Wanneer heb je een echte relatie?

29-12-2009 18:59 63 berichten
"Het is vrij simpel: als je aan sex begint voor je een echte relatie hebt, moet je er altijd rekening mee houden dat het daar bij blijft."

Bovenstaande zin zag ik ergens op het forum staan en de vraag kwam bij mij op "wanneer weet je of je een echte relatie hebt"? Er zijn heel veel topics van (vooral) vrouwen die dachten dat zij in een (prille) relatie (fase) zaten, totdat er iets gebeurde (vaak seks) waarna de man afstand nam en hun enigszins verbaasd dan wel verbijsterd achterliet.

Een vraag voor diegene met een relatie. Vanaf welk moment wist je dat je een echte relatie hebt?
Alle reacties Link kopieren
Sinds ik het vroeg.. sowieso was/is hij niet het type om zomaar beetje casual te daten.. maar na een paar weken daten/bellen/seksen/kletsen vroeg ik gewoon: wat zijn we van elkaar?

En toen zei hij: ik zie je als mijn vriendin.. ik hem als mijn vriend...
Toen ik een trouwring om mijn vinger had wist ik het zeker.
Ik heb hem 'verkering' gevraagd.

En sindsdien hebben we een relatie.
Als je elkaar verkering vraagt en daarna gaat seksen, kan het net zo goed gebeuren dat ie je dumpt. Maar dat terzijde.

Het is 'echt' als je voor elkaar wilt gaan, denk ik.
Gewoon om vragen? Precies. Waarom ook niet? Maar volgens mij gebeurt dat vaker niet dan wel. Een vrouw leert een leuke vent kennen, hij zegt wat zij wil horen en zij denkt "hij voelt hetzelfde voor mij als ik voor hem". Vervolgens gaat 80% van de communicatie via MSN en SMS. Het moment komt dat ze seks hebben. En dan gaat bij de man de negeer modus aan (op wat voor manier dan ook) en gaat meer en meer afstand nemen. De vrouw blijft met vraagtekens zitten en gaat vervolgens via SMS en MSN opheldering proberen te krijgen. Dit even in een notendop en generaliserend gezegd. Maar niemand praat meer met elkaar (verbaal). En niemand vraagt aan elkaar "wat hebben wij met elkaar?" of "wat zijn wij van elkaar?"
Wij hebben eerst een aantal maanden gescharreld, ik wilde geen relatie. Tot ik daar op een gegeven moment een einde aan maakte en hem verschrikkelijk ging missen. Toen hebben er wel heel bewust 'officieel' voor elkaar gekozen. Scharrelen was overigens al meer een relatie dan alleen maar bootycalls hoor, maar van geen seks voordat je een officiële relatie hebt was bij ons dus niet echt sprake
Op je gevoel en of dat beantwoordt wordt door je partner, als je op dat moment goed naar je hart luistert (en niet naar je piemel) dan voel je of het goed zit of niet, ik wist het bij Betty al voordat we een woord gewisseld hadden en zij ook. Binnen een week nadat we aan de praat geraakt waren woonden we samen en nu al bijna 8 jaar.
Hij vroeg aan mij of ik wilde scharrelen, of juist wilde kijken of het iets serieus kon worden. Ik zei toen 'dat laatste', en hij was daar blij om: zo stond hij er ook in. Dat was toen ik voor het eerst bij hem bleef slapen.
Er wordt om zoveel moeilijk gedaan. Wij wisten en wij weten van elkaar dat we elkaar heel erg leuk vinden. En ik (en hij) heb graag duidelijkheid. Zo'n moeilijke vraag is het niet: 'Wil je verkering met mij?' (Zo heb ik het letterlijk gevraagd) Het antwoord was ook niet zo lastig: 'Ja.'
Vragen, vragen, vragen en vooral niet invullen voor de ander
Ja doe je dat nog tegenwoordig verkering vragen? Of hoe gaat dat lees mee:P
Ik vroeg het hem gewoon van: ben jij echt verliefd op mij of is het alleen sex ? nou hij is dus echt verliefd op mij haha en ik op hem, we zijn echte en stel maar we zijn niet klef
Even vragen in plaats van ergens vanuit gaan. Voorkomt een hoop miscommunicatie en zo ingewikkeld is het niet.
Hulk - de naam die je noemt in je post, is zij ook op het forum en gebruikt zij deze naam? Als dit niet zo is en het is haar echte naam, dan wil je deze misschien verwijderen in verband met herkenbaarheid .
alleen wanneer is het 'goede' moment om zoiets te vragen?
Uh, uh...ja ging eigenlijk vanzelf.

We wisten het zonder het uit te spreken.

Maar volgens mij voel je dat toch aan als het alleen mar om de sex gaat?
Ik klink weer echt als een tiener als ik het er over heb.
Na al een week zei hij "volgens mij ben ik nu al smoorverliefd op je".

Na een week of 5 begon een wederzijdse vriendin zich "ermee te bemoeien" omdat ze maar steeds vroeg hoe het nu zat tussen ons. dus dat vertelde hij tegen me en zei daar meteen bij dat hij mij zag als zijn vriendin... dus toen was het duidelijk...

overigens hadden we na 3 weken (en 10 x logeren) pas sex. hij wilde graag wachten.

bij een ex van me hadden op de 1e date al sex, maar hij zag me toen nog als scharrel. pas na 3,5 maand durfde hij toe te geven dat hij van me hield.
quote:liefmeisje2 schreef op 29 december 2009 @ 19:24:

alleen wanneer is het 'goede' moment om zoiets te vragen?Vragen staat toch vrij bij je eigen lief ? als je zoent, sex hebt en het is gewoon spannend kun je gerust vragen, dan weet je toch wat ?
ja, maar soms kan het ook claimend of bevestiging zoekend overkomen... terwijl hij er misschien liever nog niet zo'n label aan wil hangen....en dan kan het volgens mij ook averechts werken?!
Ik wist het nadat hij me een smsje stuurde met de tekst "op de vraag of wij iets met elkaar hebben kan ik volmondig ja antwoorden" (ik was op dat moment met collega's op een uitje en was helemaal in de zevende hemel).

Op dat moment waren we al drie maanden aan het seksen enzo.....
Je voelt toch aan of het goed zit?
ach, vrouwen willen gewoon graag bevestiging, een labeltje, hier nog één. Als het labeltje eraan zit kan je de o zo vervelende onzekerheid los laten (voorlopig)
quote:liefmeisje2 schreef op 29 december 2009 @ 19:27:

ja, maar soms kan het ook claimend of bevestiging zoekend overkomen... terwijl hij er misschien liever nog niet zo'n label aan wil hangen....en dan kan het volgens mij ook averechts werken?!Als hij dat zo zou voelen is dat zijn pakkie aan, jij wilt wat zekerheid, ik vind dat je daar dan gewoon recht op hebt, en eens met voorgangster, dat voel je wel hoor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven