Wat kan ik doen?
dinsdag 14 november 2017 om 20:18
Mijn man en ik hebben de afgelopen maanden problemen in onze relatie gehad. We hebben besloten met om elkaar verder te gaan en werken er hard aan om weer naar elkaar toe te groeien. We zijn onder andere samen gaan sporten waardoor we allebei meer energie hebben en we samen iets doe wat we allebei leuk vinden. Tijdens het sporten komen we echter vaak een vrouwelijke kennis van mij tegen. Een erg leuke spontane vrouw. Mijn man vertelde mij laatst eerlijk dat hij haar een erg leuke vrouw vindt. Ik snap hem , ze is leuk .Deze vrouw heeft een relatie, dus ik dacht er verder niet over na. De laatste tijd zie ik echter dat ze naar hem toe wel heel erg aardig is. Ik twijfel of ze aan het flirten is en mijn man al helemaal. Hij vindt die aandacht heerlijk. Heeft een stralend humeur maar ik krijg er inmiddels steeds meer een knoop van in mijn maag. mag of kan ik haar aanspreken dat ze een stapje terug moet doen? Onze relatie is nog zo fragiel. Mijn man zoekt haar trouwens niet op zij komt wel steeds naar hem.
dinsdag 14 november 2017 om 20:25
Jullie relatie is nog zo fragiel schrijf je. Haal ik daaruit dat jullie een jarenlange relatie hebben die ingedut is en opnieuw aan gewerkt wordt? Of is het een korte relatie met issues? En op andere vrouwen afstappen en hun vertellen dat ze stap terug moeten doen is best bijzonder...ik zou het laten voelen naar zo iemand toe, subtiel zeg maar. En daarnaast gewoon opbiechten aan je partner, dat je je er naar bij voelt.
dinsdag 14 november 2017 om 20:32
Natuurlijk mag je haar daar op aanspreken.
Ik ben zelf ook iemand die graag een beetje flirt, niet om iemand te versieren, maar gewoon voor de lol. Ik verwacht er niets van en ik probeer altijd oppervlakkig te blijven zodat ik geen verwachtingen schep bij de tegenpartij.
Maar het kan natuurlijk zijn dat mijn grens anders ligt dan die van de man, of zijn partner, en dan zou ik zelf ook graag willen dat dit gezegd wordt zodat vervelende situaties voorkomen kunnen worden.
Ik ken de vrouw uit je verhaal niet, maar als ik hoor dat ze met je man flirt waar je bij staat denk ik dat zij ook niet serieus is.
Edit: natuurlijk wel in een volwassen gesprek. Geef aan dat je onzeker wordt van haar gedrag (het waarom hoef je niet te delen) en dan doet ze waarschijnlijk zelf al een stap terug.
Ik ben zelf ook iemand die graag een beetje flirt, niet om iemand te versieren, maar gewoon voor de lol. Ik verwacht er niets van en ik probeer altijd oppervlakkig te blijven zodat ik geen verwachtingen schep bij de tegenpartij.
Maar het kan natuurlijk zijn dat mijn grens anders ligt dan die van de man, of zijn partner, en dan zou ik zelf ook graag willen dat dit gezegd wordt zodat vervelende situaties voorkomen kunnen worden.
Ik ken de vrouw uit je verhaal niet, maar als ik hoor dat ze met je man flirt waar je bij staat denk ik dat zij ook niet serieus is.
Edit: natuurlijk wel in een volwassen gesprek. Geef aan dat je onzeker wordt van haar gedrag (het waarom hoef je niet te delen) en dan doet ze waarschijnlijk zelf al een stap terug.
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 14-11-2017 20:35
13.08% gewijzigd
dinsdag 14 november 2017 om 20:33
Ik ben er niet altijd bij omdat we niet altijd samen kunnen sporten. Hij raakte twee weken geleden niet uitgepraat over haar toen hij haar zonder mij gezien en gesproken had. Hij doet er dus gelukkig niet stiekem over.
Het is een lange relatie, we hebben ook een kind.
Hij weet dat ik me er naar bij voel.
Ik weet niet zo goed hoe ik het haar subtiel kan laten blijken. Weet ook niet zeker of ze bijbedoelingen heeft.
Het is een lange relatie, we hebben ook een kind.
Hij weet dat ik me er naar bij voel.
Ik weet niet zo goed hoe ik het haar subtiel kan laten blijken. Weet ook niet zeker of ze bijbedoelingen heeft.
dinsdag 14 november 2017 om 20:39
Kun je er niet wat luchtiger mee omgaan?
Ik vind het de grap van de dag als man zogenaamd onopvallend gecharmeerd is van iemand.
Andersom ook. Ben laatst nog wekenlang gepest omdat ik een beetje in de war raakte van een meneer die iets kwam repareren.
Verder vind ik het in jouw geval raar dat je man na een relatiecrisis zo opgetogen raakt van die dame en dat met je deelt terwijl je dat niet leuk vind.
Weet hij dat je het niet trekt?
Het is niet het probleem van het kennisje maar je man.
Hij hoort wat zuiniger op je te zijn nu.
Ik vind het de grap van de dag als man zogenaamd onopvallend gecharmeerd is van iemand.
Andersom ook. Ben laatst nog wekenlang gepest omdat ik een beetje in de war raakte van een meneer die iets kwam repareren.
Verder vind ik het in jouw geval raar dat je man na een relatiecrisis zo opgetogen raakt van die dame en dat met je deelt terwijl je dat niet leuk vind.
Weet hij dat je het niet trekt?
Het is niet het probleem van het kennisje maar je man.
Hij hoort wat zuiniger op je te zijn nu.
dinsdag 14 november 2017 om 20:45
Kan het niet zo zijn dat die vrouw gewoon aardig is en jullie beide er van alles achter zoeken? Jij omdat je weet wat je man van haar vindt en je man omdat hij aandacht krijgt van een andere vrouw.
Haar erop aanspreken vind ik raar, zij is niet met je getrouwd, jouw man wel dus hij heeft zich te gedragen.
Haar erop aanspreken vind ik raar, zij is niet met je getrouwd, jouw man wel dus hij heeft zich te gedragen.
dinsdag 14 november 2017 om 20:46
Ik hoop dat ze inderdaad iemand is die graag flirt, en dat ik me er niet zo druk over moet maken. Haar er op aan spreken vind ik ook wel eng (stel dat ze hem echt leuk vindt dan weet ze meteen dat het wederzijds is)
Mijn man is erg onzeker, is nu bijna als een klein kind zo blij met deze aandacht.
Hij heeft niet eens door dat hij het zo vaak over haar heeft.
Mijn man is erg onzeker, is nu bijna als een klein kind zo blij met deze aandacht.
Hij heeft niet eens door dat hij het zo vaak over haar heeft.
dinsdag 14 november 2017 om 21:02
dinsdag 14 november 2017 om 21:55
dinsdag 14 november 2017 om 22:03
Nou TO tis heel simpel; als iemand jou zo openlijk opzij duwt om naast je man op de loopband te staan. Drukte ik nonchalant op de "stop" knop om vervolgens hem mee te sleuren naar het roeiapparaat. Terwijl zij dan haar waterfles en handdoek bij elkaar raapt. Kom nou! Wat ik al schreef, je hoeft niet vals te worden. Maar subtiel laten merken dat ze zich netjes moet gedragen. Eenmaal thuis jouw gevoel bespreken met jouw partner.
dinsdag 14 november 2017 om 22:03
Ik zou deze juist situatie gebruiken om aan de problemen tussen jullie twee te werken.
Ik denk dat je prima kunt zeggen dat je merkt dat je het niet prettig vindt, het kontakt tussen hem en die vrouw. Zeg hem iets in de trent van: wij zijn juist begonnen met werken aan onze relatie en om te zorgen dat we weer naar elkaar toe groeien.
Dit kontakt en jouw verhalen en gecharmeerdheid doen juist het tegenovergestelde.
Ik voel me dan helemaal niet dicht bij jou staan.
Ik ben hier helemaal niet blij mee.
Ik denk dat je prima kunt zeggen dat je merkt dat je het niet prettig vindt, het kontakt tussen hem en die vrouw. Zeg hem iets in de trent van: wij zijn juist begonnen met werken aan onze relatie en om te zorgen dat we weer naar elkaar toe groeien.
Dit kontakt en jouw verhalen en gecharmeerdheid doen juist het tegenovergestelde.
Ik voel me dan helemaal niet dicht bij jou staan.
Ik ben hier helemaal niet blij mee.
dinsdag 14 november 2017 om 23:04
Goedzo en aangeven hoe je hier bij voelt. En ziet dat hij dit leuk vindt. Maar juist als je aan je relatie werkt dit niet leuk vindt.marretje23 schreef: ↑14-11-2017 22:21Bedankt voor jullie adviezen, ga nogmaals met mijn man hierover hebben en zal als ze nogmaals zo dichtbij komt me niet nogmaals aan de kant laten zetten.
Bam!!!!
woensdag 15 november 2017 om 07:08
Ik denk niet dat heel de wereld zich gaat aanpassen aan jullie fragiele relatie.
Wanneer iemand zich zou moeten aanpassen dan is het je man. Gewoon iets minder ongepast stralen in de sportschool als reactie op vrouwelijke aandacht dan wel laten merken dat jullie samen weer verder gaan.
Het ligt aan zijn reactie op die vrouw. Het is een probleem tussen jullie.
Wanneer hij als een klein kind zo blij is met een beetje aandacht dan zou je man wellicht eens volwassen moeten worden want anders is hij op een dag single. Het hele idee van samen sporten is de aandacht voor elkaar niet de aandacht voor een ander.
Wanneer iemand zich zou moeten aanpassen dan is het je man. Gewoon iets minder ongepast stralen in de sportschool als reactie op vrouwelijke aandacht dan wel laten merken dat jullie samen weer verder gaan.
Het ligt aan zijn reactie op die vrouw. Het is een probleem tussen jullie.
Wanneer hij als een klein kind zo blij is met een beetje aandacht dan zou je man wellicht eens volwassen moeten worden want anders is hij op een dag single. Het hele idee van samen sporten is de aandacht voor elkaar niet de aandacht voor een ander.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 15 november 2017 om 07:59
Ik vind dat je ook best aan hem kunt vragen om ervoor te zorgen dat jij naast hem staat bij het sporten. Jullie gaan niet voor niks samen sporten.marretje23 schreef: ↑14-11-2017 21:55Mijn man houdt echt afstand van haar, zij regelt het echter de laatste weken zo dat ze naast hem sport en zet mij daarbij letterlijk aan de kant. Laatste keer heb ik me dat echter niet weer laten gebeuren.
Realiseer me dat ik dit vooral met hem moet bespreken.
woensdag 15 november 2017 om 09:24