Wat denken jullie?twijfels over leeftijdsverschil?

27-07-2021 20:49 93 berichten
Hoii iedereen 😊

Ik heb al laaange tijd een crush op een oude buurman van mij.
Met lang bedoel ik echt al jaren🤭

Enkele jaren geleden zijn we in contact geraakt en apten we soms met elkaar.
Hij is geen type die constant berichten stuurt of bezig is met fb ed.
Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik hem leuk vond, maar hij zei me toen dat het vriendschappelijk zou blijven ondanks het grote leeftijdsverschil.
Na enkele maanden is dan het contact volledig gestopt.
Ik ben dan dichter bij het werk gaan wonen, en we zagen elkaar ook niet meer.

Nu, 6 jaar later ,zag ik hem bij toevalop een terrasje vorige vrijdag.
We hadden allebei wat gedronken en raakten aan de praat.
Hij zei dat hij vrijkaarten voor de zoo heeft ,en ik reageerde dat ik wel graag met hem zou willen gaan.
Hij zei meteen dat we dat wknd nog zouden daten en dat ik nog van hem zou horen.
Omdat we wat gedronken hadden, verwachte ik niet nog iets te horen van hem.

S'ochtends had ik'n berichtje van hem, dat hij de vrijkaarten gevonden had,en dat ik mijn zondag moest vrijhouden zodat we 'n leuke dag samen zouden hebben, en dat hij er enorm naar uitkeek.
Ik was meteen superenthouisiast, en kon niet goed geloven dat hij ineens na al die jaren wel wilden afspreken 🥰

Ik liet via app wel niet te veel merken dat ik superblij was ,want in het verleden had hij me al eens gezegd dat hij het type is dat niks wil overhaasten en rustig aan wil..

De date zelf was heel erg leuk, we hebben heel de dag gelachen en konden supergoed praten met elkaar.
Daarna nog iets gaan eten, en hijzei me dat hij het erg leuk vond en er nog een tweede date zeker komt.

Toen hij me afzette bij de deur, vroeg hij of hij nog effe mee binnen mocht om mijn moeder goeiedag te zeggen( zij paste op mijn zoontje) .
Hij kent haar enkel van ziens omdat ze in dezelfde wijk woonden vroeger, maar ik zei hem dat ik dit liever niet wilde.
Hij leek erg zenuwachtig,ik zelf ook hahaha 😅, en er was enkel een kus op de wang bij het afscheid nemen, wat voor mij meer dan oke was omdat ik ook rustig aan wil doen op zijn tempo.

Ik heb hem nadien nog een berichtje gestuurd dat ik het erg leuk vond en hoop dat er een tweede date komt, en hij reageerde dat hij dat ook hoopt maar dan wel chill zodat hij zich meer op zijn gemak voelt ..
Ik weet niet goed wat hiervan te denken?

Uit zichzelf stuurt hij niet, en ik weet het is nog maar 2 dagen geleden, en wanneer ik stuur reageert hij meteen..
Maar ik ben een stresstype en vind hem zo leuk dat ik het gewoon goed wil doen.
Hoe lang zou ik nu wachten om hem voor een tweede date te vragen?

Ik wil me ook niet opdringen of hem wegjagen door constant berichtjes te sturen, dus dat doe ik dan ook niet .

Hij heeft tijdens de date wel enkele keren gezegd dat hij te oud is,maar ik heb aangegeven dat ik hier helemaal geen problemen mee heb.
Wat ook zo is, want in mijn ogen is hij geweldig, mooi, intelligent,... en degene waar ik echt bij wil zijn 😍

Ik ben trouwens 28, hij is 46.

Wat denken jullie?
Lijkt er interesse van zijn kant of moet ik het gewoon hierbij laten?
Of gewoon over enkele dagen vragen voor die 2e date?

Sorry voor het lange verhaal 🤷‍♀️😅

Xx
Alle reacties Link kopieren
Besef wel dat jullie beide je nu en straks nog steeds in andere levensfasen bevinden m.b.t. kinderwens, werk/pensioen, algemene fitheid van lichaam, etc...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Zo lang je niet trouwt, samen een huis koopt of kinderen krijgt zit je niet aan elkaar vast. Geniet er van, je weet immers nooit hoe je leven zal verlopen! Als beiden er veel gelukkiger van worden, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de indruk dat hij er niet veel zin in heeft.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een leuke date plannen en voorstellen? hij kan toch zelf kiezen of hij wel of niet wil, als je te lang twijfelt blijf je zelf ook in onzekerheid.
Ik denk dat hij niet echt wil.
Alle reacties Link kopieren
Wat moet je nou met zo’n oude vent. Er zijn genoeg mannen van je eigen leeftijd
Iedere dag is gehaktdag
Alle reacties Link kopieren
Ik vind hem niet heel enthousiast overkomen en ik vind jou dan juist wat té enthousiast naar hoe de situatie nu is. Je klinkt na 1 date al helemaal hoteldebotel. Neem de tijd, laat het wat op z'n beloop.
Alle reacties Link kopieren
Hij lijkt nog niet heel enthousiast. Ik vind zijn "maar dan wel chill" opmerking ook een beetje vaag. Was je zelf heel zenuwachtig in de zoo of waar komt dit vandaan denk je?
Je kunt natuurlijk een 2e date voorstellen maar als dat niks wordt zou ik het verder laten rusten.
Het leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn. Zeker aangezien jij al een kindje hebt.
Laat maar, geen zin om energie te stoppen in TO.
anoniem_654bd3aa1ef47 wijzigde dit bericht op 28-07-2021 15:04
75.47% gewijzigd
Cerfje schreef:
28-07-2021 09:42
Hij lijkt nog niet heel enthousiast. Ik vind zijn "maar dan wel chill" opmerking ook een beetje vaag. Was je zelf heel zenuwachtig in de zoo of waar komt dit vandaan denk je?
Je kunt natuurlijk een 2e date voorstellen maar als dat niks wordt zou ik het verder laten rusten.
Het leeftijdsverschil hoeft geen probleem te zijn. Zeker aangezien jij al een kindje hebt.
De zenuwen zijn er eigenlijk bijna tijdens de hele date geweest, vooral langs zijn kant.
Normaal is hij iemand die heel rustig overkomt, maar hij zei zelf dat hij ook niet begreep waarom hij er zo veel last van had..

Die reactie van wel op een chille manier begrijp ik zelf ook ni echt, maar ik ga hem zowiezo wel meevragen op een tweede date en dan zie ik wel ☺
Rustig aan inderdaad haha
Alle reacties Link kopieren
Ik vind vooral dat je niet luistert naar wat hij zegt, maar je eigen enthousiasme de boventoon laat voeren. Niet huilen als het straks op niets uitloopt hoor, want hij is vrij duidelijk.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Vlivlovla schreef:
28-07-2021 09:41
Ik vind hem niet heel enthousiast overkomen en ik vind jou dan juist wat té enthousiast naar hoe de situatie nu is. Je klinkt na 1 date al helemaal hoteldebotel. Neem de tijd, laat het wat op z'n beloop.
Ik denk inderdaad dat ik wat te enthousiast overkom, en dat dat hem misschien wel afschrikt, zeker omdat hij een heel rustig type is. 😐
DeSlager schreef:
28-07-2021 09:39
Wat moet je nou met zo’n oude vent. Er zijn genoeg mannen van je eigen leeftijd
In mijn ogen is het geen oude vent..ieder zijn ding toch 🙄🤷‍♀️
VanilleThee schreef:
28-07-2021 07:49
Gewoon doen. Zo lang je niet trouwt, samen een huis koopt of kinderen krijgt zit je niet aan elkaar vast. Geniet er van, je weet immers nooit hoe je leven zal verlopen! Als beiden er veel gelukkiger van worden, waarom niet?
Ja das waar ☺ na het weekend ga ik gewoon een tweede date voorstellen en dan zien we wel hoe het dan gaat😊
Laat maar, geen zin om energie te stoppen in iemand met zulke reacties.
anoniem_654bd3aa1ef47 wijzigde dit bericht op 28-07-2021 15:05
76.23% gewijzigd
kes49240 schreef:
28-07-2021 09:30
Gewoon een leuke date plannen en voorstellen? hij kan toch zelf kiezen of hij wel of niet wil, als je te lang twijfelt blijf je zelf ook in onzekerheid.
Word er inderdaad zelf onzeker van, vooral omdat ik hem uit zichzelf niet hoor, maar wanneer ik hem stuur krijg ik wel meteen een leuke reactie.

Afwachten dus hoe hij reageerd op het datevoorstel ☺
B1loemetje schreef:
28-07-2021 09:58
Maar laat hij aan jou merken dat hij meer wil dan alleen vrienden/ kennissen? Echt met woorden (door je roze bril interpreteer je zijn gedrag misschien iets te rooskleurig?)
Ik weet het niet echt. Hij vertelde me dat hij al meer dan 6jaar single is en niet aan daten doet, omdat hij geen behoefte had aan 'n relatie en geen verantwoording af wil leggen aan niemand.

Daarom dat ik meteen positief dacht ,omdat hij mij wel uit zichzelf vroeg om op date te gaan.
En ook op het einde zei dat hij zeker nog een 2e date wilde en het erg leuk heeft gehad..

Dus ik weet ni goed wat er van te denken.

Ik had hem vannacht ook 'n berichtje gestuurd om te kijken hoe hij zou reageren erop.
" ik zou het leuk vinden nu bij jouw te zijn gezellig met 'n wijntje",
en kreeg als reactie deze ochtend dat we snel fijn gaan samenzitten,hij het leuk vind dat ik eerlijk ben , en dat ik niet te veel aan hem moet denken want dat ik hem verlegen maak,met een knipogende smilie 😅
Bedankt voor jullie reacties allemaal alvast ☺
Denk dat ik zelf inderdaad niet te hard van stapel moet lopen en rustig kijken hoe het gaat..
Ben hier ook helemaal ni goed in haha🙊
Dubbele signalen dus… Ik ben zelf erg direct van aard; ik zou dat met hem bespreken. Jij bent je hart aan het verliezen; ikzou vragen of hij gevoelens zóu kunnen ontwikkelen en of hij dat wil gaan ontdekken. Als hij op zo’n open vraag vaag antwoordt of zegt dat hij niet het type is voor een relatie o.i.d, zou ik genoeg weten.

Dit moet wel je stijl zijn. Bij jou zou ik me voor kunnen stellen dat je liever nog even in de fase van verliefdheid en verwachting blijft.
anoniem_654bd3aa1ef47 wijzigde dit bericht op 28-07-2021 10:34
0.63% gewijzigd
Heeft hij trouwens wat gezegd over eerdere gevoelens voor jou?
Mulatje92 schreef:
28-07-2021 10:11
Ik weet het niet echt. Hij vertelde me dat hij al meer dan 6jaar single is en niet aan daten doet, omdat hij geen behoefte had aan 'n relatie en geen verantwoording af wil leggen aan niemand.

Daarom dat ik meteen positief dacht ,omdat hij mij wel uit zichzelf vroeg om op date te gaan.
En ook op het einde zei dat hij zeker nog een 2e date wilde en het erg leuk heeft gehad..

Dus ik weet ni goed wat er van te denken.

Ik had hem vannacht ook 'n berichtje gestuurd om te kijken hoe hij zou reageren erop.
" ik zou het leuk vinden nu bij jouw te zijn gezellig met 'n wijntje",
en kreeg als reactie deze ochtend dat we snel fijn gaan samenzitten,hij het leuk vind dat ik eerlijk ben , en dat ik niet te veel aan hem moet denken want dat ik hem verlegen maak,met een knipogende smilie 😅
Misschien knapt hij af op jouw bagger Nederlands
Heb het nu vooral leuk en goed samen; tast elkaar eerst eens af. Je zit niet meteen aan elkaar vast. Dan wordt vanzelf duidelijk of de gevoelens wederzijds en bestendig zijn. Overhaast vooral niks; je hebt een zoontje lees ik en liefde is niet af te dwingen. Indien het serieus wordt komen de gesprekken over de consequenties van het leeftijdsverschil vanzelf, daar ontkom je niet aan. Volg jullie gevoel vooral, iedereen vind overal wat van. Mijn partner en ik schelen 20+ jaar, maar dat vormt geen probleem voor ons verder
Quinnepin schreef:
28-07-2021 09:50
Ik vind vooral dat je niet luistert naar wat hij zegt, maar je eigen enthousiasme de boventoon laat voeren. Niet huilen als het straks op niets uitloopt hoor, want hij is vrij duidelijk.
Dit dus.

Hij probeert heel erg zijn grenzen aan te geven, maar ik krijg het gevoel dat je erover heen walst.
Alle reacties Link kopieren
Mulatje92 schreef:
28-07-2021 10:11
Ik had hem vannacht ook 'n berichtje gestuurd om te kijken hoe hij zou reageren erop.
Dit vind ik onvolwassen. Laat die man gewoon slapen zeg. Je bent samen naar de dierentuin geweest. Dat was leuk, niets meer en niets minder.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven