Wat kan ik het beste doen?

19-06-2018 10:28 169 berichten
Hoi viva Forumers

Ik zit met een probleem en weet even niet zo goed hoe ik dit netjes oplos.

Ik ben een alleenstaande moeder van 3 kinderen. en pas verhuisd naar een nieuwe woning. Leuke buurt, vriendelijke buren, kinderen hebben het naar hun zin en nu loop ik tegen een probleem aan en weet ik niet zo goed hoe ik dit moet oplossen.

1 van de buren is afgelopen zondag iets te "vriendelijk" geworden en is zo vrij geweest zichzelf via de app aan te bieden voor een verzetje. Ik heb het app-gesprek afgekapt onder het mom van dat ik moe was en wilde gaan slapen.

Ik heb daar aboluut geen behoefte aan en wil gewoon normaal contact over koetjes en kalfjes en niets persoonlijks en al zeker geen seksueel getinte gesprekken.

Hoe los ik dit op het beste op?
Alle reacties Link kopieren
Gebruna schreef:
20-06-2018 23:51
Wat ik zelf zou doen?
Niets.

Buurman gewoon vrolijk groeten als je hem tegen komt; alsof er nooit iets aan de hand is geweest.

Geen kaartje terug, geen app. Niet groter maken dan het is - of het in elk geval vanuit jou als zodanig parkeren (bij wijze van stelig gedrag / tevens assertief).

Mocht hij er toch opnieuw over beginnen "dat we erover moeten praten":
"Wel nee joh, het is toch verder duidelijk zo?..."
"Ach wel nee joh, was ik al vergeten; excuses geaccepteerd..."
"Wat mij betreft zijn we goede buren. Meer niet".
En meer van dat soort teksten.
Luchtig, vriendelijk, maar vastberaden en zelfverzekerd en heel duidelijk "nee" uitstralen.

Zo'n gesprek (bij hem/jou op de bank of aan de keukentafel, of ga je voor die koffie naar het plaatselijke winkelcentrum?) kan ook helemaal fout lopen waar één/beiden nijdig worden en dan is de buren verhouding verpest.
Of hij gaat huilen dat hij zo verschrikkelijk verliefd is en van je droomt en zo.... Hoe ga je daar dan op reageren?
Precies.
Bedankt allemaal voor het meedenken, ik heb er erg veel aan. :)

Ik heb even geen tijd om op alle posts in te gaan maar wilde toch even laten weten dat er erg veel bruikbare tips tussen staan.
Ik heb besloten niks meer te doen, als hij mij erop aanspreekt zeg ik gewoon dat het voor mij is afgesloten en dat ik zijn excuses aanvaart heb.
Even een korte update

Buurman stuurt me nu net een sexy foto van een of andere vrouw (zo'n doorstuur foto, jullie kennen ze vast wel)

Wat moet ik daar nou weer mee?

Moet ik nog wat zeggen? Of gewoon niks en het zo laten? Of toch blokkeren?
Blokkeren en niets zeggen.

Hij is je aan het uitlokken en daar is maar 1 oplossing voor: negeren, negeren, negeren!

Ook op straat gewoon: hallo en doorlopen.

Wat een eikel :thunder:
Het blijkt maar weer dat zijn sorry-kaartje niets waard was, want hij gaat gewoon door.

Geef hem geen enkele kans. Beleefd zijn is niet meer nodig.
Dank je iris, ik heb hem gelijk geblokkeerd nu.
Fijn. Ik was zelf veel te lang vriendelijk en fatsoenlijk, maar mijn nieuwe tactiek bij dit soort dingen is helemaal niet reageren. Dan hebben ze geen vat op je.

Even volhouden en goed je koers onthouden en je schrikt nergens meer van als hij weer met iets geks komt.

Een beleefde alleenstaande vrouw met zwakke grenzen is een makkelijke prooi voor ze, maar je hoeft niet te happen.
iris1969 schreef:
24-06-2018 21:24
Fijn. Ik was zelf veel te lang vriendelijk en fatsoenlijk, maar mijn nieuwe tactiek bij dit soort dingen is helemaal niet reageren. Dan hebben ze geen vat op je.

Even volhouden en goed je koers onthouden en je schrikt nergens meer van als hij weer met iets geks komt.

Een beleefde alleenstaande vrouw met zwakke grenzen is een makkelijke prooi voor ze, maar je hoeft niet te happen.
Daar heb je gelijk in. Ik hoef er niks mee te doen
Alle reacties Link kopieren
een foto terugsturen van een in stukjes gehakte penis was leuk geweest,

maar vooruit.... blokkeren is het beste
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
27-06-2018 19:49
een foto terugsturen van een in stukjes gehakte penis was leuk geweest,

maar vooruit.... blokkeren is het beste
Dat had idd wel leuk geweest :proud:
De buurman inmiddels buiten tegen gekomen, ik heb hem met een rechte rug gedag gezegd. Ik wil hem absoluut niet laten merken dat ik erg met deze situatie in mijn maag zit.

Gelukkig zei hij daarna ook alleen maar gedag en niet iets raars ofzo
Mooi, de boodschap is overgekomen.

En je hoeft straks echt geen praatjes meer te maken hoor uit sociale verplichting, want hij kan het wellicht weer gaan proberen als de boel wat weggezakt is.

Ik hoop trouwens dat je geen stress of schrikreactie van de ontmoeting had.
iris1969 schreef:
30-06-2018 18:04
Mooi, de boodschap is overgekomen.

En je hoeft straks echt geen praatjes meer te maken hoor uit sociale verplichting, want hij kan het wellicht weer gaan proberen als de boel wat weggezakt is.

Ik hoop trouwens dat je geen stress of schrikreactie van de ontmoeting had.
Eerlijk gezegd schrok ik heel erg
Oifa schreef:
30-06-2018 20:01
Eerlijk gezegd schrok ik heel erg
Dat dacht ik al, maar de kop is eraf en je hebt een nieuwe toon gezet, dus daar mag je trots op zijn.

De komende tijd ben je waarschijnlijk nog schichtig maar voorbereiding is het halve werk. Onthou gewoon: gedrag zeggen + doorlopen. En een smoesje als hij een praatje wil maken.

Dan went het snel en zakt je angst om hem te zien en de schrik van de ontmoeting uiteindelijk ook weg.
S-Meds schreef:
19-06-2018 10:54
waarom zeg je dat je moe bent en wilt gaan slapen als de buurman zich aanbiedt voor seks. Wat raar. Je zegt dan toch meteen: graag of rot op?
Nu laat je het in het midden, hij zou kunnen denken dat je het een goed idee vindt en er nog even over na wilt denken
Dit. Maar ben vast onwijs mosterd.

Maar snap echt niet waarom je zo'n vaag antwoord geeft.
Oifa schreef:
24-06-2018 21:10
Even een korte update

Buurman stuurt me nu net een sexy foto van een of andere vrouw (zo'n doorstuur foto, jullie kennen ze vast wel)

Wat moet ik daar nou weer mee?

Moet ik nog wat zeggen? Of gewoon niks en het zo laten? Of toch blokkeren?
Ik zou vragen of hij daarmee wil stoppen. Alvast bedankt.

En anders gewoon blokkeren. Verder niets doen. Blijkbaar was dat 'moe zijn' een bevestiging voor hem. Je was moe maar anders .....was je wel in voor een geiligheidje.


MOSTERD. :-D


Je had al aangegeven dat je niks wilde en dan dat kaartje om toch wat te proberen en nu zo'n raar bericht...

Ik zou hem nog 1x melden dat je er niet van gedient ben. Niet van kaartjes of zulke apjes. En hem dan blokkeren.
Die excuses zijn dus helemaal niks waard.
iris1969 schreef:
30-06-2018 20:08
Dat dacht ik al, maar de kop is eraf en je hebt een nieuwe toon gezet, dus daar mag je trots op zijn.

De komende tijd ben je waarschijnlijk nog schichtig maar voorbereiding is het halve werk. Onthou gewoon: gedrag zeggen + doorlopen. En een smoesje als hij een praatje wil maken.

Dan went het snel en zakt je angst om hem te zien en de schrik van de ontmoeting uiteindelijk ook weg.
Dank je voor je tips :)
Oifa schreef:
30-06-2018 21:01
Dank je voor je tips :)
Graag gedaan!

Ik zie mijn opdringerige buurman best vaak lopen en het doet me echt niets meer, dus het schichtige gevoel wordt echt minder als je standvast je koers bepaalt.

En mijn buurman weet nu dondersgoed dat er bij mij echt niets meer te halen valt, dus hij loopt nu zelf snel door :-D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven