Waardering uiten
zondag 16 augustus 2020 om 08:54
Hoe uiten jullie je waardering naar je partner? Hoe willen jullie graag gewaardeerd worden door je partner?
Ik vind kleine uitingen van waardering erg leuk, zoals een lief geschreven berichtje , iets liefs zeggen of als mijn partner iets lekkers voor mij maakt.
Ben benieuwd hoe jullie je partner waarderen en in return graag gewaardeerd willen worden.
Ik vind kleine uitingen van waardering erg leuk, zoals een lief geschreven berichtje , iets liefs zeggen of als mijn partner iets lekkers voor mij maakt.
Ben benieuwd hoe jullie je partner waarderen en in return graag gewaardeerd willen worden.
zondag 16 augustus 2020 om 12:24
Ik zou zeggen probeer het eens. Bedank je partner voor iets dat je eigenlijk heel normaal vindt en kijk eens naar zijn reactie.Luci_Morgenster schreef: ↑16-08-2020 11:13Ik begrijp wat je bedoelt ergens hoor.....maar het is toch gewoon zo dat je samen verantwoording heb mbt je huishouden? Dus lijkt heel normaal dat een ander dingen overpakt of gewoon zelf doet?
Wat hierboven ook gezegd wordt, je leert je kinderen toch ook om dank je wel te zeggen?
Je moet het niet gaan overdrijven, maar bij iets dat wordt overgenomen of zo kan je daar best voor bedanken.
Als een collega een aantal taken even van je overneemt omdat je druk bent bijvoorbeeld en ze bieden dat aan zeg je toch ook dank je wel? Waarom zou je dat thuis dan niet doen?
zondag 16 augustus 2020 om 12:38
Hecamel schreef: ↑16-08-2020 12:24Ik zou zeggen probeer het eens. Bedank je partner voor iets dat je eigenlijk heel normaal vindt en kijk eens naar zijn reactie.
Wat hierboven ook gezegd wordt, je leert je kinderen toch ook om dank je wel te zeggen?
Je moet het niet gaan overdrijven, maar bij iets dat wordt overgenomen of zo kan je daar best voor bedanken.
Als een collega een aantal taken even van je overneemt omdat je druk bent bijvoorbeeld en ze bieden dat aan zeg je toch ook dank je wel? Waarom zou je dat thuis dan niet doen?
Ik leer mijn kinderen inderdaad om dank je wel te zeggen tegen mensen buiten de deur. Maar ik leer ze ook dat bepaalde omgangsvormen en dingen doen normaal zijn en je daar helemaal niet elke keer heel dankbaar voor hoeft te zijn. Zeker niet binnen een relatie of een huishouden, het is een gezamelijke verantwoording.
Denk dat je dan een beter signaal zendt dan dankbaar te gaan zijn voor iemand die kookt.
Ik ga ook de kinderen niet meer bedanken als ze hun was in de mand gooien. Ik hoef van hen ook niet een bedankje voor de gewassen was. Ik vind het eigenlijk een zeer manke vergelijking. En weer precies wat me dus stoort eraan.
Je partner hoef je niet meer op te voeden. Tenminste dat mag ik dus hopen.
Dus nee, ik ga mijn partner dus niet voor alles bedanken. Ik laat hem vaak zat merken dat ik hem leuk en vindt. Voor mij 2 verschillende dingen. En dat hou ik graag zo.
zondag 16 augustus 2020 om 14:44
Wat mooi omschrevenmammezel schreef: ↑16-08-2020 11:35Ik zeg hem dat hij mijn rots in de branding is.
Tegenwoordig noem ik hem dikwijls 'lief' (als naam bedoeld dan).
Ik pel elke morgen zijn sinaasappel, ik zorg dat zijn lievelingskleren snel gewassen en gestreken zijn zodat ie ze wéér kan dragen. Ik laat hem zijn degoutant dure hobby beoefenen. Ik voel me eenzaam als hij in bed ligt uit te zieken (gelukkig niet dikwijls).
Maar ik kan hem ook mijn on-waardering laten zien, net zozeer als mijn waardering.
Hij ziet af met mij (soms).
En hij, op het randje van het slaafse af, springt ie voor mij. En dat wil ik helemaal niet. Dan zeg ik: jij bent mijn man, niet mijn butler.
Hij laat een lichtje branden als hij eerder gaat slapen dan ik, legt al eens een briefje.
Maar als ik eerlijk ben, ik sta bij hem nog ùùùùùùùùùren, kilo's en tonnen in het krijt.