Wat is dit eigenlijk voor iets?

30-09-2008 00:14 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me springt soms van de hak op de tak tijdens normale gesprekken. We zitten bijvoorbeeld naar ANTM te kijken en ineens zegt ze: ik vier mijn verjaardag trouwens ook in het café.

Zoiets zegt ze dan uit het niets en het gaat dan vooral om de intonatie en ook het woord 'trouwens', dat er op zou moeten duiden dat zijn opmerking een logisch gevolg is op een eerder gesproken zin (wat het dus niet is).

Iemand een idee of het hier een lichte afwijking/stoornis betreft?
Ja, ik heb wel een idee waar dat over gaat.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Je vriendin maakt denkstappen die jij niet kan volgen.
Als jouw vriendin zijn opmerking op die manier plaatst, denk ik inderdaad dat er iets mis is ja
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus.
Ik heb daar ook wel eens last van gehad. Denk er inmiddels beter over na.

Dan ben je in hoofd al verder met denken. Dan zit je dus diep in je eigen gedachten en zeg je iets wat voor een ander niet logisch is
Haha, dat doe ik ook weleens. Je moet voor de gein eens een woord bedenken, zoals slipper, en dan al je denkstappen nagaan en 5 minuten later eens kijken waar je bent aanbeland.
zooo YAM YAM, 3 topics tegelijkertijd, je hebt er zin in!
Inmiddels zijn het al fjour.
gut loop ik nu al achter?!
quote:shining schreef op 30 september 2008 @ 00:19:

Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus.Het is een vriendin.
Wellicht heb jij een afwijking?
Sorry s'nachts gaan er allerlei gedachten, vragen door mijn hoofd.
quote:YAMYAM schreef op 30 september 2008 @ 00:14:

...en ineens zegt ze: ik vier mijn verjaardag trouwens ook in het café.

Zoiets zegt ze dan uit het niets en het gaat dan vooral om de intonatie en ook het woord 'trouwens', dat er op zou moeten duiden dat zijn opmerking een logisch gevolg is op een eerder gesproken zin (wat het dus niet is).

Volgens mij is het woordje OOK niet op zijn plaats. Trouwens kan altijd. Ik ben trouwens vanavond nog niet op dit forum geweest.

Je vriendin is kennelijk een denker en ze maakt denkstappen waarbij ze zich niet realiseert dat zij de enige is die in haar brein kan kijken. Mijn vriendin doet precies hetzelfde. Ik los het op met humor, door midden in haar verhaal te roepen "wacht even, volgens mij is er geschakeld" of "zijn we op een andere zender beland?" Dan schiet ze zelf ook in de lach, want ze beseft wel dat de wisseling van haar onderwerpen een beetje idioot zijn. Hebben wij het over hoofdpijn, begint zij over het nieuwe wasmiddel dat ze gekocht heeft. In geval van mijn vriendin is het puur haar enthousiasme en haar dromerige houding. Als je kwaad wilt kun je denken dat ze niet geinteresseerd is in jou verhaal, maar daar zou ik niet vanuit gaan.
quote:Maaswater schreef op 30 september 2008 @ 00:35:Als je kwaad wilt kun je denken dat ze niet geinteresseerd is in jou verhaal, maar daar zou ik niet vanuit gaan.

Ik wel.

(Paranoia rulessssss )

(En Poez, zie je hoe simpel het is om bijval te krijgen, gewoon zeggen dat een bepaalde achterlijke ongeïnteresseerde handeling voortkomt uit een bovenmatige intelligentie et voilà.... iedereen heeft en doet het )
Ik denk dat veel mensen dan een stoornis zouden hebben....
Een stóórnis!?! Was dat serieus bedoeld, of mis ik het sarcasme hier?

Ik ben het met Maaswater eens, het ligt aan het woordje "ook'', en niet aan "trouwens". In onze hele familie wordt er vaak zo gepraat, en het leuke is dat de dames het allemaal kunnen volgen. De mannen (en in dit geval dús de aanhang) kijken elkaar vaak aan:

Bij ons wordt er dan gezegd: Bladzijde 8!

Ik denk dat het aan een snelle denkwijze ligt, dus van stap 1 naar stap 8 naar stap 17. Het is grappig als iemand op dezelfde manier denkt en praat, en een ander kan er geen touw aan vastknopen. Het gaat overigens totaal niet automatisch, ik ga niet iemand expres effe lekker buitensluiten van het gesprek. Maar in mijn hoofd gaat dat gewoon zo.

*Een stoornis... *
Ik denk dat jou vriendin het om die manier zegt, omdat ze er in haar hoofd al over nagedacht heeft maar het nog niet eerder naar jou uitgesproken heeft. Dat heb ik ook wel eens. Dan heb ik iets in mijn hoofd al helemaal uitgedacht. Alle kanten van het verhaal al belicht. Als ik het dan uit wil spreken vergeet ik wel eens te zeggen waar het over gaat, hoe ik erop kom. Dan flap ik er dus soms iets uit wat voor mij heel logisch is maar wat voor mij omgeving niet te volgen is omdat ze niet weten waar het over gaat...

Zo gek vind ik dit dus niet. Vraag gewoon waar ze het over heeft. Dan zal ze vast toegeven dat ze vergeten is te melden aan jou waar ze over nadacht.
Geen sprake van een stoornis hoor, jou vriendin heeft gewoon veel denkvermogen en dan wat er in haar op komt dat zegt ze meteen, niets mis mee, ik heb dit zelf ook.
quote:sprankelend schreef op 30 september 2008 @ 07:05:

[...]

Ik wel.

(Paranoia rulessssss )

(En Poez, zie je hoe simpel het is om bijval te krijgen, gewoon zeggen dat een bepaalde achterlijke ongeïnteresseerde handeling voortkomt uit een bovenmatige intelligentie et voilà.... iedereen heeft en doet het )(Zei ik dat dan, Sprankellief? Volgens mij sla jij een denkstapje over.... )
Dat zou me verbazen Poez.

Daar ben ik bij lange na niet slim genoeg voor.
Nee, das waar.

...

Edgar Allan Poe heeft daar een verhaal over: The Murders in the Rue Morgue.

Maar hij zegt over degene die dergelijke gedachtensprongen juist wel kan volgen: "[it] was merely the result of an excited, or perhaps of a diseased intelligence."

Lichte afwijking?
Kijk.

Geen vijanden meer nodig vandaag.

Scheelt weer een zoektocht
Ik denk dat je vriendin een autist is, borderline heeft, en adhd heeft. ( en ws is is ze ook kleurenblind en woordblind, maar dat terzijde )

Sterkte ermee.

Groetjes en kusjes.

Borodini.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven