Waarom 'ontvolgen' sommige mensen je op social media?

28-03-2020 21:11 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
N.v.t. meer
anoniem_395919 wijzigde dit bericht op 13-05-2020 22:34
98.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik zit niet op Instagram, maar op facebook zet ik wel eens mensen op berichten niet meer weergeven, omdat ik ze storend vind, bijvoorbeeld heel veel en over 1 onderwerp. Nu iemand met allemaal complottheorieën over Corona op die status gezet. Dat soort zaken stoort me op een gegeven moment te veel.
Ik heb ook iemand op ontvolgen gezet die echt werkelijk elk nieuwsbericht over Corona deelt. Van welke site dan ook. Mijn tijdlijn ontplofte gewoon van die berichten.
Alle reacties Link kopieren
Ik ontvolg mensen op Facebook die:

-Elke dag van die spreuken en kul van “winning” delen, en dat meerdere keren per dag
-elke ochtend “goedemorgen” en ‘s avonds “slaap lekker” plaatjes delen.
:facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Als ze niet meer geïnteresseerd is, denk ik.

Iemand post voortdurend over groene make-up "zonder chemie" en dan denk ik "geeuw wat een kul" en ga over tot de orde van de dag.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk doe je dat niet bij echte vrienden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb zelfs mijn broer ontvolgd. Nog wel bevriend maar niet meer op tijdlijn. Iedere dag weer die deukie plaatjes....zo kansloos 🤐. Ik check 1 x per week of er nog iets tussen staat en dat like ik snel.
Alle reacties Link kopieren
Polsjef schreef:
28-03-2020 21:20
Als mensen alleen maar win acties delen, iedere scheet delen ofzo dan ontvolg ik
Idem
Mijn eigen vriend verloofde volgt mij niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Waarom 'ontvolgen' sommige mensen je?

Zelf ruim ik regelmatig mijn 'volglijstje' op. Mensen die ik nooit meer zie of spreek ontvolg ik dan. Soms wil ik ook niet meer dat bepaalde mensen mij volgen.

Maar nu ben ik door iemand ontvolgd.. En hoewel ik die persoon vrijwel nooit meer sprak

Euh...
ze vindt je stom
Het interessantste hiervan vind ik dat jij in de gaten hebt dat iemand je ontvolgd heeft. Daar krijg je geen melding of iets dergelijks van en ik zou echt oprecht niet weten wie mij op dit moment volgen op insta. Ik verwacht wel dat bepaalde personen me volgen, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.

En wanneer ik mensen ontvolg; als ik ze irritant vind op social media (te vaak dingen plaatsen, altijd dezelfde dingen die me niet), mensen die ik niet meer echt spreek, mensen waarvan hun leven me niet meer boeit enzovoort.
Omdat je irritante berichten post?
Ik ontvolg mensen die telkens deel en win acties plaatsen, of die alle vermiste katten delen o.a.
Alle reacties Link kopieren
Ik bespeur een gekrenkt ego.
Mensen die de hele tijd narcistische selfies plaatsen ontvolg ik ook.
Alle reacties Link kopieren
S-Groot schreef:
28-03-2020 22:50
Euh...
:rofl:

Ja.. duidelijker wordt het écht niet!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een naast familielid ontvolgd. In real live is diegene me dierbaar, maar diens posts op fb vind ik onuitstaanbaar en ergerlijk.
Alle reacties Link kopieren
...
mrsniceguy wijzigde dit bericht op 28-03-2020 23:40
Reden: Antwoord op mijn vraag zelf gevonden
98.47% gewijzigd
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Op Insta volg ik mensen op basis van content. Dus als iemand héél irritant wordt is het einde verhaal. Bijvoorbeeld
Een hobby account waar plots alleen babyfoto’s gepost worden. Of een collega die steeds stomme memes post. Of selfies.
MrsLady schreef:
28-03-2020 22:58
Het interessantste hiervan vind ik dat jij in de gaten hebt dat iemand je ontvolgd heeft. Daar krijg je geen melding of iets dergelijks van en ik zou echt oprecht niet weten wie mij op dit moment volgen op insta. Ik verwacht wel dat bepaalde personen me volgen, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk zo is.

En wanneer ik mensen ontvolg; als ik ze irritant vind op social media (te vaak dingen plaatsen, altijd dezelfde dingen die me niet), mensen die ik niet meer echt spreek, mensen waarvan hun leven me niet meer boeit enzovoort.
Heel veel mensen hebben externe apps waarmee je dat wel eenvoudig kunt zien.
rumforviva schreef:
28-03-2020 23:53
Heel veel mensen hebben externe apps waarmee je dat wel eenvoudig kunt zien.
En waarom zou je dat willen weten? Wat levert het je op behalve een minderwaardigheidscomplex? Neem aan dat je dat alleen maar installeert als je extreem onzeker over jezelf bent of zijn er ook andere redenen? Want als dat eerste het geval is dan zou ik vooral daar aan werken in plaats van je waardigheid aan social media op te hangen.
[...]

Als iemand per ongeluk plast waar jij bent smelt je zeker? Wat zou je probleem zijn als er geen Instagram was? Vast iets anders.

Google eens op sneeuwvlokjes. Dan snap je ook gelijk dat plassen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-03-2020 09:11
Reden: Quote OP verwijderd
79.08% gewijzigd
Ik heb iedereen ontvolgd die ik in het echte leven niet ken. Heb nu een leuk groepje waarvan ik echt weet wie zij zijn.
Cateautje schreef:
29-03-2020 00:25
Ik heb iedereen ontvolgd die ik in het echte leven niet ken. Heb nu een leuk groepje waarvan ik echt weet wie zij zijn.


De enige manier volgens mij. De rest is oppervlakkig en waardeloos.
Je doet precies het zelfde bij andere en dan is het geen probleem. Dus waarom nu wel? Wat is er anders?
whitewolves schreef:
29-03-2020 00:41
Je doet precies het zelfde bij andere en dan is het geen probleem. Dus waarom nu wel? Wat is er anders?

Dat inderdaad.

Doe er zelf, behalve Whatsapp niet aan mee. Nergens goed voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven