wat kan ik doen?

25-03-2009 12:10 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem waar ik graag eens een andere mening op zou horen.

Komtie.

Ik heb een vriendin. (Anja)

En Anja heeft een ‘gewone’ vriendin (Sabine) die verliefd op haar is.

Sabine had Anja graag ‘gehad’ op het moment dat Anja en ik een relatie kregen.

Daar had het ook wel de schijn van moet ik zeggen maar die schijn verdween dus.

Ik ben van mening dat Sabine afstand zou moeten nemen, net zoals Anja dat zou moeten doen, zodat Sabine over Anja heen kan komen.

Maar dat gebeurt niet echt. En na maanden voelt Sabine nog steeds teveel voor Anja.

En ik voel mij ondertussen telkens K* als ze contact hebben. En jaloers. Terwijl dat toch iets anders dan jaloezie voelt, omdat ik Sabine gewoon niet mag, door de dingen die ze zegt en hoe ze denkt en handelt mbt Anja en onze relatie.

Ik wil ze niet uit elkaar halen als vrienden, (hoewel dit helemaal niet als vriendschap voelt, omdat vrienden een heel andere basis hebben, één die zij nooit zullen krijgen zo)

maar ik voel me er helemaal niet goed bij.

Ik vraag me af of ik dit gewoon moet leren accepteren? En zo ja, hoe dan?

En of ik te jaloers ben door haar te verwensen?
@Irenek en miss M: thnx.

Jullie hebben denk ik ook wel gelijk.
quote:PartyMe schreef op 25 maart 2009 @ 12:57:

@Irenek en miss M: thnx.

Jullie hebben denk ik ook wel gelijk.Volgens mij wist je dat al wel, had je alleen nog even een duwtje nodig....
Nou, dan kan ik me je jaloezie goed voorstellen. Je kan natuurlijk niet van je vriendin eisen met wie ze wel of niet omgaat, maar dit zomaar accepteren zou ik denk ik ook niet kunnen.

Praat er duidelijk met haar over, vertel wat je angst is. Misschien dat Anja daar best veel begrip voor heeft.
jeetje moeilijke situatie...

Heb je het gevoel dat anja ook teveel voor sabine voelt??

Sowieso zou ik, als ik jou was, het beter vinden (en een geruststelling) als sabine een beetje afstand zou nemen tot haar verliefdheid voorbij is...

Daarna kan je wel weer zien.

Tuurlijk kan je iemand geen vriendschap ontzeggen. Het hangt er sterk vanaf hoeveel respect sabine voor jou heeft. Als ze achter je rug toch achter anja aangaat is dat fout en dan mag je daar best iets over zeggen....
@annie

Ik praat veel met haar erover en zij begrijpt me ook totaal. Zij vindt het ook vervelend. Zij zit ertussen. Maar ja, het probleem blijft liggen omdat we het niet zomaar uit de weg kunnen gaan. Die beslissing moet toch bij Sabine liggen maar die wijkt niet en blijft in haar slachtofferrol hangen. Volgens mij omdat ze onbewust heeft gewacht en misschien nog wacht, tot onze relatie over is.

@ Elfje:

Nee, dat gevoel heb en geeft Anja mij absoluut niet.

Mijn vervelende gevoel ligt volledig bij Sabine, die inderdaad weinig tot geen respect voor mij lijkt te hebben. Ze gaat niet (meer) letterlijk achter haar aan maar ze heeft al die tijd nog niet echt geaccepteerd dat zij (in haar ogen) verloren heeft. En ze hangt nog helemaal in een soort van adoratie.

Ze zou ook mijn vriendin kunnen zijn maar niet op deze manier.
Die beslissing hoeft helemaal niet bij Sabine te liggen. Zou ik ook niet verwachten. Sabine is nog steeds verliefd en hoopt op meer. En hoewel ze mischien met haar verstand al weet dat dat niet gat gebeuren, klampt ze zich vast aan de "vriendschap"in de hoop dat.... Iemand die verliefd is, wil niets liever dan bij het object van de liefde in de buurt zijn en haalt uit alles een bevestiging. natuurlijk zou het beter zijn als Sabine afstand nam, maar das wel heel veel gevraagd.

In feite ligt de bal bij Anja. Anja zou bij Sabine moeten angeven dat ze niet meer wil en voelt dan vriendschap. anja moet tegenover sabine duidelijk een kant kiezen voor jou en aan sabine laten merken dat er voor anja geen sprake kan zijn dat sabine tussen haar en jou komt. Als Anja dat niet doet of in jouw ogen in onvoldoende mate, dan moet je kiezen of je die vriendschap toch accepteert, of liever een vriendin hebt die wel duidelijk maakt dat jij har nummer 1 en enige bent. Dat is echter iets tussen jou en Anja, waar Sabine buiten staat.
thnx return of kreng

daar heb je ook een punt.

Dat eerste stuk slaat de spijker op zijn kop.

Die sla ik op. ;)

Anja geeft dat ook zeker aan, maar ze zou dat sterker kunnen doen in dit geval denk ik, want Sabine lijkt een bord voor haar kop te hebben en bovendien zulke dingen te ontwijken.

Dan moet ik kiezen?

Er valt weinig te kiezen. Ik sta op 1 bij Anja en ben heel gelukkig met haar. Alleen die stoorzender accepteren ligt mij moeilijk. Ik weet niet wat ik daarmee aan moet. En Anja voor het blok zetten vind ik ook geen oplossing want als ik zou zeggen dat ik onze relatie op geef door het gedoe met Sabine, zou ze meteen voor mij kiezen, maar op die weg wil ik niet lopen..

Ik word gewoon een beetje gek van de situatie nu. En van mezelf want ik wil me eigenlijk helemaal niet bezighouden met Sabine..
ik denk dat als anja het ook vervelend vind zij dat eerlijk moet vertellen aan sabine. En dan lijkt mij de oplossing even een pauze in de vriendschap te lassen, totdat de verliefdheid weg is en zij/jullie echt vrienden kunnen zijn.

Anja moet misschien heel duidelijk zijn dat ze wel haar gewone vriendin wilt zijn maar dat deze situatie voor iedereen ongemakkelijk is en ze elkaar voor nu misschien wat minder moeten zien. Ook goed benadrukken dat dit haar idee is, anders word jij helemaal de boeman.
Als jij zeker weet dat jij op nummer 1 staat voor Anja, en je wilt je niet bezighouden met sabine, waarom dan dit topic. dan hou jij je gewoon niet bezig met Sabine en heb je ook geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven