Waar moet ik heen?

07-02-2010 00:25 106 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames,

ik ben al langer lid van het forum, maar wil dit liever onder een andere nick bespreken.

Vanavond een heftige ruzie gehad en waar het op neer kwam is dat hij me weg wilt.

(Hij is mijn man, we zijn 5 jaar getrouwd.)

Het liefst nu eigenlijk. Onder deze omstandigheden wil ik ook niet blijven, maar ik weet niet waar ik heen moet.

Ik heb maar weinig vriendinnen en zij hebben ook geen plek voor mij. Familie woont niet in de buurt, dus dat is geen optie met werk.

Hij dreigt me dat als ik morgen de deur uit ga (ik moet nl werken morgen) dat ik er niet meer inkom.

Maar waar kun je dan terecht?

Ik heb geen geld voor een hotel, hooguit voor 1 nacht.

En daarna dan? Huurhuizen zijn hier schaars en duur en je moet een inschrijfduur van jaren hebben, wil je in aanmerking komen. Urgentie geld niet voor echtscheidingen.

Ik weer het echt niet meer...kan ik morgen alleen nog bij het leger des heils aankloppen?
Je kan eventueel contact zoeken met het steunpunt huiselijk geweld. Zij zullen je goed kunnen vertellen wat je het beste kan doen. Geen idee waar je woont maar iedere regio heeft een steunpunt. Google er even op: huiselijkgeweld + woonplaats dan kom je w.s. snel op de juiste site.

Dreigen met huisuitzetting is namelijk een vorm van huiselijk geweld.

Sterkte en laat je niet kisten!

Wat is huiselijk geweld precies?Word je geslagen? Word je uitgescholden? Worden je dingen verboden? Word je bedreigd of gestalkt? Moet je tegen je zin seks hebben of je geld afgeven? En is je partner, je vriend(in) of je ex daar verantwoordelijk voor? Of een van je kinderen, een familielid of een (huis)vriend? Dan ben je slachtoffer van huiselijk geweld. Misschien denk je dat het je eigen schuld is. Je voelt je onzeker en je schaamt je dat het jou overkomt. Maar huiselijk geweld kán niet en mág niet. Het is strafbaar. Je hebt het recht om voor jezelf op te komen en je eigen leven in de hand te nemen.

Iemand die huiselijk geweld pleegt, vertoont vaak het volgende gedrag. Hij of zij…

•is snel jaloers

•is eerst agressief en dan weer heel lief

•behandelt je als zijn of haar bezit

•maakt thuis dingen kapot

•belooft steeds dat het niet meer gebeurt

•slaat je, of zegt je te willen slaan

•laat je dingen doen die je niet wilt, ook seksueel

•vernedert je waar anderen bij zijn

•wil jou op allerlei manieren laten weten wie de baas is

•wil altijd weten waar je bent en wat je doet

Landelijk telnr: 0900 126 26 26 (5 cent per minuut)
anoniem_35725 wijzigde dit bericht op 07-02-2010 10:20
Reden: Aanvullende info
% gewijzigd
.
Nog een bescheiden tip rondom huisvesting:

Als huren/hostels/vakantiehuisjes je niets lijken kun je ook informeren of er in jouw regio anti-kraakinstanties zijn. Dat klinkt veel erger dan het is. Tegenwoordig staan er veel dure huizen leeg en te koop zonder uitzicht op kopers. Zo ken ik iemand die al ruim een half jaar in een prachtige tuinderswoning van 7 ton woont, anti-kraak. Zij kon hier binnen 2 weken intrekken, voor slechts 150 euro per maand.

Ik weet natuurlijk niet precies hoe jullie dat met de kids regelen en hoe dat zou zitten met anti-kraak huren, maar informeren kan natuurlijk nooit kwaad
quote:elninjoo schreef op 07 februari 2010 @ 00:35:

en laat hem met de kinderen opgescheept zitten

Als straf?

Ongelooflijk..........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
hai Hopeloos,

Ik ben zelf werkzaam in de vrouwen opvang, als je in de randstad woont, neem dan contact op met stichting Wende. Zij zoeken voor jou een juisteplaats. Hetzij in de vrouwen opvang, hetzij in de maatschappelijke opvang. Dit kan ook voor een paar dagen of een week, om even tot rust te komen en alles helder te kunnen overzien. Wil je meer weten mag je mij altijd mailen...rosha66@ h enz.

Sterkte meis, blijf heel dicht bij jezelf en luister goed naar je gevoel!
.
quote:Videlle schreef op 07 februari 2010 @ 10:45:

Als huren/hostels/vakantiehuisjes je niets lijken kun je ook informeren of er in jouw regio anti-kraakinstanties zijn. Dat klinkt veel erger dan het is. Tegenwoordig staan er veel dure huizen leeg en te koop zonder uitzicht op kopers. Zo ken ik iemand die al ruim een half jaar in een prachtige tuinderswoning van 7 ton woont, anti-kraak. Zij kon hier binnen 2 weken intrekken, voor slechts 150 euro per maand.

Ik weet natuurlijk niet precies hoe jullie dat met de kids regelen en hoe dat zou zitten met anti-kraak huren, maar informeren kan natuurlijk nooit kwaad

Volgens mij mag je niet anti-kraak huren met kinderen...

@TO: wat anderen al zeggen: laat je idd niet zomaar uit huis zetten! Jij hebt ook rechten, en maak hier gebruik van. Laat hem maar weggaan. Contact opnemen met maatsch. werk oid is wel een goed idee, zij weten de wegen die je moet bewandelen in dit soort situaties. Voor nu: heel veel sterkte!
Hallo,

nog bedankt voor alle lieve, meelevende en nuttige reacties.

Ondertussen is het ochtend en hij ligt nog in bed, ik hoef pas 's middags te werken.

ik ga even wat vragen van jullie beantwoorden.

- hij wil mij weg, de kinderen kunnen blijven

- hij werkt fultime, dus ik weet ook niet hoe hij het voor zich ziet hoe hij het dan met de kinderen doet.

We hebben wel opvang, maar dat is natuurlijk maar voor een paar dagen.

- over het hoe en waarom ik maar 20 uur werk: op mijn werk zijn meer uren gewoon niet beschikbaar. Dat weet ik omdat ik er al eerder om gevraagd heb.

Vorig jaar heb ik er 2 uur bijgekregen, maar de koek is echt op verder. Omdat het onregelmatig werk in de zorg is, is het ook niet zo simpel om er een baantje bij te zoeken.

Als het nou echt moet, dan zal ik wel wat anders zoeken.

- over wie de kinderen wel of niet wil, wil ik eigenlijk ook niet discussieren. Ik weet dat El ninjoo reageert vanuit een soort kinderhaat, maar gelukkig denkt niet iedereen er zo over. De kinderen bij hem laten zou hij ook niet als 'straf' zien. Ik ga er vanuit dat er een normale omgangsregeling kan komen (moet ook wel als ik mijn huidige baan wil behouden).
Hopeloos, ik hoop dat Poezewoes dit leest en haar professionele advies kan geven. Maar gevoelsmatig lijkt het mij geen goed idee om je tas te pakken en je kinderen te verlaten en hem uit te laten zoeken hoe hij dat gaat regelen. Dat wil je zelf toch ook niet voor je kinderen?

Denk in deze aan de kinderen en de eventuele gevolgen als je ze achterlaat. Het lijkt mij niet dat de kinderen van zijn mokken de dupe moeten worden. Ik moet zeggen dat jouw reactie mij ook verbaasd als moeder dat je ze zo achter zou laten als je weet dat hij niet voor ze kan zorgen. Maar goed.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
.
Lindy,

Ik had het hier ook helemaal niet over een definitieve oplossig. Uit ervanring weet ik dat even afstand nemen soms erg goed kan werken. Juist om alles in het juiste perspectief te zien, en geen overhaaste beslissingen te hoeven nemen. Een vrouwen opvang en zeker maatschappelijke opvang is niet alleen voor vrouwen welke mishandelt zijn en worden door geweld.
oja en ik heb me ingeschreven bij de woningbouw.

Echt vrolijk wordt ik daar ook niet van trouwens. Er is maar weinig beschikbaar, de huizen zijn klein (2 slaapkamers) en duur (600 euro).

verder is mijn slagingskans 0%, ik weet van anderen dat je echt een paar inschrijfjaren moet hebben om ergens voor in aanmerking te komen

Ik ben trouwens ook niet van plan om alles in het geniep voor te bereiden en dan op een dag weg te zijn.
.
quote:Videlle schreef op 07 februari 2010 @ 10:45:

Ik weet natuurlijk niet precies hoe jullie dat met de kids regelen en hoe dat zou zitten met anti-kraak huren, maar informeren kan natuurlijk nooit kwaad Ik wil niet lullig doen maar ik heb voor een grote anti/kraak organisatie gewerkt. Afgezien dat je te maken hebt met een leeftijdsgrens, en veelal studenten, heb je ook een wachtlijst en destijds werd er niemand geplaatst die kinderen of huisdieren hadden. Dus voor je iemand lekker maakt, er zitten heel veel voorwaarden aan zo'n contract. Die zullen per bedrijf verschillen maar zo rooskleurig als jij het beschrijft is het er maar voor weinig weggelegd. En lees de voorwaarden en zie opmerking over de wachtlijsten.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:mylenevalerie schreef op 07 februari 2010 @ 11:25:

Denk in deze aan de kinderen en de eventuele gevolgen als je ze achterlaat. Het lijkt mij niet dat de kinderen van zijn mokken de dupe moeten worden. Ik moet zeggen dat jouw reactie mij ook verbaasd als moeder dat je ze zo achter zou laten als je weet dat hij niet voor ze kan zorgen. Maar goed.dat zeg ik toch niet? Ik ben ook helemaal niet van plan om me eruit te laten zetten, me of zonder kinderen.
Lieve hopeloos,

Je stelt je veel te afhankelijk op, echt!

HIJ wil jou niet meer, dan moet HIJ ook zorgen dat hij iets regelt voor zichzelf.

Als het huis op jullie beider naam staat, KAN hij jou de toegang niet ontzeggen.

De kinderen mogen blijven zeg je.Hoe ziet hij dit voor zich?Vraag daarnaar, hij roept iets in zijn emoties en denkt vevolgens niet na over de gevolgen ervan.

Ga er sowieso niet mee accoord de kinderen bij hem te laten, al was het maar omdat je daarmee bij de rechter geen goede beurt maakt.

Ga dus met hem om de tafel en geef aan dat je mee wilt werken aan het goed regelen van een scheiding, maar dat je niet van plan bent je rechten op het huis e.d op te geven .

Indien nodig bel je de politie als hij jou de toegang ontzegt.

Je schreef ergens dat je dat niet wilt vanwege de kinderen.

Geloof me hij WEET dat en daarmee geef je hem macht over jou.Laat dat niet gebeuren meid.Sta op, recht je rug en vecht voor jou en je kinderen!
Maar ik snap nu nog steeds niet waarom jij uit dat huis weg zou moeten. Dat huis is van jullie samen, hij heeft er niet meer recht op dan jij. Waarom ga je doen wat hij jou bevolen heeft? Waarom laat jij dit allemaal toe? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.
Hopeloos, ga vandaag wel gewoon naar je werk en schat voor jezelf in of je iemand in vertrouwen kan nemen.

Verder ga je vanavond gewoon terug naar huis. Kom je er niet in, dan ga je gelijk langs het politiebureau en ga je daar niet eerder weg voordat ze je helpen.

Je moet inderdaad niet zelf weggaan. Wel proberen naar je werk te gaan, als het niet gaat, kun je altijd nog overleggen met je baas en naar huis gaan.

Morgen bel je een advocaat en leg je de situatie uit. Vraag om zo snel mogelijk een afspraak en vraag advo om zo snel mogelijk een voorlopige voorziening te regelen. Dat betekent dat jij het uitsluitend recht van de woning krijgt. Heel lullig, maar deed ik ook: verander de sloten. Je kan heel vaak heel simpel het middenslot verwijderen, kost geen drol zo'n ding, zonder dat je het hele slot sloopt.

Verder vraag je de advo om een voorlopige alimentatie en dat hij de eventueel de kosten voor hypotheek etc bijdraagt. Eea. is afhankelijk van het inkomen van je man, overigens.

Neem wel zijn alimentatie aan. Ik weet dat ik daarmee hele lelijke dingen zeg en het de discussie over onafhankelijkheid oplaait, maar voor nu wil je rust in de tent. Je hebt opvang geregeld met betrekking tot jouw baan. Je kan niet meer uren krijgen. Daarom: laat het voor de time being met de scheiding nu even zo. Na de scheiding, als je de boel op orde hebt, kun je kijken of je het kan veranderen. Nu van baan verwisselen is niet verstandig, niet alleen ten tijde van crisis, maar je hebt genoeg zorgen aan je hoofd om je ook nog eens even druk te moeten maken over een andere baan. Laat je baan nu even voor wat hij is, dan heb je daar nu even geen zorgen over.

Ga gewoon naar je werk, en ga terug naar huis.Laat je niet wegjagen. En loop niet weg van je kinderen. Dat wil je natuurlijk niet, maar laat je daar ook niet toe dwingen door deze bullebak.
Wanneer je gaat huren krijg je huursubsidie en dat is meer dan de helft van de huur voor jou als alleenstaande moeder met twee kleine kinderen. Verder alleenstaande oudertoeslag, aanvullende alleenstaande oudertoeslag, kinderkorting, aanvullende kinderkorting, Uiteraard de kinderbijslag elke drie maanden en alimentatie voor de kinderen die hij zal moeten betalen naar draagkracht. Financieel gezien ziet het er dus niet zo akelig uit als je denkt.
.
quote:luna1 schreef op 07 februari 2010 @ 11:37:

Maar ik snap nu nog steeds niet waarom jij uit dat huis weg zou moeten. Dat huis is van jullie samen, hij heeft er niet meer recht op dan jij. Waarom ga je doen wat hij jou bevolen heeft? Waarom laat jij dit allemaal toe? Ik kan daar met mijn hoofd niet bij.

Omdat dit geestelijke mishandeling is. Veel lastiger te zien dan lichamelijke. Het gaat jaren door. Het sluipt erin en ineens besef je dat je niets meer te vertellen hebt. Dat iemand je jarenlang heeft gekleineerd en vernederd. En dat je soms op het randje zit dat je het gaat geloven of over dat randje heen bent gegaan.

Ik zat ooit tegen het randje..... en als ik het tegen mensen zeg, zeggen ze: JIJ? Zo'n sterke persoonlijkheid? Ja, IK. Die sterke persoonlijkheid, ja. Want diezelfde sterke persoonlijkheid maakte dat ik niet deed wat ik feitelijk had moeten doen:bij de eerste beste tekenen wegrennen. Zo hard ik kon. Daarom. Want die sterke persoonlijkheid blijft knokken omdat dat in je zit. Daarom.

En pas toen ik gescheiden was, durfde ik voor mezelf toe te geven, en aan anderen, en ook hier op het forum dat ik hem alle ruimte heb gegeven. Ik heb het toegelaten. Dat was wel even een stap die ik moest toegeven. En toen ik dat eenmaal had gedaan, kwam ik los van ex. En maakte ik een geestelijke groeispurt door van jewelste.

Mensen die mij al langer kennen, van voor mijn huwelijk, tijdens, en nu zeggen dat ik een aardiger persoon ben geworden. Beter. Beter in mijn vel. Niet dat ik daarvoor niet aardig was, maar aardiger. Ik ben gegroeid, en mijn ex? Die is stil blijven staan.
Mocht je overigens na je werk vanavond het huis niet meer in kunnen, dan zal de politie ervoor zorgen dat je er wel in komt en hem de toegang tot jullie huis ontzeggen totdat de rechter een uitspraak heeft gedaan.

Als ik jou was zou ik dan morgen contact opnemen met een advocaat en tevens de sloten laten veranderen door een slotenmaker. Hij zoekt het dan maar uit.

Neem deze week verlof op van je werk zodat je van alles kunt regelen en uitzoeken.

Laat hem in geen geval binnen!
.
quote:Candy1966 schreef op 07 februari 2010 @ 10:58:

hai Hopeloos,

Ik ben zelf werkzaam in de vrouwen opvang, als je in de randstad woont, neem dan contact op met stichting Wende. Zij zoeken voor jou een juisteplaats. Hetzij in de vrouwen opvang, hetzij in de maatschappelijke opvang. Dit kan ook voor een paar dagen of een week, om even tot rust te komen en alles helder te kunnen overzien. Wil je meer weten mag je mij altijd mailen...rosha66@ h enz.

Sterkte meis, blijf heel dicht bij jezelf en luister goed naar je gevoel!Candy, mag ik jou mailen met een vraag voor een vriendin van me? Dreigt ook dakloos te raken met haar kind, maar andere situatie, wel in de randstad.
Iets anders
quote:lindy schreef op 07 februari 2010 @ 11:47:

[...]

Net zoals hij háár niet zomaar het huis uit mag knallen, mag zij hém niet zomaar buitensluiten...Wel wanneer de politie hem het huis op staande voet doet verlaten omdar hij haar de toegang weigert.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven