Wat doe ik verkeerd (Tinder)

07-09-2019 12:53 395 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds kort weer single na een lange relatie, en heb op aanraden van vriendinnen datingapps geinstalleerd. In het begin was ik erg enthousiast; wat een knappe mannen! Maar de laatste tijd ben ik teleurgesteld. Veel matches reageren helemaal niet, of zeggen niks meer na een kort gesprek. Laatst kreeg ik een nummer en opeens reageerde hij niet meer toen ik vakantiefoto's stuurde. Het waren doodnormale foto's van de architectuur aldaar.

Ik heb echt zin om op date te gaan en het lukt maar niet! Ik ben 28, verzorgd, veel hobby's en interesses en ik het echte leven maak ik snel vrienden. Wat doe ik verkeerd? Wat wil een man horen?
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
08-09-2019 16:19
Ik lees dan dat ze wel willen neuken. Ik vind seks ook leuk en heel belangrijk, maar als het er zo bij voorbaat dik bovenop ligt haak ik wel af.
Ik vind seks enorm belangrijk in relaties en in de aanloop er naartoe,maar een man die er zo om bedelt hoef ik niet.
Waaauw, vanmiddag hier naar een bierfestival geweest in de stad en daar sprak een dame mij aan die mij herkende van Happn,(elkaar daar toen gesproken) ik schaamde me kapot omdat ik haar niet herkende (het was dan ook al weer een paar jaar geleden) ik deed in eerste instantie net of ik haar herkende en toen zei ze leuk om je een keer in het echt te zien en toen vroeg ze maar weet je wel wie ik ben? Ik moest eerlijk bekennen dat ik het niet meer wist toen ze haar naam zei wist ik het weer daarna nog even een luchtig gesprekje gehad. Ik ga morgen haar toch even een vriendschapsverzoek versturen op facebook dat ik me kapot schaamde. Zonder verdere bedoelingen, of is dat raar?
DariaMorgendorffer schreef:
08-09-2019 14:24
Ik vind Hinge vrij dood helaas. Weinig activiteit. Op Tinder wat matches die mijn profiel niet lezen. Ik woon in stad A, dichtbij stad B. Toch vragen ze hoe lang ik al in stad B woon. Ook negeren mannen mijn 'geen ONS' . Op Bumble, waar ik ook zat , kan je invullen dat je een relatie zoekt. Maar ik ben dan weer bang dat mannen denken dat ik needy ben.
O_o
dat is juist een hele handige filter. je lijkt vooral zoveel mogelijk mannen te willen pleasen, dat blijkt ook uit je vraag in OP van wat mannen willen. dat is helemaal niet slim, want dan krijg je dus allemaal matches met mannen die niet bij je passen. je wilt juist een minder hoog aantal matches, maar wel van hogere kwaliteit.
Jole schreef:
08-09-2019 15:17
Ik lees dan dat ze: 'wel van sex houden'

grappig, ik vond dat 'knuffelen' juist altijd zo a-seksueel dat ik ze daarom weg swipete haha
boebezoebe schreef:
08-09-2019 11:28
Mijn punt was ook vooral dat er een groot verschil is tussen de werkelijkheid van met een app daten en de eerste indruk die je er van kan hebben. Heel veel gebruikers moeten best veel moeite doen om er eens een date uit te slepen.

En als ik dan denk aan de uren die ik aan swipen en chatten heb besteed, dat ik in diezelfde tijd ook leukere dingen had kunnen doen en mannen was tegengekomen daarmee, dan weet ik genoeg om als ik weer vrijgezel zou worden (wat ik niet verwacht snel) de apps links te laten liggen.
Ik zit op E-matching. Niet zozeer vanwege het hoogopgeleid, maar omdat het nog een beetje 'klassiek' en overzichtelijk is. Ik ben er dus niet bijzonder veel tijd aan kwijt en zie het echt als aanvulling om een leuke man te ontmoeten wanneer de tijd daar is.
Alle reacties Link kopieren
Uhm, je vraagt wat je verkeerd doet en wat een man wil horen.

Hoezo, wil je je daar op gaan aanpassen dan? Blijf sowieso jezelf en verlies jezelf niet in het online daten met apps zoals Tinder. Ik hoor het mensen om me heen ook allemaal zeggen. Niemand snapt waarom het niet lukt. Stuk voor stuk leuke vrijgezellen waarbij je je inderdaad afvraagt waarom het niet lukt. Iedereen hoor ik over dat ze opeens niks meer horen, dates afhaken, etc.

Tja, er is gewoon zó veel aanbod op apps zoals Tinder. Zelfs al zit je op de wc, dan kun je nog kiezen uit tig leuke mannen en vrouwen. Mensen krijgen er bijna keuzestress van, las ik laatst ergens. Stel je voor dat je een nog leukere/knappere misloopt..

Dus het allerbeste wat je naar mijn mening kunt doen, is sowieso vooral jezelf blijven en je energie niet verloren laten gaan in je afvragen wat je verkeerd doet of wat mannen willen horen. De echte leuke, oprechte kerels blijven wel plakken als ze je leuk vinden.
Tinder heeft veel weg van een webshop. Iedereen maakt een groot eisenlijstje en heeft de illusie dat te kunnen krijgen en dat dat liefde is.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel schreef:
08-09-2019 17:57
Waaauw, vanmiddag hier naar een bierfestival geweest in de stad en daar sprak een dame mij aan die mij herkende van Happn,(elkaar daar toen gesproken) ik schaamde me kapot omdat ik haar niet herkende (het was dan ook al weer een paar jaar geleden) ik deed in eerste instantie net of ik haar herkende en toen zei ze leuk om je een keer in het echt te zien en toen vroeg ze maar weet je wel wie ik ben? Ik moest eerlijk bekennen dat ik het niet meer wist toen ze haar naam zei wist ik het weer daarna nog even een luchtig gesprekje gehad. Ik ga morgen haar toch even een vriendschapsverzoek versturen op facebook dat ik me kapot schaamde. Zonder verdere bedoelingen, of is dat raar?
Ik herinner me ook echt niet wie ik allemaal match. Als ze niks zeggen vergeet ik het.
Alle reacties Link kopieren
naamloosjes schreef:
09-09-2019 07:42
Tinder heeft veel weg van een webshop. Iedereen maakt een groot eisenlijstje en heeft de illusie dat te kunnen krijgen en dat dat liefde is.
Mijn lijstje is niet zo groot. Ik wil dat hij verzorgd is, een leuke lach heeft, en dat er een fijne klik is.

Verdrietig dat mannen dat anders zien.
anoniem_390323 wijzigde dit bericht op 09-09-2019 08:39
5.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
chirimoya schreef:
08-09-2019 18:08
O_o
dat is juist een hele handige filter. je lijkt vooral zoveel mogelijk mannen te willen pleasen, dat blijkt ook uit je vraag in OP van wat mannen willen. dat is helemaal niet slim, want dan krijg je dus allemaal matches met mannen die niet bij je passen. je wilt juist een minder hoog aantal matches, maar wel van hogere kwaliteit.
Daar heb je gelijk in... ik pas het aan.
Waarom zou je veel matches willen? Ik vond de meeste mannen niet eens leuk.
Alle reacties Link kopieren
beetjegek schreef:
07-09-2019 16:00
Waarom zoveel apps waarmee het zo makkelijk wordt om je huwelijk op te blazen? Ik vind het echt niet normaal. Ok, je doet het zelf, maar het wordt wel heel makkelijk om stiekem te doen.
Het blijft nog altijd een keuze. Als je wilt, dan is er altijd wel een mogelijkheid. Die is er altijd al geweest.
Alleen met een app kun je kiezen voor iemand die wat verder bij je weg staat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel schreef:
08-09-2019 17:57
Waaauw, vanmiddag hier naar een bierfestival geweest in de stad en daar sprak een dame mij aan die mij herkende van Happn,(elkaar daar toen gesproken) ik schaamde me kapot omdat ik haar niet herkende (het was dan ook al weer een paar jaar geleden) ik deed in eerste instantie net of ik haar herkende en toen zei ze leuk om je een keer in het echt te zien en toen vroeg ze maar weet je wel wie ik ben? Ik moest eerlijk bekennen dat ik het niet meer wist toen ze haar naam zei wist ik het weer daarna nog even een luchtig gesprekje gehad. Ik ga morgen haar toch even een vriendschapsverzoek versturen op facebook dat ik me kapot schaamde. Zonder verdere bedoelingen, of is dat raar?
Waarom schaam je je dan? Jullie hadden elkaar nog geen eens in het echt ontmoet. Je onthoud toch niet iedereen die je ooit gezien hebt? Ik zou zeker geen vriendschapsverzoek sturen als je daar voorheen ook geen behoefte aan had. Dan lijkt het eerder of je nu toch nog een lijntje uitgooit of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
DariaMorgendorffer schreef:
09-09-2019 08:36
Mijn lijstje is niet zo groot. Ik wil dat hij verzorgd is, een leuke lach heeft, en dat er een fijne klik is.

Verdrietig dat mannen dat anders zien.
Vrouwen werken ook met een eisenlijstje hoor, en dat komt inderdaad mede door de al die datingapps. Ze vinden altijd wel weer iets wat er niet leuk aan je is maar je kunt toch niet kiezen op wie je verliefd wordt? Ik heb ook niet echt een eisenlijstje precies wat jij zegt maar dan met de vrouw. En de klik is er of is er niet dat kun je niet forceren.
dianaf schreef:
09-09-2019 10:20
Waarom schaam je je dan? Jullie hadden elkaar nog geen eens in het echt ontmoet. Je onthoud toch niet iedereen die je ooit gezien hebt? Ik zou zeker geen vriendschapsverzoek sturen als je daar voorheen ook geen behoefte aan had. Dan lijkt het eerder of je nu toch nog een lijntje uitgooit of zo.
Schamen is misschien een groot woord, zij riep mijn naam en ik ging gewoon met haar in gesprek maar toen ze er naar vroeg weet je wie ik ben? Toen ze haar naam zei wist ik het weer, en ze reageerde best verbaasd toen ik het niet wist. Nou ik had er toen ook behoefte aan alleen het happn gesprek bloede toen dood, (omdat ze het druk had enzo) en ik niet iemand ben die mensen ga toevoegen die ik in het echt niet ken. Het klopt ook dat je niet iedereen kunt onthouden. Maar ze heeft mij onthouden dus zal ik toch iets goeds gedaan hebben;) Ik snap wel wat je zegt met lijntje uitgooien maar wie weet gaat ze er leuk op in en als ze het niet doet even goede vrienden.
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
09-09-2019 08:36
Mijn lijstje is niet zo groot. Ik wil dat hij verzorgd is, een leuke lach heeft, en dat er een fijne klik is.

Verdrietig dat mannen dat anders zien.
'Dat er een fijne klik is' zijn 6 woorden, maar daar liggen natuurlijk heel veel dingen, bewust en onbewust, aan ten grondslag. Als je die uit zou schrijven heb je zo een lange lijst....
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Het zou volgens mij al flink helpen om eens op te houden met 'mannen ook altijd ..' of andersom 'vrouwen vinden/doen...'. Heel vermoeiend, dat gegeneraliseer. Als een match zo tegen mij zou beginnen was ik er heel gauw klaar mee.

En wat als een 'eisenlijst' ervaren wordt is hoe dan ook relatief. Natuurlijk kun je er eens een kritische blik op werpen en eventueel een bekende om feedback vragen als je weinig matches krijgt, maar wat een onzin om te gaan discussiëren over of 'mannen' of 'vrouwen' dat vaker doen. Nutteloos ook, want het enige profiel waaraan je wat kunt veranderen nis dat van jezelf.
Alle reacties Link kopieren
boebezoebe schreef:
09-09-2019 11:31
'Dat er een fijne klik is' zijn 6 woorden, maar daar liggen natuurlijk heel veel dingen, bewust en onbewust, aan ten grondslag. Als je die uit zou schrijven heb je zo een lange lijst....
Ja, maar is dat slecht? Het lijkt me beter dan een lijst met cupmaat, oogkleur, bmi etc die ik ook voorbij zie komen op Tinder.
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
09-09-2019 12:38
Ja, maar is dat slecht? Het lijkt me beter dan een lijst met cupmaat, oogkleur, bmi etc die ik ook voorbij zie komen op Tinder.
Nee joh, ik bedoelde maar dat 'het moet gewoon klikken' in 50 verschillende dingen kan zitten (en ook nog eens in een hoop dingen die je niet via het beeldscherm meekrijgt. Dingen als houding, stemgebruik, geur etc. Via tekst en foto's is maar en klein deel van wat iemand aantrekkelijk maakt, dus aan een klik online zou ik niet te veel waarde hechten. De eerste date is alleen maar om te kijken of er naast de aantrekking via foto's en tekst uberhaupt een irl klik is.

Je moet gewoon Tinder gebruiken op de manier die bij jou past en er rekening mee houden dat niet iedereen het hetzelfde gebruikt als jij.
Nou en als er mensen hele lijsten hebben? Moeten ze lekker doen als dat voor ze werkt. Het is wel handig als je weet met wat voor een soort persoon je zou willen daten. Anders zit je straks met Jan en alleman en drankje te doen zonder er lol in te hebben, alleen maar omdat je van jezelf vond dat je er open voor moest staan. (Heb wel eens een drankje met iemand gedaan als een 'vooruit dan maar' en dat was me toch een partij saai).

Je lijkt op zoek naar een successformule, maar het ligt er maar net aan wat er in de aanbieding is en hoe het loopt wat Tinder je brengt. Het is niet hetzelfde als een keuken uitzoeken zeg maar.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het trouwens niet ergelijk als iemand een lijst met cupmaat en oogkleur had. Prima toch als iemand weet dat hij niet met mij wil daten? En dat is dan ook niet het type man waar ik op zoek naar was. Een ander is/was me niks verplicht hoor.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk heb ik ook een type,maar als iemand leuk is ga ik niet moeilijk doen om lelijke sokken.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebell doen dat berichtje!
Attraverso schreef:
09-09-2019 19:09
Kettlebell doen dat berichtje!
Gedaan, ik heb niet het idee dat ze heel actief is op facebook en ook geen vriendschapsverzoek verstuurd, alleen een berichtje. Je weet maar nooit
boebezoebe schreef:
09-09-2019 14:28
Nee joh, ik bedoelde maar dat 'het moet gewoon klikken' in 50 verschillende dingen kan zitten (en ook nog eens in een hoop dingen die je niet via het beeldscherm meekrijgt. Dingen als houding, stemgebruik, geur etc. Via tekst en foto's is maar en klein deel van wat iemand aantrekkelijk maakt, dus aan een klik online zou ik niet te veel waarde hechten.

Waarheid als een koe. Niet één van de mannen waarop ik ooit verliefd was zou ik naar rechts hebben gedwipet op uiterlijk. Mijn huidige lief ook niet, trouwens. Ik vond hem op de foto niet bijzonder maar hij leek me wel leuk. Ik was dan ook zeer aangenaam verrast dat hij in het echt een enorm leuke en vooral aantrekkelijke man bleek te zijn. Intelligent, sociaal, en gewoon waanzinnig aantrekkelijk.

De eerste date is alleen maar om te kijken of er naast de aantrekking via foto's en tekst uberhaupt een irl klik is.

Je moet gewoon Tinder gebruiken op de manier die bij jou past en er rekening mee houden dat niet iedereen het hetzelfde gebruikt als jij.
Nou en als er mensen hele lijsten hebben? Moeten ze lekker doen als dat voor ze werkt. Het is wel handig als je weet met wat voor een soort persoon je zou willen daten. Anders zit je straks met Jan en alleman en drankje te doen zonder er lol in te hebben, alleen maar omdat je van jezelf vond dat je er open voor moest staan. (Heb wel eens een drankje met iemand gedaan als een 'vooruit dan maar' en dat was me toch een partij saai).

Je lijkt op zoek naar een successformule, maar het ligt er maar net aan wat er in de aanbieding is en hoe het loopt wat Tinder je brengt. Het is niet hetzelfde als een keuken uitzoeken zeg maar.
Dit is zo waar.
Alle reacties Link kopieren
DariaMorgendorffer schreef:
07-09-2019 13:56
Ik zit ook op andere apps die niet specifiek seksgericht zijn. Is Tinder ook niet.
Ooh, je zit naast Tinder ook op andere apps? Je pakt het nogal serieus aan dus. Nou dat moet toch binnen een wip een succes worden zou je zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven