Vrouwen met jongere vriend, nog altijd raar??

16-08-2007 15:52 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi wat mij vaak opvalt is dat als een vrouw een jongere vriend heeft, er vaak wordt gedaan van "zo dat heb je goed gedaan" of "een leuk jong ding om mee te spelen" terwijl het bij een man normaal is dat hij een jongere vriendin heeft. Ikzelf heb een vriend die 9 jaar jonger is en in het begin vond mijn moeder dit moeilijk om te accepteren, vooral omdat ik een zoon heb van 16. Ikzelf ben 36 en mijn vriend is 27. We zijn nu bijna 15 mnd samen en wonen een jaar samen en het gaat goed. De mensen zie ons samen zien, zien geen leeftijdsverschil en zelf merken we er ook weinig van. We houden veel van het zelfde en het is nu niet zo dat ik me ouder voel dan hem. Ikvind dat leeftijd nietveel zegt maar je moet doen wat je gevoel je zegt. Voor wie is dit herkenbaar?

Groetjes Jolantje.
Hehe gelukkig zijn er ook mensen die er positief over denken. F**k the rest.
Je bent 15 maanden samen en woont sinds een jaar samen???? WTF?! En je hebt een kind van 16 terwijl je zelf nog maar 36 bent???

Maar ook om andere reden lijkt het me niet wenselijk dat je levensgezel en je zoon naar dezelfde vrouwen/meisjes lopen te loeren (min of meer)....

Nee, dit lijkt me echt een enorm leeftijdsverschil in deze situatie.
quote:HansHermann schreef op 08 augustus 2008 @ 13:54:

Je bent 15 maanden samen en woont sinds een jaar samen???? WTF?! En je hebt een kind van 16 terwijl je zelf nog maar 36 bent??? Jeetje, waar maak jij je druk over joh?
quote:HansHermann schreef op 08 augustus 2008 @ 13:54:

Je bent 15 maanden samen en woont sinds een jaar samen???? WTF?! En je hebt een kind van 16 terwijl je zelf nog maar 36 bent???

Maar ook om andere reden lijkt het me niet wenselijk dat je levensgezel en je zoon naar dezelfde vrouwen/meisjes lopen te loeren (min of meer)....

Nee, dit lijkt me echt een enorm leeftijdsverschil in deze situatie.Tjsonge.. een topic van vorig jaar... En wat is er mis dat ik een zoon van nu bijna 18 heb.. Ben nu 37 ben nu bijna 2,5 jr samen met mijn vriend en ja woon nog steeds samen. En raadt eens... Het gaat nog steeds goed.. Raar he!
Enne HansHermann.. Mijn schoonmoeder is pas 44...
You go girllllllllllllllll :D
quote:Zamirah schreef op 16 augustus 2007 @ 16:03:

Wat kan jou het nou schelen wat een ander er van vindt?

Lekker belangrijk.Wat Zamirah zegt. Niets ervan aantrekken.
World of Warcraft: Legion
Wat maakt leeftijd uit, gewoon van genieten Jolantje. Grappig is dat ik het idee heb dat ik jullie ken, of eigenlijk een man ken die exact in een zelfde relatie zit qua leeftijden (en toevallig ook qua naam van zijn vriedin). Geen enkel probleem lijkt me. Gewoon negeren als mensen er een probleem mee hebben, dat is namelijk hun probleem, niet die van jullie.

Lekker van genieten dus!!!
Ik ben stapel op hem hij op mij.. Dat is het enige dat telt..

En wie het niet aanstaat.. Jammer dan.
jeutje, wat een reactie van herman oetl21l.

2008 is het toch, eh ja.

jolantje niks v aantrekken hoor, wij hebben het tenminste leuk met onze jonge mannen, die hoeven niet gefrustreerde berichtjes op de viva te plempen.
Helemaal mee eens. Laat ons toch gewoon lekker gelukkig zijn, mijn vriendje is ook zes jaar jonger so what :-)

We are happy. Ben wel blij dat mijn ouders het ook accepteren, dat was nog ff de vraag maar gelukkig wel dus.

Zo dat wou ik even kwijt.
quote:sarah2ndlife schreef op 09 augustus 2008 @ 07:25:

jeutje, wat een reactie van herman oetl21l.

2008 is het toch, eh ja.

jolantje niks v aantrekken hoor, wij hebben het tenminste leuk met onze jonge mannen, die hoeven niet gefrustreerde berichtjes op de viva te plempen.
Mijn ex is 13 jaar jonger dan ik. (en het heeft niks met z'n leeftijd te maken dat ie nu ex is.....).

Ik heb een pracht kind van hem.

Stel je voor dat ik het had laten gaan vanwege leeftijdsverschil........
Precies....Maria :D
Ook mijn vriend is 4 jaar jonger maar ik merk het totaal niet. Hij doet en komt over als of hij jaren ouder is. Ook zijn uitstraling is meer van ene volwassen man dan dat van iemand van bijna 21. Toen ik hem leerde kennen dacht ik ook werkelijk dta hij even oud was als ik, en schrok er van dat het niet zo bleek te wezen(hij heeft er overgens nooit om gelogen). Ik zelf had er in het begin ontzettend veel moeite meer, hij niet hij zei steeds: ''leeftijd is maar een getal'.

Ik heb heel erg aan de situatie moeten wennen, had altijd ene vriendje die wat ouders was dan ik zelf ben.. En het gekke is....ik heb mijn hle leve lang het voorbeeld in huis gehad, mijn moeder is ook 6 jaar ouder dan mijn vader en dat vond ik nooit vreemd of eng of wat ook.'
Nooit gedacht dat ik me iets van de buitenwereld zou aantrekken, maar als ik heel eerlijk ben...

Heb laatst een hele leuke dat gehad met een jongen die 14 jaar jonger is (23 versus 37). Zoals dat gaat wanneer een date goed bevalt; je vraagt je af waar het heen zou kunnen gaan. En dan denk ik; nergens heen. M'n moeder ziet me aankomen!

Los van de realiteit (want het gaat waarschijnlijk ook echt nergens heen, en niet vanwege m'n moeder, haha), schrik ik ervan dat het me dus blijkbaar toch kan schelen wat de buitenwereld ervan vindt.
Wat de buitenwereld ervan vindt, vind ik eigenlijk niet belangrijk. (Vrienden, kennissen, collega's). Mijn enige angst was die voor zijn ouders & mijn ouders. En dan mijn ouders nog in mindere mate dan zijn ouders.

Hun zoon, 25 jaar, woont nog thuis, nog nooit een vriendinnetje meegenomen, heeft een vriendinnetje. Ik was wel iets ouder had hij zijn ouders al laten weten. Joh, maar 9 jaar!

Ik was bang voor de ontmoeting van zijn ouders. Bang dat ze niets van mij moesten weten, dat ze me gewoon niet leuk vonden omdat ik zoveel ouder was/ben. Mijn angst sloeg over op hem. Hij vond het ook eng.

We besloten samen een weekje op vakantie te gaan (eind augustus gaan we). Zijn ouders en mijn ouders hadden zoiets van 'als jullie samen op vakantie gaan, vinden we het wel leuk dat we hem/haar even ontmoeten'.

Gisteravond zaten we te eten in een restaurantje en opeens kwam het ter sprake. 'Laten we nu naar jouw ouders gaan' zei ik tegen hem! Dat vond hij ook. Niet te lang bij stilstaan, niet te lang treuzelen. Dat deden we immers al 3 weken nu.

Een half uur later stond ik er voor de deur. Zenuwen gierden door mijn keel...

Waar lette ik op:

Naar mijn werk ben ik altijd strak in pak / rok / etc. Ik had gisteren een leuke rok aan en bloesje, en droeg een parelsnoer. Die knoop ik dan altijd nochelant om mijn nek, knoop erin, etc. Maar ik dacht geen parelsnoer, dat maakt té ouwelijk! Weg met dat ding.Haar, hoe moet mijn haar. Los, vast. Wat maakt ouder, wat maakt jonger??? 'Nee, ik moet nog even naar het toilet!' riep ik tegen hem in het restaurant. Lang leve die ongelofelijke grote tassen volgepropt met alles. Ik had alles bij me. Make up, deo, parfum, nagellak (??!?!?!) elastiekjes, speldjes, reserve contactlenzen...borstel door mijn haren, ik doe ze los. 'Los haar staat je leuk Djoels', zei mijn moeder nog van de week. Ja mijn moeder vond het leuk. Moeders vinden dit leuk, netjes. Leuk. Ja dit wordt het. Of toch maar een staartje?! Nee, los.Make-up... toen ik jong was was blauwe ogenschaduw echt lekker hip......nee, dat was zelfs blauwe mascara... toch maar niet, moet niet overdrijven...Rimpels. GvD Rimpels!! Heb ik niet iets in mijn tas wat die rimpels heel even iets verjaagt? Ik zoek... crème, nee. Poeder, niet teveel. Er wordt op de deur gebonkt van het toiliet of ik bijna klaar ben. Jemig, niet nu! 'Nee roep ik, ga maar bij de mannen, dit duurt nog wel even.' Die denkt dat ik daar ongelofelijk moet shitten. ' Fuck nu moet ik ook nog shitten ook. Of niet? Of wel? Buikpijn? Toch maar even naar het toilet. Het moet toch niet zo zijn dat ik daar binnenstap en dat ik moet shitten. Nee toch niet. En die rimpels, beetje poeder dan maar. Of niet. Ik weet het niet.Klaar.

En dan niet met mezelf.

Maar met dat achterlijke gestoorde gedrag van mij. Die onzekerheid, die angst. Opeens dacht ik 'klaar!'. Ik ben wie ik ben. Ja ik ben 9 jaar ouder, so fucking what! Ik ben geen dief, geen moordenaar. Ik heb een baan, een eigen huis, geen schulden. Ik bedoel.... wat doe ik belachelijk!

En daar ging ik.....

Daar zat ik.

Aan de thee.

Antwoord te geven op de welbekende vragen.

Ik knikte en lachte. Ik maakte grapjes en ze moesten lachen. Voordat ik het wist waren er ruim 2 uur voorbij gegaan....

Ik ging naar huis, alleen want hij woont daar!

In de auto smstte hij: ze dachten dat je 30 was, heb verteld dat je 34 bent. Ze vonden je een leuke meid.

Moest nog een uur rijden.

'Ze vonden me een leuke meid!'

Met een glimlach viel ik in slaap vannacht. Het voelde al goed, maar het voelt nu nog beter....
DTEEZ!
Djoels; you're my hero!
quote:nologoes schreef op 14 augustus 2008 @ 15:52:

Djoels; you're my hero! Dank je, dank je!
DTEEZ!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven