Wanneer heb je een echte relatie?

29-12-2009 18:59 63 berichten
"Het is vrij simpel: als je aan sex begint voor je een echte relatie hebt, moet je er altijd rekening mee houden dat het daar bij blijft."

Bovenstaande zin zag ik ergens op het forum staan en de vraag kwam bij mij op "wanneer weet je of je een echte relatie hebt"? Er zijn heel veel topics van (vooral) vrouwen die dachten dat zij in een (prille) relatie (fase) zaten, totdat er iets gebeurde (vaak seks) waarna de man afstand nam en hun enigszins verbaasd dan wel verbijsterd achterliet.

Een vraag voor diegene met een relatie. Vanaf welk moment wist je dat je een echte relatie hebt?
quote:BettyRoss schreef op 29 december 2009 @ 19:50:

[...]Dat is mijn Hulk! Aaaw - leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:paloma schreef op 29 december 2009 @ 19:53:

[...]

Klinkt voor mij niet suf maar begrijp wel waarom je dat zegt. Omdat de vrouw bevestiging wil, soms oncontroleerbaar veel, en het bijna een zegen is wanneer je je niet druk hoeft te maken en dat het allemaal vanzelf gaat. Dat is denk ik hoe een evenwichtige en gelijkwaardige relatie moet zijn. En niet 36 keer je telefoon hoeven checken of je telefoon wel aanstaat of met klamme handen moet gaan zitten afwachten of de date van aanstaande zaterdag wel of niet door zal gaan.Ja, precies. Kende daarvoor alleen maar de klamme handen en de onrust, dus hier begreep ik in het begin niets van! Maar weet nu dat het ook anders kan. Iets te veel geduld gehad met moeilijke mannen, voor deze relatie!
quote:paloma schreef op 29 december 2009 @ 19:53:

[...]

Klinkt voor mij niet suf maar begrijp wel waarom je dat zegt. Omdat de vrouw bevestiging wil, soms oncontroleerbaar veel, en het bijna een zegen is wanneer je je niet druk hoeft te maken en dat het allemaal vanzelf gaat. Dat is denk ik hoe een evenwichtige en gelijkwaardige relatie moet zijn. En niet 36 keer je telefoon hoeven checken of je telefoon wel aanstaat of met klamme handen moet gaan zitten afwachten of de date van aanstaande zaterdag wel of niet door zal gaan.

Je gebruikt wel heel veel clichés. Ik denk dat het verkeerd gaat, in de zin dat verwachtingen niet overeenkomen, als er niet goed geluisterd wordt en in plaats daarvan wordt ingevuld wat de ander wel zal willen. Met name teksten als "Ik ben nog niet toe aan een relatie", "Ik kan je niet teveel beloven" en "Ik heb dit nog nooit voor iemand gevoeld" worden regelmatig vergeefs geïnterpreteerd als groen licht.

Daarnaast zou ik persoonlijk nooit direct de fling consumeren en zou ik afknappen op een man die dat wel wil. Dat is geen waardeoordeel over vrouwen die dit wel doen. Het is voor mij een uiting van het gegeven dat ik dergelijke intimiteit een belangrijke en serieuze zaak vind die ik niet met zomaar iemand wil beleven. Voordat het bed aan de orde komt wil ik me ervan hebben vergewist dat de rest goed zit.
Veel mensen vullen inderdaad vanalles in. En dan worden ze genaaid zonder gezoend te worden. Veel mensen proberen te claimen en staan dan beteuterd te kijken als de ander wegrent.

Als het goed zit dan merk je het wel. Dan hoef je niet eens je wensen en je willen in de strijd te gooien, want dan merk je het sowieso al (dat het goed zit).

En wel of geen seks hebben heeft daar absoluut geen invloed op.

Na een week of twee wisten we dat we aan keken of het wat kon worden, na een maand of zes wisten we dat we toch een echte relatie hadden.
Ik ken mijn man al langer dan dat sms en msn bestaat, dus vertelde ik hem na het eten van de laatste dodo dat ik zelf nogal van het alles of niets ben. En dat ik voor hem eigenlijk wel alles voelde. Hij voelde dat ook zo.

Dat had ik ook wel verwacht, hij is geen scharrelaar en geen rokkenjager. Ik was daar vroeger (tot een week voor ik hem ontmoette) wel de vrouwelijke versie van.
quote:Vl43inder schreef op 29 december 2009 @ 20:35:

Ik ken mijn man al langer dan dat sms en msn bestaat, dus vertelde ik hem na het eten van de laatste dodo dat ik zelf nogal van het alles of niets ben. En dat ik voor hem eigenlijk wel alles voelde. Hij voelde dat ook zo.

Dat had ik ook wel verwacht, hij is geen scharrelaar en geen rokkenjager. Ik was daar vroeger (tot een week voor ik hem ontmoette) wel de vrouwelijke versie van.en hoe lang was je toen aan het daten?
quote:dopey155 schreef op 29 december 2009 @ 20:36:

[...]

en hoe lang was je toen aan het daten?Ik heb hem ontmoet op een dorpsfeest, hij vroeg een paar dagen later via een gemeenschappelijke vriendin of ik het weekend erna mee naar het strand ging met zijn vriendengroep. Dat heb ik gedaan en vanaf die dag zijn we een setje, dat wisten we allebei eigenlijk gelijk. Na een week of 2 heb ik dat van dat alles of niets gezegd, ik denk vooral omdat ik gewoon veel en graag praat. Niet zozeer omdat ik antwoord/zekerheid nodig had.
Ook wij hebben na enkele weken uitgesproken dat we met elkaar verder zouden gaan. En dat was dat.
Oei, dit zet mij wel aan het denken....

Mijn liefie en ik doen het nu een week of zes met elkaar. We kennen elkaar al wel veel langer, maar er stond al die tijd iemand tussen ons in wat nu het geval niet meer is.

Na de eerste keer seks informeerde wij min of meer bij elkaar of we nog steeds met anderen zouden gaan (zoenen/seks) of niet. Uiteraard vind ik hem zo leuk dat ik hem exclusief voor mezelf wilde... En gelukkig dacht hij er hetzelfde over.

Maar of dit nou hetzelfde is als vriendje/vriendinnetje...

Hm...

We willen het allebei rustig opbouwen en ik denk niet dat dit enig verschil maakt in onze relatie op dit moment.
Ik wist het doordat mijn huisgenoten na een tijdje aan ons vroegen of het nu wat was of niet..

We hebben elkaar toen aangekeken en allebei onze schouders opgehaald en maar besloten dat het wat was
quote:Madhe wrote on 29 December 2009 @ 20:25:

Veel mensen vullen inderdaad vanalles in. En dan worden ze genaaid zonder gezoend te worden. Veel mensen proberen te claimen en staan dan beteuterd te kijken als de ander wegrent.

Als het goed zit dan merk je het wel. Dan hoef je niet eens je wensen en je willen in de strijd te gooien, want dan merk je het sowieso al (dat het goed zit).

En wel of geen seks hebben heeft daar absoluut geen invloed op.

Na een week of twee wisten we dat we aan keken of het wat kon worden, na een maand of zes wisten we dat we toch een echte relatie hadden.Absoluut mee eens, partner en ik hebben alles (volgens anderen althans) te snel gedaan, maar we zijn na anderhalf decennium nog altijd samen én gelukkig. Het zat goed, het zít goed...
Ik heb vorige week zondag mijn eerste date gehad, afgelopen maandag tweede date.

Maandag bleef hij slapen, ik heb hem gezegd dat ik hem eigenlijk té leuk vind om meteen al sex te hebben. Dat klonk hem positief in de oren. Na nog een paar uur kletsen en zoenen gebeurde het dan toch.

Weer een hoop gesmst en zaterdag weer date, dus die negeermodus slaat hij over. Ik ben wel benieuwd hoe en of wij overgaan op dat hele relatiegebeuren. (Wat mij betreft gaat het wel gebeuren)
Ik heb mijn man tijdens een reis ontmoet. Medereizigers hadden al eerder in de gaten dan wijzelf dat we wel heel goed bij elkaar zouden passen. Tijdens die reis trokken we steeds vaker met elkaar op en bloeide er dus ook iets moois op tussen ons. Wel gezoend en een beetje gevreeën, nog geen seks gehad (omdat we allebei geen condooms bij ons hadden; daarnaast vonden we het ook allebei niet zo erg om te wachten). Op de laatste dag van de vakantie vroeg hij, heel schuchter, aan mij of ik wel van plan was om nog contact te houden met hem. En dat wilde ik natuurlijk wel! De volgende dag kwamen we weer in Nederland aan en namen we afscheid. Diezelfde avond stond hij voor de deur met een grote bos rozen en was het eigenlijk voor allebei wel duidelijk dat we samen verder zouden gaan (en dat het dus niet zomaar een vakantieliefde was).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven