Wat lief!

21-09-2009 15:18 104 berichten
Wanneer riep jij voor het laatst tegen je partner: "Wat lief!" en wat was de situatie?

Naar aanleiding van mijn eigen 'wat lief!'-moment van gisteravond:

Ik ging naar vriendlief toe omdat we elkaar de hele week niet gezien hadden en ik dit weekend geen tijd had voor hem, alleen zondagavond. Ik zou tegen kwart voor negen bij hem arriveren. We hadden afgesproken dat we de hele avond voor onszelf zouden hebben (geen tv, geen 'even nog iets afmaken', volledige toegewijde aandacht.)

Hij had gezegd dat ik maar zo snel mogelijk moest komen, en toevallig kon ik een trein eerder pakken, dus arriveerde ik om kwart over acht. Had netjes gesmst dat ik eerder was, maar geen reactie (maar dat gebeurt wel vaker).

Ik belde aan en vriendlief deed de deur open met een verschrikt hoofd en een 'Je bent te vroeg!'

Wat bleek? Hij had mijn sms niet gezien en had dus gerekend op half negen. Hij was druk bezig met het schoonmaken van de badkamer (was ivm met verbouwing nog één grote zooi de laatste maanden), zodat we vanavond samen in bad zouden kunnen. En inderdaad, om half negen kwam hij me uit de woonkamer halen en was het bad vol, de kaarsjes aan en was er thee. In het kader van elkaar toegewijde aandacht geven.

Ik vond dat zo ontzettend lief van hem! Jullie dus ook zulke momentjes?

(Ook in het kader van: het is niet allemaal kommer en kwel op het Viva-forum )
Ongeveer een uurtje geleden heb ik mijn vriend dit gesmst. Gisteren hadden we het over eten. Ik heb toen gezegd dat ik een sucadelapje een van de lekkerste stukjes vlees vind. Alleen hij gruwelt er van. Die "sucade" vindt hij dus zo smerig, van die vetlellen.

Een keer raden wat ik vanavond te eten krijg... Met hutspot. Mjammie! En dat vind ik zo lief van hem!
Alle reacties Link kopieren
Ik ging er zaterdag vanuit dat ik nog alles moest poetsen in de woonkamer. Ik was de hele middag weg. Toen ik binnenkwam, was alles spik en span.

Toen riep ik ook: Wat lief!
Toen mijn vriend gisteravond opstond om het afgebroken oortje weer aan mijn koffiekopje te lijmen terwijl hij eigenlijk een KUT humeur had..

kleine dingetjes, zooo lief!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Toen ik vanmiddag thuiskwam en er een briefje lag dat ie van me houdt (hij was even in de buurt en vlug naar binnen gegaan)!
Na een druk weekend weg kwam ik bij man en dochter thuis en maakte mijn man eend in rode curry (mijn lievelingsrecept) dus riep ik "wat lief!"
Dagelijks! Als hij voor me een kruik maakt als ik me ziek voel, als hij me een kopje thee bezorgt, als hij naar de winkel is geweest en een chocoladereep heeft meegenomen, als hij op een papiertje schrijft dat hij van me houdt. Dus echt dagelijks :-) Hij is zo'n schat
Manlief vertelde zaterdag zomaar uit het niets dat hij mij zo'n sterk persoon vind en zo'n doorzetter.

Erg fijn om te horen als je overspannen thuis zit en erg met jezelf overhoop ligt. Feit dat hij zomaar out of the blue hiermee kwam maakt dat ik het eindelijk eens geloof!

Heeel erg lief!!
Als hij me de deur uitwerkt omdat ik me moet ontspannen, en vervolgens voor me gaat koken en schoonmaken, als ie me vertroetelt...

Het leukste vond ik echter dat toen ik voor het eerst zijn zusje had gezien, hij daarna aan me vroeg wat ik van haar vond. Inclusief een blik waarin te lezen stond: waag-het-eens-wat-negatiefs te zeggen.
ik word blij van zulke lieve verhalen!
Mijn man heeft gisteravond chocola voor me gehaald toen we al op bed lagen. (Ben zwanger). Dat vond ik ook heel: Lief!

En hij zegt soms opeens dat hij me zo mooi vindt en dan kan ik na wat gestamel ook alleen maar uitbrengen: Wat lief!
Net, ik kwam even thuis in mijn pauze en hij had luciferhoutjes zo neergelegd zodat er: "........(naam vriend) loves suy" stond.....zooo lief!
Toen ik 2 wkn geleden met hoge koorts thuis was, en mijn man belde met de vraag of hij eerder naar huis moest komen, waarop ik met nee antwoorde en hij toch direct naar huis was gekomen.

Ik werd wakker toen hij zachtjes naast mijn bed stond om de babyfoon weg te halen en een kopje thee met een advilletje naast me neer legde...

Toen zei ik ook.. wat lief!!..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Toen mijn vriend en ik eindelijk het huis voor ons alleen hadden (gebeurt niet vaak, wonen allebei nog thuis), had hij toen ik binnenkwam de hele kamer versierd met kaarsjes en de lekkerste chocola gekocht die er bestaat. De kleine dingetjes zijn het liefst! :D
Everything happens for a reason
dat ik nooit sávonds de hond uit hoef te laten...

als hij zonder dat ik het vraag mn rug lekker kietelt (ja dat vind ik echt heeerlijk)

dat hij de jongens in bed legt, omdat ik er de hele dag al 'druk' mee ben

dat hij zeer regelmatig kookt (omdat ik geen zin daarin heb)
Toen ik vrijdagnacht wakker werd omdat ik me omdraaide (5 cm van mn lief af) en hij slaapdronken mompelde: "Schatje waar ga je heen? niet zo ver weg liggen!"

Zaterdag was mijn vrijgezellendag en belde ik hem (was al bijna nacht..) om te vragen of hij wat logeerspullen wilde klaarleggen voor twee vriendinnen. Toen we vier uur 's nachts dronken thuis kwamen lag het luchtbed opgepompt, de matras opgemaakt klaar voor de gasten. Vond ik wel erg lief!

(vond het wel weer sneu dat er uiteindelijk een vriendin bleef logeren, waardoor dat luchtbed wat voor niks was opgeblazen..., maakte het nog liever )
quote:Calm schreef op 21 september 2009 @ 16:11:

Toen ik vrijdagnacht wakker werd omdat ik me omdraaide (5 cm van mn lief af) en hij slaapdronken mompelde: "Schatje waar ga je heen? niet zo ver weg liggen!"

aaach die is echt lief!
ik zei 'wat lief' tegen mn zoon van 21 maanden toen ie zn speelgoed met de poekie wilde delen!! vond ik zooo schattig!
Dat mijn vriend van de week zei dat hij bij mij echt zijn plekje had gevonden
Mijn vriend is niet echt knuffelig en ik hou van jeig maar afgelopen woensdag hebben we samen de film ghost (met Demi Moore en Patrick Swayze? gekeken. Hij had romantisch de kaarsjes erbij aangedaan. Maarja de moraal van het verhaal is dus volgens mij dat je mensen nooit zomaar voor lief moet nemen want je weet nooit wanneer ze er niet meer zijn..

Na de film kreeg ik een suuuuuuppeeeeerrr dikke knuffel van mijn vriend en hoorde ik hem zelfs een beetje snikken en een hele gemeende ik hou van jou. Dus dat vond ik wel super lief :-D. Dat we beide beseften dat we heel veel van elkaar houden.
- Als hij het dekbed tegen mij rug duwt zodat ik het niet

koud krijg

- Als hij op zondagochtend croissantjes voor me maakt

- Als hij mijn favoriete tijdschriften meeneemt van het boodschappen doen

- Als hij voor me kookt

- Als hij voor me zorgt als ik ziek ben

En zo kan ik nog wel ff doorgaan..na jaren foute mannen te hebben gehad heb ik nu echt een superman gevonden :-)
Toen hij 2 weken geleden "de mannentester"van Heleen van Royen voor me gekocht had.

Hij doet verder heel veel lieve dingen hoor, maar dit kwam zo onverwachts.....
Ook toevallig Lilith, ik klik net weg van bol.com, zat de recensies te lezen over dit boek. Baggerboek, zeggen ze.

Da's toch helemaal niet lief dan?
Vorige week toen ik mijn pakketje boterhammen open maakte en er een zakje m&m's in zaten omdat hij wist dat ik een zware dag voor de boeg had en dan wel wat chocola kan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven