Waarom geen interesse?

02-11-2009 17:12 60 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zit met een vraag. Ik heb op advies van de dokter een mammogram laten maken in het ziekenhuis en nu wacht ik op de uitslag. Gisteravond zag ik het allemaal even niet meer zitten, was erg bang voor de uitslag en belde mijn vriend. Hij lag al in zijn bed omdat hij erg moe was en een drukke week voor de boeg had. Hij zei dat hij snapt dat het eng is, maar dat hij weet dat ik een sterke vrouw ben en dat ik dit allemaal wel aan kon. Dat ik maar moest gaan slapen want dat hij ging hij ook doen. In tranen heb ik toen maar opgehangen en ben gaan slapen.

Nu is het de volgende dag en nog heb ik niks van hem gehoord. En dat doet meer met me dan ik had gedacht. Ik vind het raar dat hij niet even geìnteresseerd is hoe het nu met me gaat of even een berichtje stuurt om te vragen hoe het nu met me is. Hij weet dat ik er erg mee zit en erg bang ben voor de uitslag. Is dit nu zo raar dat ik dit verwacht? Ik weet het, je moet geen verwachtingen hebben maar het is toch wel het minste wat je kunt doen als je weet dat iemand behoorlijk in de rats zit??? Wat vinden jullie?
In mijn ervaring is die een typisch geval 'mannen'... Hij heeft je voor zijn gevoel moed ingesproken, gerustgesteld en hij weet nu dat je het er gisteravond even moeilijk mee had. Mijn vent denkt dan: 'Dat heb ik goed aangepakt! Ze weet nu dat er toch niets aan te doen valt totdat de feiten er zijn. Afgehandeld!'

Ik wil niet zeggen dat dat bij jou hetzelfde is, maar helaas werken mannen soms wel echt anders dan vrouwen. Wij zijn nu eenmaal vaak meevoelender en socialer ingesteld...

Overigens: mag ik vragen waarom je een mammogram hebt laten maken? Meer ter controle, of omdat de dokter denkt dat er iets echt niet goed zit? En wanneer krijg je de uitslag? Sterkte ik weet wat het is om zo in spanning te moeten zitten!
Dat valt moeilijk te beantwoorden omdat we niet weten hoe deze man verder is. Binnenvetter of emo-tiepje?

Hij heeft er gisteravond met je over gesproken, en je feitelijk ook daarin complimenten gegeven over hoe je bent. Verder hangen veel vrouwen 16.000 keer met elkaar aan de sms (succes, meis!) terwijl veel mannen aannemen dat je je nu inderdaad gesteund voelt. Hij zal vast ook zeker heel benieuwd zijn hoe het ging. Zou je vandaag de uitslag dan krijgen?

En de dag is ook nog niet om. Hij was toch erg druk deze week?

Naai jezelf niet te veel op. Zeker niet nu. Is met betrekking tot vriend zeer waarschijnlijk niet nodig (en misschien naar hem toe zelfs wel onterecht). Succes en sterkte met de uitslag!
Persoonlijk zou ik een beetje aandacht, steun en interesse op zo'n moment wel kunnen waarderen.

Sterker nog, ik zou het vreemd vinden als mijn partner (niet dat ie bestaat) dat niet zou doen. Ik denk dat ik hem dat wel kwalijk zou nemen.

Je mag dan nog zo'n sterke vrouw zijn, iedereen heeft iemand nodig in een dergelijke periode. Afschuwelijk om je dan alleen te voelen.

Hoe gaat het verder met je? Wanneer krijg je de uitslag?

En sterkte natuurlijk!!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:33
Reden: privacy
% gewijzigd
Dank je voor je berichtjes! Doet me goed. Mijn vriend is idd een binnenvetter en praat erg moeilijk over gevoelens. Ik kan me daar soms zo druk over maken omdat ik domweg niet begrijp dat je dan niet even wat van je laat horen. Maar ja, dat zal inderdaad wel typisch iets voor vrouwen zijn om dingen met elkaar te delen en elkaar te steunen.

Ik heb op advies van de dokter een mammogram laten maken en krijg deze week de uitslag. Ik weet dus niet wanneer precies en dat maakt het juist zo moeilijk. Ik heb dan zo hard een aai over mijn bol nodig maar ik weet dat dat niet mogelijk is omdat hij ergens anders woont. Maar ja, dan is dat ene berichtje juist zo fijn om te krijgen of gewoon spontaan wat van hem te horen. Maar helaas, het zit er gewoon niet in. Hij zal inderdaad wel denken dat hij met al heeft gesteund.
Denk dat de dames hierboven allemaal wel een punt hebben. Anderhalve maand terug maakte ik me ook erg zorgen en ook ik heb een mammogram gehad (alles uiteindelijk goed gelukkig). Mijn vriend was er - net als die van jou - voor me wanneer ik erover begon en zei ongeveer dezelfde dingen tegen me. Maar daarnaast begon hij er niet vanuit zichzelf over. Zijn reden daarvoor was ook dat hij mij er niet steeds aan wilde herinneren als ik er zelf even niet zo mee bezig was. Eigenlijk wel heel lief van hem, toch? Want je kunt toch even niets anders dan afwachten en de momenten dat je even aan andere dingen kunt denken zijn best fijn.

Sterkte! Wanneer krijg je de uitslag? Ik duim heel hard voor je dat er niets aan de hand is.
Typisch mannen? Nou, dat vind ik niet hoor. Het is toch meer dan logisch dat je, op z'n minst, even belt hoe het is geweest, wat de uitslag is geweest etc. Ook voor een man. En als hij daar het vermogen niet voor op kan brengen vind ik het een lamzak.
...
Ik snap best (zelfs heel goed) dat mannen minder gevoelsmensen zijn. Echter vind ik dit een gevalletje pure interesse en ik zou toch fijn vinden als mijn partner ook bezorgd zou zijn. Mannen uiten het anders, echter ik wil slapen en verder niks meer laten horen vind ik not done.
Sluit me aan bij Frahim. Veel mannen (niet allemaal natuurlijk) hebben nu het idee dat ze je gesteund hebben...

Vergeet niet dat je zelf nu erg emotioneel bent onder de omstandigheden en dat is niet te verwijten aan jou! Dit IS ook heel spannend!

Later kun je misschien aan hem uitleggen dat je er een beetje een rotgevoel van kreeg. Dan houd je het bij jezelf... Hij bedoelde het waarschijnlijk goed en weet misschien niet goed hoe anders met de situatie moet omgaan. Misschien vindt je vriend het ook wel spannend?

Heel veel sterkte met je mammogram!! Keep my fingers crossed voor je!
Only dead fish go with the flow
Tja, feit is dat mannen hierin nogal anders kunnen zijn dan wij graag zouden willen. Het enige advies dat ik eigenlijk kan geven is: probeer hem niet te veranderen en te accepteren zoals hij is en geef aan dat je een actieve houding van hem verwacht. Misschien denkt ie inderdaad dat ie je zo genoeg ondersteuning heeft geboden. Dat is niet het geval en dat mag je dan best tegen hem zeggen.

Sterkte!!
Ik denk dat hij niet beseft dat ik meer verwacht. Maar ik wil niet zo zeikerig overkomen om te vragen of hij alsjeblieft spontaan een bericht wil sturen of even wil bellen want dan is het gemeende eraf. Althans zo voelt dat voor mij. Ik wil gewoon graag dat hij dit uit zichzelf doet. En misschien weet hij ook niet hoe hij hiermee om moet gaan maar ja, voor mij is het ook niet gemakkelijk
quote:Karlie schreef op 02 november 2009 @ 17:26:

Denk dat de dames hierboven allemaal wel een punt hebben. Anderhalve maand terug maakte ik me ook erg zorgen en ook ik heb een mammogram gehad (alles uiteindelijk goed gelukkig). Mijn vriend was er - net als die van jou - voor me wanneer ik erover begon en zei ongeveer dezelfde dingen tegen me. Maar daarnaast begon hij er niet vanuit zichzelf over. Zijn reden daarvoor was ook dat hij mij er niet steeds aan wilde herinneren als ik er zelf even niet zo mee bezig was. Eigenlijk wel heel lief van hem, toch? Want je kunt toch even niets anders dan afwachten en de momenten dat je even aan andere dingen kunt denken zijn best fijn.

Vind ik wel erg makkelijk hoor. Dus hij wil helemaal niet weten hoe jij je voelt enzo?

Mijn man gaat altijd mee naar het ziekenhuis, dokter, verloskundig etc, met mij en met zoontje. Niet omdat ik dat zo graag wil (vind het natuurlijk wel erg fijn) maar omdat hij er zelf bij wil zijn. Hij alles wil horen, en evt. zelf wil vragen. En vooral met dit soort onderzoeken, daar wil je toch bij zijn? Dat draag je toch samen?
...
Verwachten is dan ook het toverwoord hier. 'Wij vrouwen' verwachten zoveel van 'de mannen'. En als je verwacht, vraag je niet.

Maar wie van verwachtingen leeft, zal helaas toch echt honger moeten lijden... En dat valt echt die mannen niet altijd aan te rekenen. Die honger los je zowel op de korte als langere termijn echt alleen maar op door te communiceren over wénsen. Ook nu.
Ik probeer hem niet veranderen maar daarmee snij ik mezelf wel in mijn vingers. Ik ben inderdaad nu erg emotioneel en merk dit dus ook aan het feit dat ik niks van hem hoor waar ik anders echt niet over zou vallen. Ik vind het een goede tip om aan te geven dat ik een actieve houding van hem verwacht en dat ik een rotgevoel kreeg van het feit dat ik niks van hem hoor.

Dank je voor jullie steun!! Erg lief :-)
Hemelietje, ik ken je vriend natuurlijk niet dus jij kunt het zelf het best inschatten. Maar denk je dat het mogelijk is dat je vriend zo reageert zoals die van mij? Dat hij je er niet aan wil herinneren als je er zelf even niet aan denkt (want bij mij kwamen de tranen dan meteen). Dat hij zich best ook zorgen maakt?

En anders vind ik het helemaal niet raar om gewoon tegen hem te zeggen dat je even actieve aandacht van hem nodig hebt hoor. Dat is helemaal niet zeikerig en dat vindt hij vast ook niet!
quote:Tia Dalma schreef op 02 november 2009 @ 17:32:

Verwachten is dan ook het toverwoord hier. 'Wij vrouwen' verwachten zoveel van 'de mannen'. En als je verwacht, vraag je niet.

Maar wie van verwachtingen leeft, zal helaas toch echt honger moeten lijden... En dat valt echt die mannen niet altijd aan te rekenen. Die honger los je zowel op de korte als langere termijn echt alleen maar op door te communiceren over wénsen. Ook nu.Euh, amen! Echt.
Hij is ook niet meegeweest naar het ziekenhuis omdat hij toen echt niet kon. Nou ja, prima. Dat is dan niet anders maar ja, dan verwacht ik toch wel wat medeleven bij het wachten op de uitslag. Wel jammer dat het zo moet. Waarom is het zo moeilijk om je in een ander te verplaatsen en steun te geven?
quote:queenie1 schreef op 02 november 2009 @ 17:30:

[...]

Vind ik wel erg makkelijk hoor. Dus hij wil helemaal niet weten hoe jij je voelt enzo?

Mijn man gaat altijd mee naar het ziekenhuis, dokter, verloskundig etc, met mij en met zoontje. Niet omdat ik dat zo graag wil (vind het natuurlijk wel erg fijn) maar omdat hij er zelf bij wil zijn. Hij alles wil horen, en evt. zelf wil vragen. En vooral met dit soort onderzoeken, daar wil je toch bij zijn? Dat draag je toch samen?

Nee, nee, dan heb ik het mss raar opgeschreven. Wij waren op het moment dat ik mijn knobbeltje ontdekte op vakantie (ver, ver weg). Toen we thuis waren is hij meteen met mij mee naar de huisarts gegaan en hij is ook meegeweest naar het ziekenhuis. Helemaal zijn idee hoor (maar wel heerlijk, die steun).

Maar hij zag op vakantie me af en toe toch even genieten en ergens anders aan denken en dan wilde hij mij er even niet aan herinneren. Wanneer hij merkte dat ik er wel mee bezig was, was hij er 100% voor me. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?
Je kunt ook even wat van je laten horen en aangeven dat je graag deze week wat meer van hem wilt horen/je verhaal kwijt wilt/ hard luchten, omdat je het moeilijk vindt en het fijn zou vinden als hij wat meer contact zoekt? zoiets?

Waarschijnlijk heeft hij inderdaad niet door dat jij er zo erg op zit te wachten. Dus hup, pak die telefoon en bel hem even op
ik zal voor je duimen dat alles goed voor je uitpakt en je niks mankeert!!!!

ach mijn vriend is weinig anders...ben zwanger van m...en nu moet ik onder het mes...zwanger en al....hij vraagt me elke avond hoe ik me voel, maar als ik dan zeg dat ik me beroerd voel, zegt ie meestal 'o' en als ik me beroerd voel (psychisch) zegt ie meestal iets van 'heb je pijn?'

ach als ik medelijden en heeel veel sympathie wil...bel ik lekker met een van mijn vriendinnen....die hebben veeeeel meer inlevingsvermogen....

kun je misschien duidelijk aangeven wat je nodig hebt? ik weet dat vriendlief alles voor me doet...behalve een potje meehuilen als ik dat nodig heb...:)
Ja, Karlie, dat zou kunnen. Maar het is meer dat ik huilend aan de telefoon hang en dat hij zegt dat ik maar moet gaan slapen omdat hij dat nu ook gaat doen. Dat voelt niet echt geïnteresseerd. En dan helemaal niet als ik huilend ophang en hij de volgende dag gewoon niks van zich laat horen. Dat is toch niet aardig?!
quote:Karlie schreef op 02 november 2009 @ 17:38:

[...]

Nee, nee, dan heb ik het mss raar opgeschreven. Wij waren op het moment dat ik mijn knobbeltje ontdekte op vakantie (ver, ver weg). Toen we thuis waren is hij meteen met mij mee naar de huisarts gegaan en hij is ook meegeweest naar het ziekenhuis. Helemaal zijn idee hoor (maar wel heerlijk, die steun).

Maar hij zag op vakantie me af en toe toch even genieten en ergens anders aan denken en dan wilde hij mij er even niet aan herinneren. Wanneer hij merkte dat ik er wel mee bezig was, was hij er 100% voor me. Ik hoop dat het zo iets duidelijker is?Zo is het duidelijker ja
...
quote:hemelietje schreef op 02 november 2009 @ 17:39:

Ja, Karlie, dat zou kunnen. Maar het is meer dat ik huilend aan de telefoon hang en dat hij zegt dat ik maar moet gaan slapen omdat hij dat nu ook gaat doen. Dat voelt niet echt geïnteresseerd. En dan helemaal niet als ik huilend ophang en hij de volgende dag gewoon niks van zich laat horen. Dat is toch niet aardig?!

Dat vind ik niet erg geinteresseerd overkomen. Je wil toch graag weten hoe het is gegaan, hoe je je voelt etc.

Zie je hem nog vandaag? Anders zou ik hem bellen, kijken of hij er uit zichzelf over begint. Maar ik zou dit ook niet tof vinden. En dat is nogal zacht uitgedrukt.

Sterkte!
...
Tuurlijk kan ik het aangeven en dat zal ik ook doen. Maar ik had het gisteren ook al aangegeven door hem te bellen dat ik me rot voelde (hij heeft het hele weekend nergens naar gevraagd) en dan krijg je zo'n vage reactie.

Nou ja, inderdaad maar mijn vriendinnen bellen. Het zou alleen zo fijn zijn als je vriend, degene met wie je graag je toekomst wilt delen, ook beschikbaar zou zijn voor dit soort dingen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven