrijgt dan weet (en voel) je op een gegeven moment, laat ik eens op mijn gevoel afgaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven