Waarom??? zo veel verdriet!
zaterdag 21 juni 2008 om 10:48
Het is over... De mooist 5 jaren van mijn leven met de liefde van mijn leven zijn sinds gister voorbij
Meneer had voor de zoveelste keer twijfels en ook nu maakt hij er weer een eind aan (2e x)
Ik ben intens verdrietig,volgende week zondag eigenlijk samen op vakantie (maand geleden geboekt),alles weg zie alleen maar een zwart gat voor me. Hij had me de afgelopen week nog niks laten merken dat het echt voorbij zou kunnen zijn,kreeg nog lieve smsjes en telefoontjes en zelfs gister liet hij het niet merken.
Moest het er zlef gewoon uittrekken of het dan soms over is en hij zei daarop dat hij nu niet 100 % voor mij kan gaan en hij mij niet meer pijn en verdriet wil doen door zo verder te gaan.
Op zich klopt dat natuurlijk wel maar waarom geeft hij het zo snel op? amper 3 weken terug was alles nog geweldig en zei hij zelf ook dat hij het zo heerlijk had met mij.
Waarom en hoe kan iemand zo snel veranderen???
hij huilde zelf gister ook de ogen uit6 zijn kop en zei steeds ik weet niet of ik nu de juiste keus maak, en ik zal voor je vechten als het de foute keus is...
en gister en vandaag smsjes gehad met daarin zeg nooit nooit en you never know WAT MOET Ik DAARMEE??
Ik wil het liefst naar hem toe,hem in mijn armen nemen en hem smeken door te gaan,maar helaas weet ik dat dit niet gaat.
pfffff weer die pijn waar ik doorheen moet terwil ik zo ontzettend veel nog van hem hou!!!
Meiden,wie helpt me hier doorheen!
Meneer had voor de zoveelste keer twijfels en ook nu maakt hij er weer een eind aan (2e x)
Ik ben intens verdrietig,volgende week zondag eigenlijk samen op vakantie (maand geleden geboekt),alles weg zie alleen maar een zwart gat voor me. Hij had me de afgelopen week nog niks laten merken dat het echt voorbij zou kunnen zijn,kreeg nog lieve smsjes en telefoontjes en zelfs gister liet hij het niet merken.
Moest het er zlef gewoon uittrekken of het dan soms over is en hij zei daarop dat hij nu niet 100 % voor mij kan gaan en hij mij niet meer pijn en verdriet wil doen door zo verder te gaan.
Op zich klopt dat natuurlijk wel maar waarom geeft hij het zo snel op? amper 3 weken terug was alles nog geweldig en zei hij zelf ook dat hij het zo heerlijk had met mij.
Waarom en hoe kan iemand zo snel veranderen???
hij huilde zelf gister ook de ogen uit6 zijn kop en zei steeds ik weet niet of ik nu de juiste keus maak, en ik zal voor je vechten als het de foute keus is...
en gister en vandaag smsjes gehad met daarin zeg nooit nooit en you never know WAT MOET Ik DAARMEE??
Ik wil het liefst naar hem toe,hem in mijn armen nemen en hem smeken door te gaan,maar helaas weet ik dat dit niet gaat.
pfffff weer die pijn waar ik doorheen moet terwil ik zo ontzettend veel nog van hem hou!!!
Meiden,wie helpt me hier doorheen!
zaterdag 21 juni 2008 om 11:04
hoe moeilijk ook.. vertel hem dat hij je geen valse hoop mag geven.. dus geen smsjes.. beloftes.. en lege dingen als zeg nooit nooit... Vertel hem dat hij pas weer zulke dingen mag zeggen als hij voor de volle 100% voor je wil gaan..
Dit hou je niet vol en maakt je kapot.. Maak hem duidelijk dat het voor jou gevoel nu echt over is.. je hebt namelijk geen keus.. dat is de enige manier om aan het verwerken te gaan beginnen..
Dit hou je niet vol en maakt je kapot.. Maak hem duidelijk dat het voor jou gevoel nu echt over is.. je hebt namelijk geen keus.. dat is de enige manier om aan het verwerken te gaan beginnen..
zaterdag 21 juni 2008 om 11:19
Het is duidelijk dat hij nog met erg veel gevoel zit; wat hij doet is om deze reden een deurtje openhouden, `You never know`´. Heel begrijpelijk en ik ga hem daarom niet veroordelen, het is ook zeer waarschijnlijk dat dit zjn oprechte gevoel is. Punt is alleen, dat jij het daardoor nog niet echt af kan sluiten, omdat je je, ook heel begrijpelijk en menselijk, aan deze aangereikte strohalm vast gaat grijpen. Je zit nu dus in een soort niemandsland, en dat is killing. Probeer bij jezelf te blijven en zijn proces los te laten, en los te zien van het jouwe. Jij hebt een (al of niet tijdelijke) afwijzing te pakken, en dat is verschrikkelijk rot en pijnlijk. Probeer dit proces echter niet te ontvluchten maar ga het nu al aan, dat scheelt je straks een stuk verwerking. En ook al blijven jullie uiteindelijk wél samen, dan nog is het goed dat je dit gevoeld en doorstaan hebt, het hoort bij volwassen zijn, en het leven aangaan zoal het op je pad komt. Wees hierbij lief voor jezelf
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

zaterdag 21 juni 2008 om 11:34
Duidelijk dat hij niet weet wat hij wil.....vandaar die achterdeur...maar wat schiet jij daarmee op? Het doet je alleen maar veel verdriet, die valse hoop....Bedenk je dat dit de 2e keer is dat hij de relatie verbreekt én wéér twijfelt!
Bij twijfel betekent het feitelijk dat het niet goed zit, dat moet je toch beamen.
Bespaar jezelf een hoop ellende, en geef hem duidelijk aan dat hij je geen valse hoop moet geven.
Allemaal heel makkelijk geschreven, ik weet het...maar even door de zure appel heen irush....Heel veel sterkte!
Bij twijfel betekent het feitelijk dat het niet goed zit, dat moet je toch beamen.
Bespaar jezelf een hoop ellende, en geef hem duidelijk aan dat hij je geen valse hoop moet geven.
Allemaal heel makkelijk geschreven, ik weet het...maar even door de zure appel heen irush....Heel veel sterkte!
zaterdag 21 juni 2008 om 13:38
zaterdag 21 juni 2008 om 15:15
Lieve TO, ik denk dat hij dat al eerder bedacht had maar het niet eerder tegen je durfde te zeggen.
Zo'n beslissing neem je niet van de ene op de andere dag.
Maar het is voorbij
Heb verdriet huil vloek en weet ik niet wat meer en zeg tegen hem dat hij je verder met rust moet laten
Uit is uit!
Dat geeft jou de mogelijkheid om te gaan verwerken.
Dat gaat nou eenmaal niet als je steeds zulk soort smsjes krijgt
Succes
Zo'n beslissing neem je niet van de ene op de andere dag.
Maar het is voorbij
Heb verdriet huil vloek en weet ik niet wat meer en zeg tegen hem dat hij je verder met rust moet laten
Uit is uit!
Dat geeft jou de mogelijkheid om te gaan verwerken.
Dat gaat nou eenmaal niet als je steeds zulk soort smsjes krijgt
Succes
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 21 juni 2008 om 16:52
ik weet dat ik geen contact meer met hem moet zoeken maar dat is zo verdomd moeilijk.
vooral omdat ik weet dat hij niet helemaal achter zijn beslissing staat.
ik moet dit ook gewoon zien als over en uit maar ik kan het gewoon niet,wil zo graag nog een x met hem praten vragen of hij er niet goed over na wil denken dat een vakantie ons mischien wel goed doet.
3 dagen geleden zei hij nog dat een vakantie hem mischien wel goed zou doen hoe kan die het nu dan uitmaken??
zo verwarrend deze gevoelens
en oh zo veel pijn.....
vooral omdat ik weet dat hij niet helemaal achter zijn beslissing staat.
ik moet dit ook gewoon zien als over en uit maar ik kan het gewoon niet,wil zo graag nog een x met hem praten vragen of hij er niet goed over na wil denken dat een vakantie ons mischien wel goed doet.
3 dagen geleden zei hij nog dat een vakantie hem mischien wel goed zou doen hoe kan die het nu dan uitmaken??
zo verwarrend deze gevoelens
en oh zo veel pijn.....
zaterdag 21 juni 2008 om 17:28
Ik weet precies hoe jij je voelt want ik heb hetzelfde meegemaakt. Het ene moment hebben we het nog over samen kinderen krijgen en het andere moment wil meneer na 9 jaar niet meer en ziet hij het niet meer zitten en ik weet niet wat nog meer.
Hij vroeg mij de hele tijd om hem nog een lichtpuntje in onze relatie te geven maar dat kon ik niet want ik wist niet wat hij precies wilde en dat wist hij zelf ook niet (zei hij). Achteraf is wel gebleken dat hij gewoon weer vrij wilde zijn zodat hij kon doen en laten wat hij wilde. Nu is hij erachter gekomen dat dat ook niet het perfecte leven is maar ik wil hem ook niet meer terug. In het begin was ik er van overtuigd dat ik hem, no matter what, weer in mijn armen zou sluiten als hij dat wilde. Hij heeft echter zo veel gemene dingen gedaan en gezegd vlak na onze breuk dat ik dat niet meer kan wegvagen en kan doen alsof we verder gaan waar we gebleven zijn. En dat terwijl het houden van nog steeds niet verdwenen is bij mij maar ik ga me niet nog een keer door dezelfde persoon laten kwetsen. Daar ben ik te goed voor en dat ben jij ook Irush!
Ik zeg niet dat jouw ex ook zo is maar door jezelf valse hoop te (laten) geven kan jij niet verder en dat moet je gewoon omdat je geen keus hebt.
Laat voor jezelf alle emoties toe maar laat hem zelf maar even uitzoeken wat hij wil. Mischien wil hij je terug maar misschien ook niet. Intussen moet jij gewoon doorgaan met je leven, dat doet hij ook. Ik weet hoe moeilijk het is maar je komt er boven op. Dat kan ik je garanderen want ik voelde me in het begin ook radeloos en verloren en dacht werkelijk dat het leven het eigenlijk niet meer waard was om nog te leven. Nu heb ik mezelf weer gevonden en weet dat er nog heel veel mooie dingen zijn in het leven.
Ik wens je heel veel sterkte toe!
Hij vroeg mij de hele tijd om hem nog een lichtpuntje in onze relatie te geven maar dat kon ik niet want ik wist niet wat hij precies wilde en dat wist hij zelf ook niet (zei hij). Achteraf is wel gebleken dat hij gewoon weer vrij wilde zijn zodat hij kon doen en laten wat hij wilde. Nu is hij erachter gekomen dat dat ook niet het perfecte leven is maar ik wil hem ook niet meer terug. In het begin was ik er van overtuigd dat ik hem, no matter what, weer in mijn armen zou sluiten als hij dat wilde. Hij heeft echter zo veel gemene dingen gedaan en gezegd vlak na onze breuk dat ik dat niet meer kan wegvagen en kan doen alsof we verder gaan waar we gebleven zijn. En dat terwijl het houden van nog steeds niet verdwenen is bij mij maar ik ga me niet nog een keer door dezelfde persoon laten kwetsen. Daar ben ik te goed voor en dat ben jij ook Irush!
Ik zeg niet dat jouw ex ook zo is maar door jezelf valse hoop te (laten) geven kan jij niet verder en dat moet je gewoon omdat je geen keus hebt.
Laat voor jezelf alle emoties toe maar laat hem zelf maar even uitzoeken wat hij wil. Mischien wil hij je terug maar misschien ook niet. Intussen moet jij gewoon doorgaan met je leven, dat doet hij ook. Ik weet hoe moeilijk het is maar je komt er boven op. Dat kan ik je garanderen want ik voelde me in het begin ook radeloos en verloren en dacht werkelijk dat het leven het eigenlijk niet meer waard was om nog te leven. Nu heb ik mezelf weer gevonden en weet dat er nog heel veel mooie dingen zijn in het leven.
Ik wens je heel veel sterkte toe!
zondag 22 juni 2008 om 11:31
bedankt voor jullie reacties.
Jullie zeggen precies waar het op staat,ik moet mezelf ook geen valse hoop geven maar dat is zo ontzettend moeilijk omdat ik zo ontzettend veel van hem hou en hij ook van mij,alleen doordat hij zijn twijfels niet binnen de relatie wilt oplossen moet ik door deze vreselijke pijn.
Ik begrijp hem echt niet om het zo snel weer op te geven,en heb nog zo veel vragen voor hem..
Ik hoop echt dat ik hem met rust kan laten, maar het is ontzetten moeilijk om te weten dat er vorige week nog niet veel aan de hand was en dat dat in een paar uur weggevaagd is en je hem opeens nooit meer ziet of spreekt.
Waarom hebben ze niet zoiets als langaam afbouwen van een relatie
Jullie zeggen precies waar het op staat,ik moet mezelf ook geen valse hoop geven maar dat is zo ontzettend moeilijk omdat ik zo ontzettend veel van hem hou en hij ook van mij,alleen doordat hij zijn twijfels niet binnen de relatie wilt oplossen moet ik door deze vreselijke pijn.
Ik begrijp hem echt niet om het zo snel weer op te geven,en heb nog zo veel vragen voor hem..
Ik hoop echt dat ik hem met rust kan laten, maar het is ontzetten moeilijk om te weten dat er vorige week nog niet veel aan de hand was en dat dat in een paar uur weggevaagd is en je hem opeens nooit meer ziet of spreekt.
Waarom hebben ze niet zoiets als langaam afbouwen van een relatie
zondag 22 juni 2008 om 11:45
Uit elkaar gaan doet hoe dan ook pijn, of dat nou van het ene op het andere moment is of dat dat geleidelijk gebeurt. Het zou de pijn echt niet verzachten als je een relatie kon afbouwen. Het klinkt heel hard maar ga er voor jezelf maar van uit dat het voor hem over is. Tuurlijk houdt hij nog van je, dat verdwijnt niet zomaar na 5 jaar. Maar hij heeft jullie relatie al eens eerder verbroken. Hij heeft toen weer voor jou gekozen maar daar is voor jou wel een rotperiode aan vooraf gegaan. Ook nu heb je weer de hoop dat het goed komt maar je moet je niet aan het lijntje laten houden. Daarmee zet je jezelf in de wacht terwijl het leven doorgaat. Mij lijkt het zo dat als hij echt van jou houdt, hij die twijfels ook samen met jou kan oplossen. Dat heb ik mijn ex ook voor gehouden. Als de band sterk genoeg is kom je er samen wel uit. En twijfels ontstaan niet van de ene op de andere dag. Hij is er al langer mee bezig maar heeft jou daar niet eerder deelgenoot van gemaakt en daarom lijkt het voor jou van uit het niets te komen maar zo is het niet. Zoals ik eerder al zei: laat hem maar uitzoeken wat hij wil met zijn leven en ga jij door met je leven, hoe moeilijk dat nu ook lijkt.