Wat gaat voor?
vrijdag 23 juni 2017 om 16:29
Hey ladies, ik heb een vraagstuk te horen gekregen in mijn omgeving.
Een vriendin gaat verhuizen komende augustus. Haar vriend doet elk jaar in de zomer (toevallig dit jaar dus precies in de week dat zij gaat verhuizen) een week vrijwilligerswerk/vakantie. Zij verwacht eigenlijk wel dat hij daar in ieder geval een deel van afzegt om haar te helpen met alles. Hij vindt dat niet eerlijk van haar.
Toen kwam die vraag dus bij mij terecht, en ik weet oprecht niet wat ik ervan vind. Ik kan eigenlijk niet eens bedenken wat ik er van zou vinden als het mijn vriend zou zijn.
Dus we pleuren het maar eens op Viva! Wat vinden jullie? Wat zouden jullie tegen je vriend/man zeggen als jullie in deze situatie kwamen, van beide kanten?
Een vriendin gaat verhuizen komende augustus. Haar vriend doet elk jaar in de zomer (toevallig dit jaar dus precies in de week dat zij gaat verhuizen) een week vrijwilligerswerk/vakantie. Zij verwacht eigenlijk wel dat hij daar in ieder geval een deel van afzegt om haar te helpen met alles. Hij vindt dat niet eerlijk van haar.
Toen kwam die vraag dus bij mij terecht, en ik weet oprecht niet wat ik ervan vind. Ik kan eigenlijk niet eens bedenken wat ik er van zou vinden als het mijn vriend zou zijn.
Dus we pleuren het maar eens op Viva! Wat vinden jullie? Wat zouden jullie tegen je vriend/man zeggen als jullie in deze situatie kwamen, van beide kanten?
vrijdag 23 juni 2017 om 16:34
Alleen zij verhuist. Ze wonen niet samen. Nee hoor, ze heeft wel andere mensen die haar helpen. Maar het is vooral in haar omgeving toch wel vanzelfsprekend dat je als partner alles laat vallen als de ander je nodig heeft. Ze is bang dat ze er van anderen rare vragen of lompe opmerkingen over krijgt. Ze is een beetje beinvloedbaar :p
vrijdag 23 juni 2017 om 16:36
In dat geval geef ik toch vriend gelijk. Ik snap dat het misschien fijn of leuk zou zijn als hij haar zou helpen, maar precies wat Moiren zegt...hij is een verplichting aangegaan en ik vind het logisch en terecht dat hij dat niet afzegt hiervoor.
En wat de rest van de wereld er van vindt zou ik mooi maling aan hebben als ik haar was. Die vindt namelijk overal altijd wel iets van!
En wat de rest van de wereld er van vindt zou ik mooi maling aan hebben als ik haar was. Die vindt namelijk overal altijd wel iets van!
mittens wijzigde dit bericht op 23-06-2017 16:40
0.13% gewijzigd
vrijdag 23 juni 2017 om 16:37
Dit.MoirenPhae schreef: ↑23-06-2017 16:31Hij is een verplichting aangegaan en vanzelfsprekend zegt hij dat niet af.
Vervelend dat het ongepland zo uit komt. Dat overkomt iedereen. Mensen in de omgeving moeten dat maar lekker begrijpen. En zo niet; mogen ze uit medelijden lekker komen helpen sjouwen
vrijdag 23 juni 2017 om 16:39
MoirenPhae schreef: ↑23-06-2017 16:31Hij is een verplichting aangegaan en vanzelfsprekend zegt hij dat niet af.
Inderdaad. Als hij er zo nodig bij moet zijn dan verhuist zij toch lekker een week later.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:39
Ik vermoed zo dat dit niet zo gepland is maar opzegtermijnen e.d.highlander schreef: ↑23-06-2017 16:38Als zij zo bang is voor commentaar mag zij de verhuizing verplaatsen.
Anders had die vriendin dat wel anders gepland neem ik aan
vrijdag 23 juni 2017 om 16:40
Wat is het voor een vrijwilligerswerk. Kan het eventueel een week verplaatst worden. Is hij de hele week weg of kan hij bv 's avonds helpen? Ik vind het wel vrij normaal dat je je partner helpt bij verhuizen. Maar als het echt een vastgelegde week is wat hij niet maar zo kan afzeggen, moet hij dit gewoon gaan doen. Ik neem aan dat hij dan eerder deze week heeft vastgelegd dan zij haar verhuizing.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:41
Die week van hem stond al veel eerder, dus vanzelfsprekend gaat hij daar gewoon heen. Al helemaal wanneer ze genoeg anderen heeft die haar kunnen en willen helpen. Als ze er nou zielsalleen voor zou staan, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je aan je vriend vraagt: ik zie niet hoe ik het ga redden in mijn eentje, zou je het kunnen omzetten en mij helpen, maar ik zou het zeker niet als vanzelfsprekend zien, of iets eisen.
Rare manier van met elkaar omgaan.
Rare manier van met elkaar omgaan.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:44
Verhuizing komt idd door opzegtermijn.
Vrijwilligerswerk kan niet verplaatst worden, het is een vakantieweek voor kids. Dat ligt dus al sinds vorige zomer vast. Hij is een hele week op kamp (maandag tot zaterdagmiddag). Savonds meehelpen zou in theorie kunnen maar valt niet echt te verwachten zou ik persoonlijk zelf zeggen...
Vrijwilligerswerk kan niet verplaatst worden, het is een vakantieweek voor kids. Dat ligt dus al sinds vorige zomer vast. Hij is een hele week op kamp (maandag tot zaterdagmiddag). Savonds meehelpen zou in theorie kunnen maar valt niet echt te verwachten zou ik persoonlijk zelf zeggen...
vrijdag 23 juni 2017 om 16:50
vrijdag 23 juni 2017 om 16:54
Ik weet nog steeds niet echt wat ik ervan vind... komt ook doordat ik verhalen van hun allebei hoor natuurlijk en nu jullie meningen...
Zij neemt dat vrijwilligerswerk denk ik niet zo serieus. En ik snap dat opzich wel, zoals hij t vertelt klinkt t als een leuke werkvakantie met zn maten lekker zuipen en aan niemand verantwoording hoeven afleggen. Ik ken het zelf niet dus ik weet het niet.
Maar ik neig ook naar de mening dat dit vanuit haar teveel gevraagd is.
Zij neemt dat vrijwilligerswerk denk ik niet zo serieus. En ik snap dat opzich wel, zoals hij t vertelt klinkt t als een leuke werkvakantie met zn maten lekker zuipen en aan niemand verantwoording hoeven afleggen. Ik ken het zelf niet dus ik weet het niet.
Maar ik neig ook naar de mening dat dit vanuit haar teveel gevraagd is.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:55
Dan heeft hij helemaal groot gelijk dat hij dat niet afzegt!!!ziterdoorheen schreef: ↑23-06-2017 16:44Vrijwilligerswerk kan niet verplaatst worden, het is een vakantieweek voor kids. Dat ligt dus al sinds vorige zomer vast.
Stond ze er nou moederziel alleen voor dan was het een ander verhaal, maar ik zie echt niet in waarom hij nu de kinderen en zijn mede-leiding in de steek moet laten om zo nodig bij haar verhuizing te zijn, waar ook nog eens meer dan voldoende andere hulp voor te vinden is (zoals ik het begrijp).
vrijdag 23 juni 2017 om 16:57
Als je gaat samenwonen is het natuurlijk een totaal ander verhaal. Natuurlijk 'help je mee' bij je eigen verhuizing, sterker nog: dan moet je er gewoon zijn. Maar dit gaat om haar verhuizing, terwijl hij al een afspraak heeft staan. Ze heeft genoeg hulp, dus nee ik zie niet in waarom hij iets moet afzeggen.
vrijdag 23 juni 2017 om 16:59
Ik verhuisde uit mijn huis, hij uit het zijne.L0t schreef: ↑23-06-2017 16:57Als je gaat samenwonen is het natuurlijk een totaal ander verhaal. Natuurlijk 'help je mee' bij je eigen verhuizing, sterker nog: dan moet je er gewoon zijn. Maar dit gaat om haar verhuizing, terwijl hij al een afspraak heeft staan. Ze heeft genoeg hulp, dus nee ik zie niet in waarom hij iets moet afzeggen.