Wat betekent dit....

21-02-2010 13:53 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na 10 jaar samen zijn en 2 lieve kindjes verder heb ik afgelopen vrijdag mijn vriend ten huwelijk gevraagd.

Ik had een taxi besteld die ons naar een luxe restaurant bracht, heerlijk gegeten. Met de kok besproken dat ik het aanzoek zou doen tussen het hoofgerecht en nagerecht. Daarna zou een spetterend dessert komen.

Had het heel intiem geregeld allemaal en op een lieve, eerlijke bescheiden manier hem gevraagd. Met de vraag of hij in 2012 met me wilde trouwen (onder het mom van 12,5 jaar samen)

Zijn antwoord: je overvalt me wel, misschien.... ik ben er niet aan toe....het is te snel na het krijgen van onze kindjes (jongste 2,5 mnd) Maar lees goed ik wil trouwen in 2012!!!!

Wat moet ik hiermee, er is verder niet meer over gesproken... hij vond het heel sneu voor me dat ik dit allemaal zo heb geregeld maar meer kan hij er niet van maken...

Ik voel me KUT!!!!
quote:Hanneslove5 schreef op 27 februari 2010 @ 12:07:

Zoals iemand schreef "welkom in 2010" vind ik wat flauw...er zijn nog steeds mensen die trouwen omdat ze dat graag willen...

Dat ging niet over trouwen an sich, maar over dat je wilde trouwen zodat je zijn achternaam kunt gebruiken wat ik, ja echt, ontzettend onbegrijpelijk vind. Maar dat is off topic...

Overigens wel fijn dat alles nu een beetje bedaard is bij jullie!
Wat betekent trouwen? Voor de een is het iets officieels, voor de ander echte liefde, voor weer een ander een nachtmerrie.... Wat maakt het uit waar trouwen goed voor is. Als je dat wilt, dan wil je dat graag en dat mag. Dat even omdat mensen elkaar hier nogal aanvallen op de reden waarom je wel of niet zou willen trouwen. Laat ieder zijn mening hebben.

Heb je achteraf eigenlijk nog goed kunnen praten over wat er mis ging? Misschien kun je hem in alle rust nog eens vertellen hoe verrassend het voor je was dat jullie van mening verschillen. Misschien biedt dat een opening tot een gesprek waarin jullie beiden kunnen vertellen wat je verwacht.

Ik herken je verhaal wel. In mijn vorige relatie wilde ik na een tijdje ook trouwen. Wel klein, want het ging mij om het idee van getrouwd zijn en voor elkaar kiezen, en niet om de verschrikkelijk mooie dag (bewuste woordspeling).

Hij wilde niet, ook niet nadat ik hem verteld had dat het niet duur hoefde te zijn en wat mijn iedeeen waren. Dat we uit elkaar zijn heeft overigens heel andere redenen.

Wat hij toen tegen mij zei heeft me wel geholpen in de acceptatie: dat hij niet wilde trouwen, had niks te maken met of hij met mij verder wilde. Hij zag dat dus anders.

Hij zei later wel dat als ik het per see wilde, dat hij wel zou trouwen om me niet kwijt te raken. Toen heb ik nagedacht en nee gezegd, want zo wil ik niet trouwen en toen snapte ik het pas echt.

Maar nu ik weer vrijgezel ben moet ik toch eerlijk zeggen dat ik hoop dat ik het getrouwd zijn nog wel eens mee mag maken, een man die er helemaal voor gaat met mij, die mij zijn vrouw noemt en die ik mijn man mag noemen. Je aan elkaar geven. (ja ik weet het, ik ben hopeloos romantisch en idealistisch op het naive af, maar I love it!)

Ik hoop dat jullie hierdoor geen problemen in jullie relatie krijgen. Het lijkt erop dat jullie echt wel van elkaar houden, dus het is heel erg jammer en even slikken, maar probeer de goede kanten te zien. Je hebt zoveel.
MissR8: Thanks!!! Je snapt me helemaal!!!
Te snel is natuurlijk zijn reinste onzin.

Wanneer dan als je 80 bent?

Hij heeft notabene kinderen met je.

Nee, het is echt een NEE.

Zet het uit je hoofd, tot nu was je ook niet getrouwd en had je er ook geen moeite mee.
Schijnt wel een rampjaar te zijn dat 2012. Volgens de Maya's dan..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven