Wat is dit??
vrijdag 31 oktober 2008 om 15:26
Twijfel waar ik dit bericht moet posten (kinderen-seks-of relatie), maar denk dat het het meest een relatieprobleem is.
Ben 10 weken geleden bevallen van een dochter. Alles gaat erg goed met haar, maar de hele zwangerschap en het nieuwe ouderschap hebben mijn relatie wel doen veranderen. Mijn vriend en ik waren voor de zwangerschap altijd heel 'aanrakerig', maar tijdens de zwangerschap merkte ik dat hij daar meer moeite mee kreeg. Knuffelde nog wel, maar seks hadden we nagenoeg niet meer. Heb hem vaker te kennen gegeven dat ik hier wel behoefte aan had, maar hij had steeds een ander excuus, 'na de bevalling zou alles weer normaal zijn'. Nou, je raad het al, het is inmiddels 10 weken geleden, en ook al heb ik er een paar keer subtiel op aangestuurd dat het nu wel weer kan (vriend is Belg, moet allemaal stukje subtieler
, geen enkel initiatief van zijn kant. Vind het lastig om het onderwerp steeds maar op te rakelen, maar begin er nu een beetje genoeg van te krijgen, en word er ook erg onzeker van. Vriend geeft aan dat het niet aan mijn veranderde lichaam ligt (was 18 kg aangekomen, maar alweer 11 afgevallen), maar geeft ook niet aan wat het wel is. Iemand advies??
Ben 10 weken geleden bevallen van een dochter. Alles gaat erg goed met haar, maar de hele zwangerschap en het nieuwe ouderschap hebben mijn relatie wel doen veranderen. Mijn vriend en ik waren voor de zwangerschap altijd heel 'aanrakerig', maar tijdens de zwangerschap merkte ik dat hij daar meer moeite mee kreeg. Knuffelde nog wel, maar seks hadden we nagenoeg niet meer. Heb hem vaker te kennen gegeven dat ik hier wel behoefte aan had, maar hij had steeds een ander excuus, 'na de bevalling zou alles weer normaal zijn'. Nou, je raad het al, het is inmiddels 10 weken geleden, en ook al heb ik er een paar keer subtiel op aangestuurd dat het nu wel weer kan (vriend is Belg, moet allemaal stukje subtieler

vrijdag 31 oktober 2008 om 15:34
praten praten praten....en als hij jouw hints niet begrijpt, gewoon op een gezellig avondje het gesprek aangaan en hem precies vragen wat je wilt weten. Wat is er de oorzaak van dat wij sinds mijn zwangerschap geen/weinig/onvoldoende sex(ueel contact) hebben? Ik zou graag weer met je vrijen...en jij?
Ik ben zelf dan ook wel van de recht voor zijn raap manieren...maar dat is toch wel de beste om er achter te komen? Misschien is hij wel bang jou pijn te doen? Of was hij bang de baby schade aan te richten....mannen kunnen soms rare dingen denken
Zolang je het gesprek open en NIET verwijtend/zeurend houdt...zou je toch erachter moeten kunnen komen, lijkt mij...
Succes en geniet van de baby!!!!!!
Ik ben zelf dan ook wel van de recht voor zijn raap manieren...maar dat is toch wel de beste om er achter te komen? Misschien is hij wel bang jou pijn te doen? Of was hij bang de baby schade aan te richten....mannen kunnen soms rare dingen denken

Zolang je het gesprek open en NIET verwijtend/zeurend houdt...zou je toch erachter moeten kunnen komen, lijkt mij...
Succes en geniet van de baby!!!!!!
vrijdag 31 oktober 2008 om 15:37
Mijn man heeft het ook gehad na de bevalling van de eerste. Nu had ik er zelf ook niet zo'n behoefte aan de eerste tijd, en mijn man gaf aan dat het voor hem ook niet zo hoefde. het vaderschap heeft denk ik toch zijn impact gehad op hem, hij was ook zo overweldigd door de gevoelens die hij voor onze dochter kreeg dat hij ook minder behoefte had om echt te vrijen, knuffelen deden we natuurlijk wel. Bovendien was het gewoon een heel vermoeiende tijd met de nachtvoedingen etc. Het is uiteindelijk allemaal goedgekomen hoor, zowel van mijn als zijn kant.