Waarom vragen vrouwen niet?
donderdag 19 juni 2008 om 16:30
Op veel topics merk ik dat vrouwen hun verhaal kwijt willen, en zich in dat verhaal veel dingen afvragen. Over het hoe en waarom van hun partners.
Waarom vragen de meeste het niet gewoon? Bang voor het antwoord?
Als je iets wilt weten vraag je het toch (gewoon) aan die persoon zelf? Ik zie veel "veronderstellingen", "aannames", "inschattingen" enz... Maar de enige die er antwoord op kan geven is diegene van wie je iets afvraagt.
Vind het fascinerend dat te zien en vraag mij dus af : waarom???
Waarom vragen de meeste het niet gewoon? Bang voor het antwoord?
Als je iets wilt weten vraag je het toch (gewoon) aan die persoon zelf? Ik zie veel "veronderstellingen", "aannames", "inschattingen" enz... Maar de enige die er antwoord op kan geven is diegene van wie je iets afvraagt.
Vind het fascinerend dat te zien en vraag mij dus af : waarom???

donderdag 19 juni 2008 om 16:52
Wat verwacht je voor antwoorden Senseootje?
Omdat ik te dom ben om zelf iets te bedenken?
Omdat ik niet kan communiceren met mijn man?
Omdat ik er nog niet aan had gedacht om het aan hem te vragen?
Omdat mijn man niet kan antwoorden?
Het helpt soms om je gedachten even uiteen te zetten hier op het forum mbv feedback van anderen om ervoor te zorgen dat je het juiste op de juiste manier aan hem kan vragen. Zodat de forummers je wel een zeikerd vinden, maar je man niet.
Je ziet vaak dat iemand eerst nogal overstuur is van iets, na wat feedback van anderen, na wat gewik en geweeg zal ze dan wellicht beter kunnen communiceren met haar man.
Sommigen zijn natuurtalenten qua communicatie, en hebben ook een partner die dat is. Voor de meesten geldt dat niet. Dan kan het absoluut helpen om het aan te pakken zoals zij het doen mbv het forum. Niets mis mee toch?
Omdat ik te dom ben om zelf iets te bedenken?
Omdat ik niet kan communiceren met mijn man?
Omdat ik er nog niet aan had gedacht om het aan hem te vragen?
Omdat mijn man niet kan antwoorden?
Het helpt soms om je gedachten even uiteen te zetten hier op het forum mbv feedback van anderen om ervoor te zorgen dat je het juiste op de juiste manier aan hem kan vragen. Zodat de forummers je wel een zeikerd vinden, maar je man niet.
Je ziet vaak dat iemand eerst nogal overstuur is van iets, na wat feedback van anderen, na wat gewik en geweeg zal ze dan wellicht beter kunnen communiceren met haar man.
Sommigen zijn natuurtalenten qua communicatie, en hebben ook een partner die dat is. Voor de meesten geldt dat niet. Dan kan het absoluut helpen om het aan te pakken zoals zij het doen mbv het forum. Niets mis mee toch?
donderdag 19 juni 2008 om 17:02
donderdag 19 juni 2008 om 17:23
Ondanks dat het voor een ieder anders is, vind ik het wel een goede vraag.
Ik denk, dat veel vrouwen zich veel te veel aantrekken van wat een ander wel niet van hen moet denken. Gebrek of tekort aan zelfvertrouwen en zich teveel afhankelijk stellen van de publieke opinie is een grote reden vermoed ik.
Ik denk, dat veel vrouwen zich veel te veel aantrekken van wat een ander wel niet van hen moet denken. Gebrek of tekort aan zelfvertrouwen en zich teveel afhankelijk stellen van de publieke opinie is een grote reden vermoed ik.
donderdag 19 juni 2008 om 17:29
donderdag 19 juni 2008 om 17:34
donderdag 19 juni 2008 om 19:51
donderdag 19 juni 2008 om 22:50
vrijdag 20 juni 2008 om 01:41
vrijdag 20 juni 2008 om 09:19
quote:wuiles schreef op 19 juni 2008 @ 22:50:
Nog erger: hij zegt het wel maar ik weet zeker dat hij het niet niet meent omdat:
- hij bindingsangst heeft
- verlatingsangst heeft
- bedrogen is door zijn ex
- beïnvloed wordt door zijn slechte vrienden
- écht geen vrij kan krijgen van zijn baas
- de schulden moet afbetalen van zijn vorige vrouw
Nog erger: hij zegt het wel maar ik weet zeker dat hij het niet niet meent omdat:
- hij bindingsangst heeft
- verlatingsangst heeft
- bedrogen is door zijn ex
- beïnvloed wordt door zijn slechte vrienden
- écht geen vrij kan krijgen van zijn baas
- de schulden moet afbetalen van zijn vorige vrouw
vrijdag 20 juni 2008 om 12:06
Leuk, zoveel reacties.
Moet wel even iets rechtzetten. Krijg het idee dat jullie denken dat ik een man ben. Niet dus.
De vraag kwam voort uit de constatering dat er veel aannames worden gedaan, invullingen van zaken : geplaatst in en door het eigen referentiekader. Die bijna altijd afwijkt van die van een ander (vrouw of man).
Al denk ik dat er bij beiden sexen mensen zijn die niet geloven wat een ander zegt. Vrouwen weten doorgaans wel dat wat gezegd wordt door een man zo is ... maar vragen zich vervolgens af waarom de man dat zegt. En juist DIE vraag ... wordt vaak niet gesteld.
Moet wel even iets rechtzetten. Krijg het idee dat jullie denken dat ik een man ben. Niet dus.
De vraag kwam voort uit de constatering dat er veel aannames worden gedaan, invullingen van zaken : geplaatst in en door het eigen referentiekader. Die bijna altijd afwijkt van die van een ander (vrouw of man).
Al denk ik dat er bij beiden sexen mensen zijn die niet geloven wat een ander zegt. Vrouwen weten doorgaans wel dat wat gezegd wordt door een man zo is ... maar vragen zich vervolgens af waarom de man dat zegt. En juist DIE vraag ... wordt vaak niet gesteld.
vrijdag 20 juni 2008 om 14:07
quote:pink11 schreef op 20 juni 2008 @ 10:56:
@Kreeft, dus omdat "vrouwen vaak geen eerlijk antwoord willen", en/of vrouwen toch niet geloven wat een man zegt, wantrouw je MIJ als ik zeg dat ik het antwoord in sommige gevallen graag had gehoord?
Doe je het erom, Kreeft? Een beetje wel, maar ik geloof je wel hoor.
@Kreeft, dus omdat "vrouwen vaak geen eerlijk antwoord willen", en/of vrouwen toch niet geloven wat een man zegt, wantrouw je MIJ als ik zeg dat ik het antwoord in sommige gevallen graag had gehoord?
Doe je het erom, Kreeft? Een beetje wel, maar ik geloof je wel hoor.