Wat mankeert zo'n man?
maandag 8 december 2008 om 21:03
Voor de relatie die ik nu heb, had ik een ruim een jaar een SV. Heerlijke man, erg goede seks. Maar ik doe het niet met twee mannen tegelijk, dus het is de laatste maanden min of meer doodgebloed. Toen bleken we ineens ook heel goed 'gewoon' vrienden te kunnen zijn. Prima.
Maar vanavond heeft ie het ineens expliciet op z'n heupen, kan niet stoppen met sms'en. Het ene oneerbare voorstel na het andere. Ik vraag me echt af: wat mankeert zo'n man? Ik ben echt duidelijk genoeg geweest, ben ik ineens heel spannend nu er een ander in het spel is?
Maar vanavond heeft ie het ineens expliciet op z'n heupen, kan niet stoppen met sms'en. Het ene oneerbare voorstel na het andere. Ik vraag me echt af: wat mankeert zo'n man? Ik ben echt duidelijk genoeg geweest, ben ik ineens heel spannend nu er een ander in het spel is?
dinsdag 9 december 2008 om 21:19
Maar zodra je relatie een barstje vertoont, wil je terug naar een man die je nooit gat geven wat je eigenlijk van m wilt.
Is niet om je te veroordelen, ik vind vooral dat je jezelf tekort doet, door vast te houden aan de gedachte dat je terug kunt naar SV, die zich weer keihard van je zal afkeren en zijn muurtje weer opgebouwd heeft sneller dan jij "gamma"kunt zeggen, zodra jij weer beschikbaar bent. Het si wel heel duidelijk dat jij gevoelens voor je SV hebt en dat je dar nog niet overheen bent. dat is op zich niet iets verkeerds, maar wel iets wat je niet onder het tapijt moet vegen of je kop voor in het zand moet steken. Je kunt altijd terug naar rollebollen met je SV, maar als je weet dat t nooit meer dan rollebollen zal zijn, en als jij eigenlijk iemand zoekt om mee samen te leven en gelukkig te zijn, dan moet je niet vasthouden aan iemand die alleen met je wil rollebollen en voortal als je bezet en veilig onbereikbaar bent.
En dat weet je wel, je wilt t alleen niet horen.
Is niet om je te veroordelen, ik vind vooral dat je jezelf tekort doet, door vast te houden aan de gedachte dat je terug kunt naar SV, die zich weer keihard van je zal afkeren en zijn muurtje weer opgebouwd heeft sneller dan jij "gamma"kunt zeggen, zodra jij weer beschikbaar bent. Het si wel heel duidelijk dat jij gevoelens voor je SV hebt en dat je dar nog niet overheen bent. dat is op zich niet iets verkeerds, maar wel iets wat je niet onder het tapijt moet vegen of je kop voor in het zand moet steken. Je kunt altijd terug naar rollebollen met je SV, maar als je weet dat t nooit meer dan rollebollen zal zijn, en als jij eigenlijk iemand zoekt om mee samen te leven en gelukkig te zijn, dan moet je niet vasthouden aan iemand die alleen met je wil rollebollen en voortal als je bezet en veilig onbereikbaar bent.
En dat weet je wel, je wilt t alleen niet horen.
dinsdag 9 december 2008 om 21:28
Je hebt wel gelijk, hoor, en ik wil het ook best horen. Maar mijn relatie met SV was duidelijk in alle onduidelijkheid, dat ken ik, dan weet ik hoe het zit, een man die er nooit echt voor me zal zijn. Is een van mijn valkuilen, typisch staaltje van verlatingsangst: iemand zoeken die er nooit helemaal voor je zal zijn, dan hou je de valkuil in stand.
Met LM weet ik dat op dit moment absoluut niet, zoals het met hem is, ken ik het ook helemaal niet. Rustig aan, niets hals-over-kop, hij heeft me gevraagd hem langzaam in een relatie te laten groeien, etc, etc. Dus dat is doodeng en nu hij al een paar dagen helemaal stilgevallen is, blijk ik sterk de neiging te hebben om me weer te richten op iets wat wel bekend is. SV triggerde dat gisteravond, bood me even een escape voor mijn getob. En ja, daar doe ik mezelf ernstig tekort mee.
Maar mijn gevoelens voor SV zitten niet zo diep als sommigen van jullie denken, dat weet ik heel zeker.
Met LM weet ik dat op dit moment absoluut niet, zoals het met hem is, ken ik het ook helemaal niet. Rustig aan, niets hals-over-kop, hij heeft me gevraagd hem langzaam in een relatie te laten groeien, etc, etc. Dus dat is doodeng en nu hij al een paar dagen helemaal stilgevallen is, blijk ik sterk de neiging te hebben om me weer te richten op iets wat wel bekend is. SV triggerde dat gisteravond, bood me even een escape voor mijn getob. En ja, daar doe ik mezelf ernstig tekort mee.
Maar mijn gevoelens voor SV zitten niet zo diep als sommigen van jullie denken, dat weet ik heel zeker.
dinsdag 9 december 2008 om 21:32
Maar die escape maakt wel dat ik nu niet helemaal in paniek ben om LM's stilte. Dat zou ik anders wel geweest zijn. Ik zoek nu ook geen contact met hem. Dat zou ik anders vast wel al gedaan hebben. Maar ik kan nu denken: zoek het maar eens even een paar dagen uit, ik hoor het wel. En ik denk dat dat wel goed is, want anders blijf ik veel te erg mijn best voor hem doen. Maar het is misschien wel een beetje gecompliceerde manier van doen

dinsdag 9 december 2008 om 21:34
Verlatingsangst en aantrekking van manen die zich niet kunnen of willengeven, herkenbaar.
Maar wat je daarmee doet, en in hoeverre je toelaat dat die SV jouw kansen op een serieuse relatie torpedeert, dat is aan jou. Ik kan niet inschaotten hoe diep jouw gevoelens voor hem zijn, maar als je weet dat ie slecht voor je is, dan kun je de keuze maken om m uit je leven te gooien. In hoeverre zou je zeggen dat je "verslaafd bent"aan je SV?
En wat ga je daar aan doen?
Maar wat je daarmee doet, en in hoeverre je toelaat dat die SV jouw kansen op een serieuse relatie torpedeert, dat is aan jou. Ik kan niet inschaotten hoe diep jouw gevoelens voor hem zijn, maar als je weet dat ie slecht voor je is, dan kun je de keuze maken om m uit je leven te gooien. In hoeverre zou je zeggen dat je "verslaafd bent"aan je SV?
En wat ga je daar aan doen?
dinsdag 9 december 2008 om 21:42
SV torpedeert mijn kansen op een serieuze relatie niet. Hij is ook niet 'slecht' voor me, het is hooguit niet verstandig. Hem uit mijn leven gooien is erg lastig, want we zullen elkaar altijd tegen blijven komen, we wonen allemaal bij elkaar in de buurt. Ik ben beslist niet 'verslaafd' aan hem, anders was ie hier allang weer geweest, zoals gisteravond. En hij komt ook wel eens langs en kijken we voetbal, drinken bier en kletsen, gewoon als vrienden. En gaat hij daarna naar huis of ga ik nog naar LM om daar te slapen, die ook weet wie hij is en wat we gehad hebben, maar daar geen probleem mee heeft, zo zit ie helemaal niet in elkaar.